XXL Nutrition

yeremy building for more (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ook al ben ik het vaak niet eens met je theorie en methoden heb ik wel respect voor je work ethic en resultaten die je boekt. Want tja zonder resultanten is kloppende theorie niets anders dan intellectuele masturbatie :)

Ik zal volgen!
 
Zodra je meer vet verbrand dan aanzet zal je dus droger worden. Ook licht boven onderhoudsbehoefte kan je meer vet verbranden dan aanzetten.

Wat noem jij licht? En hoe bepaal jij je onderhoud?
Misschien kom je wel spier aan net onder onderhoud, wat jij dan interpreteert als vet verlies boven onderhoud.
Heb je het nu over natty mensen of over mensen met test, tren, deca, hgh enzo? ;)
Onderhoud is een dun lijntje en als jij er 'licht boven' gaat zitten is de marge klein genoeg om spontaan onder onderhoud te zitten zonder dat je het door hebt.

En hoe verklaar jij netto vetverlies wanneer je boven onderhoud eet?
 
Wat noem jij licht? En hoe bepaal jij je onderhoud?
Misschien kom je wel spier aan net onder onderhoud, wat jij dan interpreteert als vet verlies boven onderhoud.
Heb je het nu over natty mensen of over mensen met test, tren, deca, hgh enzo? ;)
Onderhoud is een dun lijntje en als jij er 'licht boven' gaat zitten is de marge klein genoeg om spontaan onder onderhoud te zitten zonder dat je het door hebt.

En hoe verklaar jij netto vetverlies wanneer je boven onderhoud eet?

Vet verbranding is niet per definitie afhankelijk van de hoeveelheid voeding die je totaal inneemt.
Vet verbranding is afhankelijk van het energiegebruik per moment en de beschikbare energie op dat moment. Als de vraag aan energie het aanbod overstijgt zal je extra vet gaan aanspreken.
De tijden buiten het extra energie gebruik en de vetverbranding kan je evengoed dus nog op of net boven onderhoud blijven eten.
Maar doe dat dan niet met bijvoorbeeld 80% koolhydraten want dan weet je zeker dat je meer vet zal aanzetten dan dat je hebt verbrand. Simpelweg omdat het teveel energie is.
Zit je laag in KH en hoog in eiwitten dan is het enige dat je doet optimaal de spieren herstellen en laten groeien. Maar hoger in eiwitten en vetten zorgen ook nog eens voor een hogere vet verbranding.

Bij vetverbranding bij bijvoorbeeld cardio denken de meesten dat je dan een tekort creëert...... hoezo dan een tekort creëren? Zou je dan niet tegen de vlakte gaan tijdens je cardio? Lijkt mij van wel.
Bij cardio en vetverbranding levert je lichaam energie uit vetreserves.

mbt roids en peps,
tren, testprop, Stanozolol en dergelijke kunnen je flinke ondersteuning geven.
Naturel is het ook gewoon te doen, maar moeilijker en minder snel omdat je minder snel massa bouwt, minder eiwitten spaart of beschermd en minder snel herstelt.

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:50 ----------

ik kom er nog nader op terug trouwens, want ook de voeding en suppletie kan een aanmerkelijk verschil opleveren in vetverbranding en spiermassa opbouw.

Moet nu ff werken.
 
OT: Yeremy, pics van je fysiek ?

Onderzoeken zijn overrated man, it is all about experience.

Anekdotisch trainen is overrated, veel lui die bij hun eigen geweldige methodes zweren kuren en dan werkt gewoon bijna alles als je niet de genen van een aardappel hebt.
 
IN!

Kan voor een groot deel mee in je lezing en train zelf volgens min-of-meer dezelfde methodes.
Altijd mooi om iemand met kennis een degelijke onderbouwing te zien tentoon spreiden.
 
Houd ook wel rekening met het herstel. Je moet bij dit soort trainingen absoluut goed in je eiwitten en vetten zitten. Je maakt veel kapoet en hebt geen grote opslag van eiwit in je lichaam zoals bij suikers in de vorm van glycogeen, dus je moet echt snel aanvullen om te herstellen.

Dank je, dat laat ik nog wel eens na.
 
