Fitness Seller

Voedingswaarde zoete aardappels uit de magnetron (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vossert

Cool Novice
Lid geworden
29 aug 2012
Berichten
33
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
77kg
Vetpercentage
13%
Ik kan nergens de voedingswaarde van een zoete aardappel uit de magnetron vinden. Als de zoete aardappel uit de magnetron is gehaald is die ook gelijk minder zwaar dus ik neem aan dat het vocht er dan uit is getrokken.
 
De voedingswaarden blijven hetzelfde, er is alleen wat vocht uit gegaan maar vocht bevat geen voedingswaarden.
 
Ik kan nergens de voedingswaarde van een zoete aardappel uit de magnetron vinden. Als de zoete aardappel uit de magnetron is gehaald is die ook gelijk minder zwaar dus ik neem aan dat het vocht er dan uit is getrokken.

hoeveel kcal zitten er in een glas water van 500 milliliter voordat je het in de magnetron zet, en hoeveel kcal zitten er nog in als je hem eruit haalt en er nog maar 300 milliliter in zit?
 
De voedingswaarden blijven hetzelfde, er is alleen wat vocht uit gegaan maar vocht bevat geen voedingswaarden.
Dus gewoon het gewicht van de zoete aardappels wegen nadat ze uit de magnetron komen?

Alvast bedankt!
 
Dus gewoon het gewicht van de zoete aardappels wegen nadat ze uit de magnetron komen?

Alvast bedankt!

Doe jij toevallig de opleiding dolfijntrainer niveau 2?
 
Dus gewoon het gewicht van de zoete aardappels wegen nadat ze uit de magnetron komen?

Alvast bedankt!

Nee, wegen voor bereiding en de kcal pakken van onbereid product.
 
Dus gewoon het gewicht van de zoete aardappels wegen nadat ze uit de magnetron komen?

Alvast bedankt!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik kan nergens de voedingswaarde van een zoete aardappel uit de magnetron vinden. Als de zoete aardappel uit de magnetron is gehaald is die ook gelijk minder zwaar dus ik neem aan dat het vocht er dan uit is getrokken.

De voedingswaarden blijven hetzelfde, er is alleen wat vocht uit gegaan maar vocht bevat geen voedingswaarden.

Het klopt wat Hell93 zegt. De voedingswaarde die op de zak staan zijn de voedingswaarde zoals het product in de zak zit. Dus haal jij er 200gr uit, dan krijg de 200gr voedingswaarde binnen ongeacht hoe je het bereidt. Dus of je de 200gr nu in de magnetron legt en je houdt 180gr over, of je legt het in de oven en je houdt 120gr over, je krijgt nog steeds die 200gr voedingswaarde binnen. Het is water/vocht wat je verliest geen macro's (eiwit, koolhydraten, vetten).

Hetzelfde geld voor alle voedingsproducten. Als je bv een bevroren biefstuk van 200gr neemt, verlies je vocht tijdens het ontdooien en vocht tijdens het bakken. Maar hoeveel vocht je ook verloren hebt, je krijgt nog steeds 200gr voedingswaarde van biefstuk binnen.
 
Scoobzor, als je een biefstuk gewoon laat ontdooien moet je toch het gewicht na het ontdoóien nemen, anders kan dit toch nooit kloppen?
 
Mensen is het nou zo moeilijk...

Voordat je het gaat bereiden weeg je het en aan de hand daarvan bereken je de voedingswaarden van een product.

Zo... Slotje.
 
Scoobzor, als je een biefstuk gewoon laat ontdooien moet je toch het gewicht na het ontdoóien nemen, anders kan dit toch nooit kloppen?


Nee, altijd het gewicht van bevroren toestand nemen. De voedingswaarde die bij elk vlees product staan zijn voor het start product/gewicht dat je hebt. Stel je start product is 200gr biefstuk die van de kogel gesneden is en meteen ingevroren wordt (muscle meat) of je koopt een 200gr biefstuk en je vriest hem zelf in (supermarkt), dan zit er in deze twee bevroren biefstukken gewoon de voedingswaarde van 200gr biefstuk. Het gewicht van het bevroren stuk is ook immers niet veranderd. Wat gebeurt er als.je het ontdooit? Niks, behalve wat vocht/water verlies. Elk product dat je ontdooit, of het nu fruit groente of vlees is, verliest vocht tijdens het ontdooien. Het is vocht, geen eiwit koolhydraten of vetten. Dus als je biefstuk na het ontdooien van 200 naar 190 is gegaan ben je vocht kwijt maar in die 190gr zitten nog alle macro's van je start gewicht 200gr. Vervolgens bak.je de biefstuk en verliest het weer vocht, bv van 190 naar 170gr. Weer: vocht verloren, geen eiwitten etc., de 170gr gebakken biefstuk die je dan eet heeft de rauwe voedingswaarde van 200gr Biefstuk.
 
Back
Naar boven