MuscleMeat

Kuiten weinig progressie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je je kuiten optimaal wil trainen, zou ik die ook meepakken. Die van mij zijn er door gegroeid, oogt toch weer groter. Alle kleine beetjes helpen.

Okay ik snap je redenatie, maar lijkt me een te kleine spiergroep om energie in te gaan steken.
Althans vooralsnog niet, misschien later nog eens. Dit lijkt me meer wat van de details voor de pro's.

Thanx anyway
 
Je kan misschien proberen om kuiten te pakken elke avond voordat je gaat slapen, dit kan je doen voor elke zwakke spiergroep. Ik ben hier nu ook mee bezig dus weet nog niet of het werkt maar t was een tip van rich piana hoe je t best je zwakke spiergroep kan laten groeien.

http://www.youtube.com/watch?v=9CO0866_Eps

Rich is echt de ultieme bro scientist. Maargoed, probeer het uit zou ik zeggen.
 
standing calf raise seated calf raise tibialis raise meer heb je niet nodig ;) ---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ---------- bovenstaande wil helemaal niks zeggen als je geen totaalvolume bekijkt . je kan prima massa bouwen op low reps en meer sets .

Thanx, voorlopig ga ik me even focussen op standing en seated (seated moet ik nog even bekijken hoe).
Wat Remon zegt, een mix van lager gewicht veel reps.
Hoger gewicht relatief weinig reps.

Sowieso start ik mijn beentraining ermee, dus ik investeer er wel in zeg maar :D
 
Okay ik snap je redenatie, maar lijkt me een te kleine spiergroep om energie in te gaan steken.
Althans vooralsnog niet, misschien later nog eens. Dit lijkt me meer wat van de details voor de pro's.

Thanx anyway

Onze sport draait om de illusie zo groot mogelijk te lijken. Als je kuiten groter lijken door een 'te kleine spiergroep' er bij te trainen is dat juist de moeite waard.
 
Rich is echt de ultieme bro scientist. Maargoed, probeer het uit zou ik zeggen.

Het woord bro kan ik niet thuis brengen, maar ik neem die Rich niet al te serieus.
Bedoel ik niet minachtend, hij is Big natuurlijk. Maar ik ben hier niet zo van, hoewel ik wel zo hardcore mogelijk train.

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

Onze sport draait om de illusie zo groot mogelijk te lijken. Als je kuiten groter lijken door een 'te kleine spiergroep' er bij te trainen is dat juist de moeite waard.

Ja okay daar heb je gelijk in, maar in mijn opinie zijn mijn stats daar (nog ?) niet naar.
Daarnaast ben ik 43, het is nog maar de vraag hoe ver ik ga komen. Ben en blijf natty.

Ga na de zomer wel serieus eten en zoveel mogelijk focussen op gains.
Mogelijk krijg ik ook wat begeleiding.
 
Okay ik snap je redenatie, maar lijkt me een te kleine spiergroep om energie in te gaan steken.
Althans vooralsnog niet, misschien later nog eens. Dit lijkt me meer wat van de details voor de pro's.

Thanx anyway



Terwijl 99% niets anders doet dan bovenkant borst trainen !!! een veel kleinere spier dan kuiten .

als je groei wil bewerkstellen zou ik alles eraan doen om die fukkin kuitjes te doen groeien .

kan je evengoed ook maar 1 press oefening doen voor borst , of 1 bicep oefening etc .....;)
 
Je kan misschien proberen om kuiten te pakken elke avond voordat je gaat slapen, dit kan je doen voor elke zwakke spiergroep. Ik ben hier nu ook mee bezig dus weet nog niet of het werkt maar t was een tip van rich piana hoe je t best je zwakke spiergroep kan laten groeien.

http://www.youtube.com/watch?v=9CO0866_Eps

En daarom verneukt een groot deel van de mensen hun trainingen. Door het advies op te volgen van zware AAS gebruikers die doodleuk vertellen dat hun extreme methodes voor iedereen werken. Meestal om maar een supplementen lijn aan de man te brengen of één of ander trainingsprogramma te verkopen. Jezus...
 
en daarom verneukt een groot deel van de mensen hun trainingen. Door het advies op te volgen van zware aas gebruikers die doodleuk vertellen dat hun extreme methodes voor iedereen werken. Meestal om maar een supplementen lijn aan de man te brengen of één of ander trainingsprogramma te verkopen. Jezus...

+1
 
Nee die train ik niet, heb er ook nog nooit van gehoord dat de tibialis anterior apart getraind wordt.

99,999% van de bodybuilders/fitnessers traint die niet apart...... is dan ook bij de meesten niet echt ontwikkeld en meesten weten niet eens van het bestaan van die spier. ;)
 
99,999% van de bodybuilders/fitnessers traint die niet apart...... is dan ook bij de meesten niet echt ontwikkeld en meesten weten niet eens van het bestaan van die spier. ;)

Altijd leuk om te weten dat ik bij een 0,001% groep behoor! :)
 
Altijd leuk om te weten dat ik bij een 0,001% groep behoor! :)

you know it. ;) (ssssttt, ik train ze ook niet apart ... ze verkrampen bij mij altijd snel, zijn wel ontwikkeld iig)
 

Ik ben geen fan van Chad en ik vind de titel ook misleidend, want een CORRECTE one leg calf raise is voor een beetje flinke vent absoluut een oefening tegen een pittige weerstand in.

Ik kan nog wel zeggen dat het doen van zeer geconcenteerde en gecontroleerd one leg calf raises (uiteindelijk met 90-100kg extra gewicht) mijn kuiten van rond de 40 cm naar circa 46cm heeft gebracht in 3-4 jaar tijd.....(iets wat daarvoor op geen enkele manier lukte)
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk om te weten dat ik bij een 0,001% groep behoor! :)

Maar hoe train je de tibialis anterior? Ik probeer zelf met hak op verhoging en dan voet vanaf de grond omhoog halen, maar het is wel lastig...
 
Maar hoe train je de tibialis anterior? Ik probeer zelf met hak op verhoging en dan voet vanaf de grond omhoog halen, maar het is wel lastig...

Dat kan.

Verder is er nog een D.A.R.D. http://www.medco-athletics.com/Supply/Product.asp?Leaf_Id=266199

Zelf gebruik ik rubber weerstandsbanden.
Ik sla een band om een staander van m'n powerrack en de 2 lussen die hierdoor ontstaan, daar steek ik dan mijn voeten in net onder mijn tenen.
Dan ga ik zitten en schuif naar achter totdat er voldoende spanning ontstaat en vervolgens doe ik dan de raise bewegingen door de tenen naar me toe te trekken.

of zo dus: http://www.youtube.com/watch?v=lMbhfK-xUzo
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo een home made. Dard toestelletje :)
 
Tibialis kan zittend op een bankje met een rope aan een cable heel goed getraind worden
 
Maar hoe train je de tibialis anterior? Ik probeer zelf met hak op verhoging en dan voet vanaf de grond omhoog halen, maar het is wel lastig...

DARD is het best, maar als je de beschikking over een leg curl heb kan je ook omgekeerd gaan liggen en dan je tenen onder de pads ipv je kuiten.
 
Back
Naar boven