Ik ben nu dus aan het werk, winkel moet af en toe ook open zijn en zit dan op de mobiel. Dat werkt niet prettig met schrijven.
Voor de serieuze volgers, kijk ook eens op het forum in de wedstrtijdsectie en kijk naar eigenschappen van voeding/groentes.
Er zijn een aantal topics over. En sticky's
Ook enkele supplementen en de effecten daarvan opzoeken is wel aardig.
Effect van arginine en creatine op myostatine, carnitine en vetverbranding, appelazijn en vetverbranding cq opslag, leucine en bcaa 4-1-1 vs 2-1-1 en nog veel meer leuks.
Wat ook interessant is is een conclusie van een onderzoek naar lokaal vet verbranden. Het stuk staat ergens op het forum.

We komen er dan later op terug........
 
vandaag borst, in deze volgorde in ongeveer 45 minuten. 4 sets benchpress wijde grip (handen buiten ringen) zakken op bovenkantborst/keel 3 sets medium grip middenborst hoogte 4 sets chestpress decline press 3 sets pecfly hoge grip (upperparts) 4 sets pecfly lage grip licht decline movement. 4 sets dumbell press wijd (Ben Pakulski style - naar buiten drukken) alles 15-20 reps, laatste sets tot fail. Alle oefeningen waarbij het mogelijk is focus op de spier en bewust de spier laten werken en aanspannen. Dus met benchpress, chestpress machine en pecfly. Deze borst training geen aparte incline presses en flyes. Gewichten zijn nu niet zo relevant, ben net weer een maand bezig na een jaar niets doen. Je valt behoorlijk terug als je bijna 50 bent en een jaar niets aan training doet. Verwacht dat de gewichten over een paar weken weer wat op niveau zullen zijn kracht loopt snel weer op. Normaal zijn de gewichten van benchpress op volume tot 15 reps 120-140 kilo, machines fullstack ca 110kilo, dumbells 40kilo (er zijn geen zwaardere) Dus hier moeten we weer naar toe werken en er proberen overheen te gaan. Maar verwacht geen wonderen ik ben geen 25 meer.... ben bijna 50. ---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 2.

Wel veel oefeningen zeg, krijg je daar nooit last mee?
Zit je trouwens in een kuur?
 
Naturel is het ook gewoon te doen, maar moeilijker en minder snel omdat je minder snel massa bouwt, minder eiwitten spaart of beschermd en minder snel herstelt.

Ik vind dit nogal een uitspraak. Als natural kun je toch nooit dezelfde massa op een extreem laag vetpercentage opbouwen als iemand die gebruikt? Het is dus niet bepaald "ook gewoon te doen". Natural bodybuilders op 5% zien er gewoon mager uit, terwijl gebruikende bodybuilders er gewoon vol uit kunnen zien op dat vetpercentage.
 
Wel veel oefeningen zeg, krijg je daar nooit last mee?
Zit je trouwens in een kuur?

Nope nooit last mee. Gewoon optimaal in eiwitten en vetten zitten voor optimaal herstel.
Kuur knal ik er binnenkort in. Nog niet want ben net weer begonnen na een jaar niks doen.
Te vroeg beginnen is niet handig.
 
Je zegt eiwitten en vetten, maar hoef je dan niet optimaal te zitten in koolhydraten voor optimaal herstel?
 
Ik vind dit nogal een uitspraak. Als natural kun je toch nooit dezelfde massa op een extreem laag vetpercentage opbouwen als iemand die gebruikt? Het is dus niet bepaald "ook gewoon te doen". Natural bodybuilders op 5% zien er gewoon mager uit, terwijl gebruikende bodybuilders er gewoon vol uit kunnen zien op dat vetpercentage.

Wat is er mis met de uitspraak dat een naturel ook gewoon vet kan verbranden en een beetje spier massa gainen?
Btw, ik heb het nergens over 5% of extreem droog en veel massa voor de naturel.
Ik geef aan dat het voor een naturel moeilijker is en een stuk langzamer gaat. Meer niet.

---------- Toegevoegd om 12:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

Je zegt eiwitten en vetten, maar hoef je dan niet optimaal te zitten in koolhydraten voor optimaal herstel?

Nee carbs heb je helemaal niet nodig om spiermassa te herstellen. KH is voornamelijk energie.
Het kan wel voordelen geven voor herstellen maar is imo zwaar overrated.
 
