Fitness Seller

"Natty kan je niks bereiken" topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als natty zijnde is het gewoon een ondankbare sport wat dat betreft.
Heeft verder niks met lui zijn of wat dan ook te maken.

Gewoon doen wat je zelf wilt, als je 10 jaar over een mooi natty fysiek wilt doen, heel leuk.
Als je 10 jaar wilt cruisen en blasten ook heel leuk.

Beetje jammer dat als iemand een goed fysiek heeft en aas gebruikt er door sommige meteen de nadruk op gelegd word dat het geen natty meer is.
En mensen die wel natty zijn dit 1000x moeten herhalen over zichzelf.

Spreek niet voor niet voor iedereen hoor, voordat we gaan beefen.
Gewoon wat frustratie

Goede reactie en ik sluit me hier volledig bij aan. Ik begrijp skatermarvin wel enigszins. Zelf train ik ook naturel en het is gewoon op bepaalde momenten frustrerend.
 
zolang je gained valt het denk ik nog enig sinds mee voor een Natty heb ik tenminste. Is nog wel is frustrerend als je naar gebruikers kijkt dat ze toch iets harder of droger en voller staan dan jij staat (maar dan komt dat vergelijken weer) dan denk ik gewoon ja ik kan het zonder ook wel en als ik dan de vraag krijg of ik gebruik zijn dat toch de beste complimenten :P

Het is gewoon wat je zelf wil en een realistisch doel stellen, mijn doel was altijd 80 kg op 5% ben nu 82 op 8-9% dus wie weet volgend jaar. (heb ik eindelijk mijn doel BEREIKT)
 
Snap best dat het natuurlijk trainen heel soms frusterend kan zijn. Maar echt gefrustreerd zijn snap ik echt niet.

Je doet het toch omdat je het leuk vind? Of wil je echt alleen maar "groot" worden? Ik vind het juist een uitdaging om toch weer steeds progressie te boeken, heb plezier in wat ik doe en de gezonde levenstijl die daarbij komt kijken. AAS past daar in mijn visie niet bij (wat voor iedereen persoonlijk is natuurlijk), en wil eigenlijk ook wel zien wat er voor mij op de natuurlijke manier in zit.

Lees ook dat sommigen maar roepen wat er wel en niet mogelijk is, en dan ook lees wat ze er voor doen...tsja dan vind ik het ook wel logisch dat het niet mogelijk is voor je.
 
zolang je gained valt het denk ik nog enig sinds mee voor een Natty heb ik tenminste. Is nog wel is frustrerend als je naar gebruikers kijkt dat ze toch iets harder of droger en voller staan dan jij staat (maar dan komt dat vergelijken weer) dan denk ik gewoon ja ik kan het zonder ook wel en als ik dan de vraag krijg of ik gebruik zijn dat toch de beste complimenten :P Het is gewoon wat je zelf wil en een realistisch doel stellen, mijn doel was altijd 80 kg op 5% ben nu 82 op 8-9% dus wie weet volgend jaar. (heb ik eindelijk mijn doel BEREIKT)

En dan komt het oneindige dilemma.
"ik ben blij dat ik mijn doel gehaald heb, maar iets droger en iets groter mag nog wel"

Uiteindelijk ben je nooit tevreden haha.
 
En dan komt het oneindige dilemma.
"ik ben blij dat ik mijn doel gehaald heb, maar iets droger en iets groter mag nog wel"

Uiteindelijk ben je nooit tevreden haha.

En dat is de enige reden waarom mensen, die geen ambitie in BB hebben, kuren. In mijn optiek ben je gewoon een phaggot als je gaat kuren met het excuus dat je als natty niets kan bereiken.

Je doet immers ook een meerjarige opleiding om iets te bereiken. Het is gewoon een investering in jezelf, niet alleen in directe spiermassa maar ook de gezonde levensstijl die je hebt als natty. Eerlijkheidshalve, ja, ik heb ook wel eens een kuurtje gedaan. Nieuwsgierigheid. Maar da's ook afgelopen. Het is, in mijn optiek, nog erger om je gekuurde massa te verliezen, dan om langzaam te gainen.

Snap best dat het natuurlijk trainen heel soms frusterend kan zijn. Maar echt gefrustreerd zijn snap ik echt niet.

Je doet het toch omdat je het leuk vind? Of wil je echt alleen maar "groot" worden? Ik vind het juist een uitdaging om toch weer steeds progressie te boeken, heb plezier in wat ik doe en de gezonde levenstijl die daarbij komt kijken. AAS past daar in mijn visie niet bij (wat voor iedereen persoonlijk is natuurlijk), en wil eigenlijk ook wel zien wat er voor mij op de natuurlijke manier in zit.

