XXL Nutrition

rund gehakt tijdens cut?

Bezoekers in dit topic


Probeer je weer een eindeloze discussie te starten Hell93?

Simpel weg dat je 'opportunity kosten' te hoog zijn voor het aantal calorieën in een BigMac. Voor 500 kcal kan je een vele betere maaltijd krijgen waardoor je langer verzadigd bent. Zodat je de rest van de dag niet op je tenen hoeft te lopen om binnen je kcal behoefte te blijven.

Ik heb even wat simpele redenen voor je uiteengezet, zodat je het misschien begrijpt.

1. Na 30 min - 1 uur heb je weer honger (maar je bent wel 510kcal verder)

2. Reden #1 waarom een dieet meestal faalt is omdat wij mensen niet geprogrammeerd zijn ons zelf uit te uithongeren. Dus je iemand met een kcal deficit (i.e., die honger heeft) een McDonalds in sturen is simpelweg de kat op het spek binden. Voor je het weet zit je met een menu voor je bakkes ben je 1200 kcal verder ipv de 510.

3. McDonalds voer zit gewoon vol met rotzooi, dat zou al genoeg reden zijn om het iemand af te raden om elke dag te eten.
 
Laatst bewerkt:
Probeer je weer een eindeloze discussie te starten Hell93?

Simpel weg dat je 'opportunity kosten' te hoog zijn voor het aantal calorieën in een BigMac. Voor 500 kcal kan je een vele betere maaltijd krijgen waardoor je langer verzadigd bent. Zodat je de rest van de dag niet op je tenen hoeft te lopen om binnen je kcal behoefte te blijven.

Ik heb even wat simpele redenen voor je uiteengezet, zodat je het misschien begrijpt.

1. Na 30 min - 1 uur heb je weer honger (maar je bent wel 510kcal verder)

2. Reden #1 waarom een dieet meestal faalt is omdat wij mensen niet geprogrammeerd zijn ons zelf uit te uithongeren. Dus je iemand met een kcal deficit (i.e., die honger heeft) een McDonalds in sturen is simpelweg de kat op het spek binden. Voor je het weet zit je met een menu voor je bakkes ben je 1200 kcal verder ipv de 510.

3. McDonalds voer zit gewoon vol met rotzooi, dat zou al genoeg reden zijn om het iemand af te raden om elke dag te eten.

Nee, ik probeer geen eindeloze discussie te starten, jij zegt iets af te raden en ik vraag me dan af waarom, dat lijkt mij vrij normaal.

1. Dat is verschillend per persoon, dus het afraden is persoonlijk.
2. Dan heb je gewoon geen doorzettingsvermogen, dus het afraden is persoonlijk.
3. Zie mijn reactie op JoertjuH.

Het gaat er mij om dat je zegt dat je het sterk afraadt, maar de redenen blijven weg. Ik stel de simpele vraag, waarom raad je het af.
Ik snap niet waarom je gelijk zo moet doen, enkel omdat ik een vraag stel.
 
Kan als het in je schema past.
Anders op musclemeat kijken, hebben lowfat gehakt
 
Nee, ik probeer geen eindeloze discussie te starten, jij zegt iets af te raden en ik vraag me dan af waarom, dat lijkt mij vrij normaal.

1. Dat is verschillend per persoon, dus het afraden is persoonlijk.
2. Dan heb je gewoon geen doorzettingsvermogen, dus het afraden is persoonlijk.
3. Zie mijn reactie op JoertjuH.

Het gaat er mij om dat je zegt dat je het sterk afraadt, maar de redenen blijven weg. Ik stel de simpele vraag, waarom raad je het af.
Ik snap niet waarom je gelijk zo moet doen, enkel omdat ik een vraag stel.

Omdat jij over het algemeen de wijsneus/allesweter uithangt. Wat je nu meer doet.

Alles inderdaad persoonlijk maar dit is een advies dat geldt voor het gemiddelde persoon wat nog niet heel erg thuis is in het cutten. Jij misschien ook niet.
 
Omdat jij over het algemeen de wijsneus/allesweter uithangt. Wat je nu meer doet.

Alles inderdaad persoonlijk maar dit is een advies dat geldt voor het gemiddelde persoon wat nog niet heel erg thuis is in het cutten. Jij misschien ook niet.

Tja als jij arrogant gaat doen enkel omdat ik een vraag stel, dan ga ik wel bijdehand doen inderdaad.
Ik ben prima thuis in het cutten. Mijn vraag was al beantwoord en besproken met iemand anders trouwens, maar toch bedankt voor je antwoord alsnog.
 
