MuscleMeat

Voedingsschema check (cut)

Bezoekers in dit topic

Lars95

Cool Novice
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
209
Waardering
55
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening en advies willen weten of mijn schema.
Heb met de harris benedict formule uitgerekend hoeveel kcal ik per dag nodig heb, hier kwam uit op ongeveer 2900.
Hou dit schema al een aantal weken aan en het gaat tot nu toe heel goed.
Vetpercentage aardig wat naar beneden maar wel wat spiermassa verloren.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

- 1.78 meter
- 72.7 kg
- 13.7 % vet
- 19 jaar oud.

Train 5 keer in de week waarvan 1 keer een dag cardio.
Mijn doel is met het schema om mijn vetpercentage nog wat naar beneden te krijgen en wat aan te komen in spiermassa.
 

Bijlagen

  • voedingsschema.xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 85
kwark bevat caseine eiwitten, geen slimme keuze om dit als ontbijt te nemen. neem dit geheel s'avonds en neem bij opstaan een whey shake. de sports multi ook bij je ontbijt nemen. verder zou ik 1kg vet per kg lichaamsgewicht hanteren. curry en jus zou ik er ook uithalen zeker in de cut. weet niet precies wat voor een broodjes je neemt maar ik zou er toch echt boterhammen van maken.
 
kwark bevat caseine eiwitten, geen slimme keuze om dit als ontbijt te nemen. neem dit geheel s'avonds en neem bij opstaan een whey shake. de sports multi ook bij je ontbijt nemen. verder zou ik 1kg vet per kg lichaamsgewicht hanteren. curry en jus zou ik er ook uithalen zeker in de cut. weet niet precies wat voor een broodjes je neemt maar ik zou er toch echt boterhammen van maken.

Zijn caseine eiwitten slecht voor in het ontbijt dan? Nooit geweten, zie vaak in schema's staan dat ze 250 gram magere kwark gebruiken als ontbijt.

Multi vitamine zou ik bij het ontbijt gebruiken! Waarom is dit beter als bij het avond eten als ik vragen mag?

Maar waarom curry en jus eruit halen? Zon klein beetje kan toch geen kwaad lijkt mij? :eek:
De andere broodjes die ik neem zijn deze :
http://www.bodyenfitshop.nl/food/bakmix/body-fit-sportsnutrition/eiwitbrood-mix/
 
kwark bevat caseine eiwitten, geen slimme keuze om dit als ontbijt te nemen. neem dit geheel s'avonds en neem bij opstaan een whey shake. de sports multi ook bij je ontbijt nemen. verder zou ik 1kg vet per kg lichaamsgewicht hanteren. curry en jus zou ik er ook uithalen zeker in de cut. weet niet precies wat voor een broodjes je neemt maar ik zou er toch echt boterhammen van maken.

Ook voor TS:
Boeit helemaal niet wanneer je welke eiwitten neemt, als je maar genoeg neemt per dag.
Curry en jus maken ook niks uit, ook niet in de cut, als hij het toch lekker vindt en het past in zijn schema, lekker er in laten.
En als hij broodjes wilt, neemt hij broodjes.
En 0,8 gram vet per kg lichaamsgewicht is genoeg.


TS:
Ik zou wel iets meer kcal eten, je zit best ver onder je onderhoud en gezien het feit dat je spiermassa verliest (als dit echt zo is, hoe veel gram verlies je aan gewicht per week/maand?) zegt al dat je te weinig eet.
 
Ook voor TS:
Boeit helemaal niet wanneer je welke eiwitten neemt, als je maar genoeg neemt per dag.
Curry en jus maken ook niks uit, ook niet in de cut, als hij het toch lekker vindt en het past in zijn schema, lekker er in laten.
En als hij broodjes wilt, neemt hij broodjes.
En 0,8 gram vet per kg lichaamsgewicht is genoeg.


TS:
Ik zou wel iets meer kcal eten, je zit best ver onder je onderhoud en gezien het feit dat je spiermassa verliest (als dit echt zo is, hoe veel gram verlies je aan gewicht per week/maand?) zegt al dat je te weinig eet.

Bedankt voor je reactie!
Ja klopt, ik zat er eerst ongeveer 550 onder maar vond het te langzaam gaan voor mezelf dus had er nog wat uit geschrapt..
Ben nu net ongeveer 2 maanden bezig met cutten.

Heb in de tijd van 3 februari tot 5 maart 1,9 kg spiermassa verloren.
In de tijd van 5 maart tot 2 april ben ik nog 0,7 kg spiermassa verloren.
 
Hoe weet je dat het spiermassa is?
 
Bij ons in de sportschool hebben ze een apparaat waar ze alles op kunnen meten!

