Fitness Seller

Is het echt nodig om te bulken om spiermassa aan te komen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jullie zeggen wel dat mijn trainingsschema slecht is, maar ik heb toch echt deze stats met alle spiergroepen 1x per week trainen bereikt. Ook is bijvoorbeeld mijn borst na 72 uur nog niet hersteld, als ik bijvoorbeeld nieuwe oefeningen doe, of sets / reps en ik een oefening lang niet heb gedaan. Ook slaap ik niet altijd even vast, waardoor ik wel is een paar keer per nacht wakker kan worden, en ik dus niet optimaal aan mijn REM slaap kom. Mede omdat na elk 1.5 uur slapen je weer alle slaap fases opnieuw doorloopt, en als je dus meerdere malen per nacht wakker word, deze fases dus verbroken word.
Ook werk ik als verhuizer, en dat vraagt ook fysieke kracht waardoor ik ook wat langzamer herstel als normaal. Als je inderdaad alles 2x per week kan trainen moet je dat doen, maar ik heb helaas deze mogelijkheid niet. Als ik bijvoorbeeld woensdag benen hard train, kan ik maandag ook nog steeds spierpijn hebben. Vandaar dat ik alles 1x per week train. Als ik met mijn herstel vermogen alles 2x in de week ga trainen ga ik overtrainen. Mede omdat met een push/pull/legs schema 2 x per week je alles om de 72 uur traint, en ik daardoor met mijn herstel vermogen te weinig aan heb. En dan heb ik het over de grotere spiergroepen rug / benen, en de middelgrote spiergroepen borst / schouders. Bij bicep / tricep / onderarmen / kuiten / buikspieren is dat anders die kan ik om de 48 uur / 72 uur trainen. Ik wil zeggen dat elk lichaam anders is en niet iedereen hersteld even snel. Ik train nu al een langere tijd, en als ik alles 2x per week zou kunnen trainen en daarom sneller progressie zou kunnen boeken, waarom zou ik dat dan niet hebben gedaan? Ik neem nu even de tijd om alles te vertellen.
 
Jullie zeggen wel dat mijn trainingsschema slecht is, maar ik heb toch echt deze stats met alle spiergroepen 1x per week trainen bereikt. Ook is bijvoorbeeld mijn borst na 72 uur nog niet hersteld, als ik bijvoorbeeld nieuwe oefeningen doe, of sets / reps en ik een oefening lang niet heb gedaan. Ook slaap ik niet altijd even vast, waardoor ik wel is een paar keer per nacht wakker kan worden, en ik dus niet optimaal aan mijn REM slaap kom. Mede omdat na elk 1.5 uur slapen je weer alle slaap fases opnieuw doorloopt, en als je dus meerdere malen per nacht wakker word, deze fases dus verbroken word.
Ook werk ik als verhuizer, en dat vraagt ook fysieke kracht waardoor ik ook wat langzamer herstel als normaal. Als je inderdaad alles 2x per week kan trainen moet je dat doen, maar ik heb helaas deze gave niet. Als ik bijvoorbeeld woensdag benen hard train, kan ik maandag ook nog steeds spierpijn hebben. Vandaar dat ik alles 1x per week train. Als ik met mijn herstel vermogen alles 2x in de week ga trainen ga ik overtrainen. Mede omdat met een push/pull/legs schema 2 x per week je alles om de 72 uur traint, en ik daardoor met mijn herstel vermogen te weinig aan heb. En dan heb ik het over de grotere spiergroepen rug / benen, en de middelgrote spiergroepen borst / schouders. Bij bicep / tricep / onderarmen / kuiten / buikspieren is dat anders die kan ik om de 48 uur / 72 uur trainen. Ik wil zeggen dat elk lichaam anders is en niet iedereen hersteld even snel. Ik train nu al een langere tijd, en als ik alles 2x per week zou kunnen trainen en daarom sneller progressie zou kunnen boeken, waarom zou ik dat dan niet hebben gedaan? Ik neem nu even de tijd om alles te vertellen.