Omdat jij over het algemeen de wijsneus/allesweter uithangt. Wat je nu meer doet.

Alles inderdaad persoonlijk maar dit is een advies dat geldt voor het gemiddelde persoon wat nog niet heel erg thuis is in het cutten. Jij misschien ook niet.

Karma! Ben blijkbaar niet de enige die zich stoort hieraan.

Zal nu wel weer een strafpunt krijgen..
 
1. Dat is verschillend per persoon, dus het afraden is persoonlijk.

tbh is het gewoon redelijk een feit dat je met 510 kcal aan een big mac minder lang verzadidgd bent / vol zit dan 510 kcal aan een complete maaltijd met veel groenten+rijst of pasta+vlees, iets wat niet bepaald per persoon verschilt denk ik zo...
 
tbh is het gewoon redelijk een feit dat je met 510 kcal aan een big mac minder lang verzadidgd bent / vol zit dan 510 kcal aan een complete maaltijd met veel groenten+rijst of pasta+vlees, iets wat niet bepaald per persoon verschilt denk ik zo...

Tuurlijk is het een feit, als je het specifiek gaat onderzoeken denk ik wel dat eruit komt dat je na een big mac sneller weer honger/trek hebt dan na een complete maaltijd. Dat klopt.
Ik bedoelde er meer mee dat het per persoon verschillend is of diegene het wel of niet wilt 'riskeren' zeg maar, om weer snel honger te krijgen, terwijl dammas het al gelijk afraadt.
Je kunt beter andere dingen aanraden dan direct dingen afraden.

Een big mac afraden omdat het minder lang verzadigend is voor je, is hetzelfde als allerlei andere dingen afraden omdat er vast wel iets is dat nét langer verzadigd. Voor je het weet heb je alles vervangen voor 100% verzadigde producten, waar je (oke ik) niet blij van wordt.

Het afraden van dagelijks eten van een big mac, afgezien van gezondheidsredenen, is onzin. Dit wilde ik duidelijk maken. Niks meer, niks minder :D
 
Tuurlijk is het een feit, als je het specifiek gaat onderzoeken denk ik wel dat eruit komt dat je na een big mac sneller weer honger/trek hebt dan na een complete maaltijd. Dat klopt.
Ik bedoelde er meer mee dat het per persoon verschillend is of diegene het wel of niet wilt 'riskeren' zeg maar, om weer snel honger te krijgen, terwijl dammas het al gelijk afraadt.
Je kunt beter andere dingen aanraden dan direct dingen afraden.

Een big mac afraden omdat het minder lang verzadigend is voor je, is hetzelfde als allerlei andere dingen afraden omdat er vast wel iets is dat nét langer verzadigd. Voor je het weet heb je alles vervangen voor 100% verzadigde producten, waar je (oke ik) niet blij van wordt.

Het afraden van dagelijks eten van een big mac, afgezien van gezondheidsredenen, is onzin. Dit wilde ik duidelijk maken. Niks meer, niks minder :D

Hell93 het enige wat jij duidelijk maakt is dat jij aandacht tekort komt en eens een paar grote gigolos moet laten langs komen

Een big mac afraden omdat het minder lang verzadigend is voor je, is hetzelfde als allerlei andere dingen afraden omdat er vast wel iets is dat nét langer verzadigd.

Daarom eet men bruin/spelt ipv wit brood
Daarom eet men zilvervliesrijst ipv witte rijst
Daarom eet men meer eiwit dan vet
Daarom eet men volkoren pasta ipv normale pasta
Daarom eet men etc etc ipv etc etc

Het afraden van dagelijks eten van een big mac, afgezien van gezondheidsredenen, is onzin.

Wat had je niet begrepen aan:

3. McDonalds voer zit gewoon vol met rotzooi, dat zou al genoeg reden zijn om het iemand af te raden om elke dag te eten.
 

Report. Vandaar lege quote.

Big mac afraden AFGEZIEN VAN GEZONDHEIDSREDENEN, is onzin. En dan ben ik degene die niet leest? Je quote die zin en nog kom je met een gezondheidsreden aan.

Mensen witte rijst afraden is bullshit, ookal is bijvoorbeeld zilvervliesrijst beter verzadigend.
 
man man man.. Hell aka reporter. elke keer als ik strafpunten krijg komt het door jou. ik moet nu echt snel ijzer gaan smijten anders spring ik nog voor de trein door jou
 
Hell, ff serieus, als je zo doorgaat ook IRL, dan blijf je 4ever alone & 4ever virgin.
 
