AndroidHealthClinic

Sterkste man in huize Avondrood

Bezoekers in dit topic

Respect dat je met jouw leeftijd nog zulke gewichten tilt. Ik hoop dat over 15 jaar ook te doen!!
 
28293d1421156196-help-ghosts-image.png

Hoeft ook niet, zolang ik maar gelijk heb. :cool:

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

Respect dat je met jouw leeftijd nog zulke gewichten tilt. Ik hoop dat over 15 jaar ook te doen!!

Ouch! :D
 
Respect dat je met jouw leeftijd nog zulke gewichten tilt. Ik hoop dat over 15 jaar ook te doen!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Maar toch bedankt.:D Ik wil gewoon elk jaar ietsje beter zijn dan het jaar ervoor. Dan word ik vanzelf de beste ter wereld -- als ik maar 120 word.


Nog een toevoeging. Ik vertel SB telkens hetzelfde als ze eventjes ontevreden is over haar progressie: consistency en doorzettingsvermogen zijn belangrijker dan talent. Begrijp me niet verkeerd, je zal nooit een topper worden zonder talent, want iemand met talent EN doorzettingsvermogen zal dan altijd winnen. Specifiek in de wereld van krachttraining geldt dit ook. Iemand die 16 is en net begint, en enorm veel talent heeft, zal mij best over 2 jaar ingehaald hebben. En daar heb ik vrede mee. Waarom? Omdat ik weet dat de kans 90-95% is dat diezelfde jongen over 5 jaar niet meer traint en uitgezakt op de bank zit. En ik niet, dus op lange termijn win ik.

---------- Toegevoegd om 16:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:18 ----------

Met die aankomende meet bij PHM, en andere mensen allemaal PRs zien zetten, gaat het bij mij toch weer kriebelen. Ook nadat ik het er vanochtend met Jack 3D over had, dat ik er vrede mee heb dat ik niet meer bankdruk. Maar is dat echt wel zo? Zal ik dan toch weer gaan proberen te drukken, maar dan alleen met chains of een slingshot?
 
Ik kan me niet herinneren dat ik de hip cirkel jou heb aangeraden maar wel super dat je minder last krijgt van je knieën.
Elastiekje om je blote knietjes doen he. :D
 
gelukkig heb je nog brute kracht @ de andere presses en sinds je PHD hebt ontdekt zijn er genoeg leuke oefeningen bijgekomen:)
 
Attenooie! Tegen mij zeggen dat ik even niet op mijn eten moet letten om mijn herstel te bevorderen... slecht plan. De afgelopen 5 dagen al ruim 3 kg aangekomen. Allemaal spier, natuurlijk. :rolleyes:

Weer een hersteltraining vandaag, dus gewoon wat fucking around. Bijna alles is nu weer paraat, behalve mijn onderarmen, de pezen hechtend aan mijn elleboog zijn nog steeds erg pijnlijk. Vandaar dus nog steeds geen trekkende oefeningen vandaag. Behalve dan zittend roeien, maar daar heb ik er geen last van. Plus het is maar voor de pomp, je weet toch.

Seated cable rows:
20x
20x
10x
10x

Seated neck press:
10x70
10x70
10x70
10x70
Rare knakjes in mijn schouder, maar minder dan woensdag. Nog meer cable rows als warming up.

Speed bench:
10x5x70
Eens kijken of ik dit licht kan doen zonder pijn. Het ging redelijk pijnvrij, maar niet helemaal. Nog een beetje liggen experimenteren met mijn houding en grip. Het bankje blijkt voor mijn bouw niet ideaal te zijn, maar daar kom ik wel omheen door de vorm onderin iets aan te passen. Volgende keer ietsje zwaarder. Zodra ik speed bench 10x5x120 doe, zou ik weer rond de 180 1RM moeten hebben. Plus ik ga een slingshot kopen om mijn traditioneel zwakke lockout te trainen.

Seated cable rows (ja, alweer; ik moest de pijntjes even uit mijn schouder pompen):
40x
20x
20x
20x

Squat, high bar, met hip circle:
5x100
5x100
5x100
10x100
Ging soepel, pijn was goed te verdragen, en mijn knie-tracking was bijna helemaal goed. Misschien dus ook investeren in een echte hip circle, als ik toch al een slingshot ga bestellen.

