XXL Nutrition

Supplementen die helpen bij het afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mawazine

Novice
Lid geworden
23 mrt 2015
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
116kg
Heren & Dames,

Ik ben nu een kleine 3 maanden bezig met trainen. Voorheen had ik het afslankbundel van MyProtein besteld maar die is al bijna op. Ik zat 2,5 maanden geleden op 126 kilo en nu zit op 116 kilo. Ik train 5 dagen in een week en fiets 1x per week ook 30Km.

Mijn doel is toch om rond de 100 a 105 te zitten. Ben zelf 1,84CM. Doordeweeks eet ik wel wat de pot schaft, dus ik bereid mijn eigen eten niet voor maar het is niet ongezond. Gisteren witte rijst met kipfilet, Vandaag vis met groente etc. Mijn vrouw die houdt zich ook bezig met sporten dus het eten dat zit wel goed.

Wat ik mij dus afvroeg is, welke supplementen ik het beste voor mijzelf kan bestellen. Ik merk zelf dat ik soms voor het fitnessen toch een pump nodig heb dus wellicht is dat ook handig.

Bedankt alvast!
 
Jij hebt geen supplementen nodig. Jij hebt een goed voedingschema en trainingschema nodig. Meer niet.
 
Dus ook geen shake of pre-workout?
 
Jij hebt geen supplementen nodig. Jij hebt een goed voedingschema en trainingschema nodig. Meer niet.

Dit.

Wel kunnen ze optioneel worden toegevoegd. Ik maak zelf gebruik van het vrij dure Animal Cuts. Dit enkel omdat ik in de cut vrij veel honger blijf houden. Animal Cuts beperkt mijn honger gevoel waardoor het gemakkelijker is om mij aan mijn schema te houden.
 
Groene thee drinken
 
En zijn genoeg supplementen die je daar bij kunnen helpen ja..
ik zou lekker even bij XXL gaan neuzen ZAT keuze....
 
.
...
Ik merk zelf dat ik soms voor het fitnessen toch een pump nodig heb dus wellicht is dat ook handig.
...

C3FB2B4E-5FietspompJumbo.jpg


Even zonder dollen.
Als je nu hetzelfde eet als waarmee je die 10 kilogram hebt verloren zul je wellicht niet meer verder afvallen aangezien je caloriebehoefte ook is gedaald.
Pas je voedingsschema dus aan.

Voor 'de pomp' kun je eventueel supplementeren met Citrulline Malate voor de training.
Voor wat extra energie: Cafeïne.
Om spierverzuring tegen te gaan: Beta-Alanine.
Noodzakelijk is dit allemaal echter niet. Resultaten haal je de progressie op lange termijn, niet doordat je 'net ietsje meer' kunt geven tijdens een training.
 
Jij hebt geen supplementen nodig. Jij hebt een goed voedingschema en trainingschema nodig. Meer niet.

Amen.

Krachttraining gaan doen voor spierbehoud en genoeg eiwitten eten. Dus als je niet aan je eiwitten kan komen met normaal eten koop dan wat Melkeiwit of Caseïne eiwit. Als je dan 500-600 kcal onder je onderhoud gaat eten gaat de rest vanzelf. Caffeine en Groene thee helpt misschien iets en kan geen kwaad gezien het niet duur is.

De rest van de supplementen heb je geen kont aan. Alleen de echte fanatiekelingen hebben baat bij die 2% extra perfomance die je met supps kan behalen.

Dus nogmaals :

Jij hebt geen supplementen nodig. Jij hebt een goed voedingschema en trainingschema nodig. Meer niet.
 
Sterk advies allemaal. Ik weet niet wie ik karma moet geven...

Met voeding val je af (energiebalans yolo)
 
Een voedingsschema maken en nog schoner eten.

In het begin zal het "wat de pot schaft" en het zal wel gezond zijn, want het is vis en groenten en vetloos je snel resultaat geven.
Je gaat van een heel ongezond leven ineens naar een gezonder leven.
Op een gegeven moment werkt dit niet meer en zal je echt dieper moeten gaan om je doelen te bereiken.
Verdiep je in voeding en maak een voedingsschema en bereken alles wat je in je lichaam stopt en hoeveel je precies nodig hebt en probeer 6/7 keer per dag te eten.

Wil je toch echt horen welke supplementen je kan nemen die een licht steuntje in de rug kunnen geven en ook natuurlijk een stukje placebo werken om je een goed gevoel te geven.
Kijk dan eens naar EGCG (Groene thee extract), L Carnitine, CLA (Clarinol), Caffeine en Omega 3.

Beste is nog om ze allemaal te stacken.
Dit heeft mij altijd wel geholpen (i.c.m. een goed voedingsschema en voldoende cardio), natuurlijk heeft iedereen hier zijn eigen mening over en blijf ik ook zeggen, dat je je eerst moet verdiepen in je voeding)
Ik laat je alleen even lezen, wat je wilt lezen.
 
