AndroidHealthClinic

Belt voegt niks toe?

  • Topic starter rob91
  • Startdatum
  • Reacties 49
  • Weergaven 3K
  • Volgers 11

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Excuses als dit het zoveelste topic is over een belt, maar ik wilde toch even weten wat jullie mening hierover is. Ik heb een tijd geleden een belt aangeschaft:

http://www.fitness-seller.nl/powerliftriem/

Ding is allereerst ontzettend dik en stijf, dit is nogal pijnlijk voor mijn liezen als ik buk. Maar naast dit voegt het voor mij niks toe, sterker nog mijn core lijkt wel zwakker te worden. Ik besloot de riem om te doen tijdens een redelijk zwaar setje OHP, mijn rug knakte een beetje en ik viel bijna naar achteren daardoor. Het setje daarna deed ik zonder riem en dat ging prima. Sindsdien nooit meer om gedaan.

Op youtube zie ik veel gasten die zweren bij een belt. Beltless lifting wordt dan bijna genoemd als een totaal andere discipline en het scheelt vaak heel wat kilo's. Is trainen met een belt iets wat je moet leren? Of heb ik een verkeerde riem gekocht? En zouden jullie aanraden om een belt toch een kans te geven?
 
Je gebruikt hem niet optimaal dan. De stijfheid gaat na een tijd wel weg en je moet je buik in de belt duwen (door hard in te ademen) en zo extra intra-abdominale druk te creëren. Zou normaal gezien veel moeten schillen in stability.
 
Doe je je riem wel strak genoeg aantrekken? Als ie los zit heeft het nog geen zin.
 
Vind een brede riem ook heel erg klote zitten en helpt bij mij daarom ook niet.

Smallere riem heb ik wel het gevoel dat ik er iets uit haal. Maar dit is ook maar een paar kg op de squat.
deadlift niets.
 
Ligt aan jou, een goede stijve belt is goud. En mieuw het doet pijn, boeie.
 
Belt is goat, in het begin bloede m'n buik haast. nu voel ik er niks meer van
 
Je buik bloedde?? Wtf?
 
die belt heb ik ook altijd gehad, prima ding
 
Je gebruikt hem niet optimaal dan. De stijfheid gaat na een tijd wel weg en je moet je buik in de belt duwen (door hard in te ademen) en zo extra intra-abdominale druk te creëren. Zou normaal gezien veel moeten schillen in stability.

Dit, als je dat al niet doet.
Ook scheelt het voor jezelf wáár je hem plaatst, de een doet hem liever wat hoger of lager dan de ander.
 
IN, kan ook maar geen goede riem vinden tbh :roflol:

Hoezo viel je dan bijna achterover? Ook met riem moet je je heupen nog strak houden.
Misschien heb je hier wat aan; http://www.youtube.com/watch?v=-I9LIsIpsQE

Leek wel alsof mijn lichaam lui werd omdat ik een riem om had. Ik probeerde er hard in te ademen, maar de spanning was ineens verdwenen.

Je gebruikt hem niet optimaal dan. De stijfheid gaat na een tijd wel weg en je moet je buik in de belt duwen (door hard in te ademen) en zo extra intra-abdominale druk te creëren. Zou normaal gezien veel moeten schillen in stability.

Hard in die belt ademen probeerde ik inderdaad wel. Hetzelfde doe ik ook zonder riem.

Doe je je riem wel strak genoeg aantrekken? Als ie los zit heeft het nog geen zin.

Ja strakker ging niet, was daarna ook weer een heel gevecht om los te krijgen. Ik was bijna bang dat ik eruit gezaagd moest worden :o

Vind een brede riem ook heel erg klote zitten en helpt bij mij daarom ook niet.

Smallere riem heb ik wel het gevoel dat ik er iets uit haal. Maar dit is ook maar een paar kg op de squat.
deadlift niets.

Aan een smallere riem heb ik ook gedacht, maar zo'n grote dikke powerlift riem is volgens experts wel de enige zinvolle riem.

Ligt aan jou, een goede stijve belt is goud. En mieuw het doet pijn, boeie.

Train liever pijnloos als je het niet erg vind.

Belt is goat, in het begin bloede m'n buik haast. nu voel ik er niks meer van

So hardcore

die belt heb ik ook altijd gehad, prima ding

Misschien maar nog eens een kans geven dan. Kan me wel voorstellen dat na een paar weken gebruik die al heel wat lekkerder zit. Baal alleen wel dat er 2 pinnetjes op zitten boven elkaar. Dit maakt om en af doen een stuk lastiger dan wanneer er maar 1tje zou zijn.

Dit, als je dat al niet doet.
Ook scheelt het voor jezelf wáár je hem plaatst, de een doet hem liever wat hoger of lager dan de ander.

Heb daar ook een beetje mee gevarieerd inderdaad, ietsje hoger is beter omdat die dan minder in mijn liezen steekt.
 
Even beide kanten oprollen, dan is hij al iets minder stug. Voor de rest heeft het wat tijd nodig dat het stugge eruit is.
 
