XXL Nutrition

buikspier of cardio....... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

aonfluxx

Novice
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
105kg
Goede morgen allen,
zal mij eerst even netjes voorstellen aangezien ik nieuw hier ben.
Ik ben Gilbert 31 jaar en ongeveer 10 maanden nu bezig met trainen.
Zelf ga ik 5 dagen per week 1.5/2 uur per keer naar de sportschool

ik begin ondertussen de vruchten te zien ( ben van nature vrij grof gebouwd ) alleen ik ik blijf hamer met dat buikvet.
Ik weet dat voor groot gedeelte het aan de voeding ligt en ik Let Door de week enorme op wat ik eet en drink
heb zelf geen voedingsschema puur omdat ik Door mijn wisseldienst veel probleem heb om een goede op te stellen.

nu mijn vraag wat is beter om buikvet kwijt te raken cardio of buikspier.... zelf ben ik van mening dat buikspier weinig zin heeft met een laag vet er over mar volgens de ander is het juist beter....

Graag zou ik jullie advies willen weten en mocht iemand mij kunnen helpen met een goede voedingsschema zou dat helemaal top wezen.

Met vriendelijk groet

gilbert
 
Hallo Gilbert,

Welkom (ik ben ook redelijk nieuw hier hoor).

Ten eerste is het veel beter (wenselijker) dat je in elk geval begint met het tellen van de kcal die je binnen krijgt.
Daarvoor moet je wel eerst weten wat je energiebehoefte is, want stel dat je boven je energiebehoefte eet dan ga je never te nooit jou buikspieren zichtbaar krijgen.
Dit bereik je alleen door onder behoefte te eten, of op onderhoud te eten maar dan cardio erbij te doen.
Als ik jou was zou ik beginnen met 400 a 500 Kcal onder behoefte te eten, dan kun je even 2 weekjes aan kijken hoe dat uitpakt.

Afgaande op jou stats, zou ik zorgen dat je zeker ook +/- 200 gram eiwitten binnen krijgt.
En flink zwaar krachttraining blijven doen.

Je buikspieren pak je al mee met de compound-oefeningen, hoewel af en toe wat crunches of sit ups niet verkeerd zijn hoor. Je hoeft in elk geval met de buikspieroefeningen zeker niet te overdrijven.

Lees je ook even in op de sticky's daar staat veel nuttige info in.

Er zijn genoeg mensen met meer ervaring hier op het forum, maar als je het hierboven geschrevene gedisciplineerd in praktijk brengt zul je zeker resultaten boeken.

Succes !

---------- Toegevoegd om 08:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:19 ----------

By the way je energiebehoefte kun je makkelijk berekenen via een energiebehoefte-calculator.
Internet staat er vol mee.
 
Bedankt Marr voor je reactie.

en ja voor ik begon hadden ik al berekend wat mij calorie behoefte was ( 3200 en zit nog op deze calorie behoefte ) ja ik weet dat ik ongeveer 500 er onder moet zitten.
probleem dat ik heb ik vind lastig om dus te berekenen hoeveel waar in zit.
En ja ik weet dat ik ongeveer 1.8 gram eiwit per kilo nodig heb ( ongeveer 189gram )
Maar dus als ik jou goed begrijp toch meer cardio dan buikspier.

Nogmaals bedankt

gilbert
 
Buikspieren hard trainen. Krijg je later spijt van of je moet van nature dikke buikspieren hebben.
 
Buikspier oefeningen helpen net zo goed met vet verlies bij je buik als bicep curls. De vraag die je eigenlijk moet stellen is cardio of voeding? Het gaat erom dat je meer calorien verbrandt dan consumeerd, en dat doe je vooral met voeding maar cardio kan daar bij helpen.
 
Buikspier oefeningen helpen net zo goed met vet verlies bij je buik als bicep curls. De vraag die je eigenlijk moet stellen is cardio of voeding? Het gaat erom dat je meer calorien verbrandt dan consumeerd, en dat doe je vooral met voeding maar cardio kan daar bij helpen.

+1

Inderdaad, je zult in elk geval een kcal tekort moeten creëren.
 
Buikspieren hard trainen. Krijg je later spijt van of je moet van nature dikke buikspieren hebben.

Bedoel je nu dat je later spijt krijgt dat je zoveel tijd verprutst hebt aan buikspieroefeningen of net omgekeerd?
Met 1x per week abwheel in combinatie met full-body kan je echt wel uitstekende abs krijgen met dus max 5min/week specifiek buikspieren te trainen. Ik vind abs persoonlijk overrated, maak ik train dan ook hoofdzakelijk op kracht.
 
Thanx allen, en ja het is voornamelijk een combinatie van voeding en meer calorie verbranden dan binnen komt is dat niet goed kan je doen wat je wilt maar zal het nooit goed lukken, is niet zo zeer dat ik een strakke six pack train het mag alleen wel wat strakker zelf train ik ook meer voor kracht...
 
Back
Naar boven