Jouw borst is nog niet hersteld na 72 uur omdat je niet gewend bent vaker je borst te trainen, omdat ze deze maar 1x per week doet.
Als je slecht herstelt met trainen en werken en zo, dan eet je misschien te weinig voor wat je allemaal doen.

Meer eten en/of vaker en meer volume trainen, dan raakt je lichaam er vanzelf aan gewend.
 
Jouw borst is nog niet hersteld na 72 uur omdat je niet gewend bent vaker je borst te trainen, omdat ze deze maar 1x per week doet.
Als je slecht herstelt met trainen en werken en zo, dan eet je misschien te weinig voor wat je allemaal doen.

Meer eten en/of vaker en meer volume trainen, dan raakt je lichaam er vanzelf aan gewend.

Ik heb een lange tijd 2x per week borst getraind, qua herstel bleeft dat gewoon hetzelfde. Ik had dus nog steeds meer als 72 uur nodig. En ik eet z'n 2 g eiwit per kg gewicht, dus dat is 97x2=194 en ik zit daar ook nog boven. Ik eet ook qua calorieën een 200-500 overschot en goede vetten / koolhydraten. Dus het lijkt me niet dat dat specifiek aan mijn voeding ligt.
 
Als je iedere spiergroep 2x per zou trainen durf ik te wedden dat je na 2 weken weinig tot geen spierpijn meer hebt.
Google er maar eens op, meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die geen AAS gebruiken 2x zoveel resultaat boeken door een spier 2 of 3x per week te trainen ipv 1.

Dan maakt het geen zak uit wat voor beroep je doet.

Maar goed het is hier meerdere malen uitgelegd, maar je moet doen wat je zelf wilt.
Succes ermee.
 
Als je iedere spiergroep 2x per zou trainen durf ik te wedden dat je na 2 weken weinig tot geen spierpijn meer hebt.
Google er maar eens op, meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die geen AAS gebruiken 2x zoveel resultaat boeken door een spier 2 of 3x per week te trainen ipv 1.

Dan maakt het geen zak uit wat voor beroep je doet.

Maar goed het is hier meerdere malen uitgelegd, maar je moet doen wat je zelf wilt.
Succes ermee.

Ik ga het inderdaad is proberen, bedankt voor de tips! Proberen kan geen kwaad. Wel vind ik het raar dat toen ik een lange tijd 2x per week borst deed, mijn herstel vermogen niet verbeterde.
 
Ik ga het inderdaad is proberen, bedankt voor de tips! Proberen kan geen kwaad. Wel vind ik het raar dat toen ik een lange tijd 2x per week borst deed, mijn herstel vermogen niet verbeterde.

Dan zou je meer moeten eten.
 
Dan zou je meer moeten eten.

Kan niet TS zit 200-500 cal boven onderhoud.
En zoals gebleken is klopt alles wat hij zegt, dus dan is dit geen optie.
;)
 
Als je iedere spiergroep 2x per zou trainen durf ik te wedden dat je na 2 weken weinig tot geen spierpijn meer hebt.
Google er maar eens op, meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die geen AAS gebruiken 2x zoveel resultaat boeken door een spier 2 of 3x per week te trainen ipv 1.

Dan maakt het geen zak uit wat voor beroep je doet.

Maar goed het is hier meerdere malen uitgelegd, maar je moet doen wat je zelf wilt.
Succes ermee.

Wat is dit voor onzin?
Als je dit stelt zul je toch echt met wat onderbouwing moeten komen.
Nu train ik toevallig alle spiergroepen (direct) eens in de week. Wat gebeurt er dan als ik dit verhoog naar twee keer per week? Word ik dan twee keer zo sterk? Of krijg ik dan twee keer zo veel spiermassa?
 
