MuscleMeat

Voedingsschema beginner

Bezoekers in dit topic

GH1997

Novice
Lid geworden
3 jun 2015
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
72kg
Hallo, omdat ik beginnend krachttrainer ben heb ik een vraagje over mijn voeding(sschema).

Mijn vraag is of ik mijn voeding erg moet aanpassen om vooruitgang te boeken? (qua gewicht en spiermassa).

Dit eet ik op een dag ;

07:30 ontbijt - 50 gram havermout + 2 broodjes pindakaas.
11:30 lunch - 4 broodjes met grilworst van de slager
15:00 lunch - 4 broodjes met weer grilworst van de slager
18:00 eten wat de pot schaft
21:00 2 stukken fruit

Vaak neem ik ook nog 1 whey shake per dag! Op de dagen dat ik train neem ik er 2. 1 voor het trainen en 1 erna.
Op sommige dagen eet ik ook nog sportpancakes na mijn training! Ik hoor het graag van jullie.

met vriendelijke groet!
 
Reken even je onderhoud uit (BMR x activiteitsfactor), dan reken je dus uit hoeveel calorieen je nodig hebt om op gewicht te blijven.
Als je dat weet kun je bijvoorbeeld op een app je voedingswaarden van de producten die je eet op een dag daarop invullen en kun je precies zien hoeveel je eet.
Meestal eet je al gauw weinig, veel minder dat je denkt. Om vooruitgang te boeken qua gewicht en spiermassa is het wel van belang dat je rond je onderhoud gaat eten, op het optimale resultaat te halen.

Dit is ook een erg interessant artikel om te lezen, staat veel nuttige informatie in ;)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
 
onderhoud berekenen en daar boven eten
 
Reken even je onderhoud uit (BMR x activiteitsfactor), dan reken je dus uit hoeveel calorieen je nodig hebt om op gewicht te blijven.
Als je dat weet kun je bijvoorbeeld op een app je voedingswaarden van de producten die je eet op een dag daarop invullen en kun je precies zien hoeveel je eet.
Meestal eet je al gauw weinig, veel minder dat je denkt. Om vooruitgang te boeken qua gewicht en spiermassa is het wel van belang dat je rond je onderhoud gaat eten, op het optimale resultaat te halen.

Dit is ook een erg interessant artikel om te lezen, staat veel nuttige informatie in ;)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/
Heb net via runinfo mijn calorieen berekend een daarmee zit ik op 2300 kca.

Misschien een hele domme vraag, maar hoe bereken ik mijn ''onderhoud''?

Alvast bedankt!
 
Back
Naar boven