AndroidHealthClinic

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

Bezoekers in dit topic

mooie setup! zolang je consistent dezelfde methode hebt gebruikt om te raten heb je een mooi referentiekader. Als ik ooit nog eens geld op overschot heb koop ik me ook eens wat meer grippers om de sprongen tussen mijn HG's te verkleinen
Thnx. Voordat ik weer wat zou gaan kopen wilde ik eerst weten wat ik nu exact heb.
Bij cannon pre-raten ze regelmatig grippers. Misschien kostbaar om vanuit de vs bestellen maar je weet wel exact wat je koopt.
nice, is die COC #2 serieus maar 2,5kg lichter dan de #2,5?:eek:
3,5kg maar tussen mijn ghp4 en coc 2 zit echt veel verschil.

Mijn coc#2 is eigenlijk een ideale tussen gripper voor iemand die een normale #2 heeft en de stap naar een #2.5 net te groot vindt. Had ik de GHP5 niet gehad dan was deze perfect geweest. Afwijkingen zijn nou juist de grippers die bij cannon het snelst verkopen omdat ze zeldzaam zijn.
 
Ik heb vandaag een gripper rating gedaan. Ik heb een gare weegschaal gebruikt waar ik ook mijn stenen mee heb gewogen maar ik vond dat de metingen niet tegenvielen ivm cannon. Misschien doet de weegschaal het gewoon nog goed maar wil er nog een gebruiken die tot decimalen weegt. Heb de GHP 5 gripper 2 maal gemeten om te kijken of mijn meet methode ook wel consistent is en ik kwam op exact hetzelfde gewicht uit. :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier de uitslag:
Coc 1 = 37kg (82lb)
Coc 1.5 = 41kg (90lb)
Ghp 4 = 44kg (97lb) – cannon (96lb)
Coc 2 = 53kg (117lb)
Ghp 5 = 54kg (119lb) – cannon (114lb)
Coc 2.5 = 56.5kg (125lb)
Ghp 6 = 58,5kg (129lb) – cannon (125lb)

Alleen de GHP 5 en 6 meet ik iets hogere waarden. Kan dus aan de weegschaal liggen die misschien meer afwijkt bij hogere gewichten maar cannon geeft zelf aan dat ook zij soms een paar lb kunnen afwijken wanneer ze raten.
Mijn coc #2 is zoals mijn vermoedde bevestigde erg zwaar. Cannons zwaarste #2 komt op 112lb uit dus daar zit ik dan weer 5lb boven. Mijn #2 is nu een coc #2.3. Ik zit nu met een flink gat van 97lb naar 117lb.
Ben ook blij dat mijn ghp6 niet net zo zwaar is als mijn coc#2.5

Mijn overige CoC's zitten op de waarde waar ze gemiddeld op horen te zitten (#1.5 is iets zwaarder maar dat is juist fijn).

Dit was een proef setup. Volgende week ga ik opnieuw alle grippers raten met 3 verschillende weegschalen. Hopen dat ik dan dichter bij de cannon metingen kom.

Ik krijg een glimlach als ik dit zie, echt goed man! Jij timmert leuk aan de weg op deze manier!
Ik zie 1 en al toewijding!

Waarom mogelijk de waardes iets hoger uitkomen bij jou meting, is omdat ze bij Cannon mogelijk een iets smallere span-band gebruiken om de gripper, waardoor er iets meer hefboom effect is en dus een iets lagere waarde! (omdat deze iets meer naar het uiteinde van de gripper zit!).

Tipje! een gat door je loading pin boren en daar een stuk pijp/stang door en je kunt de gewichten makkelijker aan je loading pin hangen tijdens je meting.
 
Ik krijg een glimlach als ik dit zie, echt goed man! Jij timmert leuk aan de weg op deze manier!
Ik zie 1 en al toewijding!

Waarom mogelijk de waardes iets hoger uitkomen bij jou meting, is omdat ze bij Cannon mogelijk een iets smallere span-band gebruiken om de gripper, waardoor er iets meer hefboom effect is en dus een iets lagere waarde! (omdat deze iets meer naar het uiteinde van de gripper zit!).

