AndroidHealthClinic

uit de burgermaatschappij stappen

Bezoekers in dit topic

pump beast

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
2 sep 2012
Berichten
1.819
Waardering
135
Momenteel voel ik me niet echt ''voldaan''. Wat ik hiermee bedoel: veel dingen al geprobeerd, maar niet gelukt.
Geen zelfvertrouwen, weinig discipline om iets te bereiken wat ik mezelf beloofd hebt.
Verwend, veel luxe, genoeg te besteden, maar tóch ontevreden zijn (denk dat we hier allemaal wel last van hebben). Maar IK wil hier iets mee doen en door een tijdje uit de burgerlijke maatschappij te stappen wil ik die ervaring opdoen, die van ''once in a lifetime''

Ik wil die mentaliteit van ''get your fking ass off'' en iets doen wat mij fysiek alsook mentaal uitdaagt. Dus géén kantoorbaantje. Of leren - school - werken - uitkijken naar eht weekend. Zo'n persoon ben ik nou eenmaal niet (het genieten van t leven). Ik wil hardwerken en iets betekenen voor de maatschappij.

Heb momenteel geen diplomas, geen werkervaring.. Hoe begin ik? Ik zat te denken aan vrijwilligerswerk: in het leger. Maar bestaat zoiets?
 
Laatst bewerkt:
Maak je school nou maar af...
 
Verwend, veel luxe, genoeg te besteden, maar tóch ontevreden zijn (denk dat we hier allemaal wel last van hebben).

Ik weet zeker dat dit niet bij iedereen zo is, in ieder geval zeker niet als ik voor mezelf spreek.


Maar IK wil hier iets mee doen en door een tijdje uit de burgerlijke maatschappij te stappen wil ik die ervaring opdoen, die van ''once in a lifetime''

Ik wil die mentaliteit van ''get your fking ass off'' en iets doen wat mij fysiek alsook mentaal uitdaagt. Dus géén kantoorbaantje. Of leren - school - werken - uitkijken naar eht weekend. Zo'n persoon ben ik nou eenmaal niet (het genieten van t leven). Ik wil hardwerken en iets betekenen voor de maatschappij.

Heb momenteel geen diplomas, geen werkervaring.. Hoe begin ik? Ik zat te denken aan vrijwilligerswerk: in het leger. Maar bestaat zoiets

Zoek bijvoorbeeld eens op vrijwilligerswerk in Afrika o.i.d. meer dan zat dingen waarin je iets kan betekenen en kan ontsnappen uit je verwende luxe luizenleventje......
 
je bent 18... heb je eigenlijk al echt gewerkt?
wat heb je gedaan?
 
je bent 18... heb je eigenlijk al echt gewerkt?
wat heb je gedaan?

kranten bezorgd XD verder nooit echt gewerkt...

ik doe atm niks en weet niet echt wat ik wil. vandaar de keuze om het leger in te gaan
 
de typische ziekte van de jeugd
 
Jaartje reizen en werken, een land als Australie is hier prima voor geschikt.
Maar het moet je wel liggen.
 
Jaartje reizen en werken, een land als Australie is hier prima voor geschikt.
Maar het moet je wel liggen.

Inderdaad gewoon rondtrekken daar. Half jaar werken in Australië en daarna nog paar maanden doortrekken in Thailand ofzo.
 
een portie man the fuck up zou je ook wel goed doen denk ik
 
18 jaar en er nu al geen zin meer in, nog niet eens gewerkt. Je kan best een baan zoeken waarbij je niet als hoogtepunt van de dag de lunchpauze hebt hoor, maar zonder scholing zal dat nog lastig worden. Voor types zoals jij is defensie de enige optie denk ik.
 
een portie man the fuck up zou je ook wel goed doen denk ik
Je begrijpt het niet, dit is een speciale jongen die altijd een lekker luxe en lui leven heeft gehad. Je kunt dan ook niet van hem verwachten dat hij net als andere mensen gaat werken voor zijn geld. Een normaal leven waar je moet werken voor je geld is niet voor hem, hij is beter dan dat.
 
Wat een reacties weer zeg.
9 van de 10 18 jarige weet teh fuck niet wat ze moeten doen en gaan maar iets standaards als economie studeren.
Ff een jaartje iets totaal anders doen is helemaal niet zo gek, dan kan je vervolgens nog beslissen wat je wilt of niet wilt.
 
Je begrijpt het niet, dit is een speciale jongen die altijd een lekker luxe en lui leven heeft gehad. Je kunt dan ook niet van hem verwachten dat hij net als andere mensen gaat werken voor zijn geld. Een normaal leven waar je moet werken voor je geld is niet voor hem, hij is beter dan dat.

ik heb ook een luxe en lui leven gehad.

Maar moest vanaf mijn 15e wel in de weekenden en vakanties werken van mijn ouders. Opvoedkundig goede zet achteraf gezien.
 
Laatst bewerkt:
Ga een jaar werken dan weet je vanzelf wat je wilt. En squaten. Je kan altijd nog volwassenen middelbare doen en daarna een fatsoenlijke opleiding gaan volgen. Denk aan de lange termijn of ga yolo en pak de crackpijp erbij
 
Ga dan in het vreemdelingenlegioen, ziet er vetter uit.
 
Back
Naar boven