Push press:
10x60
Fucking around, een beetje kijken hoe mijn techniek daar omgevormd moet worden van een OL techniek naar een strongman techniek (hoofd veel meer naar achteren, meer doorleunen. Zie press van Serge Reding)
 
Hey, een leeftijdsgenoot! Ga dit even volgen.:)
 
Wat een genot om zomaar aan te kunnen komen
 
Hey, een leeftijdsgenoot! Ga dit even volgen.:)

Gezellig samen aftakelen? :D

---------- Toegevoegd om 09:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Wat een genot om zomaar aan te kunnen komen

Klinkt leuk, tot je beseft dat mijn BMR onder de 2000 kcal is. Dus ik moet elke maaltijd in mijn leven opletten dat ik niet te veel eet. Gezellig uit eten? Moet ik wel twee andere maaltijden helemaal overslaan. Tractatie vanwege een jarige collega? Ofwel lunch overslaan, ofwel diner halveren. En dat gaat heel soms mis, dus blijf ik langzaam zwaarder worden. Totdat ik echt expres minder voorzichtig doe, zoals deze week. Elke dag 2500-3000 kcal gegeten, en dus 3 kg zwaarder nu. :rolleyes: Dan liever force feeding.

En let wel: met alles onder de 5000 kcal heb ik honger. Dus ik heb al jarenlang elk moment, van elke dag, honger.
 
Maak je niet druk zal voornamelijk vocht zijn. ;)
 
Het leven begint toch pas bij 40? Dat zeggen al die ouwetjes in ieder geval. :p

Ach, vergeleken met andere 40ers gaat het nog goed, dus ik zal niet klagen. Nu kan ik nog sterker worden, dus moet die kans gegrepen worden.

---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

Maak je niet druk zal voornamelijk vocht zijn. ;)

Helaas weet ik uit ervaring dat dat tegenvalt. Mijn PR is 12 kg aankomen in 3 weken... en dat was echt niet allemaal vocht. :eek:
 
Allemaal spieren, sowieso
 
Baard goed wassen, kan ook 1kg schelen. :trollface:
 
Baard goed wassen, kan ook 1kg schelen. :trollface:

Daar kweek ik champignons, dat scheelt inderdaad.:D

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:52 ----------

Allemaal spieren, sowieso

Wel bijzondere spieren die niet geflexed kunnen worden. Met een corset aan ziet niemand daar wat van.

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------

Vandaag toevallig een studie op Ergogenics die mijn probleem weergeeft: een veel zuiniger metabolisme, dus aankomen met heel weinig kcal: http://ergogenics.org/dik-als-kind-misschien-altijd-dik.html. Toen ik klein was vooral heel veel cola gedronken, liters per dag. Foutje...
 
Leuke training bij PHD zojuist! De afgang van vorige week is weer vergeten. :cool:

Deadlift, load+40 kg chains:
3x100
3x130
2x150
2x180
2x200 PR!

Log press:
3x57.5
3x57.5
3x67.5
3x67.5
3x77.5
1x87.5
1x92.5
1x100
1x105 PR!
1x105 en nog een keer!:D

Farmers:
2x15m met 60. Even kijken hoe mijn onderarm zich houdt. Redelijk goed, nog een weekje wat voorzichtig zijn.

Log (alweer),
om en om met Broken Bat aan onze techniek gewerkt met triples met 70 en 80 kg.

Tussendoor hebben Jack 3D en ik nog wat half meegedaan in de titanenstrijd grip implements tussen Broken Bat en mc. chick. Plus twee mogelijk nieuwe strongmen ontmoet, beide gigantisch groot!:eek:
 
Bij farmers altijd goed opletten dat je de armen laat afhangen, dan zou je geen last mogen krijgen normaal
 
Bij farmers altijd goed opletten dat je de armen laat afhangen, dan zou je geen last mogen krijgen normaal

Zou best kunen, dat ik mijn armen gebogen hield om mijn traps te ontlasten. Ik zal daar eens iemand op laten controleren!

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:12 ----------

Na de training natuurlijk een gebalanceerd diner: een halve verse worst en 800 g T-bone, met corn on the cob als dessert.

23tdtw.jpg
 
was een goede deadlift.
die nonchelante extreme fat grip deadlift was ook erg sterk.

Log wordt ook beter, gewoon elke week redelijk wat volume draaien en dan zal je zo nog een10-15kg erbij kunnen krijgen voor de wedstrijd.
 
Back
Naar boven