Als je echt een afval supp wilt die werkt zou ik toch wel voor eca stack gaan. (efedrine + caffeine)
 
Als je echt een afval supp wilt die werkt zou ik toch wel voor eca stack gaan. (efedrine + caffeine)

Heb je zijn verhaal wel gelezen? Hij zit zo te zien op een erg hoog vetpercentage en jij gaat hem al ECA aanraden.

:suicide:
 
Heb je zijn verhaal wel gelezen? Hij zit zo te zien op een erg hoog vetpercentage en jij gaat hem al ECA aanraden.

:suicide:

Ik zie nergens een vet percentage staan jij wel?, en dan kan hij beter gewoon eerst cardio doen want die fat burners van tegenwoordig heb je ook vrij weinig aan.
 
Ik zie nergens een vet percentage staan jij wel?, en dan kan hij beter gewoon eerst cardio doen want die fat burners van tegenwoordig heb je ook vrij weinig aan.

Heren & Dames,

Ik ben nu een kleine 3 maanden bezig met trainen. Voorheen had ik het afslankbundel van MyProtein besteld maar die is al bijna op. Ik zat 2,5 maanden geleden op 126 kilo en nu zit op 116 kilo. Ik train 5 dagen in een week en fiets 1x per week ook 30Km.

Mijn doel is toch om rond de 100 a 105 te zitten. Ben zelf 1,84CM. Doordeweeks eet ik wel wat de pot schaft, dus ik bereid mijn eigen eten niet voor maar het is niet ongezond. Gisteren witte rijst met kipfilet, Vandaag vis met groente etc. Mijn vrouw die houdt zich ook bezig met sporten dus het eten dat zit wel goed.

Wat ik mij dus afvroeg is, welke supplementen ik het beste voor mijzelf kan bestellen. Ik merk zelf dat ik soms voor het fitnessen toch een pump nodig heb dus wellicht is dat ook handig.

Bedankt alvast!

:suicide:
 
Een voedingsschema maken en nog schoner eten. In het begin zal het "wat de pot schaft" en het zal wel gezond zijn, want het is vis en groenten en vetloos je snel resultaat geven. Je gaat van een heel ongezond leven ineens naar een gezonder leven. Op een gegeven moment werkt dit niet meer en zal je echt dieper moeten gaan om je doelen te bereiken. Verdiep je in voeding en maak een voedingsschema en bereken alles wat je in je lichaam stopt en hoeveel je precies nodig hebt en probeer 6/7 keer per dag te eten. Wil je toch echt horen welke supplementen je kan nemen die een licht steuntje in de rug kunnen geven en ook natuurlijk een stukje placebo werken om je een goed gevoel te geven. Kijk dan eens naar EGCG (Groene thee extract), L Carnitine, CLA (Clarinol), Caffeine en Omega 3. Beste is nog om ze allemaal te stacken. Dit heeft mij altijd wel geholpen (i.c.m. een goed voedingsschema en voldoende cardio), natuurlijk heeft iedereen hier zijn eigen mening over en blijf ik ook zeggen, dat je je eerst moet verdiepen in je voeding) Ik laat je alleen even lezen, wat je wilt lezen.

L-Carnitine is een leuk marketing supplement maar heeft geen enkel toegevoegde waarde. Carnitine of L-carnitine, is een aminozuur dat een belangrijke rol speelt in de vetverbranding en dus de energieproductie van het lichaam. Bovendien zou het ook een antioxidant zijn met een beschermende werking op o.m. hart en bloedvaten. Het transporteert namelijk giftige stoffen uit de cellen.L-carnitine wordt voor alles en nog wat aanbevolen: als een prestatieverbeterend middel, om te vermageren, tegen onvruchtbaarheid, tegen verouderingsverschijnselen, tegen (chronische) vermoeidheid, tegen hart- en vaatziekten enz. Bijna alles wat door de commercie geclaimd wordt inzake carnitinesupplementen, wordt niet wetenschappelijk ondersteund. Alleen in enkele specifieke omstandigheden, waarbij sprake is van een tekort aan carnitine, zouden L-carnitinesupplementen mogelijk enig nut kunnen hebben. Normaal produceert ons lichaam zelf in de nieren en de lever meer dan voldoende carnitine, waardoor zelfs mensen die weinig extra carnitine uit hun voeding halen (zoals bv. veganisten) zelden een tekort zullen hebben. De carnitine die we niet direct nodig hebben, wordt opgeslagen in de spieren, het hart, de hersenen en het sperma. Een teveel aan carnitine wordt uitgescheiden via de urine.
L-carnitine komt vooral in dierlijke producten (vlees, melkproducten en vis) voor. Ook sommige plantaardige voedingswaren (zoals asperges, pindanoten, avocado’s en tarwe) bevatten carnitine.
 
Als je echt een afval supp wilt die werkt zou ik toch wel voor eca stack gaan. (efedrine + caffeine)

Die ECA's zijn ook niet heel gemakkelijk meer te vinden volgens mij.
 
Back
Naar boven