MuscleMeat

Supplementen 15 jaar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PepijnJ

Novice
Lid geworden
1 jan 2015
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
88kg
Vetpercentage
18%
Hallo,
Ik ben 15 jaar, en ben nu een klein half jaartje bezig met fitness. Qua voeding zit alles goed in elkaar, alleen ik merk wel dat ik af en toe mijn eiwitdoel niet haal. Ik weeg 95 kg, ben 191 cm lang, en wil 180 gram eiwitten per dag innemen. Is een eiwitshake dan goed? Kan dat geen kwaad op mijn leeftijd? Daarnaast ben ik benieuwd of supplementen als pre workout kwaad kunnen op mijn leeftijd.
Pepijn
 
Kan allemaal prima.
Maar hoezo kan je niet aan je eiwitten komen? Dan eet je toch wat meer eiwitten? Er zijn zat eiwit bronnen.
Voor het gemak begrijp ik het en kan het prima. Geen negatief effect.
Ook een pwo kan. Maar waarom zou je als je nu nog lekker gemotiveerd traint?
 
Hallo,
Ik ben 15 jaar, en ben nu een klein half jaartje bezig met fitness. Qua voeding zit alles goed in elkaar, alleen ik merk wel dat ik af en toe mijn eiwitdoel niet haal. Ik weeg 95 kg, ben 191 cm lang, en wil 180 gram eiwitten per dag innemen. Is een eiwitshake dan goed? Kan dat geen kwaad op mijn leeftijd? Daarnaast ben ik benieuwd of supplementen als pre workout kwaad kunnen op mijn leeftijd.
Pepijn

beter blijf je nog weg van supplementen 15 jaar en dan al naar iets grijpen, beter leer je eiwitten uit voeding te halen ;) ga gewoon eieren koken eet alleen het witte op probleem opgelost :) eet kip beleg op brood
 
Pak gewoon een eiwitshake als je tekort komt in je voeding, is makkelijk en snel. Creatine zou je kunnen gebruiken en eventueel een leuke pre workout of cafeine pillen
 
beter blijf je nog weg van supplementen 15 jaar en dan al naar iets grijpen, beter leer je eiwitten uit voeding te halen ;) ga gewoon eieren koken eet alleen het witte op probleem opgelost :) eet kip beleg op brood

Hoezo zou hij van supps weg blijven? Was ik maar 15 toen ik begon :D
 
Maar op je 15e heb je de energie van je leven, zo actief zul je daarna nooit meer worden.
Zou ik er nog even mee wachten.
Eerst 5x red bull op school weg drinken en dan nog een pwo. 15 jarigen leven nu anders dan, wij 15 jaar jaar geleden.

Eiwitshake is wel onschuldig en kan goed.
Wat eet je verder? Je gewicht is vrij hoog, spieren of vet? Misschien een cut een idee?
 
Als ik jou was zou ik ook eerst gaan cutten, en daarna clean bulken.
Je kan als supplementen inderdaad nu al een gewone whey shake en eventueel multivitamine nemen. En na de cut kan je daar nog creatine bijnemen.
 
Pak gewoon een eiwitshake als je tekort komt in je voeding, is makkelijk en snel. Creatine zou je kunnen gebruiken en eventueel een leuke pre workout of cafeine pillen

Heeft een pre workout wel echt zin dan? En kan het geen kwaad op mijn leeftijd? En caffeine haal ik liever uit een kop koffie. En wat voor creatine raad je aan?

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

beter blijf je nog weg van supplementen 15 jaar en dan al naar iets grijpen, beter leer je eiwitten uit voeding te halen ;) ga gewoon eieren koken eet alleen het witte op probleem opgelost :) eet kip beleg op brood

Eet redelijk veel eiwitten, maar haal het net niet. Ik weet ook precies waar eiwitten in zitten, maar haal het niet zonder over mijn caloriebehoefte heen te gaan.

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Post je voedingsschema eens

7:00
Kom havermout en een kop zwarte koffie

11:00
4 rijstwafels + appel

13:00
4 boterhammen met kip/kalkoenfilet

16:00
Blik tonijn + sinaasappel

18:00
Avondeten, verschilt per dag, maar over het algemeen: 100 gram vlees(meestal kip), 250 gram groenten en 200 gram koolhydraten.

21:00
Bak kwark van 500 gram

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:19 ----------

Maar op je 15e heb je de energie van je leven, zo actief zul je daarna nooit meer worden.
Zou ik er nog even mee wachten.
Eerst 5x red bull op school weg drinken en dan nog een pwo. 15 jarigen leven nu anders dan, wij 15 jaar jaar geleden.

Eiwitshake is wel onschuldig en kan goed.
Wat eet je verder? Je gewicht is vrij hoog, spieren of vet? Misschien een cut een idee?

Ben inderdaad begonnen met cutten, ongeveer 2 weken geleden. Mijn vetpercentage ligt rond de 22, dus dat is redelijk hoog, zeker voor in de zomer. Ik drink overigens geen Red Bull hoor, troep.

---------- Toegevoegd om 22:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

Kan allemaal prima.
Maar hoezo kan je niet aan je eiwitten komen? Dan eet je toch wat meer eiwitten? Er zijn zat eiwit bronnen.
Voor het gemak begrijp ik het en kan het prima. Geen negatief effect.
Ook een pwo kan. Maar waarom zou je als je nu nog lekker gemotiveerd traint?

