MuscleMeat

Bodybuilding.com Trainingschema's

Bezoekers in dit topic

is een 4-daags splitschema, prima voor een AAS gebruiker als stoppani, minder voor een naturel. UB/LB is beter
 
Ik heb de afgelopen maanden een UB/Lb schema gevolgd en ik dacht juist dat het nu beter was om een split te gaan volgen.
Of kan ik beter gewoon het ub/Lb schema aanpassen?
 
Split is good for juicing :p
 
Ik heb de afgelopen maanden een UB/Lb schema gevolgd en ik dacht juist dat het nu beter was om een split te gaan volgen.
Of kan ik beter gewoon het ub/Lb schema aanpassen?

Je kan het ook een tijdje proberen en ondervinden wat iets doet.
Of je luistert naar anderen die het waarschijnlijk ook nooit geprobeerd hebben.

Houd er wel rekening mee dat je bij deze systemen zeer hoge intensiteit moet gebruiken anders zal het sowieso niet gaan werken.
 
Je kan het ook een tijdje proberen en ondervinden wat iets doet.
Of je luistert naar anderen die het waarschijnlijk ook nooit geprobeerd hebben.

Houd er wel rekening mee dat je bij deze systemen zeer hoge intensiteit moet gebruiken anders zal het sowieso niet gaan werken.

ik heb split geprobeerd, maar toen ik overstapte op full body ben ik veel meer gegroeid dan op split
 
ik heb split geprobeerd, maar toen ik overstapte op full body ben ik veel meer gegroeid dan op split

Dan rijst bij mij direct de vraag of de intensiteit hoog genoeg was. De meesten die ik altijd zie trainen trainen niet die bewegen een beetje. (en dat zijn er enkele duizenden)
 
Waarom split beter voor juicing dan UB/LB?

Omdat er maar 1x per week de spieren worden getraind.
Als je met die methode goed wilt groeien dan moet je echt heel erg intensief trainen en dat direct geassocieerd met juice in plaats van hard willen werken en goed eten.
En de pro's deden het vroeger (jaren '70/80) ook en gebruikten dus ...

Dat is iets typisch DBB mentaliteit.
Wat te moeilijk wordt kan alleen met anabolica.


Bij iets gematigde intensiteit is de spieren elke 3 tot 4 dagen opnieuw trainen vaak de betere optie.

Zelf zie ik meer in de spieren 3 x per 2 weken zwaar aan te pakken.
 
Gebruikers trainen meestal geen full-body maar een bro-split omdat ze 1 spiergroep heel lang trainen.
Ze knallen hun schouders keihard voor 45 min. (bijvoorbeeld) als ze dan full-body op die manier zouden doen, dan duurt het uren en dat is dan niet goed voor ze....spierafbraak na 45min. bla bla bla.
Ben nog geen 1 gebruiker tegengekomen die langer dan 1 uur traint of full-body deed.
 
je komt dan ook weinig buiten denk ik?
Ze zijn er die langer trainen en die fullbody doen.
 
Was dat een vraag of een statement?

Ik zeg alleen wat ik zie en hoor bijna degelijks. Er is bijna geen een natural die komt naar de gym om half uur zijn biceps of triceps te trainen.
Het is 99% van de tijd bij gebruikers een split, bestaand uit 1 grote en 1 kleine spier(groep).
En altijd maar aanraden aan beginners om bro-split te doen.
 
Als je nou eerst stopt met denigrerend over andere methodes te doen scheelt een hoop. Oude BB methode en modernere fitness methode zijn 2 totaal verschillende benaderingen van trainen.

Dat ze beginners een split aanraden moet sowieso niemand doen, de beginner moet eerst een periode wennen aan trainen.
Maar dat heeft verder niets met gebruikers te maken. Het heeft te maken met wat mensen persoonlijk fijner vinden om te doen en wat vroeger zo'n beetje de standaard manier was.
Daarbij maakt het niet uit of je wel of niet gebruiker bent. Iedereen vindt zijn eigen methode het beste ..... zelfs de slungeligste ecto die na 5 jaar trainen nog geen kilo groter is geworden.

Wat men vroeger dacht heeft niets met bro te maken.
 
Voel je je aangesproken dat je opeens "denigrerend" erbij haalt?
 
Nee word er een beetje moe van dat mensen niet kunnen handelen dat er andere methodes bestaan en er altijd maar moeilijk over moeten doen. Nergens goed voor.

Gewoon bij de feiten blijven heeft iedereen meer aan.
 
Omdat er maar 1x per week de spieren worden getraind.
Als je met die methode goed wilt groeien dan moet je echt heel erg intensief trainen en dat direct geassocieerd met juice in plaats van hard willen werken en goed eten.
En de pro's deden het vroeger (jaren '70/80) ook en gebruikten dus ...

Dat is iets typisch DBB mentaliteit.
Wat te moeilijk wordt kan alleen met anabolica.


Bij iets gematigde intensiteit is de spieren elke 3 tot 4 dagen opnieuw trainen vaak de betere optie.

Zelf zie ik meer in de spieren 3 x per 2 weken zwaar aan te pakken.

heeft toch meer met eiwitsynthese pieken te maken dan hard trainen?
en volgens mij gebruikten pro's van vroeger, toen er nog geen aas bestond ook full body's
en er zijn volgens mij ook wel onderzoeken naar gedaan en daaruit blijkt dan dat een hogere frequentie beter is dan split.
 
heeft toch meer met eiwitsynthese pieken te maken dan hard trainen?
en volgens mij gebruikten pro's van vroeger, toen er nog geen aas bestond ook full body's
en er zijn volgens mij ook wel onderzoeken naar gedaan en daaruit blijkt dan dat een hogere frequentie beter is dan split.

De oudste/eerste BB'ers deden inderdaad voornamelijk meer fullbody trainingen. Ze waren meestal alleen niet echt groot.
Ergens kwam ooit de gedachte dat intensievere training beter zou werken. Nou klopt dat ook wel maar probleem is alleen dat je dat niet 3x per week gaat redden. Zeker niet als je naturel bent.

Een 2 daagse split werkt in veel gevallen nog even beter dan fullbody. Je traint dan alles 2x per week en redelijk hoge intensiteit.

Zelf ben ik voorstander van een basis met alle spieren 3x per 2 weken te trainen ivm optimale ruimte voor rust en herstel. Ook omdat ik zelf het fijnste vind om in een split te trainen.

eiwitsynthese heb je altijd, verhoging van de eiwitsynthse veroorzaak je door training en voeding.
De gedachte is dat hoe intensiever de training hoe langer de eiwitsynthese verhoogd is. In hoeverre die gedachte correct is of stand houdt weet ik niet.
 
Het zijn per training wel heel veel oefeningen. Alleen al 3 triceps isolaties is bijvoorbeeld gewoon erg veel, de vraag rijst dan wat je met je verzuurde triceps nog uit die laatste oefeningen kan halen. Als je redelijk intensief traint zou je toch niet meer in staat moeten zijn om in totaal 10 sets met 12-15 herhalingen te doen, nadat je verschillende compounds hebt gedaan die de triceps ook al belast hebben. Dat staat buiten de discussie over split training vs full body. Ik vind het maar een hoop flauwekul om supplementen aan de man te brengen.
 
Laatst bewerkt:
Ben nu bezig met het trainingsschema: get swole. Dus ben benieuwd
 
Back
Naar boven