Tipje! een gat door je loading pin boren en daar een stuk pijp/stang door en je kunt de gewichten makkelijker aan je loading pin hangen tijdens je meting.
Bij cannon hebben ze gewoon een zeer nauwkeurige weegschaal. Tevens heeft hij natuurlijk meer ervaring.
Ik heb op gripboard gelezen dat hij een 1" band gebruikt. Dat is 2,5cm en die gebruik ik ook.
Ik heb mijn band op het begin van de knurl gelegd en ik vermoed dat cannon iets verder gaat, einde gripper. Dan krijg je natuurlijk ook een lagere waarde. Volgende week leg ik de band ook tegen het einde van de gripper.

Mijn metingen waren een test, erg onnauwkeurig maar wel een goede oefening.
 
Goed bezig Mc. Chick!
 
Goed bezig Mc. Chick!
Thnx Bob.

Ik bedenk me nu tevens dat mijn #2 en #2.5 nog nooit eerder gesloten waren en grippers ongeveer 5% van hun kracht verliezen na gebruik. De GHP's zijn door cannon 30x gesloten voordat ze een rating kregen. Dan kan het toch nog goed komen. :cool:

Kijken of ik morgen mijn GHP4 close op film kan krijgen.
 
Mooie duidelijke filmpjes maak je. 45mm is echt sterk, je zit nu bijna op CCS.
Ik denk dat je #2.5 nog best een zware kan zijn wanneer ik het gebrek aan smering hoor.
 
Haha die laatste nog ff dicht grinden. Gratz man.
Nu moet Geralt weer, kan niet achter blijven natuurlijk. :D
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, vier reps minimum! Of een ghp8. Die laatste is mijn volgende goal
 
Waar had jij die GHP grippers gekocht Mark? Cannonworks?
Tevreden over de levering?
 
Waar had jij die GHP grippers gekocht Mark? Cannonworks?
Tevreden over de levering?
Heel erg tevreden. Enige wat ik je mee wil geven is dat de GHP6's die ze nu hebben om de een of andere reden wat te licht uitvallen. Anders zijn ze de perfecte tussenstap tussen de #2.5 en #3.
GHP's zijn echt heel goed, zal Bob wel be-amen. Ze zijn wel iets moeilijker omdat de handvaten verder uiteen staan.

En inderdaad bij cannonworks. Levering ging heel goed, via tracking kun je precies zien waar deze zich bevindt. Kosten zijn wel 28 dollar voor verzending dus zou wel meer dan 1 gripper bestellen. Tevens kun je je bestelde gripper laten raten of een pre-rated gripper bestellen maar dat is pas echt handig wanneer je weet waar je huidige grippers zich nu bevinden. Binnenkort zal ik een topic openen waar ik ratings aanbied en een overzicht van alle ratings zal bijhouden.

Aan welke grippers zit je te denken?
 
Net eens gekeken bij die site, gevaarlijk voor m'n bankrekening. Moet er toch eens in gaan shoppen. :p
 
Het is jammer dat Tetting is gestopt, alleen Ironmind, GHP en Silvis (die aan te passen in in sterkte) nog in het assortiment. Dat pre-raten is echt super want steeds een 'blinde' gripper kopen en hopen dat het een gunstige sterkte is kan ook een duur grapje worden.
 
GHP's zijn echt heel goed, zal Bob wel be-amen. Ze zijn wel iets moeilijker omdat de handvaten verder uiteen staan.

True,
GHP's zijn wat mij betreft de top. IM en vooral de tettings zijn vaak qua "sweep" iets eenvoudiger, maar worden dan gemeen zwaar op het laatste stukje. De GHP's zien iets eerlijker zeg maar.
Vergeet ook zeker de Vulcan niet van David Horne! Onmisbaar! :cool:
Cannonpowerwork is zeker aanrader, vanwege assortiment en ook raten.
Ongerate IM's ook supersnel via sportfood te verkrijgen uiteraard!
 