Jouw borst is nog niet hersteld na 72 uur omdat je niet gewend bent vaker je borst te trainen, omdat ze deze maar 1x per week doet.
Als je slecht herstelt met trainen en werken en zo, dan eet je misschien te weinig voor wat je allemaal doen.

Meer eten en/of vaker en meer volume trainen, dan raakt je lichaam er vanzelf aan gewend.

Dit ja ik train alles 2 x perweek als ik een keer oversla krijg ik er gewoon last van.
 
+1, hier ook een tijd wat minder en redelijk blessuregevoelig aan't worden.
 
Wat is dit voor onzin? Als je dit stelt zul je toch echt met wat onderbouwing moeten komen. Nu train ik toevallig alle spiergroepen (direct) eens in de week. Wat gebeurt er dan als ik dit verhoog naar twee keer per week? Word ik dan twee keer zo sterk? Of krijg ik dan twee keer zo veel spiermassa?

Ik denk dat Mabruzzi bedoelt dat als je (als natty zijnde) de spiergroepen 2x p.w. prikkelt dat je dan meer resultaat behaalt. Dat lijkt me ook wel te onderbouwen.
 
Juist minder eten .....

Je zegt zelf ik eet veel en kom veel in vet aan..... Dus je eet teveel :D

Alles wat jou lichaam NIET gebruikt zal dit omzetten in vet voor latere tijden wanneer je minder te eten hebt. Vrij logisch.

Door nog meer te eten word je zeer waarschijnlijk DIK.

En een full body schema kan je ook voor massa gebruiken zoek maar op.
 
Wat is dit voor onzin? Als je dit stelt zul je toch echt met wat onderbouwing moeten komen. Nu train ik toevallig alle spiergroepen (direct) eens in de week. Wat gebeurt er dan als ik dit verhoog naar twee keer per week? Word ik dan twee keer zo sterk? Of krijg ik dan twee keer zo veel spiermassa?

Je moet het hele proces zien als een cyclus. Als je een spiergroep traint, beschadig je als het ware het spierweefsel gedurende je training. Gedurende zo'n 48-72 uur na je training is je lichaam vervolgens bezig het spierweefsel te herstellen en versterken (het lichaam krijgt een prikkel dat het spierweefsel beschadigd (wat puur vanuit een instinctief perspectief niet goed is, en probeert het weefsel vervolgens zowel te herstellen als sterker te maken --> Beschermingsmechanisme van het lichaam). Voor spierweefsel om te groeien/sterker te worden is een surplus aan voedingsstoffen in je lichaam nodig. Dat is ook logisch want het lichaam moet ergens stoffen vandaan halen om het spierweefsel te verstevigen/te doen groeien. Dit herstel/groei proces kan zo'n 48-72 uur duren. Als deze 'cyclus' voorbij is, is het spierweefsel als het goed is herstelt en weer in 'normale' vorm. Als je een spiergroep maar 1x per week traint zul je deze cyclus dus ook maar 1x per week doorlopen. Dan kun je wel de hele week door bulken, maar je surplus aan voedingsstoffen gaat alleen gebruikt worden aan groei in die spiergroep gedurende die cyclus.

Concreet voorbeeld (om het simpel te houden), stel ik train 1x per week, en ik train alleen biceps. Ik train op maandag, dus van maandag t/m woensdag/donderdag is de cyclus van trainining/herstel/groei bezig in mijn biceps. Als ik dan de hele week bulk dan gooi ik als het ware m'n bulk van donderdag t/m zondag 'weg', dan kun je wel leuk bulken en je zult je biceps ook groeien, alleen dan moet je niet raar op kijken dat je meer vet aanzet dan spiergroei. Je gooit gewoon een aantal dagen van de week weg door elke spiergroep maar 1x per week te trainen omdat elke spiergroep dan gewoon een aantal dagen in de week niet in de herstel/groei cyclus zit en dus ook niet bezig is om sterker te worden.

