XXL Nutrition

Rijst snap ik niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik snap niet waarom mensen altijd moeilijk willen doen. Ik snap bijv. niet waarom mensen het gekookt gewicht willen nemen, wat al afhankelijk is van kooktijd en soort. Neem gewoon uit het pak wat je nodig hebt voor de maaltijd die in je schema staat.
Amen. Keep it easy... bodybuilders zijn geen rekenwonders, dus begin er ook niet aan:D
 
aha nu snap ik wat je bedoelt. De waarde op het pak van rijst is in ongekookte toestand.
Rijst neemt water op, hoe langer je kookt hoe droger de rijst wordt.

Kort gezegd; stel op het pak staat 50gr staat voor 40gr khd etc. Dan is in jouw voorbeeld de 110 gram en de 80 gram rijst gelijk aan 40gr KHD.

Ja klopt, alleen is het meer zo dat hoe meer water je gebruikt, hoe minder zwaar de rijst wordt als je hem afgiet (je haal er meer water vanaf dus makkelijker).

Op sommige verpakkingen staat het wel gekookt op (wat dus raar is).

Inderdaad, als jij 50 gram ongekookte rijst pakt dan blijven de kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten hetzelfde, ookal heb je na het koken daar 110 gram van over of 80 gram van over.
 
Amen. Keep it easy... bodybuilders zijn geen rekenwonders, dus begin er ook niet aan:D


Goh ik ben toch al 2 maand bezig met bodybuilding en ik ben ingenieur dus een rekenwonder zit er wel in :p
 
Goh ik ben toch al 2 maand bezig met bodybuilding en ik ben ingenieur dus een rekenwonder zit er wel in :p
Shit... je hebt het gemaakt man. 22 jaar en echt een mooi leven. Vast ook al een Ferrari voor de deur?

OT: wel triest dat als je zo goed kan rekenen, dit alsnog gaat vragen.. beetje met gezond verstand van een ingenieur moet het wel lukken zou je zeggen. Valt me weer flink tegen...
 
Verkeerde sport gekozen :roflol:


Waarom is dit een verkeerde sport?

---------- Toegevoegd om 08:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:15 ----------

Shit... je hebt het gemaakt man. 22 jaar en echt een mooi leven. Vast ook al een Ferrari voor de deur?

OT: wel triest dat als je zo goed kan rekenen, dit alsnog gaat vragen.. beetje met gezond verstand van een ingenieur moet het wel lukken zou je zeggen. Valt me weer flink tegen...


Ja. Mensen met een normaal IQ doen 3 jaar bachelor en 1/2 jaar master en dan 'zijn' ze wat ze hebben gestudeerd. De ferrari staat er helaas genoeg nog niet maar ik hoop dat hij er ooit wel zal staan.

OT: rekenen met grammetjes kan iedereen. Maar als je het topic goed had gelezen dan had je gezien dat mijn vraag eerder ging over het verliezen van micro's/macro's maar met de opmerking die jij gemaakt heb verwacht ik dat natuurlijk niet.
 
Waarom is dit een verkeerde sport? .....

Heb je tijdens je opleiding je gevoel voor humor verloren. :p Het is een grapje vandaar de rollende smiley. :D
 
Heb je tijdens je opleiding je gevoel voor humor verloren. :p Het is een grapje vandaar de rollende smiley. :D


Ah dat was niet zichtbaar op mijn iphone. Maar hoe dan ook snap ik de mop niet echt :p
 
1 zei:
Amen. Keep it easy... bodybuilders zijn geen rekenwonders, dus begin er ook niet aan:D

2 zei:
Goh ik ben toch al 2 maand bezig met bodybuilding en ik ben ingenieur dus een rekenwonder zit er wel in :p

3 zei:
Verkeerde sport gekozen :roflol:

4 zei:
Ik snap het ook niet :( Het is denk ik gewoon de vage humor van ron :roflol:

Okay ik ga het uitleggen. :sad: Zo voel ik me als mensen mijn niet snappen.

Nou daar komt de uitleg.
Op basis van de conclusie getrokken in quote 1 "bodybuilders zijn geen rekenwonders" en de conclusie van quote 2 "ik ben ingenieur dus een rekenwonder". Trek ik de conclusie die in quote 3 staat.
quote 4 "vage humor" vind ik met bovenstaande uitleg dus wel meevallen.
Aan de andere kant kan het ook zijn dat mensen mij gewoon niet snappen. :shrug:
 
Een ingenieur die niets snapt van een pak rijst :P.

Maar srs, wel goed man is een zware opleiding ik ben ermee bezig.
 
OT: rekenen met grammetjes kan iedereen. Maar als je het topic goed had gelezen dan had je gezien dat mijn vraag eerder ging over het verliezen van micro's/macro's maar met de opmerking die jij gemaakt heb verwacht ik dat natuurlijk niet.

Waarschijnlijk wel. Bij het koken van groenten gebeurt dit in ieder geval wel...
Edit:
Een beetje ingenieur had ook wel even kunnen Googlen...
Rice

Rice has a special problem with regard to loss of nutrients, i.e. minerals and vitamins, during cooking since its normal nutrient content is low.

Certain amount of minerals and vitamins are lost even during preliminary washing before cooking. Hence washing with a large quantity of water and repeated washing must be avoided. Washing may remove as much as 40% of the thiamine and nicotinic acid. Rice must be washed, if washing is necessary, with minimum amount of water.

Boiling rice in excess water and discarding the gruel (kanjee) also results in loss of some amount of minerals and vitamins. However, loss due to discarding of kanjee is not as much as during washing. Cook in just sufficient amount of water so that all the water is absorbed and no kanjee is discarded. However, if paddy is parboiled and that rice is used, loss of vitamin and minerals due to washing and discarding of kanjee is much less. Parboiling diffuses nutrients into the grain and a protective gelatinised starch coating is formed on the grain preventing leaching.
http://www.webhealthcentre.com/HealthyLiving/diet_nutrition_cooknut.aspx
 
Okay ik ga het uitleggen. :sad: Zo voel ik me als mensen mijn niet snappen.



Nou daar komt de uitleg.

Op basis van de conclusie getrokken in quote 1 "bodybuilders zijn geen rekenwonders" en de conclusie van quote 2 "ik ben ingenieur dus een rekenwonder". Trek ik de conclusie die in quote 3 staat.

quote 4 "vage humor" vind ik met bovenstaande uitleg dus wel meevallen.

Aan de andere kant kan het ook zijn dat mensen mij gewoon niet snappen. :shrug:


Hahahaha ik heb hem. Wel ver gezocht maar +1 voor de moeite :p
 
Hahahaha ik heb hem. Wel ver gezocht maar +1 voor de moeite :p

Ja hallo :eek: je schrijft +1, maar er is geen karma te vinden. :p

Je lijkt me meer een verstrooide professor dan een geleerde ingenieur.
 
Back
Naar boven