Lees ook dat sommigen maar roepen wat er wel en niet mogelijk is, en dan ook lees wat ze er voor doen...tsja dan vind ik het ook wel logisch dat het niet mogelijk is voor je.

+ much
 
wie was die gast ook al weer die vond dat als je 230kg deadlifte je nooit meer natty kon zijn
 
Dieaphi jij bent echt geen natty dan jij deadlift 260 kilo beest wat je bent :eyebrow:.
 
En dat is de enige reden waarom mensen, die geen ambitie in BB hebben, kuren. In mijn optiek ben je gewoon een phaggot als je gaat kuren met het excuus dat je als natty niets kan bereiken.

Je doet immers ook een meerjarige opleiding om iets te bereiken. Het is gewoon een investering in jezelf, niet alleen in directe spiermassa maar ook de gezonde levensstijl die je hebt als natty. Eerlijkheidshalve, ja, ik heb ook wel eens een kuurtje gedaan. Nieuwsgierigheid. Maar da's ook afgelopen. Het is, in mijn optiek, nog erger om je gekuurde massa te verliezen, dan om langzaam te gainen.



+ much

++
 
Ik denk dat genen een erg grote rol spelen in hoe ver iemand natty kan komen. Sommigen zullen bij een perfect eet/trainschema natty 1.80 95kg 8% halen waar anderen niet boven de 1.80 85kg 8% kunnen komen.

Tuurlijk maar iedereen kan wel een redelijk droog, sterk en atletisch lichaam bereiken relatief aan zijn frame en in die zin doen genen er niet zo toe. Absolute getallen op de weegschaal ook niet natuurlijk.
Als je je best doet en zo sterk bent als je kunt zijn (okee en een beetje droog) dan zie je er toch sterk uit al heb je een iel klein frampje en weeg je 65kg of grof frame, dikke kop en 90kg.

Dat is ook het mooie aan mensen die langere tijd natty trainen en weten wat ze doen, ze krijgen een sterk lichaam dat in verhouding is en past bij hun lichaam.

Met AAS is het doel gelijk larger than life. (Bij mensen die weten wat ze doen in ieder geval. Voor kneuzen aan de AAS die net trainen of sowieso voor geen meter trainen kun je geen goed woord over hebben.) En dat is een persoonlijke keuze maar de nadruk verschuift dan wel wat van gezondheid naar size. (alhoewel je natuurlijk zeer ongezond natty kunt trainen en flink oud kunt worden aan de AAS maar toch.)

Internet helpt daar niet aan mee. We zien hier en op youtube enzo de hele dag nep natties.
Af en toe DBB afsluiten en met je kop tussen de gewone mensen helpt dan wel. (voor zelfbeeld en bigorexia perspectief. Voor de rest niet.)
 
Ik heb nog nooit en zal nooit roids gebruiken! Ik hou van m'n haar, ballen, libido en huid zonder puisten :P
Je kan echt veel meer natuurlijk bereiken dan je denkt.
Ik train nu 5.5 jaar(rechts op de foto) :
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vriend van mij traint bijna 5 jaar (links dus).

Beide trainen we 3x per week en eten we alleen clean tijdens cutten..

En wij hadden voordat we begonnen de echte ecto look. Dus gewoon consistent trainen en je kan ons sws wel voorbij gaan na 2-3 jaar srs. Helemaal omdat we het niet altijd even serieus nemen
 
Ik heb nog nooit en zal nooit roids gebruiken! Ik hou van m'n haar, ballen, libido en huid zonder puisten :P
Je kan echt veel meer natuurlijk bereiken dan je denkt.
Ik train nu 5.5 jaar(rechts op de foto) :
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vriend van mij traint bijna 5 jaar (links dus).

Beide trainen we 3x per week en eten we alleen clean tijdens cutten..

En wij hadden voordat we begonnen de echte ecto look. Dus gewoon consistent trainen en je kan ons sws wel voorbij gaan na 2-3 jaar srs. Helemaal omdat we het niet altijd even serieus nemen

Wow, sick physique voor iemand die natty is! Respect.
Genetics zijn dan wel zeer goed :D
Wat is je voedingsschema? Eet je weinig carbs en veel eiwit nu of heb je gecut?
 
Wow, sick physique voor iemand die natty is! Respect.
Genetics zijn dan wel zeer goed :D
Wat is je voedingsschema? Eet je weinig carbs en veel eiwit nu of heb je gecut?

