Fitness Seller

Gespierd worden ZONDER dieet??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robinski

Novice
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
76kg
Hey,

Ik had een kort vraagje.
Is het mogelijk zo veel mogelijk spiermassa aan te zetten als je niet dieet.
Mijn voeding is gezond alleen zo wil ik het houden. Maar ik wil wel maximale resultaten behalen.
Alleen wil niet vast zitten aan een dieet. Maar gevarieerd gezond eten.

Kort gezegd... is het mogelijk gespierd te worden met variabele (gezonde) voeding en geen dieet?

Thanks :cool:
 
Geen vast schema bedoel je? Als jij elke dag genoeg kcal eet kan je groeien, moet je het wel juist inschatten.

Maximale resultaten vragen om maximale inzet, dus flink veel eten.
 
Je wilt maximale resultaten halen. Wat denk je zelf? Als dat zou lukken zonder dieet, zou diëten nergens op slaan. Dan is het nog de vraag wat jij gespierd vindt. Of het mogelijk is om goed gespierd te worden zonder dieet hangt erg af van je aanleg en wat je eet zonder te 'diëten'.
 
Wat versta jij onder 'gevarieerd gezond eten' ? BB vereist een aangepaste voeding, dus een speciaal dieet. Dwz high kcal, high protein en anders groei je niet.
 
Dwz high kcal, high protein en anders groei je niet.
Jaa, maar dit snap ik wel. Ik bedoel dat dit dus ook kan zonder dagelijks vast te zitten aan vaste voeding. Ik bedoel met gevarieerd gezond eten wel high kcal en veel eiwitten. Begrijp je wat ik bedoel?
 
Ook in een schema hoef je niet vast te zitten aan bepaalde voeding. Ook in een schema kan je varieren.
Bijvoorbeeld avondeten.
De ene dag eet je rijst met groenten en kip. De dag erna pasta met groenten en biefstuk oid. Weer een andere dag aardappelen met rundergehakt en groente. Als je maar aan genoeg eten komt.
Lunch
brood met beleg of Pasta of rijst met vlees en groente of Rijst met vis en groente of een keer een pizza. het kan allemaal best.

Kijk maar eens bij If It Fits Your Macros. Je hebt om te groeien gewoon meer eten nodig dan je onderhoud. Als je aan de hoeveelheid komt met genoeg eiwitten/vetten en koolhydraten en ook je micro's goed houdt kan je zat varieren.

en vergeet vooral niet genoeg vetten te eten. ;) Dat vergeten veel mensen. Die heb je ook nodig om te groeien.
 
Hey,

Ik had een kort vraagje.
Is het mogelijk zo veel mogelijk spiermassa aan te zetten als je niet dieet.
Mijn voeding is gezond alleen zo wil ik het houden. Maar ik wil wel maximale resultaten behalen.
Alleen wil niet vast zitten aan een dieet. Maar gevarieerd gezond eten.

Kort gezegd... is het mogelijk gespierd te worden met variabele (gezonde) voeding en geen dieet?

Thanks :cool:

Simpel, gewoon zo veel mogelijk eten.

srs:
Maar weinig mensen kunnen puur op gevoel een goed dieet dat past bij hun doelen volhouden. Er zijn mensen die ermee wegkomen maar die zijn de uitzondering en ik zou nooit iemand die serieus is over zijn doelen aanraden zomaar een beetje op gevoel in te schatten wat en hoeveel hij moet eten.
 
Simpel, gewoon zo veel mogelijk eten.

srs:
Maar weinig mensen kunnen puur op gevoel een goed dieet dat past bij hun doelen volhouden. Er zijn mensen die ermee wegkomen maar die zijn de uitzondering en ik zou nooit iemand die serieus is over zijn doelen aanraden zomaar een beetje op gevoel in te schatten wat en hoeveel hij moet eten.
Het is wel zo. Het is waarschijnlijk beter om een dieet of schema te maken. Alleen ik vind het moeilijk om met zoiets te beginnen...
 
Keuken weegschaal is maar paar euro
 
'Kijk hier eens naar.. gewoon een willekeurig voorbeeld.
Moet je uiteraard aanpassen naar jezelf. Maar hier kan je alles mee berekenen.
wel zaak dat je alles afweegt en als je een product eet wel even de voedingswaarden correct in te tabel zetten.

Succes.
 

Bijlagen

  • schema.zip
    86,6 KB · Weergaven: 146
IF IT FITS YOUR MACRO'S

Google eens IIFYM
 
Het is wel zo. Het is waarschijnlijk beter om een dieet of schema te maken. Alleen ik vind het moeilijk om met zoiets te beginnen...

Heel moeilijk is het niet en het hoeft ook geen marteling te zijn.

1. Eerst wil je schatten hoeveel energie (calorieen) je per dag verbruikt. Hier zijn formules voor maar als je het mij vraagt dan is zoiets als dit nauwkeurig zat (gewicht in kg vermenigvuldigen met 2.2 om lbs/ponden te krijgen):
2ef127370511b9c83de01e02b5e9d877.png

Als voorbeeld neem ik even aan dat jij very active bent. Het aantal calorieen dat jij per dag ongeveer verbruikt is dan geschat 14*167.2=2340.8 kcal

2. Eiwit is belangrijk voor herstel van je trainingen en nog veel meer. 2 gram per kilogram lichaamsgewicht is een mooie vuistregel. Dat is 76*2=152 gram eiwit. Eiwit bevat 4 kcal per gram dus dat zijn totaal 608 kcal. Trek dit af van je totaal: 2340-608=1732 kcal

3. Dit betekent dat je elke dag 152 gram eiwit wil eten en een totaal van 2340 kcal. Dat betekent dus nog 1732 uit andere bronnen. Wat die bronnen zijn maakt niet veel uit, maar je wilt in ieder geval een hoop koolhydraten binnen krijgen en wat vetten, extra eiwit kan ook geen kwaad.

