AndroidHealthClinic

Sticky Supplementlabtest.com - Alle testen op één plaats

Bezoekers in dit topic

Dat kan ja,als je naar de ingrediënten kijkt. Ingredients ProXL Blend: Soya Protein Isolate ,Whey Protein Concentrate ,Calcium Caseinate ,Whey Protein Isolate Other Ingredientsl-Glycine,Maltodextrin,Defatted Cocoa PowderFlavour (Cookies & Cream)Thickener (carboxymethyl cellulose)Sweetener (sucralose)

Ah lekker, glycine. Als je graag minder eiwit hebt kan dat idd.

Staat ook eerst in de lijst van toevoegingen, dus zit er het meeste in.

Glycine 9.82 gram/100g

Beetje veel ook. Normaal zit er max 2 gram/100 gram is. Dus daar heb je al 6,82 gram minder eiwit in.

Ze zetten het er wel op, dat dan weer wel. Afhankelijk van de smaak zit je op 70% en minder eiwit :p
 
Laatst bewerkt:
Ah lekker, glycine. Als je graag minder eiwit hebt kan dat idd.

Staat ook eerst in de lijst van toevoegingen, dus zit er het meeste in.

Glycine 9.82 gram/100g

Beetje veel ook. Normaal zit er max 2 gram/100 gram is. Dus daar heb je al 6,82 gram minder eiwit in.

Ze zetten het er wel op, dat dan weer wel. Afhankelijk van de smaak zit je op 70% en minder eiwit [emoji14]
Ik zie op sommige webshops dat de glycinne los als suplement verkopen :o
 
Ah lekker, glycine. Als je graag minder eiwit hebt kan dat idd. Staat ook eerst in de lijst van toevoegingen, dus zit er het meeste in. Glycine 9.82 gram/100g Beetje veel ook. Normaal zit er max 2 gram/100 gram is. Dus daar heb je al 6,82 gram minder eiwit in. Ze zetten het er wel op, dat dan weer wel. Afhankelijk van de smaak zit je op 70% en minder eiwit :p


En die maltodextrin is ook nergens voor nodig of wel?
 
Ik denk dat het in dit geval een goedkope vulmiddel is want er staat al sucralose bij als zoetstof.

Is het ook ;) En het maakt alles weer wat zoeter van smaak.
 
Zonder dat ik alle pagina's moet doorlezen; kan iemand me eenvoudig en kort uitleggen wat 'amonispiking' precies wil zeggen aub?


Thx.
 
Zonder dat ik alle pagina's moet doorlezen; kan iemand me eenvoudig en kort uitleggen wat 'amonispiking' precies wil zeggen aub?


Thx.

Minder whey gebruiken, eiwitpercentage opkrikken met losse, goedkope aminozuren en een eventueel gewichtsverschil opvullen met andere goedkope stoffen (koolhydraten of aminozuren).
Door de losse aminozuren komt bij een stikstof-analyse het eiwitgehalte alsnog hoog uit, maar is de samenstelling van de whey minderwaardig.
Volledige uitleg:
http://supplementlabtest.com/articles/amino-spiking-wat-het
 
Ik denk dat het in dit geval een goedkope vulmiddel is want er staat al sucralose bij als zoetstof.

Probleem is dat proteines/aminos erg moeilijk te zoeten zijn met standaardzoetstoffen als sucralose alleen. Er wordt haast altijd maltodextrine en/of dextrose toegevoegd, en vaak in niet onaardige hoeveelheden. Ze worden echter niet of te weinig gedeclareerd omwille van de heersende carbofobie in het fitnesswereldje.

Dit is gewoon overal zo hoor, echter, de gemiddelde aminoproducten zijn niet te harden met goedkope zoetstoffen alleen. Het is best te doen de suikers drastisch te minderen door met nieuwere zoetstoffen te gaan werken (combinaties van polyolen en stevia glycosides) maar dat zou ook de prijs een stuk de lucht in jagen. Veel van die producten verliezen hun nut echter als ze te duur zouden zijn.
 
Onderzoek met n=1 :roflol: Epic.
 
Onderzoek met n=1 :roflol: Epic.

Niet helemaal zeker waar dit op slaat, maar producten worden in batches gemaakt, dus een enkele pot is representatief voor de hele batch. Enige fout die supplementenlabtest mijns inziens maakt is dat er geen chain of custody is. De samples worden niet aangekocht door een geaccrediteerd labo, maar door hen zelf, waardoor er altijd een zekere partijdigheid geclaimd kan worden.
 
Grote POES, hoe staat het met de site ?
 
Niet helemaal zeker waar dit op slaat, maar producten worden in batches gemaakt, dus een enkele pot is representatief voor de hele batch. Enige fout die supplementenlabtest mijns inziens maakt is dat er geen chain of custody is. De samples worden niet aangekocht door een geaccrediteerd labo, maar door hen zelf, waardoor er altijd een zekere partijdigheid geclaimd kan worden.

Dit slaat op de Vit B test. Als ik goed lees zie ik dat er 1 cap is getest. Ik verwacht normaal toch wel een grotere steekproef met een bepaalde afwijking, etc. Wie zegt mij dat er niet 10 caps getest zijn en er simpelweg 1 uit geplukt is?
 
Back
Naar boven