Thanks! Hmm ik weet niet hoe je dat kan bepalen. Maar mijn broertje had na 3 maanden hetzelfde eten en op dezelfde manier trainen 8 kg gegaint! (57kg ->65kg) Ik heb voor bulken geen voedingsschema.
Ik eet rond de 4500-5500 kcal per dag tijdens het bulken, vooral uit koolhydraten en vetten. Ben van mening dat je niet zo hoeft te focussen op eiwit tijdens de bulk, eet je 5000 kcal, dan krijg je over het algemeen meer dan zat eiwit binnen.

Heb hiervoor 2.5 week keto gedaan en eet nu weer gewoon waar ik zin in heb (bulk) :D Heb trouwens op de foto wel een preworkout gebruikt, dus zie er wel een stuk groter uit door de pomp

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is een van de maaltijden die ik dagelijks at tijdens het cutten.(voor 2.5 week) Smaak is een bijzaak :)
 
Thanks! Hmm ik weet niet hoe je dat kan bepalen. Maar mijn broertje had na 3 maanden hetzelfde eten en op dezelfde manier trainen 8 kg gegaint! (57kg ->65kg) Ik heb voor bulken geen voedingsschema.
Ik eet rond de 4500-5500 kcal per dag tijdens het bulken, vooral uit koolhydraten en vetten. Ben van mening dat je niet zo hoeft te focussen op eiwit tijdens de bulk, eet je 5000 kcal, dan krijg je over het algemeen meer dan zat eiwit binnen.

Heb hiervoor 2.5 week keto gedaan en eet nu weer gewoon waar ik zin in heb (bulk) :D Heb trouwens op de foto wel een preworkout gebruikt, dus zie er wel een stuk groter uit door de pomp

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is een van de maaltijden die ik dagelijks at tijdens het cutten.(voor 2.5 week) Smaak is een bijzaak :)

Zozo :p Heb je dan ooit meer dan 15 % vet gehad tijdens die bulk?
Want het klinkt alsof je echt van die "l can eat whatever l wanna eat without gaining fat genetics" hebt, en de foto van jezelf bewijst dat ook wel!
Hoeveel kg heb je toen gecut? En hoe zag je totale voeding er uit tijdens je cut?
Ps ik krijg al honger door die foto xD.
 
Zozo :p Heb je dan ooit meer dan 15 % vet gehad tijdens die bulk?
Want het klinkt alsof je echt van die "l can eat whatever l wanna eat without gaining fat genetics" hebt, en de foto van jezelf bewijst dat ook wel!
Hoeveel kg heb je toen gecut? En hoe zag je totale voeding er uit tijdens je cut?
Ps ik krijg al honger door die foto xD.

Nope.. Ik heb thuis zo'n elektronische weegschaal die vet meet en zat misschien op z'n hoogst op 13.8%.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat komt. Het enige wat ik mij kan indenken is dat mijn dagen lang zijn, vaak ben ik tot 2 uur snachts op waarna ik om 8 uur weer opsta. Misschien verbrand ik hierdoor meer, geen idee ! Maar wat ik wel weet is dat als ik terug kijk dat ik veel, heel veel koolhydraten at. Ook veel simpele suikers (snoep, cornflakes!, pannenkoeken ) Misschien zit hier een wetenschap achter... ???

Ik ben in 2.5 week van 88.5kg naar 81kg gecut. Heb er toen zelfs een topic voor aangemaakt omdat ik me zorgen maakte om het snelle gewicht verlies... Heb daar ook een voedingsschema in gepost.. momentje, ik zoek m even op! http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/keto-1-week-tijd-88-5kg-naar-83-7kg-gewoon-386198/#post9151210

Dit at ik op een cutdag :
qrzmlx.jpg
 
Nope.. Ik heb thuis zo'n elektronische weegschaal die vet meet en zat misschien op z'n hoogst op 13.8%.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat komt. Het enige wat ik mij kan indenken is dat mijn dagen lang zijn, vaak ben ik tot 2 uur snachts op waarna ik om 8 uur weer opsta. Misschien verbrand ik hierdoor meer, geen idee ! Maar wat ik wel weet is dat als ik terug kijk dat ik veel, heel veel koolhydraten at. Ook veel simpele suikers (snoep, cornflakes!, pannenkoeken ) Misschien zit hier een wetenschap achter... ???