4. Nu alleen nog invullen wat voor voeding jij zelf het liefst eet, je zegt zelf het graag gezond en gevarieerd te houden dus dat is goed. Probeer in ieder geval een groot deel van je dagelijkse eiwitten uit vlees/zuivel te halen, die zijn kwalitatief wat beter dan eiwitten uit bepaalde graanproducten/groentes en je wilt daarom dus de meerderheid uit vlees/zuivelproducten halen.

Dit alles is gebaseerd op een schatting, dus houd je lichaamsgewicht in de gaten en als je afvalt/niet snel genoeg aankomt, verhoog dan de dagelijkse kcal met 10%. Als je te snel aankomt, verlaag dan met 10% en kijk het weer even aan.
 
Als je gewoon netjes je kcal en protein haalt dmv wat voor voeding dan ook, zie ik niet in waarom je anders elke dag rijst met kip zou moeten eten.
 
Fatsecret of Myfitnesspal downloaden, afwegen wat je eet en het invullen. Hierdoor hoef je niet elke dag hetzelfde te eten, en kan je toch je macro's en kcal bijhouden. Ik doe het nu een aantal maanden en het is echt een verademing tegenover het autistisch vasthouden aan een schema. Als beginner luistert het echt allemaal niet zo nauw.
 
Als je gewoon netjes je kcal en protein haalt dmv wat voor voeding dan ook, zie ik niet in waarom je anders elke dag rijst met kip zou moeten eten.

omdat je van een gevulde koeken dieet er uit zal gaan zien als een gevulde koek misschien?

Dus wel een beetje van belang wat je eet.
 
omdat je van een gevulde koeken dieet er uit zal gaan zien als een gevulde koek misschien?

Dus wel een beetje van belang wat je eet.

Zolang je kcal op orde is en je genoeg eiwitten neemt, ga je er echt niet uitzien als een gevulde koek..Ik snap heel goed dat je lekker veel posts wilt maken om bij de allerlei of AAS sectie te komen, maar het is niet handig dat je dit doet dmv onwaarheden te verspreiden.
 
Hey,

Ik had een kort vraagje.
Is het mogelijk zo veel mogelijk spiermassa aan te zetten als je niet dieet.
Mijn voeding is gezond alleen zo wil ik het houden. Maar ik wil wel maximale resultaten behalen.
Alleen wil niet vast zitten aan een dieet. Maar gevarieerd gezond eten.

Kort gezegd... is het mogelijk gespierd te worden met variabele (gezonde) voeding en geen dieet?

Thanks :cool:

Op het moment dat je je voeding aanpast naar een doel ben je op dieet.

Je eet normaal altijd naar behoefte wat afgestemd is op je doel.

Dieet zegt niets over wat je eet. In je dieet heb je alle ruimte voor je keuze van voeding en dus ook voor gezonde gevarieerde voeding.

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

Zolang je kcal op orde is en je genoeg eiwitten neemt, ga je er echt niet uitzien als een gevulde koek..Ik snap heel goed dat je lekker veel posts wilt maken om bij de allerlei of AAS sectie te komen, maar het is niet handig dat je dit doet dmv onwaarheden te verspreiden.

Dus een pak suiker is volgens jou net zo goed voor je fysiek als een bord bruine rijst met broccoli en spercieboontjes?

Mogen we dan meegenieten van jouw voedingschema?
 
Op het moment dat je je voeding aanpast naar een doel ben je op dieet.

Je eet normaal altijd naar behoefte wat afgestemd is op je doel.

Dieet zegt niets over wat je eet. In je dieet heb je alle ruimte voor je keuze van voeding en dus ook voor gezonde gevarieerde voeding.

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------



Dus een pak suiker is volgens jou net zo goed voor je fysiek als een bord bruine rijst met broccoli en spercieboontjes?

Mogen we dan meegenieten van jouw voedingschema?

Nee, dat is niet net zo goed, aangezien een pak suiker meer kcal bevat dan een bord bruine rijst met broccoli en sperziebonen.

Ik heb geen voedingsschema, ik cut op het moment, terwijl ik kracht behoud met voeding wat ik lekker vind, maar waarbij ik toch let op kcal en eiwitten.
Dat is voor mij beter vol te houden dan een schema met smerige droge rijst.

Aankomen of afvallen doe je door een overschot of tekort te maken met kcal. Een pak suiker eten ipv een maaltijd gaat wel erg ver, dat is niet zo gezond voor je, maar als je 800 kcal te besteden hebt en je hebt al genoeg eiwitten binnen, kan je net zo goed een pizza (voor mij lekker) eten (met oog op massa gainen of vet verliezen) terwijl iemand anders dan zou kiezen voor een (voor mij) niet zo lekkere maaltijd.
 
aankomen of afvallen doen we niet aan in BB he....
 
Back
Naar boven