MuscleMeat

eigeel ?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

macoe10

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
22 apr 2012
Berichten
292
Waardering
13
Lengte
1m82
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Verschillende theorien over....maar wel of geen eigeel??
 
wel!
goede bron van vetten en eiwitten, en nog lekker ook!
 
Wel.. Google is je vriend. Voor die paar gram in het wit hoef je geen eieren te eten.
 
Wel inderdaad.Waarom zou je goed eten weggooien ?
 
Wel. Dat eigeel ongezond is, is een van de grootste leugen ooit!
 
Tja in principe kan je alles eten als BB, alleen echt ongezonde dingen zoals transvet of een grote hoeveelheid plantaardig of verzadigd vet (frituren bijv.) moet je vermijden of beperken tot het minimum.

En gewoon je schema volgen verder.
 
Ze reageren nogal snel 'ja', maar het is afhankelijk van de hoeveelheid vetten die je die dag al binnen hebt gekregen. Als je al genoeg vetten binnen hebt en nog eiwitten nodig hebt, dan kan je het eigeel beter links laten liggen.
 
Ze reageren nogal snel 'ja', maar het is afhankelijk van de hoeveelheid vetten die je die dag al binnen hebt gekregen. Als je al genoeg vetten binnen hebt en nog eiwitten nodig hebt, dan kan je het eigeel beter links laten liggen.

Klopt, het 'totaalplaatje' moet kloppen elke dag. Aan de andere kant bevat een heel-ei zo'n 5 gram vet.
Stel je eet er al 4 per dag, kom je op 20 gram vetten uit.
Dan heb je doorgaans nog genoeg vetten over om de rest van je schema op te vullen (eventueel ergens anders wat vetbronnen verlagen).

Persoonlijk houd ik het bij 2 eieren per dag.
 
Ze reageren nogal snel 'ja', maar het is afhankelijk van de hoeveelheid vetten die je die dag al binnen hebt gekregen. Als je al genoeg vetten binnen hebt en nog eiwitten nodig hebt, dan kan je het eigeel beter links laten liggen.

Dat vind ik zelf onzin. Als jij met je schema genoeg vetten hebt en nog eiwitten nodig hebt, dan vind ik het onnodig om eigeel weg te gooien (goed eten weggooien) zodat je wat eiwitten krijgt.
Daarbij bevat ei geel meer eiwitten dan het ei wit. Dubbel zonde dus. Als je genoeg vet hebt maar nog eiwit moet, dan neem je gewoon wat anders dan een half ei.
 
Tja in principe kan je alles eten als BB, alleen echt ongezonde dingen zoals transvet of een grote hoeveelheid plantaardig of verzadigd vet (frituren bijv.) moet je vermijden of beperken tot het minimum.

En gewoon je schema volgen verder.

100 + gram vet crew checkin in

hoeveel vet is normaal?
 
tot 30% van je kcal inname, tenzij je een specifiek dieet met veel vet wilt doen zoals Atkins, maar ben ik niet voor.
 
tot 50% is ook prima mogelijk, met name in een cut (low-carb).
 
Ze reageren nogal snel 'ja', maar het is afhankelijk van de hoeveelheid vetten die je die dag al binnen hebt gekregen. Als je al genoeg vetten binnen hebt en nog eiwitten nodig hebt, dan kan je het eigeel beter links laten liggen.

Dan is een ei niet de juiste bron op dat moment.
Kan je beter een stuk kip koken...
Die 3/4 gram in het eiwit gaat je niet aan je macros helpen, kan je nog beter een schep whey nemen.
 
Ik denk dat iedereen die de publicaties van Universiteiten en belangrijke professors een beetje volgt weet dat 1 ei per dag geen kwaad kan en een goede mix van voedingsstoffen bevat. Maar 99% van de studies zijn er ook over eens dat meer dan 2 eieren per dag de kans op hartfalen op latere leeftijd serieus verhoogd.
Als je iets opzoekt, check dan de methode van het onderzoek ook. Ik zie "zelf gediplomeerde professors" claimen dat ze onderzoek hebben gedaan en uitgekomen zijn dat het gezond is, terwijl die onderzoeken nergens te vinden zijn.
Maar iedereen doet wat hij zelf wil, als je iets wil weten, richt je dan beter op gecontroleerde studies.
 
Ik denk dat iedereen die de publicaties van Universiteiten en belangrijke professors een beetje volgt weet dat 1 ei per dag geen kwaad kan en een goede mix van voedingsstoffen bevat. Maar 99% van de studies zijn er ook over eens dat meer dan 2 eieren per dag de kans op hartfalen op latere leeftijd serieus verhoogd.

Ben zeer benieuwd welke studies dat dan wel zijn. Want het is je totale voeding en levensstijl die bepaald of je later problemen krijgt.
 
Volgens voedingscentrum, gefinancierd door de overheid en gebaseerd op wetenschap en studies, is eigeel ook niet best als je er teveel van eet
 
Voedingscentrum heb ik weinig vertrouwen in.Die lijken mij heel erg vast te houden aan vaak achterhaalde zaken.
Bovenstaand artikel focust weer heel erg op cholesterol.Blijf het lastig vinden hoor,die uitspraken over
'op latere leeftijd'.
Mijn cholesterol is 3 weken geleden nog gecheckt en was perfect.Ik eet gemiddeld 4 hele eieren per dag.
Triglyceriden ook in orde.Hoe het over 20 jaar met me gaat......tja.
Neem nou koffie : De laatste onderzoeken wijzen er weer op dat 4 bakjes per dag zeer gezond zijn en allerlei
kwalen helpen voorkomen.Was vroeger wel anders.Koffie was toen de oorzaak van van alles en nog wat.
Blijft een lastig verhaal....
 
Back
Naar boven