Pre workout is ook geen must hoor, maar ben gewoon benieuwd. Ik weet dat er voldoende eiwitbronnen zijn, maar ik kan niet zoveel eten, omdat ik in de cut zit. Als iemand een andere eiwitbron heeft die weinig calorieen bevat hoor ik het graag.
 
22% op 15 jaar.. ga dat eerst maar verlagen voordat je aan de supplementen gaat. Ga eieren en kwark eten.
 
7:00
Kom havermout en een kop zwarte koffie

11:00
4 rijstwafels + appel

13:00
4 boterhammen met kip/kalkoenfilet

16:00
Blik tonijn + sinaasappel

18:00
Avondeten, verschilt per dag, maar over het algemeen: 100 gram vlees(meestal kip), 250 gram groenten en 200 gram koolhydraten.

21:00
Bak kwark van 500 gram

Begin eens met normaal te eten, het zou me verbazen als je met dit "schema" 2000kcal binnen zou krijgen.
Er staan op dit forum genoeg topics over hoe je je onderhoud kan berekenen en hoe je kan beginnen met het maken van een schema.
 
22% op 15 jaar.. ga dat eerst maar verlagen voordat je aan de supplementen gaat. Ga eieren en kwark eten.

Waarom geen supplementen tijdens het cutten?

---------- Toegevoegd om 10:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:03 ----------

Begin eens met normaal te eten, het zou me verbazen als je met dit "schema" 2000kcal binnen zou krijgen.
Er staan op dit forum genoeg topics over hoe je je onderhoud kan berekenen en hoe je kan beginnen met het maken van een schema.

Oke, ga ik daar eens naar kijken
 
Waarom geen supplementen tijdens het cutten?

Wat helpt volgens jou voor het cutten dan? Al die fatburner zooi? Voeding is de key, supplementen niet, en zeker op 22% heb je echt geen supplementen nodig, en al helemaal niet met 15 jaar. Op die leeftijd moet je eerst achter zien te komen wat voor jou lichaam werkt.
 
Wat helpt volgens jou voor het cutten dan? Al die fatburner zooi? Voeding is de key, supplementen niet, en zeker op 22% heb je echt geen supplementen nodig, en al helemaal niet met 15 jaar. Op die leeftijd moet je eerst achter zien te komen wat voor jou lichaam werkt.

Dacht meer aan een eiwitshake, fatburners lijken me inderdaad onzin

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Heb een nieuw voedingsschema gemaakt: kcal carb vet eiw v vet suiker

Onbijt 7:30
Ei - Gekookt Ei, 2 st 176 0 13 26 0 0 0
Quaker - Havermout Kaneel, 33 g 125 22 2 3 0 6
Ah - Houdbare Magere Melk, 180 ml 68 9 1 6 0 9
Drank - Koffie 200 ml 2 0 0 0 0 0

Tussendoortje 11:00
Euroshopper - Rijstwafel, 6 stuks 46.2 gram 180 36 1 4 0 1

Middageten 13:00
Brood Halvarine - Halvarine, 2 beleg 32 0 4 0 1 0
Bruin Brood - Brood, 4 snee 408 72 6 12 2 4
Albert Heijn - Rookvlees (Licht Gezouten) 15 gram 17 0 0 3 0 0

Tussendoortje 16:00
Jonagold - Appel, 1 stuk 80 22 0 0 0 17
John West - Tonijn In Zonnebloemolie 112 gram 202 0 9 30 1 0

Avondeten 18:00
Gegrilde Kipfilet - Gegrilde Kipfilet, 150 gram 236 0 5 45 0 0
Gekookt - Aardappel, 200 gram 165 36 0 6 0 6
Broccoli - Gekookt 200 gram 56 10 1 6 0 3

Tussendoortje 21:00
Jogging Aldi - Magere Kwark, 500 gram 300 20 1 52 1 20
Banaan Dole - Banaan 150 gr 129 28 0 2 0 27

Totaal: 2176 250 44 195 10 93
 
Je kan ook 1 kilo bakken kwark halen in de AH of Hoogvliet :D
En dan nog wat erdoorheen gooien voor extra smaak, is maar 30 gram suiker voor de hele bak..
Rond de 77 gram eiwit. Maar shakes kunnen geen kwaad

(mits je aspertaam niet als schadelijk ziet, hoewel er ook shakes zonder aspertaam zijn)
 
Als je tonijn pakt, pakt dat niet in zonnebloemolie, pak dan een echte moot, deze bijvoorbeeld http://musclemeat.nl/tonijnsteak-rauw-1kg-900-gr-netto-5-stuks.
En als je wilt afvallen, kun je het beste deze shake pakken: http://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/whey-isolaat

En waarom heb je twee keer vetten staan in je schema: kcal carb vet eiw v vet suiker. Ik probeerde het na te rekenen, maar dat is niet te doen zo. Ik twijfel of je voldoende goede vetten binnenkrijgt.

Vul het anders even in dit schema, dat maakt het wat overzichtelijker:

En lees dit even door:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
 

Bijlagen

  • Leeg.zip
    58,3 KB · Weergaven: 38
bereken je onderhoud eerst eens en ga daar dan 500 kcal onder zitten.

Je eet sowieso veel te weinig vetten.
Hou aan 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten.

Wel knap als je 4 boterhammen kan beleggen met 15 gr rookvlees.
Zou op de rijstwafels pindakaas smeren oid..
en gewone halfvolle melk gebruiken.
 
Back
Naar boven