Laatst bewerkt:
Hier de uitslag:
Coc 1 = 37kg (82lb)
Coc 1.5 = 41kg (90lb)
Ghp 4 = 45kg (99lb) – cannon (96lb)
Coc 2 = 53kg (117lb)
Ghp 5 = 54kg (119lb) – cannon (114lb)
Coc 2.5 = 56.5kg (125lb)
Ghp 6 = 58,5kg (129lb) – cannon (125lb)

Ik heb vandaag een paar grippers opnieuw een rating gegeven. Heb ditmaal de grippers voor de meting met wd40 gesmeerd. Daarnaast de band op het einde van de gripper geplaatst en niet einde knurl (scheelt zo'n 1,5/2mm). Heb twee weegschalen gebruikt. Een digitale en de oude analoge weegschaal.

Digitaal
GHP4 = 44,8kg (99lb) - cannon (96lb) : 3lb afwijking
IM#2 = 53kg (117lb)
GHP5 = 54,1kg (119lb) - cannon (114lb) : 5lb afwijking
GHP6 = 58,9kg (130lb) - cannon (125lb) : 5lb afwijking

Analoog
GHP4 = 43,5kg (96lb) - cannon (96lb) : 0lb afwijking
IM#2 = 51kg (112lb)
GHP5 = 52kg (115lb) - cannon (114lb) : 1lb afwijking
GHP6 = 57kg (126lb) - cannon (125lb) : 1lb afwijking

Apart is dat ik de digitale weegschaal hier thuis weer met een andere heb vergeleken en deze wijken nauwelijks af. Ik zal toch voor de analoog moeten gaan omdat deze extreem goed overeenkomt met 3 metingen van cannon. Ik ben wel erg blij met dit resultaat. Het geeft aan dat er in beide gevallen (zowel analoog als digitaal) geen extreme afwijkingen zijn. Mijn IM#2 is een extreem zware #2. Ideale overgang gripper naar de #2.5 toe. Denk dat ik deze ga verkopen omdat ik al de GHP5 heb.

Edit: Heb vandaag trouwens met rechts 6x mijn GHP4 gesloten (voorheen 2x) en met links voor het eerst de IM#1.5 gesloten en daarna nog 5x. :D
 
Laatst bewerkt:
Heel erg tevreden. Enige wat ik je mee wil geven is dat de GHP6's die ze nu hebben om de een of andere reden wat te licht uitvallen. Anders zijn ze de perfecte tussenstap tussen de #2.5 en #3.
GHP's zijn echt heel goed, zal Bob wel be-amen. Ze zijn wel iets moeilijker omdat de handvaten verder uiteen staan.

En inderdaad bij cannonworks. Levering ging heel goed, via tracking kun je precies zien waar deze zich bevindt. Kosten zijn wel 28 dollar voor verzending dus zou wel meer dan 1 gripper bestellen. Tevens kun je je bestelde gripper laten raten of een pre-rated gripper bestellen maar dat is pas echt handig wanneer je weet waar je huidige grippers zich nu bevinden. Binnenkort zal ik een topic openen waar ik ratings aanbied en een overzicht van alle ratings zal bijhouden.

Aan welke grippers zit je te denken?

Thnx voor de info.
Ik maak nu reps met #2 dus hoop twee of drie grippers te kopen die rond de #2 liggen en die de overstap naar #2,5 makkelijker maken. Welke denk jij dat goed zijn hiervoor? GHP 4+5+6?
 
Alleen een GHP5 zit in dit gebied of een sterke #2 of zwakke #2.5. Als je in het ratingstopic kijkt dan zie je dat ik die allebei heb. Ik heb nu een #2.1/#2.2/#2.4 en #2.5.
Bij de pre-rated grippers kun je ze uitzoeken maar juist deze afwijkingsgrippers zijn zo verkocht. http://cannonpowerworks.com/collect...ts/grip-strength-equipment-pre-rated-grippers
Gebied tussen de #2 en #2.5 is 107.5lb en 125lb (best een groot gat).
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven