XXL Nutrition

opmerkingen/reactie voedingschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tim026

Novice
Lid geworden
18 jun 2015
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
76kg
Vetpercentage
16%
Hallo,

ben 23 jaar 172 lang weeg 76.1 en heb bodyfat van 16%

meeste zit uiteraard op de buik.

nu hieronder mijn voedingschema
ik ben al 1.5 jaar aan trainen maar waarvan ik half jaar niks heb kunnen doen ivm gebroken hand en scheur in me pees

nu volledig hersteld dus ga alles weer oppakken ben nu al 2.5 week weer goed bezig wat kracht verloren maar komt wel weer goed.

maaltijd1:

400ml halfvolle melk
70 gr brinta

kcal: 454 ekv 23/63/11

maaltijd 2:

100 gr witbrood (bruin lust gewoonweg niet)
50 gr kiprollade

kcal:309 ekv 19/51/4

maaltijd 3:

100gr rijst/300gr aardappel/100gr pasta (keuze)
200gram kipfilet/rund/biefstuk of ander mager vlees
100gr verse groene groente
20ml olijfolie

kcal 773 ekv 53/85/25

maaltijd 4:

100gr rijst/300gr aardappel/100gr pasta (keuze)
200gram kipfilet/rund/biefstuk of ander mager vlees
100gr verse groene groente
20ml olijfolie

kcal 773 ekv 53/85/25

maaltijd 5:

100gr ontbijtboek
20gr magarine
30gr roasted pinda

kcal: 585 ekv 13/72/27


maaltijd 6:

3eieren
30gr roasted pinda

kcal:502 ekv 26/54/33

totaal

kcal: 3406 ekv196/409/125

ik werk in de bouw heb zwaar werk ben 14/15 uur per dag van huis af
dus kan ook niet elke keer vaste tijden eten

meestal eet ik om 5uur sochtends de brinta
om 7uur wat boterhammen
om 10 uur ontbijtkoek /pinda/eieren
en om 13uur maaltijd 3

maar verschilt dus heel erg

graag hoor ik op of aanmerkingen mijn doelstelling is om massa aan te komen
ik weet miss dat me bodyfat wat hoog is maar wil toch massa aankomen vandaar dat ik kies voor bulken cutten kan ik daarna nog doen

hoop alleen dat ik niet bij de buik verder aankom dat wil er graag af maar das kwestie van ook veel buik trainen uiteraard

greets

---------- Toegevoegd 19 June 2015 om 04:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst 18 June 2015 om 20:32 ----------

54 keer gelesen en niemand die reactienken geven of opmerkingen

---------- Toegevoegd om 04:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:56 ----------

54 keer gezien en niemand ?
 
Ik vind persoonlijk je vetten iets te hoog. Er word meestal zon 1 gram vet per kg lichaamsgewicht aangehouden

Verder als je hoger gaat dan 2-3 eireren kan je het eigeel eventueel weglaten ivm cholesterol en scheelt ook wat vetten

Verder ziet er best nice uit hoor voor je 1e post.

---------- Toegevoegd om 05:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:11 ----------

Miss wat minder olijfolie of ietd minder pinda s en dan wat opvullen met eiwit das iets laag
 
Ik vind persoonlijk je vetten iets te hoog. Er word meestal zon 1 gram vet per kg lichaamsgewicht aangehouden Verder als je hoger gaat dan 2-3 eireren kan je het eigeel eventueel weglaten ivm cholesterol en scheelt ook wat vetten Verder ziet er best nice uit hoor voor je 1e post. ---------- Toegevoegd om 05:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:11 ---------- Miss wat minder olijfolie of ietd minder pinda s en dan wat opvullen met eiwit das iets laag

Vetten kan hij gewoon zo houden, wat is er mis met 1+ gram/kg? Eigeel wegsmijten? Cholesterol uit voeding heeft nauwelijks effect op je cholesterolgehalte... En waarom is eiwit met bijna 200 gram op 76 kg laag?

OT:

Schema ziet er op zich wel prima uit. Wellicht wat casseine (bijv. magere kwark) voordat je gaat slapen, zodat je langer verzadigd bent. Wellicht dat je wat meer moet eten als je in de bouw werkt, maar kijk het eens aan. Bulken betekend ook een vetstijging, hoeveel crunches je ook doet: hiermee verbrand je geen plaatselijk vet. Als ik jou was zou ik gewoon gaan cutten. Voor je het weet sta je op 20% en dan is het een hele lange weg terug naar een degelijk percentage. Hiernaast is het moeiijker spiermassa opbouwen bij een te hoog vetpercentage. Bouwen komt vanzelf wel..
 
125 g vet per dag op 72 kilo is teveel imo.
Maar als het voof hem werkt lekker doen, logisch dat ie al bijna op 20% zit
Eiwitten kan idd wel en over dat cholesterol verschillende meningen over. Ik doe het persoonlijk niet teveel eten iig
 
125 g vet per dag op 72 kilo is teveel imo.
Maar als het voof hem werkt lekker doen, logisch dat ie al bijna op 20% zit��
Eiwitten kan idd wel en over dat cholesterol verschillende meningen over. Ik doe het persoonlijk niet teveel eten iig

Ja, want vetten uit voeding zorg voor vetopslag in je lichaam...

Enige reden dat hij op 20% zal zitten is omdat hij boven zijn onderhoud eet.
Wil je afvallen, ga dan je onderhoud uitrekenen en ga erop zitten of net 100-200 eronder.
Houdt er bij de sporttoeslag voor het uitrekenen van je onderhoud ook rekening mee dat je in de bouw werkt, dus fysieker werk doet dan een kantoorgeek.

Wil je bulken ga er dan net boven zitten, niet teveel zodat je niet teveel vet aanzet.

Mijn vraag aan jou is nu dus: wat is je onderhoud?
 
Hoezo lust je geen bruin brood, kan je beter geen brood dan wit brood eten.
 
Hoezo lust je geen bruin brood, kan je beter geen brood dan wit brood eten.
Dat hele dat lust ik niet verhaal doet me al stoppen met lezen..alsjeblieft zeg!:o
 
Ik wil dan wss gaan cutten ja
Is het dan verstandig om smiddagsde grote maaltijd weg te laten?
Bruin brood ja ik lust het wel maar ben er niet gek op mocht het echt zon ramp zijn ga ik bruin brood eten

Mijn onderhoud zit rond de 2900 dus ik zou ongeveer op 2600/2700 moeten zitten?
Ik wil dam eerst ri de 12/13% en ga ik vandan wel bulken
Om naar 12/13% te gaan wat zou ik er uit moeten laten en hoelang zou er over doen

Greetz
 
Witbrood is gemaakt van bloem: het gemalen middelste deel van de tarwekorrel. De buitenste laag van de korrels wordt in witbrood juist niet gebruikt. In witbrood zitten daardoor wel dezelfde voedingsvezels, vitamines en mineralen als in volkorenbrood, maar in een kleinere hoeveelheid.

Er is ook witbrood te koop waar extra vezels aan toegevoegd zijn. De hoeveelheid voedingsvezel in zulk verrijkt witbrood is vergelijkbaar met de hoeveelheid voedingsvezel in volkorenbrood. Er zitten wel andere vezels in dan in volkorenbrood, namelijk inuline, een vezel die ook voorkomt in wortels van planten. Verrijkt witbrood is handig als je niet van volkorenbrood houdt, maar het heeft niet exact dezelfde voedingswaarde en kan volkorenbrood dan ook niet helemaal vervangen.

Bruinbrood zit qua vezelgehalte tussen wit en volkoren in. Daarin wordt een groter deel van de graankorrels gebruikt dan bij witbrood, maar niet de hele korrel zoals bij volkorenbrood. Een gedeelte van de zemelen en kiemen zijn uit het meel gezeefd.
 
Ja, want vetten uit voeding zorg voor vetopslag in je lichaam...

Enige reden dat hij op 20% zal zitten is omdat hij boven zijn onderhoud eet.
Wil je afvallen, ga dan je onderhoud uitrekenen en ga erop zitten of net 100-200 eronder.
Houdt er bij de sporttoeslag voor het uitrekenen van je onderhoud ook rekening mee dat je in de bouw werkt, dus fysieker werk doet dan een kantoorgeek.

Wil je bulken ga er dan net boven zitten, niet teveel zodat je niet teveel vet aanzet.

Mijn vraag aan jou is nu dus: wat is je onderhoud?

Mij onderhoud zit op 2900 kcal heb ik aangegeven 3 tot 6x per week sporten
Dus ik zal rond de 2600/2700 moeten gaan zitten?
Wat kan ik er het beste uitlaten ik ga zoiezo grote maaltijd smiddas overslaan dan eet ik gewoon me brood eieren
Optie om wat minder ontbijtkoek te eten? En wat minder rijst/aardappel/pasta bij avondeten?

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:01 ----------

Witbrood is gemaakt van bloem: het gemalen middelste deel van de tarwekorrel. De buitenste laag van de korrels wordt in witbrood juist niet gebruikt. In witbrood zitten daardoor wel dezelfde voedingsvezels, vitamines en mineralen als in volkorenbrood, maar in een kleinere hoeveelheid.

Er is ook witbrood te koop waar extra vezels aan toegevoegd zijn. De hoeveelheid voedingsvezel in zulk verrijkt witbrood is vergelijkbaar met de hoeveelheid voedingsvezel in volkorenbrood. Er zitten wel andere vezels in dan in volkorenbrood, namelijk inuline, een vezel die ook voorkomt in wortels van planten. Verrijkt witbrood is handig als je niet van volkorenbrood houdt, maar het heeft niet exact dezelfde voedingswaarde en kan volkorenbrood dan ook niet helemaal vervangen.

Bruinbrood zit qua vezelgehalte tussen wit en volkoren in. Daarin wordt een groter deel van de graankorrels gebruikt dan bij witbrood, maar niet de hele korrel zoals bij volkorenbrood. Een gedeelte van de zemelen en kiemen zijn uit het meel gezeefd.

Ja ga ik even kijken voor wit brood waar meer vezels in zitten kan j mij zo zeggen welk merk dat is ofso of staat dag gwn op de zak
 
Als je dan maaltijden wilt skippen gooi dan 2 en 5 er helemaal uit en verdeel 3 en 4 over die maaltijden die wegvallen.
Ontbijtkoek met margarine ...... is niet echt een BB maaltijd he.
 
TS heeft bij mij een schema gevraagd met 101 mitsen en maaren. Dus allerlei zaken die absoluut niet konden en hij niet wilde, vandaar zaken als witbrood en ontbijtkoek die er perse in moesten. Ik heb het er nog bijgezegd dat ik het niet eens ben met zulke producten en het niks toevoegt maar in the end of the day is het ook weer geen complete ramp als het "niet anders kan" zolang je je eiwitten, vetten, vezels en kcal op orde hebt. Met goede avondmaaltijden haal je namelijk al een hoop micro's en macro's. Daarnaast is bovenstaand schema overigens achteraf weer versleuteld zie ik.

Hiernaast is lb trainen kennelijk geen optie komende weken. Dus heb ik heb een ub 3 dagen split gegeven totdat een vermeende blessure over was.

Vervolgens heb ik er letterlijk 142(!!) pm's aan besteed om er een basis in te krijgen qua info en alle rijkelijk aanwezige broscience eruit te halen waarbij ik al heel snel een waar ben ik in godsnaam aan begonnen gevoel kreeg.

Nadat ik geadviseerd had om eerst te cutten wilde ts ten koste van alles bulken en na driekwart week toch weer cutten. Toen een cutschema met zo'n 2800 kcal voorgesteld om het even aan te kijken voor 1 a 2 weken om wat informatie in de vorm van resultaten te krijgen en toen regende het "honger" pm's na twee dagen. Nog proberen uit te leggen dat cutten niemands hobby is en nu zie ik dit topic. Gewoon lachwekkend.

Wil wel even voor mezelf opkomen namelijk, ben extreem geduldig en buigzaam geweest bij deze persoon maar het is erg lastig communiceren en tot hem door te dringen. Daarnaast nogal wat diva gedrag. Dus succes ermee ouwe, maar pas je instelling aan anders wordt het nooit wat.
 
Laatst bewerkt:
Mij onderhoud zit op 2900 kcal heb ik aangegeven 3 tot 6x per week sporten Dus ik zal rond de 2600/2700 moeten gaan zitten? Wat kan ik er het beste uitlaten ik ga zoiezo grote maaltijd smiddas overslaan dan eet ik gewoon me brood eieren Optie om wat minder ontbijtkoek te eten? En wat minder rijst/aardappel/pasta bij avondeten? ---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:01 ---------- Ja ga ik even kijken voor wit brood waar meer vezels in zitten kan j mij zo zeggen welk merk dat is ofso of staat dag gwn op de zak
Probleem met die 3 tot 6 x per week sporten is dat de ene 500 kcal meer verbrand in 1 zo'n sessie tegenover een andere. Ik denk dat deze berkeningsmethode echt baggerslecht is.

In principe zou je een constante monitoring nodig hebben van je hartslag en dan een deftig rekenkundig tuig nodig hebben om kcal/sec berekend aan de hand van je hartslag om een beter beeld te krijgen over hoeveel kcal je nu verbrand tijdens een workout. Imo
 
Niks mis met wit brood, niks mis met meer dan 2-3 eieren.
Er zit blijkbaar wel een draadje los bij OP.

"ik weet miss dat me bodyfat wat hoog is maar wil toch massa aankomen vandaar dat ik kies voor bulken"
En dan opeens van mening veranderd om te gaan cutten LoL.
Neem nou een besluit & stick to it!

"Ontbijtkoek met margarine ...... is niet echt een BB maaltijd he" - hij is ook niet echt een BBer, Martin!
 
Trolololololerde lol lol lol lol. [Link niet meer beschikbaar]
 
TS heeft bij mij een schema gevraagd met 101 mitsen en maaren. Dus allerlei zaken die absoluut niet konden en hij niet wilde, vandaar zaken als witbrood en ontbijtkoek die er perse in moesten. Ik heb het er nog bijgezegd dat ik het niet eens ben met zulke producten en het niks toevoegt maar in the end of the day is het ook weer geen complete ramp als het "niet anders kan" zolang je je eiwitten, vetten, vezels en kcal op orde hebt. Met goede avondmaaltijden haal je namelijk al een hoop micro's en macro's. Daarnaast is bovenstaand schema overigens achteraf weer versleuteld zie ik.

Hiernaast is lb trainen kennelijk geen optie komende weken. Dus heb ik heb een ub 3 dagen split gegeven totdat een vermeende blessure over was.

Vervolgens heb ik er letterlijk 142(!!) pm's aan besteed om er een basis in te krijgen qua info en alle rijkelijk aanwezige broscience eruit te halen waarbij ik al heel snel een waar ben ik in godsnaam aan begonnen gevoel kreeg.

Nadat ik geadviseerd had om eerst te cutten wilde ts ten koste van alles bulken en na driekwart week toch weer cutten. Toen een cutschema met zo'n 2800 kcal voorgesteld om het even aan te kijken voor 1 a 2 weken om wat informatie in de vorm van resultaten te krijgen en toen regende het "honger" pm's na twee dagen. Nog proberen uit te leggen dat cutten niemands hobby is en nu zie ik dit topic. Gewoon lachwekkend.

Wil wel even voor mezelf opkomen namelijk, ben extreem geduldig en buigzaam geweest bij deze persoon maar het is erg lastig communiceren en tot hem door te dringen. Daarnaast nogal wat diva gedrag. Dus succes ermee ouwe, maar pas je instelling aan anders wordt het nooit wat.

een cutschema van 2800 kcal??? Lijkt me teveel voor zijn gewicht.
 
Bij 2 pm's was ik al afgehaakt.
 
TS heeft bij mij een schema gevraagd met 101 mitsen en maaren. Dus allerlei zaken die absoluut niet konden en hij niet wilde, vandaar zaken als witbrood en ontbijtkoek die er perse in moesten. Ik heb het er nog bijgezegd dat ik het niet eens ben met zulke producten en het niks toevoegt maar in the end of the day is het ook weer geen complete ramp als het "niet anders kan" zolang je je eiwitten, vetten, vezels en kcal op orde hebt. Met goede avondmaaltijden haal je namelijk al een hoop micro's en macro's. Daarnaast is bovenstaand schema overigens achteraf weer versleuteld zie ik.

Hiernaast is lb trainen kennelijk geen optie komende weken. Dus heb ik heb een ub 3 dagen split gegeven totdat een vermeende blessure over was.

Vervolgens heb ik er letterlijk 142(!!) pm's aan besteed om er een basis in te krijgen qua info en alle rijkelijk aanwezige broscience eruit te halen waarbij ik al heel snel een waar ben ik in godsnaam aan begonnen gevoel kreeg.

Nadat ik geadviseerd had om eerst te cutten wilde ts ten koste van alles bulken en na driekwart week toch weer cutten. Toen een cutschema met zo'n 2800 kcal voorgesteld om het even aan te kijken voor 1 a 2 weken om wat informatie in de vorm van resultaten te krijgen en toen regende het "honger" pm's na twee dagen. Nog proberen uit te leggen dat cutten niemands hobby is en nu zie ik dit topic. Gewoon lachwekkend.

Wil wel even voor mezelf opkomen namelijk, ben extreem geduldig en buigzaam geweest bij deze persoon maar het is erg lastig communiceren en tot hem door te dringen. Daarnaast nogal wat diva gedrag. Dus succes ermee ouwe, maar pas je instelling aan anders wordt het nooit wat.
Ik vraag hier gewoon om informatie over hoe hun er over denken jij geeft me helemaal geen anttwoorden op mijn vragen pecatore enige wat je gedaan heb is dit schema voor me gemaakt
 
Back
Naar boven