XXL Nutrition

Lean bulk dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Armyofone92

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
18 feb 2015
Berichten
514
Waardering
79
Lengte
1m84
Massa
98kg
Vetpercentage
8%
Hey , mijn komende 12 weken dieet om aan te komen in zoveel mogelijk lbm . Eiwitten zijn hoog , omdat ik kuur dus graag daar begrip voor te hebben. Maar ik zal goedkoper moeten gaan eten vanwege nieuwe kosten die erbij komen vanaf volgende maand. Dus heb ik voornamelijk kip en tonijn en eieren als eiwitbronnen gekozen. met Carbs en vetten speel ik beetje , Carbs hoog op trainingsdagen en vetten laag en Vice versa. Dit is me schema om trainingsdagen ;




Meal 1;

12 ei eiwitten
100 gram havermout
1 scoop whey

Meal 2 ;
75 gram basmati rijst
260 gram tonijn
8 ml olijfolie

Meal 3 ;
200 gram zoete aardappelen
300 gram kipfilet
Groenten ; champignons , paprika

Meal 4 ;
75 gram basmati rijst
260 gram tonijn
8 ml olijfolie

Maaltijd na postworkout shake ;

300 gram zoete aardappelen
300 gram kipfilet
groenten ; champignons , paprika

post workout shake ( kan elk moment van dag zijn ligt eraan wanneer ik train )
2 scoops whey protein
40 gram maltodextrine , 30 gram waxy maize .

Meal 7 ;

10 ei eiwitten omelet .
3 omega 3 capsules


3800 kcals ~

360 kh
460 eiwitten
50 vetten


Stats zijn nu ; 1.84 , 96 kg , 10 %
 
Laatst bewerkt:
Niet paar hele eieren ipv enkel ei eiwitten erbij doen je vetten staan aan de lage kant
 
460 gram eiwitten? :roflol:

Yes , en ben altijd goed vooruit gegaan op z'n hoge eiwitinname . Dus lach uit en praat wat je wilt , voor mij werkt het dus dat is het enige wat ik nodig heb ;)
 
Yes , en ben altijd goed vooruit gegaan op z'n hoge eiwitinname . Dus lach uit en praat wat je wilt , voor mij werkt het dus dat is het enige wat ik nodig heb ;)
Denk dat je nieren binnenkort iets anders nodig hebben ^^
 
op 230g eiwitten zou je het niet slechter doen hoor.
Probeer maar.
 
op 230g eiwitten zou je het niet slechter doen hoor.
Probeer maar.

230 gram eiwitten , dat zou dus 25 % van me kcals zijn . Ik zet eiwit altijd minimaal op 40% .
Kan eventueel ook dit doen 40 40 20 , kom ik uit op 380 kh 380 eiwit en 84 vet. Ik ben wel bezig met test tren en winny , dus lijkt mij 230 eiwit zonde aangezien mijn eiwitsynthese verhoogd is.
 
laatst was er nog een topic over eiwitinname ON vs OFF. zal het zo ff proberen te zoeken dan link ik het hier, kwam erop neer dat het geen meerwaarde heeft om eiwitinname te verhogen tijdens ON periodes. maw 2-2,5g/kg is oke. maarja als jij ervan overtuigd ben dat het weldegelijk meerwaarde heeft voor je.. wat let je. placebo of niet :D

---------- Toegevoegd om 10:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

Deze vraag heb ik ook ooit bij Big Cat voorgelegd.

''Mijn vraag:
Tijdens een cycle met AAS, wat is een praktische vuistregel voor de consumptie van eiwitten tijdens een kuur/blast?

Antwoord van BC:

Citaat:
2g/kg per dag dekt ruim je behoefte aan eiwitten per dag. Meer heeft mijns inziens enkel nut op een dieet (hoeft niet, maar daar draagt het wel bij) omdat meer eiwit niet enkel eetlust remt, maar betekent voor dezelfde calorien minder carbs en vetten en dus een hoger energieverbruik en lagere capaciteit tot energie opslag (alsoof een spierbeschermend effect omdat de spier bovenop de maximal eiwitsynthese wel lineair amino's opneemt die het nadien kan afstaan in plaats van spiereiwit.

Citaat:
Omdat eiwitretentie hoger is, zul je zelfs met hogere eiwitsynthese nog altijd ongeveerd dezelfde dosis eiwit nodig hebben voor spiereiwitsynthese. Dus natural of niet, 2g/kg eiwit is zowat het streefdoel, en dat dekt al ruim de behoefte op voorwaarde dat je het, zeker in de bulk, goed verdeelt over de dag. Meer eiwit kan best nuttig zijn, maar ik denk vooral op een dieet of lean bulk omdat het ten koste komt van makkelijker te verwerken calorien.''
 
