XXL Nutrition

Ik wil breder zijn dan een potlood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Solaito

Novice
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
68kg
Vetpercentage
9%
Hey,

Ik ben 19 jaar, studeer en probeer een beetje aan mijn lichaam te werken. Van nature uit ben ik al altijd echt mager geweest. Lang 60kg gewogen met 1m83, nu is dat al 68,4kg met 8,5% vet geworden :)

Ik baseer mij vooral op youtube filmpjes en ik weet niet of dat wel de meest geschikte manier is. Het probleem is dat ik niet naar de sportschool kan en mijn ouders staan ook niet toe dat ik supplementen of toebehoren aanschaf.

Ik zou mijn doel graag in 3 - 5 maanden bereiken als dat enigszins mogelijk is.

Wat ik nu elke dag doe:
- 3x20 pushups met een rugzak met 5kg boeken in aan
- 50 squats
- 40 legraises
- 35 crunches

+ ik eet elke dag zoveel als mogelijk (ik houd het niet bij, maar het is wel grootendeels gezonde voeding) en ik drink 2 - 3 liter water per dag.

Hoe pak ik dit het best aan?

Dit is hoe ik er nu uitzie:
sIT4H94.jpg

csjN4Yp.jpg

PguKldZ.jpg

W8sTXW2.jpg


Hier ergens tussenin is mijn doel:
XWfIuPf.png

rory-emslie-six-pack-abs.jpg
 
Voeding voeding voeding.. Vervolgens zou je toch eens moeten overwegen om een sportschool te bezoeken. Thuis heb je helaas beperkte middelen. Supplementen zijn niet nodig maar kunnen wel toegevoegde waarde hebben bij bepaalde doelen. 3 tot 5 maanden ga je helaas niet redden.. Zeker niet de laatste foto.

Succes!
 
19 jaar, je kunt niet naar de sportschool en je mag geen supplementen aanschaffen van je ouders?
 
Denk in jaren, niet in maanden.
 
goed beginnersschema zoals stronglifts 5*5

Eten als een monster.
 
Hier stopt de droom van TS.

Als je droomt in plaats van realistische doelen stelt, dan is het (bodybuilding, fitness w/e) sowieso niks voor je.
 
DE foto's van je doel fysiek zijn toch ook potloden :roflol:
 
Er zit nogal wat verschil tussen je 'droomfysiek' pic 1 en pic 2 lol, vooral 1 is ook echt gewoon een potlood idd, beetje met de belichting spelen en 't lijkt net alsof ie er wat voor gedaan heeft
 
Gewoon gaan trainen.
En geef je ouders een cursus wat eiwitten met je lichaam doet, een eiwitshake is echt niks mee.
Wat eten jouw ouders dan? Als supplementen niet mogen.
Zo te zien ben je anders ondervoed geweest, dus wat verandering mag wel.
En daarbij je bent 19, oud genoeg toch om zelf beslissingen te nemen.
Als je niet naar een sportschool kan, zorg dat je thuis wat dumbells en halters hebt staan, een bankje, steunen om te bankdrukken enz enz.
 
Ik zie op de pagina "Wie heeft mij gequote" dat Hell93 mij heeft gequote. Je staat echter op de ignore list dus ik heb geen idee wat voor onzin je nu weer hebt gequote..

Doei.
 
Ik zie op de pagina "Wie heeft mij gequote" dat Hell93 mij heeft gequote. Je staat echter op de ignore list dus ik heb geen idee wat voor onzin je nu weer hebt gequote..

Doei.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Met inzet, motivatie en zelfdiscipline kom je wel aan je doel, maar ... of je dat binnen 3-5 maanden zult halen betwijfel ik. Om je gewenste lichaam te krijgen hangt 20% af van training en 80% van voeding. Je merkt al snel dat voeding echt belangrijk is en als je het niet bijhoud je er ook niet zult komen.