Hmm, oké, dus eigenlijk hoef ik op de dag van m'n training na de training helemaal geen carbs te eten? Of zijn die kleine voordelen het misschien wel waard? Ik dacht namelijk altijd dat ik veel snelle carbs (een vluchtig banaantje na het trainen) en eiwitten moest eten na m'n training.
 
Leg ens uit waarom onderzoeken overrated zijn ? Met een goede onderbouwing.

En ja wetenschap is inderdaad dom ja, kijk eens wat de wetenschap ons tot nu toe allemaal heeft gebracht. Zonder onderzoeken zouden we nooit aas hebben kunnen ontwikkeld, denk er maar eens over na.
Ga maar eens voor de lol opzoeken hoe ze aas hebben ontdekt -> onderzoeken zijn inderdaad bullshit jaja. Niet dus, onderzoek heeft on aas gebracht.

Kennis heeft niks met stats te maken maar goed.
 
OT: Yeremy, pics van je fysiek ?



Anekdotisch trainen is overrated, veel lui die bij hun eigen geweldige methodes zweren kuren en dan werkt gewoon bijna alles als je niet de genen van een aardappel hebt.

Lol, eens.
 
Hmm, oké, dus eigenlijk hoef ik op de dag van m'n training na de training helemaal geen carbs te eten? Of zijn die kleine voordelen het misschien wel waard? Ik dacht namelijk altijd dat ik veel snelle carbs (een vluchtig banaantje na het trainen) en eiwitten moest eten na m'n training.
w
Je hebt een hoeveelheid nodig voor je hersenen en een beetje voort wat energie en spiervolume/glycogeen.
Maar direct na de training veel snelle carbs is niet persee nodig. Het geeft wel meer supercompensatie in glycogeenopslag als de spieren depleted zijn en je dan snelle carbs neemt.
Maar de gemiddelde sporter zal niet zomaar depleted raken van een uurtje trainen.
 
OT: Yeremy, pics van je fysiek ? Anekdotisch trainen is overrated, veel lui die bij hun eigen geweldige methodes zweren kuren en dan werkt gewoon bijna alles als je niet de genen van een aardappel hebt.

Haha, ja precies dit.
 
Leg ens uit waarom onderzoeken overrated zijn ? Met een goede onderbouwing.

En ja wetenschap is inderdaad dom ja, kijk eens wat de wetenschap ons tot nu toe allemaal heeft gebracht. Zonder onderzoeken zouden we nooit aas hebben kunnen ontwikkeld, denk er maar eens over na.
Ga maar eens voor de lol opzoeken hoe ze aas hebben ontdekt -> onderzoeken zijn inderdaad bullshit jaja. Niet dus, onderzoek heeft on aas gebracht.

Kennis heeft niks met stats te maken maar goed.

Mijn opmerking was sarcastisch. In een ander topic over eiwitten geeft hij niet zo heel hoog op van onderzoeken.
 
w
Je hebt een hoeveelheid nodig voor je hersenen en een beetje voort wat energie en spiervolume/glycogeen.
Maar direct na de training veel snelle carbs is niet persee nodig. Het geeft wel meer supercompensatie in glycogeenopslag als de spieren depleted zijn en je dan snelle carbs neemt.
Maar de gemiddelde sporter zal niet zomaar depleted raken van een uurtje trainen.

Ah oke, dus zal ik het wel of niet doen?

En wat denk jij van eiwitten voor het slapengaan, zal ik gewoon snelle nemen of langzame, of zelfs van die timed release proteine shake?
 
Leg ens uit waarom onderzoeken overrated zijn ? Met een goede onderbouwing. En ja wetenschap is inderdaad dom ja, kijk eens wat de wetenschap ons tot nu toe allemaal heeft gebracht. Zonder onderzoeken zouden we nooit aas hebben kunnen ontwikkeld, denk er maar eens over na. Ga maar eens voor de lol opzoeken hoe ze aas hebben ontdekt -> onderzoeken zijn inderdaad bullshit jaja. Niet dus, onderzoek heeft on aas gebracht. Kennis heeft niks met stats te maken maar goed.

Ben het hier volledig mee eens.

Maar TS gelooft er niet altijd in denk ik, en hem overtuigen is onbegonnen werk haha :D
 
Back
Naar boven