Vet inname is wel echt aan de lage kant. Als je je hormonen tevreden wilt houden (buiten je kuurtjes om), zou ik je vetten wat verhogen ;)
 
laatst was er nog een topic over eiwitinname ON vs OFF. zal het zo ff proberen te zoeken dan link ik het hier, kwam erop neer dat het geen meerwaarde heeft om eiwitinname te verhogen tijdens ON periodes. maw 2-2,5g/kg is oke. maarja als jij ervan overtuigd ben dat het weldegelijk meerwaarde heeft voor je.. wat let je. placebo of niet :D

---------- Toegevoegd om 10:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

Deze vraag heb ik ook ooit bij Big Cat voorgelegd.

''Mijn vraag:
Tijdens een cycle met AAS, wat is een praktische vuistregel voor de consumptie van eiwitten tijdens een kuur/blast?

Antwoord van BC:

Citaat:
2g/kg per dag dekt ruim je behoefte aan eiwitten per dag. Meer heeft mijns inziens enkel nut op een dieet (hoeft niet, maar daar draagt het wel bij) omdat meer eiwit niet enkel eetlust remt, maar betekent voor dezelfde calorien minder carbs en vetten en dus een hoger energieverbruik en lagere capaciteit tot energie opslag (alsoof een spierbeschermend effect omdat de spier bovenop de maximal eiwitsynthese wel lineair amino's opneemt die het nadien kan afstaan in plaats van spiereiwit.

Citaat:
Omdat eiwitretentie hoger is, zul je zelfs met hogere eiwitsynthese nog altijd ongeveerd dezelfde dosis eiwit nodig hebben voor spiereiwitsynthese. Dus natural of niet, 2g/kg eiwit is zowat het streefdoel, en dat dekt al ruim de behoefte op voorwaarde dat je het, zeker in de bulk, goed verdeelt over de dag. Meer eiwit kan best nuttig zijn, maar ik denk vooral op een dieet of lean bulk omdat het ten koste komt van makkelijker te verwerken calorien.''

Helemaal mee eens.

Het denken in procenten is zo achterhaalt. Kijk naar je lichaams gewicht en pas daar je eiwit (1,8gr a 2gr per kg) vet 0,7 a 1 gr per kg) op aan en vul de rest met carbs.
 
Jij wil goedkoper gaan eten, maar het duurste (eiwitten) hou je hoog.....tjah.
 
450 gram eiwitten per dag, dan heb je ook een flinke portomonee. Zelfs Dwayne Johnson neemt dat zelfs niet eens :D

http://www.muscleandfitness.com/nutrition/meal-plans/smell-what-rock-cooking

Dat valt reuze mee , kip en tonijn en eieren zijn toch relatief goedkope voeding .
Hiervoor had ik altijd 2 x 250 gram biefstuk in plaats van tonijn dus was ik duurder uit .
Voor mijn schema hoef je niet echt een dikke portomonnee te hebben , gewoon een inkomen .
Maar heb het aangepast aan 40 40 20 methode , is zat

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------

Vet inname is wel echt aan de lage kant. Als je je hormonen tevreden wilt houden (buiten je kuurtjes om), zou ik je vetten wat verhogen ;)

Vetten zijn Indd lage kant maar tijdens een kuur kan je dat veroorloven om tot 15 % van je kcals vetten te maken. Ik denk als je naturel traint je vetten op 30 % kunt zetten ivm eigen Test te stimuleren . Dat heeft bij het kuren weinig zin
 
Dat valt reuze mee , kip en tonijn en eieren zijn toch relatief goedkope voeding .
Hiervoor had ik altijd 2 x 250 gram biefstuk in plaats van tonijn dus was ik duurder uit .
Voor mijn schema hoef je niet echt een dikke portomonnee te hebben , gewoon een inkomen .
Maar heb het aangepast aan 40 40 20 methode , is zat

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------



Vetten zijn Indd lage kant maar tijdens een kuur kan je dat veroorloven om tot 15 % van je kcals vetten te maken. Ik denk als je naturel traint je vetten op 30 % kunt zetten ivm eigen Test te stimuleren . Dat heeft bij het kuren weinig zin
Was even ter vergelijking ;)
 
Dat valt reuze mee , kip en tonijn en eieren zijn toch relatief goedkope voeding .
Hiervoor had ik altijd 2 x 250 gram biefstuk in plaats van tonijn dus was ik duurder uit .
Voor mijn schema hoef je niet echt een dikke portomonnee te hebben , gewoon een inkomen .
Maar heb het aangepast aan 40 40 20 methode , is zat

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------



Vetten zijn Indd lage kant maar tijdens een kuur kan je dat veroorloven om tot 15 % van je kcals vetten te maken. Ik denk als je naturel traint je vetten op 30 % kunt zetten ivm eigen Test te stimuleren . Dat heeft bij het kuren weinig zin

Ik werk niet met percentages, dat is onhandig, aangezien voor sommige dat kan betekenen dat je volgens bepaalde percentages je alsnog te weinig vetten binnen zou krijgen.
 
Back
Naar boven