Fitness Seller

Last van honger / trek gevoel in de cut, wie heeft er tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik merk dat wanneer ik hoop groente (500g+) eet, het hongergevoel aan het eind van de dag aanzienlijk minder is. Broccoli, spinazie, sla en komkommers vullen goed en bevatten weinig kcal. Hopelijk heb je daar iets aan.

Thanks, ik ga eens overleggen of ik dit meer mag eten. Ik heb namelijk al Broccoli en spinazi in mijn dieet.
 
IF. Dan heb je maar de halve dag honger in plaats van de hele dag.
 
Shakes vervangen met vast voedsel.
En wat betreft de calorieën verbrand met cardio, je zult het nooit 100% accuraat kunnen berekenen.
Het is belangrijker consistentie hierin te houden. Bijvoorbeeld als richtlijn 100 kcal per 10 minuten MISS (moderate intensity steady state, à 70% tot 80% van je berekende maximale hartslag).
Of een calculator van internet gebruiken en er rekening mee houden dat de uitkomst meestal niet de extra calorieën verbrand zijn, maar calorieën verbrand in totaal (de extra calorieën zijn dan: totale caloriën - calorieverbruik bij inactiviteit, bijvoorbeeld zitten of kantoorwerk).
Deze website gebruik ik er persoonlijk bij: http://www.exrx.net/Calculators/Calories.html
Daar staat het ook bij de instructies vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Shakes vervangen met vast voedsel. En wat betreft de calorieën verbrand met cardio, je zult het nooit 100% accuraat kunnen berekenen. Het is belangrijker consistentie hierin te houden. Bijvoorbeeld als richtlijn 100 kcal per 10 minuten MISS (moderate intensity steady state, à 70% tot 80% van je berekende maximale hartslag). Of een calculator van internet gebruiken en er rekening mee houden dat de uitkomst meestal niet de extra calorieën verbrand zijn, maar calorieën verbrand in totaal (de extra calorieën zijn dan: totale caloriën - calorieverbruik bij inactiviteit, bijvoorbeeld zitten of kantoorwerk). Deze website gebruik ik er persoonlijk bij: http://www.exrx.net/Calculators/Calories.html Daar staat het ook bij de instructies vermeld.

Thanks dat ga ik eens goed doorlezen.
 
Mag je geen extra groenten komkommer oid? Veel drinken water thee.
Gaan slapen wil ook wel helpen. Als je daar de tijd voor hebt tussendoor.
 
Eet je veel maaltijden op een dag of heb je wat minder, maar grotere maaltijden? Dit kan ook een groot verschil maken.

Daarbij kan veel actieve afleiding ervoor zorgen dat je je gedachten even van het eten afhoud. Als je die afleiding al hebt en je hebt al verschillende wisselingen met je voeding geprobeerd, is het simpelweg doorzetten. Het zal minder worden.

Buiten mentaal om kan light frisdrank (als je dit wilt drinken) helpen tegen de honger, als ook in kleine mate chroom tabletjes (te koop bij drogist of supermarkt).
Iedereen weet dat light dranken niet goed voor je zijn.. Jammer dat je onzin verkoopt aan TS.

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

Kauwgom eet ik al belachelijk veel tegenwoordig, dat moet ik juist minderen van mezelf. 4 a 5 pakjes per dag momenteel :eek:
Damn.. herken mezelf in de openingspost en in dit. Ik eet er verdomd veel en gooi ze na kwartier alweer weg voor een nieuwe lading. Ik heb namelijk steeds het gevoel iets te willen/moeten eten..
 
Waarom is light frisdrank niet goed voor je?
Je bent zeker bang voor het aspartaam dat erin zit waar je pas iets van gaat merken als het in grote hoeveelheden wordt genomen?
 
Laatst bewerkt:
Eet je veel maaltijden op een dag of heb je wat minder, maar grotere maaltijden? Dit kan ook een groot verschil maken.

Daarbij kan veel actieve afleiding ervoor zorgen dat je je gedachten even van het eten afhoud. Als je die afleiding al hebt en je hebt al verschillende wisselingen met je voeding geprobeerd, is het simpelweg doorzetten. Het zal minder worden.

Buiten mentaal om kan light frisdrank (als je dit wilt drinken) helpen tegen de honger, als ook in kleine mate chroom tabletjes (te koop bij drogist of supermarkt).

Als je flink cut maakt het geen fluit uit of je nu minder vaak grote maaltijden eet of vaak kleine. De trek/honger is snel terug.

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Waarom is light frisdrank niet goed voor je?
Je bent zeker bang voor het aspartaam dat erin zit waar je pas iets van gaat merken als het in grote hoeveelheden wordt genomen?

Sommige kun nog meer trek of dorst krijgen.

Dit gaat weer een oneindige discussie worden
 
Als je flink cut maakt het geen fluit uit of je nu minder vaak grote maaltijden eet of vaak kleine. De trek/honger is snel terug.

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------



Sommige kun je juist trek van krijgen of nog meer dorst.
Frisdrank is slechter dan water of thee en maakt geen bal uit met honger gevoel.
Zitten veel suikers of zoetstoffen in meeste frisdrank.

