Fitness Seller

Beste formule om je onderhoud te berekenen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MUrtaza023

Novice
Lid geworden
15 apr 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m88
Zoals de titel al luidt ben ik op zoek naar een formule dat de onderhoud zo goed mogelijk uitrekent
 
katch-mcardle
 
Google? Vul je gewicht etc. Paar keer in en dan komt er wel een gemiddeld iets uit
 
Geen!

Begin gewoon met 3000kcals. 2 weken en kijk wat er gebeurd. Zakken of verhogen naar gelang het resultaat of wat je wilt.
 
Hier zijn al heel veel topics over.

Elke formule van internet of met een standaard sommetje is een schatting, je kunt dus gewoon googlen naar onderhoud uitrekenen en dan een formule of tabel invullen.

De beste methode om je onderhoud te berekenen is door ongeveer 2-3 weken te eten op het aantal kcal dat zo'n tabel/formule aangeeft en dan je gewicht in de gaten houden. Blijf je gelijk op gewicht, dan is dat jouw onderhoud.
Val je af? Dan ligt je onderhoud hoger. Kom je aan? Dan ligt je onderhoud lager.

Als je nu elke dag/week ongeveer hetzelfde aantal kcal eet en je blijft ongeveer op hetzelfde gewicht, dan kan je stellen dat dat aantal kcal dan jouw onderhoud is.
 
Geen! Begin gewoon met 3000kcals. 2 weken en kijk wat er gebeurd. Zakken of verhogen naar gelang het resultaat of wat je wilt.
The Robke-78 basal metabolic rate formula
 
The Robke-78 basal metabolic rate formula

It aint rocket science.... meer gewicht, hoger dan onderhoud, minder gewicht, lager dan onderhoud. Easy as that
 
2ef127370511b9c83de01e02b5e9d877.png


op basis van bijvoorbeeld zoiets schat je je onderhoud en vervolgens pas je je kcal inname aan als je gewicht niet verandert zoals je wilt
 
Iedereen bedankt voor de snelle reacties
 
http://i.gyazo.com/2ef127370511b9c83de01e02b5e9d877.png

op basis van bijvoorbeeld zoiets schat je je onderhoud en vervolgens pas je je kcal inname aan als je gewicht niet verandert zoals je wilt

Deze is van Lyle toch? Is die niet te conservatief?

Dat zou namelijk inhouden als ik 3x kracht training per week doe en 73 kg weegt ik een maintenance hebben van 2090kcal en om een beetje serieus te kunnen op de - 20% op 1670 uitkomen wat min of meer mijn BMR is geloof ik.
 
Deze is van Lyle toch? Is die niet te conservatief?

Dat zou namelijk inhouden als ik 3x kracht training per week doe en 73 kg weegt ik een maintenance hebben van 2090kcal en om een beetje serieus te kunnen op de - 20% op 1670 uitkomen wat min of meer mijn BMR is geloof ik.

als je flink wat spiermassa hebt dan geeft hij iets te lage cijfers maar dat heb je met elke manier van schatting zonder gebruik te maken van vet%.

het aantal kcals waar je op begint is sowieso niet bijzonder interessant want als je het goed doet dan pas je dat aantal aan gebaseerd op hoe je gewicht verandert en hoe je trainingen gaan, vandaar ook de poster voor mij die zegt helemaal niks te schatten en gewoon te beginnen op 3000 (wat iets TE is voor mijn smaak :p).
 
als je flink wat spiermassa hebt dan geeft hij iets te lage cijfers maar dat heb je met elke manier van schatting zonder gebruik te maken van vet%.

het aantal kcals waar je op begint is sowieso niet bijzonder interessant want als je het goed doet dan pas je dat aantal aan gebaseerd op hoe je gewicht verandert en hoe je trainingen gaan, vandaar ook de poster voor mij die zegt helemaal niks te schatten en gewoon te beginnen op 3000 (wat iets TE is voor mijn smaak :p).

Eens
 
Back
Naar boven