DEEL I

Breng je voeding in orde en werk met een app zoals 'myfitnesspall'. Makkelijk om te downloaden en scan/geef alles in wat je zoal eet op een dag. Hou rekening met je macro's, dit zijn koolhydraten, vetten en eiwitten. Zorg dat ze in de volgende proportie staan 50-20-30. Als je gewoon alles ingeeft in die app, moet je niet jouw eigen macro's & onderhoud (aantal kcal waarbij je niet bij komt of af valt) berekenen. Verder wat kan helpen als je het moeilijk hebt met het behalen van jouw macro's of aantal kcal zijn supplementen. Dit zijn geen wondermiddels maar ze kunnen helpen wanneer je het lastig vind om meer te eten (bulken/ aankomen). Zoals je al zelf zei mag je ze niet aanschaffen, geen probleem. Zo is het ook perfect mogelijk.


Deel II

Als ik naar jouw oefeningen kijk vind ik ze vrij beperkt. Omdat de sportschool geen optie is, raad ik je zeker aan om dumbells (gewichten) aan te schaffen. Ze zijn niet duur en je gebruikt zo voor de rest van je leven (als je gemotiveerd blijft). Zoek op youtube, google en op deze forum naar handige oefeningen, je vind ze bijna overal. Als jet niet weet of je de oefeningen goed uitvoert kan je een hier op deze forum een filmpje posten en de experten hier kunnen dan tips/advies geven. Verder moet je de oefeningen een beetje verspreiden over de week. Je lichaam moet rusten, anders kan je beter niks doen. Lees hier goed de forum door en stel vragen wanneer je toch jouw antwoord niet vind.

Ik wens je in ieder geval veel succes.
 
19 jaar ... mijn ouders staan ook niet toe dat ik supplementen of toebehoren aanschaf

Euhmz what?

Vertel hun eens op een rustige manier dat je goed moet eten als je gespierder wilt worden.
En dat als je vegetariër of homo zou zijn, dat ze dat dan wel zouden accepteren, maar een beetje meer kip eten niet? Hoe raar is dat :)
 
Euhmz what?

Vertel hun eens op een rustige manier dat je goed moet eten als je gespierder wilt worden.
En dat als je vegetariër of homo zou zijn, dat ze dat dan wel zouden accepteren, maar een beetje meer kip eten niet? Hoe raar is dat :)

Sommige mensen hebben gewoon achterlijke ouders.
Kwam laatst een topic voorbij van een gast die heel zijn kluisje op school vol had staan met preworkout, whey en creatine, omdat zijn ouders zijn vorige voorraad hadden weggegooid omdat "ze geen anabolen in huis willen."
 
Euhmz what?

Vertel hun eens op een rustige manier dat je goed moet eten als je gespierder wilt worden.
En dat als je vegetariër of homo zou zijn, dat ze dat dan wel zouden accepteren, maar een beetje meer kip eten niet? Hoe raar is dat :)

De samenleving staat op zijn kop :hamer:
 
Sommige mensen hebben gewoon achterlijke ouders.
Kwam laatst een topic voorbij van een gast die heel zijn kluisje op school vol had staan met preworkout, whey en creatine, omdat zijn ouders zijn vorige voorraad hadden weggegooid omdat "ze geen anabolen in huis willen."

Lol.. Ouders kennen alleen het woord "anabolen". Zodra je verteld dat je winstrol, testosteron, trenbolone o.i.d. gebruikt hebben ze geen idee dat het anabolen zijn. Hoe vaak ik mensen moet uitleggen dat anabolen een begrip is en niet een product.. Je wil niet weten hoe vreemd mensen kunnen kijken na uitleg..
 
Lol.. Ouders kennen alleen het woord "anabolen". Zodra je verteld dat je winstrol, testosteron, trenbolone o.i.d. gebruikt hebben ze geen idee dat het anabolen zijn. Hoe vaak ik mensen moet uitleggen dat anabolen een begrip is en niet een product.. Je wil niet weten hoe vreemd mensen kunnen kijken na uitleg..

Testosteron is wel duidelijk
 
Back
Naar boven