Die dingen zijn onbetrouwbaar (helaas).
Als je niet meer dan 0,5 kg per week aan gewicht (gewoon een weegschaal) verliest, dan zit je goed.
Meer eraf per week is meer kans op spierverlies.
 
Die dingen zijn onbetrouwbaar (helaas).
Als je niet meer dan 0,5 kg per week aan gewicht (gewoon een weegschaal) verliest, dan zit je goed.
Meer eraf per week is meer kans op spierverlies.

Heb dat ook al eens eerder gehoord inderdaad.. Oke weet ik dat! Bedankt voor je advies :)
 
Heb mijn voedingsschema weer iets aangepast.
Heb de koolhydraten iets minder gedaan en de vetten wat omhoog.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
 

Bijlagen

  • voedingsschema cut.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 33
Zou je niet tussen 8:15 en 12:15 nog wat eten?
 
Zou je niet tussen 8:15 en 12:15 nog wat eten?

Dat hoeft ook niet. Zolang hij dan geen honger heeft of geen tijd heeft om te eten (of niet wilt eten zodat hij een ander moment meer kan eten) is dat prima :)
 
Ja is ook weer zo, maar 4 uur lang niks eten.. Ik begin er niet aan, lig ik plat.
 
Ja is ook weer zo, maar 4 uur lang niks eten.. Ik begin er niet aan, lig ik plat.

Haha ja dat is echt een kwestie van persoon, de een heeft na 2 uur weer gigantische honger, terwijl de ander makkelijk 8 uur zonder eten kan (bijvoorbeeld bij Intermitted Fasting).
 
Zijn caseine eiwitten slecht voor in het ontbijt dan? Nooit geweten, zie vaak in schema's staan dat ze 250 gram magere kwark gebruiken als ontbijt.

Multi vitamine zou ik bij het ontbijt gebruiken! Waarom is dit beter als bij het avond eten als ik vragen mag?

Maar waarom curry en jus eruit halen? Zon klein beetje kan toch geen kwaad lijkt mij? :eek:
De andere broodjes die ik neem zijn deze :
http://www.bodyenfitshop.nl/food/bakmix/body-fit-sportsnutrition/eiwitbrood-mix/

Casseïne is prima voor je ontbijt als je minder eet om te cutten. Zelf zou ik een mix van eiwitten gebruiken omdat ik dat prettiger vind.

Een beetje curry en een klein beetje jus is geen probleem voor een recreatie cut.
 
Ook voor TS:
Boeit helemaal niet wanneer je welke eiwitten neemt, als je maar genoeg neemt per dag.

Volgens jou zijn dierlijke eiwitten dus hetzelfde als plantaardige eiwitten?
 
Volgens jou zijn dierlijke eiwitten dus hetzelfde als plantaardige eiwitten?

Nee, dat zeg ik niet. Het maakt voor cutten niet uit welke eiwitten je pakt. Tuurlijk kan het beter door 'de beste' soort eiwitten te nemen, maar (zeker) voor een beginner is elke eiwit gewoon goed voor spierbehoud.
 
Nee, dat zeg ik niet. Het maakt voor cutten niet uit welke eiwitten je pakt. Tuurlijk kan het beter door 'de beste' soort eiwitten te nemen, maar (zeker) voor een beginner is elke eiwit gewoon goed voor spierbehoud.

Ik zal je even helpen. De beste eiwitten zijn uiteraard dierlijke eiwitten. Voor een beginner is het JUIST belangrijk om dierlijke eiwitten binnen te krijgen.
 
Ik zal je even helpen. De beste eiwitten zijn uiteraard dierlijke eiwitten. Voor een beginner is het JUIST belangrijk om dierlijke eiwitten binnen te krijgen.

Dus als iemand alleen maar plantaardige eiwitten neemt, dan zal diegene spieren verliezen in een cut en geen spiermassa aankomen in een bulk?
Je helpt hier TS mee he, niet mij.

Ik heb het namelijk simpelweg over spiermassa behouden en spiermassa aanzetten. Niet over wat het allerbeste is.
 
Dus als iemand alleen maar plantaardige eiwitten neemt, dan zal diegene spieren verliezen in een cut en geen spiermassa aankomen in een bulk?
Je helpt hier TS mee he, niet mij.

Ik heb het namelijk simpelweg over spiermassa behouden en spiermassa aanzetten. Niet over wat het allerbeste is.

Eiwit is niet eiwit: Dierlijk, Plantaardig
Carbs zijn geen Carbs: Simple, Complex

Dit wist je natuurlijk al..

Enkel uitgaande van carbs, eiwit en vetten is helaas niet voldoende. Doe eens theoretisch onderzoek naar het verschil tussen dierlijke en plantaardige eiwitten. Denk dat de meeste mensen dat niet kunnen beschrijven.
 
Back
Naar boven