Ik heb al 3x moeten zeggen: het is allemaal per persoon.
Geen discussie nodig.

Ik zit snel vol na een glas light frisdrank bijvoorbeeld, de trek in eten en honger blijft dan langer weg dan wanneer ik het niet zou drinken. En ikzelf heb liever grotere maaltijden dan vaker kleinere, heb ik gemerkt.
Het is allemaal simpelweg uitproberen wat werkt voor jou.
 
Ik heb al 3x moeten zeggen: het is allemaal per persoon.
Geen discussie nodig.

Ik zit snel vol na een glas light frisdrank bijvoorbeeld, de trek in eten en honger blijft dan langer weg dan wanneer ik het niet zou drinken. En ikzelf heb liever grotere maaltijden dan vaker kleinere, heb ik gemerkt.
Het is allemaal simpelweg uitproberen wat werkt voor jou.

Al eens goed diep gecut?

Outtt.
 
Al eens goed diep gecut?

Outtt.

Jeetje joh, het is totaal niet boeiend maar ik heb op 200 kcal per dag geleefd voor een aantal weken, dus of ik diep heb gecut..JA. En light frisdrank hielp VOOR MIJ.
Waarom is dat zo moeilijk voor jou om gewoon te accepteren dat het voor mij wél hielp?
 
Jeetje joh, het is totaal niet boeiend maar ik heb op 200 kcal per dag geleefd voor een aantal weken, dus of ik diep heb gecut..JA. En light frisdrank hielp VOOR MIJ. Waarom is dat zo moeilijk voor jou om gewoon te accepteren dat het voor mij wél hielp?

200kcal per dag... Dat was niet te zien toen je die Gymshark broek op kwam halen (die ik te koop aan had geboden). Meer iets van, kom jij wel ooit in de gym? Sorry, inkoppertje.:cool:
 
IF. Dan heb je maar de halve dag honger in plaats van de hele dag.

Lol, vroeger toen ik zwaar moest bulken en elke 3u at, dan mocht dat geen half uur te laat zijn of ik was lastig en misselijk van de honger.

Nu doe ik IF en ik eet van 22u tot 12u 's middags niets en zonder honger.
 
200kcal per dag... Dat was niet te zien toen je die Gymshark broek op kwam halen (die ik te koop aan had geboden). Meer iets van, kom jij wel ooit in de gym? Sorry, inkoppertje.:cool:

Dat was toen ik flinke eetproblemen had ja..Gezien de bak waar je in reed had jij ook wel iets te compenseren anders. Sorry, inkoppertje ;)
 
Dat was toen ik flinke eetproblemen had ja..Gezien de bak waar je in reed had jij ook wel iets te compenseren anders. Sorry, inkoppertje ;)

Te makkelijk proberen te scoren lol. Standaard jaloezie hier in nederland, niemand gunt elkaar wat.
 
Te makkelijk proberen te scoren lol. Standaard jaloezie hier in nederland, niemand gunt elkaar wat.

Ik gun het je wel hoor, maar als je zulke kut dingen gaat zeggen dan kun je wel iets terug verwachten.
 
Doe aan vasten (CBL), nooit honger :roflol:
 
Ik gun het je wel hoor, maar als je zulke kut dingen gaat zeggen dan kun je wel iets terug verwachten.

Ik begrijp dat het kut overkomt en zo bedoel ik het niet, maar het is wel realistisch toch? Wees eens eerlijk, zeker in de fitness en bodybuilding wereld wordt er zo scherp gekeken naar uiterlijk. Wat voor 'normale' niet trainende mensen een normaal postuur is, is voor ons al stevig of dik.
 
Ik begrijp dat het kut overkomt en zo bedoel ik het niet, maar het is wel realistisch toch? Wees eens eerlijk, zeker in de fitness en bodybuilding wereld wordt er zo scherp gekeken naar uiterlijk. Wat voor 'normale' niet trainende mensen een normaal postuur is, is voor ons al stevig of dik.

Ik powerlift, daar is uiterlijk niet zo heel erg belangrijk, al snap ik wel dat jij er met een ander beeld naar kijkt dan ik dat doe. Ik ben overigens wel aan het cutten, aangezien het zelfbeeld dat ik heb van mezelf (dik zijn en er niet uit zien alsof ik train) nooit echt helemaal weg zal gaan.
 
Misschien moet je overwegen om de kauwgom eens weg te laten! Ik heb voor mezelf altijd dat ik juist meer honger krijg van kauwgom! Maar daar zijn de meningen ook weer over verdeeld zoals ik net las op Google!

Vond wel net een quote van big T wat toch best logisch klinkt naar mijn mening!

"Het versterkt het hongergevoel, en dat blijft aanhouden/versterken als je geen energie tot je neem tijdens het kauwen.
Kauwen zet het eerste proces in gang van de spijsvertering: het aanmaken van speeksel en het stimuleren van de aanmaak van maagsappen. Dit geeft een signaal aan de hersenen wat de eetlust doet toenemen (hongergevoel). Je had het dus juist."

Het is het proberen waard denk ik! En anders gewoon ff knopje omzetten en rammen ;)
 
Back
Naar boven