Ik ben in 2.5 week van 88.5kg naar 81kg gecut. Heb er toen zelfs een topic voor aangemaakt omdat ik me zorgen maakte om het snelle gewicht verlies... Heb daar ook een voedingsschema in gepost.. momentje, ik zoek m even op! http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/keto-1-week-tijd-88-5kg-naar-83-7kg-gewoon-386198/#post9151210

Dayum, ik heb al een aantal keren mijn vet op een Tanita SC-330 oid weegschaal laten meten die ook andere elementen als bone mass enzo meten, na m'n bulk zat ik op 19.9 %. Deze meting is toch wel min of meer correct, want als ik afval en licht cut, zakt het.
Als je zo lang op bent en weinig slaapt, dan eet je toch meer? En ook dat stuk van die koolhydraten bevestigt alleen maar dat je wel goede genetics hebt :)

En is goed! Thanks :D

---------- Post added at 01:20 ---------- Previous post was at 01:18 ----------

Je at wel erg veel eiwit, denk niet dat er een meerwaarde is aan 190 gram of 270 gram, of wel? :)
 
Goed fysiek hoor coolbuilder! Je oogt een stuk zwaarder, maar dat zou me iets over je benen kunnen zeggen!

Niet lullig bedoeld, maar ervaar bijmezelf ook dat daar nagenoeg geen extra massa meer op lijkt te komen..

Waar denk jij natty te kunnen komen? 95kg @ 10% of lijkt ook jou dat een onhaalbare zaak?
 
Goede reactie en ik sluit me hier volledig bij aan. Ik begrijp skatermarvin wel enigszins. Zelf train ik ook naturel en het is gewoon op bepaalde momenten frustrerend.


Yep, en als niet de jongste bent helemaal.
Soms kom je wel eens leeftijdsgenoten tegen die er top bij staan, droog kilootje of 90 etc.
Raak je in gesprek en dan krijg je altijd wel wat tips maar dan hoor je later via via dat die aan het snoepen is of gesnoept heeft, niet dat ik daar tegen ben want het blijft hard trainen en op voeding letten, denk zelfs meer als iemand die voor de fun traint.
Alleen je kan het diegene niet vragen van hey ehh Natty of theJuice? en ff denk je van het het kan nog er is nog hoop, I wanna look like that guy, wat dus niet gebeuren gaat.

Dus al een tijd doelen bijgesteld en train alleen voor me plezier, om sterk en fit te zijn en om geen buik te hebben/strak bij te staan in me kleding.
Heb geen slechte shape maar probleem 1 is dat me abs heel diep liggen, 2 hardnekkig buikvet onderste rand. heb ooit echt goed gecut icm cardio maar nee, meer schade dan profijt.
Zou ik zichtbare abs hebben dan was ik tevreden.
Benen kan niet zwaar ivm zwaar verkeersongeval ooit, ook veel onderrug rugklachten hierdoor.
Maar train ze wel.
 
Dayum, ik heb al een aantal keren mijn vet op een Tanita SC-330 oid weegschaal laten meten die ook andere elementen als bone mass enzo meten, na m'n bulk zat ik op 19.9 %. Deze meting is toch wel min of meer correct, want als ik afval en licht cut, zakt het.
Als je zo lang op bent en weinig slaapt, dan eet je toch meer? En ook dat stuk van die koolhydraten bevestigt alleen maar dat je wel goede genetics hebt :)

En is goed! Thanks :D

---------- Post added at 01:20 ---------- Previous post was at 01:18 ----------

Je at wel erg veel eiwit, denk niet dat er een meerwaarde is aan 190 gram of 270 gram, of wel? :)

Hmm die van mij klopt sowiezo al niet. Hij zou ook vocht moeten kunnen meten. Dus ben eerst gewoon op gaan staan, en toen 2 minuten later met een shake in me maag. Vetpercentage steeg op de weegschaal, dus dat klopt niet.

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:12 ----------

Goed fysiek hoor coolbuilder! Je oogt een stuk zwaarder, maar dat zou me iets over je benen kunnen zeggen!

Niet lullig bedoeld, maar ervaar bijmezelf ook dat daar nagenoeg geen extra massa meer op lijkt te komen..

Waar denk jij natty te kunnen komen? 95kg @ 10% of lijkt ook jou dat een onhaalbare zaak?

Dankje. Benen lopen naar mijn mening niet achter. Althans, vind mij verhoudingen zo goed. Als je chest traint, je maakt een foto en je spant je bovenlichaam aan en daarbij draag je ook nog een baggy broek dan ziet het er wel flink uit verhouding uit :p
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hmm. Misschien wel bij hetzelfde vetpercentage dat ik nu heb, 13%, maar niet 10%. Ik zal dan vooral veel schouders nek en benen moeten doen, omdat ik hier nog de meeste massa bij kan pakken. Maarja ik gis nu alleen maar, misschien ben ik over 10 jaar toch zo ver.. idk
 
Hoe oud ben je nu? Je hebt nog een vrij jong gezicht wat ik van de fotos kan zien, vind dat er altijd wel apart uitzien. No homo
 
Back
Naar boven