Gezien jullie reacties neem ik dan maar aan dat jullie niet vinden dat het gaat om kcal in/kcal uit wat betreft aankomen en afvallen maar dat het gaat om gezond eten en verzadigde voeding eten, want anders red je het niet.

aangezien ik enkel zeg dat een big mac elke dag best kan afgezien van gezondheidsredenen en hier vol tegenin wordt gegaan

Out.
 
Wel doen, in rundergehakt zit ook de nodige vitamines en mineralen. Dus niet enkel kip of vis gaan eten, in rood vlees zitten ook weer goede bouwstenen :)

---------- Toegevoegd om 17:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ----------

Gezien jullie reacties neem ik dan maar aan dat jullie niet vinden dat het gaat om kcal in/kcal uit wat betreft aankomen en afvallen maar dat het gaat om gezond eten en verzadigde voeding eten, want anders red je het niet.

aangezien ik enkel zeg dat een big mac elke dag best kan afgezien van gezondheidsredenen en hier vol tegenin wordt gegaan

Out.
Gewoon even stoppen betweterig te zijn. Je wil altijd het laatste woord hebben, nergens voor nodig.
 
Report. Vandaar lege quote.

Big mac afraden AFGEZIEN VAN GEZONDHEIDSREDENEN, is onzin. En dan ben ik degene die niet leest? Je quote die zin en nog kom je met een gezondheidsreden aan.

Mensen witte rijst afraden is bullshit, ookal is bijvoorbeeld zilvervliesrijst beter verzadigend.

Juist, dus je geeft aan dat volgens jou gezondheidsreden wel een valide argument is om het eten van een Big Mac elke dag af te raden.

Laat dat nou precies een van mijn redenen zijn geweest, die ik inderdaad citeerde om nadruk te leggen, niet om je tegen te spreken.

Maar goed dan ga jij toch lekker witte rijst en big mac's eten tijdens je cut.

Oh en trouwens iedereen op dit forum is en eens met de kcal in < kcal out stelling. Als je dat nog niet door had na die 1200 post van je geeft het wel weer aan hoe goed jij leest.
 
9 vd 10 mensen die cutten hebben moeite met zich te beperken tot een bepaald aantal kcal in termen van dat ze meer honger hebben dan dat ze mogen eten. Als dan ook nog eens de voeding die je wel tot je neemt bestaat uit slecht verzadigende dingen zoals Big Mac's dan is het inderdaad in z'n algemeen af te raden om Big Macs te eten in de cut. Het feit dat mensen niet de hele argumentatie posten wil niet zeggen dat ze dat niet bedoelden, net als het feit dat ik denk dat je best begreep dat ze precies dat bedoelden maar dat je reageerde puur om het reageren zelf en het laatste woord te hebben. (Misschien schat ik het verkeerd in, maar aan je reacties te lezen waarin je iedereen gelijk geeft maar wel telkens met een tegenargument komt het wel zo over op mij, verder no offense)
 
Neem bij voorbaat gewoon wat lager vetten over je dag bv. 50 gram (als je 80 weegt), als je dan ineens rund eet i.p.v. kip/vis. Zit je er lekker in je vetten, als je gewoon kip/vis eet pak je wat extra nootjes of iets dergelijks.

Althans zo doe ik het, wat ruimte creëren in je dieet en einde van de dag wat eten wat ik mis. Zo hoef je ook nooit maaltijden af te slaan die 'niet goed zijn' of 'te vet zijn'
 
Kan dit?
Vraag het omdat er redelijk veel vet in gehakt zitten.
VET is gezond!! en vet = aanmaak testesteron..

Hoe vaak moet het nog verteld worden dat VETTEN gezond zijn vooral omega 3/6 en verschillende vetten door elkaar gedurende de dag..
ooit wel geweten dat je organen voor 50% uit vet bestaan???

Ik vreet juist dingen die ongezond zouden zijn en ik zie de BESTE resultaten
 
Hoe zit het eigelijk met de calorien van gehakt na bakken? Stel je bakt 100g rundergehakt (209kcal 19/1/14 EKV) zonder olie of boter ofc. Hoeveel kcal gaat er verloren (vetten die in de pan blijven liggen?) Ik tel altijd gewoon de rauwe macro's maar kan me voorstellen dat er best veel calorieën bij gehakt verloren gaan?
 
maar wie was Alle Dinge sind Gift, und nichts ist ohne Gift; allein die dosis machts, da* ein Ding kein Gift sei.
 
Back
Naar boven