Je moet hem ook niet zo strak trekken dat je geen lucht meer in je buik kan ademen. Ik zie vaak mensen zonder dat ze het beseffen hun buik een stukje vacuüm trekken om hem zo strak mogelijk te krijgen, logisch dat je buikspieren dan niet efficiënt kunnen uitzetten en zelfs kunnen inklappen (dat kun je voelen).

Ik zorg altijd dat er m'n buik al voor een groot stuk gevuld is met lucht voordat m'n riem hard aantrek. En voor de lift adem ik m'n buik vol. Ik zou in het begin zoiezo niet heel vast trekken, maar eerst er mee leren liften en van daaruit aanpassingen maken tot het resultaat bevredigend is.
 
Je moet hem ook niet zo strak trekken dat je geen lucht meer in je buik kan ademen. Ik zie vaak mensen zonder dat ze het beseffen hun buik een stukje vacuüm trekken om hem zo strak mogelijk te krijgen, logisch dat je buikspieren dan niet efficiënt kunnen uitzetten en zelfs kunnen inklappen (dat kun je voelen).

Ik zorg altijd dat er m'n buik al voor een groot stuk gevuld is met lucht voordat m'n riem hard aantrek. En voor de lift adem ik m'n buik vol. Ik zou in het begin zoiezo niet heel vast trekken, maar eerst er mee leren liften en van daaruit aanpassingen maken tot het resultaat bevredigend is.

Maar zou jij dan aanraden om toch te gaan oefenen met een riem ondanks dat het nu nog niet fijn voelt?
 
Maar zou jij dan aanraden om toch te gaan oefenen met een riem ondanks dat het nu nog niet fijn voelt?

Dat moet je zelf weten natuurlijk. Wil je meer uit je riem halen? Ja, dan ga je er mee moeten oefenen. Ben je gelukkig zo, laat hem dan uit.

Dat het zo onaangenaam voelt dat je hem liever uit laat is imo toch wel een teken dat je het niet juist gebruikt.
 
Maar zou jij dan aanraden om toch te gaan oefenen met een riem ondanks dat het nu nog niet fijn voelt?

Heb je ooit in het dagelijks leven zo'n riem om gehad toen je wat omhoog werkte of van de grond oppakte?

Riem is echt niet nodig. Je kan misschien wel zwaarder gaan, maar je maakt van een zwakke link een sterkere link. Je kan de link ook sterker maken door het simpelweg sterker te maken met oefeningen.. Reden om een riem te dragen is als je wedstrijden doet anders hoeft het echt niet.
 
Heb je ooit in het dagelijks leven zo'n riem om gehad toen je wat omhoog werkte of van de grond oppakte?

Riem is echt niet nodig. Je kan misschien wel zwaarder gaan, maar je maakt van een zwakke link een sterkere link. Je kan de link ook sterker maken door het simpelweg sterker te maken met oefeningen.. Reden om een riem te dragen is als je wedstrijden doet anders hoeft het echt niet.

Op zich wel eens met de grote meerderheid van je training beltless te doen. Maar in het dagdagelijks leven is de enige zwakke schakel vaak/meestal hetgeen je kan vasthouden en niet je core. Dus als het daarvoor te doen is imo maar een puriteinse reden.

Het is niet dat je dagdagelijks plots een squatrack tegenkomt en ff een 1RM gaat zetten.
 
Heb je ooit in het dagelijks leven zo'n riem om gehad toen je wat omhoog werkte of van de grond oppakte?

Riem is echt niet nodig. Je kan misschien wel zwaarder gaan, maar je maakt van een zwakke link een sterkere link. Je kan de link ook sterker maken door het simpelweg sterker te maken met oefeningen.. Reden om een riem te dragen is als je wedstrijden doet anders hoeft het echt niet.

je weet ook maar nooit wanneer je ergens op je rug valt er iets bovenop je borst ligt en dit eraf moet drukken in het dagelijks leven
 
Dat moet je zelf weten natuurlijk. Wil je meer uit je riem halen? Ja, dan ga je er mee moeten oefenen. Ben je gelukkig zo, laat hem dan uit.

Dat het zo onaangenaam voelt dat je hem liever uit laat is imo toch wel een teken dat je het niet juist gebruikt.


Heb je ooit in het dagelijks leven zo'n riem om gehad toen je wat omhoog werkte of van de grond oppakte?

Riem is echt niet nodig. Je kan misschien wel zwaarder gaan, maar je maakt van een zwakke link een sterkere link. Je kan de link ook sterker maken door het simpelweg sterker te maken met oefeningen.. Reden om een riem te dragen is als je wedstrijden doet anders hoeft het echt niet.

Thanks voor het advies. Ik denk dat ik bij deze besluit om die riem voorlopig niet meer te gebruiken. Misschien over een paar jaar als ik een keer mee ga doen met een wedstrijd.

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

je weet ook maar nooit wanneer je ergens op je rug valt er iets bovenop je borst ligt en dit eraf moet drukken in het dagelijks leven

Daar toen we het voor toch, functionele kracht
 
Back
Naar boven