Dus nee, je zult niet 2x zo sterk worden, 2x zoveel massa pakken, of wat je allemaal opnoemde, maar je progressie zal wel een stuk langzamer zijn dan wanneer je wel 2x per week effectief elke spiergroep traint.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Dit klopt wat mushral zegt, meer is niet altijd beter maar minder ook niet.

Simpel gezegd heet dit -> supercompensatie -> je stijgt boven je uitgangsniveau uit dit is het moment om weer een nieuwe prikkel te geven een training dus.

Dit is bij iedereen anders en ligt ook aan je training licht, zwaar ,heel zwaar ? Hoe zwaarder je training is hoe langer je rust moet pakken.

Dit is een kwestie van uitproberen
 
Gooi anders ff van elke lift je stats ben ik echt geïnteresseerd in


dus niet
 
Wat is er zo slecht aan dit schema eigenlijk? In bodybuilding opzicht? Dit is mijn schema al een tijdje niet meer trouwens.

lengte 178 cm gewicht 96 kg vet % 22 %

Misschien krijg je er wel spieren bij maar zie je het niet goed omdat er een vrij forse laag vet omheen zit. 22% is best veel.

Ik zou in jouw geval eerst eens serieus cutten tot een procent of 15 (wat dus niet eens zo extreem laag is) zodat je je spieren beter ziet en daarna opnieuw bepalen of je wel of geen spiermassa erbij krijgt.
 
Jongens zo simpel ligt het allemaal niet.
Ik lees hier meerdere claims die niet zonder meer houdbaar zijn.
Progressie is van zo veel meer afhankelijk dan van de frequentie van een spiergroep trainen. Als ik op maandag biceps train en op donderdag rug, heb ik dan 1 of 2 maal mijn biceps getraind? Daarnaast hangt ook veel af van de intensiteit.
Daarnaast is voor zo ver mij bekend geen onderzoek dat onomstotelijk vaststelt dat 2 keer per week spiergroepen trainen meer progressie oplevert dan 1 maal per week. Sterker nog, gedurende mijn 30 jaar trainingservaring is dit 1 van de grootste discussiepunten waarover men het niet eens is geworden en dat zal vermoedelijk ook wel zo blijven.
 
Wat is dit voor onzin? Als je dit stelt zul je toch echt met wat onderbouwing moeten komen. Nu train ik toevallig alle spiergroepen (direct) eens in de week. Wat gebeurt er dan als ik dit verhoog naar twee keer per week? Word ik dan twee keer zo sterk? Of krijg ik dan twee keer zo veel spiermassa?

Het is hierboven al een paar keer gezegt.

Ik ga er overigens vanuit dat TS natty is. De eiwitsynthese van iemand die kuurt houd ongeveer een week aan en die van iemand die natty is circa 48 uur.
Dus als TS na 48 uur hersteld is, is het toch veel effectiever om dan de spier weer te prikkelen ipv een week te wachten. De eiwitsynthese is dan toch al gestopt.

Dus als je dit proces 2x per week herhaald in plaats van 1x. Zal het inderdaad bijna 2x zo snel gaan.

Lees dit maar even dan ipv meteen bijdehand te doen en te roepen dat het onzin is.
Volgens mij is het wel een beetje algemeen bekend maar goed.
http://www.guydroog.com/2012/09/23/trainingsfrequentie-en-het-juiste-schema-kiezen/
 
Het is hierboven al een paar keer gezegt.

Ik ga er overigens vanuit dat TS natty is. De eiwitsynthese van iemand die kuurt houd ongeveer een week aan en die van iemand die natty is circa 48 uur.
Dus als TS na 48 uur hersteld is, is het toch veel effectiever om dan de spier weer te prikkelen ipv een week te wachten. De eiwitsynthese is dan toch al gestopt.

Dus als je dit proces 2x per week herhaald in plaats van 1x. Zal het inderdaad bijna 2x zo snel gaan.

