XXL Nutrition

Vitiligo en wedstrijden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JT13

Novice
Lid geworden
18 jan 2014
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m69
Hallo allemaal,

Ik ben nu een hele tijd bezig met mijn lichaam en er begint een mooie progressie te ontstaan. Hierdoor ben ik aan het nadenken geslagen om ooit eens mee te doen aan een wedstrijd. Echter heb ik Vitiligo. Hoe wordt hier mee omgaan tijdens wedstrijden? En kun je hierdoor wel meedoen aan wedstrijden.

Op het moment zit het meeste op m'n handen en heb ik 2 grote vlekken op de adductoren van mijn bovenbenen. Verder zitten er kleine vlekjes op m'n lichaam verspreidt.

Ik hoop dat iemand mijn vragen zou kunnen beantwoorden zodat ik nog meer motivatie kreeg om meer uit mijn trainingen etc. Te halen.
 
spray tan?

maar eh doe eens pics?
 
Wedstrijden zijn zeker mogelijk. Iedere atleet gebruikt gewoon spraytan waardoor je niks meer ziet van je eigen huidskleur.
 
Je zou eens kunnen kijken naar melanotan...dat heet nu ook scenesse. Clinuvel houdt zich er mee bezig.
 
ik ben altijd ook nog steeds benieuwd naar melantonan (heb zelf ook vitiligo) maar ben bang dat door melantonan de vlekken nog meer uitsteken op me huid

zit er helaas helemaal onder :(
 
Je zou eens kunnen kijken naar melanotan...dat heet nu ook scenesse. Clinuvel houdt zich er mee bezig.

Volgens mij is Vitiligo juist het probleem waar melatotan niks aan kan doen. Wat kapot of niet meer aanwezig is (melanocyten) kan je met melatotan niet meer actieveren!
 
Dat scenesse lijkt me wel wat. Alleen helaas niet op de markt hier. Maar als het voor de wedstrijd ook op te lossen is met spraytan dan scheelt het al een hoop. Alleen ben ik dan bang voor kleur verschil.
 
Ik denk dat je inderdaad meer hebt aan spray-tan. Ik heb ook vitiligo maar gelukkig maar heel weinig. Je ziet t nauwelijks. Melanotan gaat in elk geval niet werken want het activeert je pigment en dáár heb je nou juist niks van op de plekken dat je vitiligo hebt. Inderdaad gaat het dan dus meer opvallen. Spraytan zal wel beter werken denk ik. Al zou t kunnen dat je dan nog wat extra make-up ofzo moet nemen op de meest opvallende plekken.
 
Hoi, wij helpen je graag verder op wedstrijden, dit is inderdaad met de wedstrijd spray tan makkelijk te maskeren. Maar wat je sowieso kan proberen 'in het dagelijks leven' is het volgende: Bel een schoonheidssalon bij jou in de buurt die spray tanning aanbieden om een afspraak te maken. Leg uit dat je vitiligo hebt. Vraag of je een beetje spray tanning vloeistof kan krijgen om de lichte plekken een dag van tevoren te behandelen. 24 uur voor jouw spray tanning afspraak kleur je de lichte plekken met een kwastje op je huid in met de spray tanning vloeistof. Het ingrediënt in spray tanning vloeistof 'DHA' maakt namelijk een reactie met de aminozuren in je dode huidcellen, deze kleuren bruin. Het zijn dus je dode huidcellen die bruin zijn (zelfbruiners hebben dus niks met je pigment te maken) , daarom blijft je bruine kleur van een spraytan (of andere zelfbruiner) ook maar gemiddeld 10 dagen zichtbaar. Nadat je de lichte plekken hebt ingekleurd dit 24 uur in laten trekken en daarna heel je lichaam laten spray tannen op je afspraak. Als je verder nog vragen hebt mag je me altijd mailen: info@body-tan.nl Groetjes Claudia Bodytan
 
Back
Naar boven