Lees dit maar even dan ipv meteen bijdehand te doen en te roepen dat het onzin is.
Volgens mij is het wel een beetje algemeen bekend maar goed.
http://www.guydroog.com/2012/09/23/trainingsfrequentie-en-het-juiste-schema-kiezen/

Dit is toch geen serieuze bron?
Dit is een willekeurig iemand die zegt: "De beste manier van trainen is de manier die je het langst volhoudt. Hetzelfde geldt voor je voeding. Elke manier van trainen heeft uiteraard voor- en nadelen, er is simpelweg niet één perfecte manier."

Daarnaast somt hij de nadelen op van bodypart splittraining:
- Zeer inferieur m.b.t. eiwitsynthese pieken voor mensen die geen AAS gebruiken
Kan, maar dan gaat hij voorbij aan het feit dat je met het trainen van een bepaalde spiergroep ook andere spiergroepen meetraint, bijvoorbeeld de compound oefeningen.

- Als je een training mist, train je die spier pas weer een week later
Of je schuift met je schema.... Of je mist gewoon geen training Dit vind ik geen valide argument.

- Zorgt voor 40 cm armen/20 cm benen lichamen, omdat men benendag overslaat en wacht tot borst/bicep dag weer voor de deur staat
Of je doet dat niet. Dit is een onzinnige veronderstelling. Zo kun je elk schema onderuit halen.

- De meesten doen veel te veel oefeningen en snijden hierdoor alleen maar in hun herstel
Ja of je maakt een schema met niet te veel oefeningen. Nogmaals, zo kun je elk schema onderuit halen.

Kortom dit vind ik geen serieuze bron. Zoals ik al zei liggen de dingen niet zo simpel. Alles heeft voor- en nadelen. Afwisselen lijkt daarom het beste.
 
Dit is toch geen serieuze bron?
Dit is een willekeurig iemand die zegt: "De beste manier van trainen is de manier die je het langst volhoudt. Hetzelfde geldt voor je voeding. Elke manier van trainen heeft uiteraard voor- en nadelen, er is simpelweg niet één perfecte manier."

Daarnaast somt hij de nadelen op van bodypart splittraining:
- Zeer inferieur m.b.t. eiwitsynthese pieken voor mensen die geen AAS gebruiken
Kan, maar dan gaat hij voorbij aan het feit dat je met het trainen van een bepaalde spiergroep ook andere spiergroepen meetraint, bijvoorbeeld de compound oefeningen.

- Als je een training mist, train je die spier pas weer een week later
Of je schuift met je schema.... Of je mist gewoon geen training Dit vind ik geen valide argument.

- Zorgt voor 40 cm armen/20 cm benen lichamen, omdat men benendag overslaat en wacht tot borst/bicep dag weer voor de deur staat
Of je doet dat niet. Dit is een onzinnige veronderstelling. Zo kun je elk schema onderuit halen.

- De meesten doen veel te veel oefeningen en snijden hierdoor alleen maar in hun herstel
Ja of je maakt een schema met niet te veel oefeningen. Nogmaals, zo kun je elk schema onderuit halen.

Kortom dit vind ik geen serieuze bron. Zoals ik al zei liggen de dingen niet zo simpel. Alles heeft voor- en nadelen. Afwisselen lijkt daarom het beste.

Ach, serieuze bronnen .... alles wat in de eigen gedachtengang past toch?
Een kleine groep waaronder jij en ik proberen al jaren de beginners verder te laten kijken dan hun neus lang is.
Bodybuilding is niet zwartwit het heeft veel mooie kleuren.
Helaas blijven de wijsneusjes iedereen wijsmaken dat r tussen a en z niets bestaat en niets wertkt.
Op dbb is standaard alles of teveel of te weinig. En alle eiwitten, vetten en koolhydraten zijn hetzelfde en doen hetzelfde.
Er bestaat niets tussen.en eigen methode is altijd de beste manier andere manieren zijn niks
 
Back
Naar boven