AndroidHealthClinic

Powerlifting 74kg

Bezoekers in dit topic

Ziet er meer uit als een BB training. En je wilde geen massa aanzetten?
 
Ik zou eens goed gaan kijken naar je schema, want dit is niet echt een ideale manier om naar wedstrijden toe te werken. Je reprange op de deadlifts zijn bijvoorbeeld veel te hoog IMO. Je kunt beter 5x3, 3x3 of zo gaan doen, niet 4x8. Maar dit is persoonlijk.

Ja, klopt wat je zegt. Maar ben nu vooral op een betere techniek aan het trainen + meer massa aan het bouwen waardoor ik uiteindelijk hoger top. Ik verhoog nu elke week met 5kilo en hoop binnen 2 maanden rond de 170-180 te zitten, met 4x8
 
Denk ongeveer 200-120-240 Raw.
E. is een sterke kerel inderdaad.

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Ja, klopt wat je zegt. Maar ben nu vooral op een betere techniek aan het trainen + meer massa aan het bouwen waardoor ik uiteindelijk hoger top. Ik verhoog nu elke week met 5kilo en hoop binnen 2 maanden rond de 170-180 te zitten, met 4x8

Hoezo inderdaad die 4x8?
 
Ziet er meer uit als een BB training. En je wilde geen massa aanzetten?

klopt is een BB training, wil aankomen en meer massa aanzetten, denk dat ik zo uiteindelijk sterker wordt. Of denk je van van niet?

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Hoezo inderdaad die 4x8?[/QUOTE]

Denk je dat die 4x8 niet goed is dan? Heb je betere ideeën misschien?, hoor het graag!

Ik wil die 4x8 op 150 nu aanhouden op techniek en kracht. Volgende week Op 160 etc.

Uiteindelijk denk ik dat ik dan binnen 1 maand de 220 of 215 omhoog trek.

Groeten
 
Ja, klopt wat je zegt. Maar ben nu vooral op een betere techniek aan het trainen + meer massa aan het bouwen waardoor ik uiteindelijk hoger top. Ik verhoog nu elke week met 5kilo en hoop binnen 2 maanden rond de 170-180 te zitten, met 4x8

Als je sterk wilt worden en veel gewicht wilt tillen, moet je trainen om sterker te worden, niet om spiermassa specifiek aan te zetten dus ook niet BB gericht trainen.

Ikzelf train als ik op techniek deadlift 5x3 en als ik op kracht deadlift 3x3 of 3x2 of 2x2.
Lees de powerlift log sectie eens door ;)
 
Als je sterk wilt worden en veel gewicht wilt tillen, moet je trainen om sterker te worden, niet om spiermassa specifiek aan te zetten dus ook niet BB gericht trainen.

Ikzelf train als ik op techniek deadlift 5x3 en als ik op kracht deadlift 3x3 of 3x2 of 2x2.
Lees de powerlift log sectie eens door ;)

Meer massa leidt ook weer tot meer kracht, dat is een beetje mijn gedachtegang.
 
Meer massa leidt ook weer tot meer kracht, dat is een beetje mijn gedachtegang.

Dat is dus niet direct zo.

Als je op massa traint (hypertrofie, vaak tussen 6 en 10 reps) dan krijg je ook wel wat kracht.
Als je op kracht traint (vaak tussen 1 en 5 reps) dan krijg je ook wel wat massa.

Ze helpen elkaar wel zeg maar, maar als je kracht wilt, dan moet je voor kracht trainen, niet voor massa.
Dat is een beetje hetzelfde als fietsen omdat je ooit een marathon wilt lopen..je traint je conditie wel, maar je moet wel leren hardlopen voor je de marathon kan doen. Hierbij dus hetzelfde, je wilt je kracht vergroten bij powerliften, niet op de eerste plaats massa.
 
Dat is dus niet direct zo.

Als je op massa traint (hypertrofie, vaak tussen 6 en 10 reps) dan krijg je ook wel wat kracht.
Als je op kracht traint (vaak tussen 1 en 5 reps) dan krijg je ook wel wat massa.

Ze helpen elkaar wel zeg maar, maar als je kracht wilt, dan moet je voor kracht trainen, niet voor massa.
Dat is een beetje hetzelfde als fietsen omdat je ooit een marathon wilt lopen..je traint je conditie wel, maar je moet wel leren hardlopen voor je de marathon kan doen. Hierbij dus hetzelfde, je wilt je kracht vergroten bij powerliften, niet op de eerste plaats massa.

Goed punt! Maar ik train daarnaast veel op kracht. Het is niet zo dat ik puur voor massa ga. Meestal doe ik zware setten van 3x3 gevolgd door lagere setten van 3-5 x 8 . Of om de week 3x3 en 3-5 x 8. Zo kom ik meer in massa aan (niet direct) en meer in kracht. En ik ben van mening dat deze 2 gemixt zorgt voor een nog groter resultaat. Zo train ik nu 1x per week benchpress op kracht 3x3 110kg 10 x 3 100kg vloeiende beweging zonder hapering en einde van de week meer op massa dus 5x10 op 80kg.
 
schema 7-4-15

Begonnen met benchpress,
20x20kg
10x40kg
10x70kg
3x 90kg
2x 110kg
1x 120kg
10 x 3 x 90kg vloeiend (1-2min rust)
Schuin dumbell press
20x10kg (20kg total)
5 x5 x 36kg (72kg total)
Squat
10 x 20kg
10 x 40kg
10 x 60kg
5 x 100kg
3 x 120kg
3 x 130kg
5 x 5 x 100kg
French triceps press
10x 30kg
5 x 5 x 35kg
 
En? Het is inmiddels Juni, heb je je nog weten te plaatsen afgelopen weekend?
 
Nee toch besloten om niet mee te doen, aangezien ik toch het vermoeden had dat ik niet genoeg kracht hebt. Nu is mijn doel om meer aan te komen richting de 90kg en vanuit daar te kijken hoe sterk ik ben
 
Zonde man, wat maakt het uit hoe sterk je bent.
Grote kans dat je niet snel tevreden zult zijn met je kracht.
Dan blijf je zeggen dat je nog niet sterk genoeg bent.
 
Van 74 naar 90 kg? BRB 2 jaar.... Ga gewoon lkkr liften en wedstrijden doen, tevreden zal je toch nooit zijn
 
In september is weer een wedstrijd, misschien is dat een idee?
 
Van 74 naar 90 kg? BRB 2 jaar.... Ga gewoon lkkr liften en wedstrijden doen, tevreden zal je toch nooit zijn

Uit ervaring weet ik dat je een dergelijke sprong binnen enkele maanden kunt maken. Een 2,4 liter kan melk + een pak stroopwafels aan je dagelijkse voedingspatroon toevoegen. Uiteraard moet je dan niet in de spiegel kijken en gewoon negeren wat er rondom je taille gaande is.
 
Uit ervaring weet ik dat je een dergelijke sprong binnen enkele maanden kunt maken. Een 2,4 liter kan melk + een pak stroopwafels aan je dagelijkse voedingspatroon toevoegen. Uiteraard moet je dan niet in de spiegel kijken en gewoon negeren wat er rondom je taille gaande is.

Omdat TS niet alleen naar de 90 toe wilt maar ook competitief mee wilt doen in PL zal hij iets meer moeten doen en tijd nodig hebben dan alleen als een malle melk en stroopwafels eten, maar kan een goede kickstart zijn. Zou er persoonlijk na een week al genoeg van hebben btw :D
 
You missed my sarcasm :(
 
Uit ervaring weet ik dat je een dergelijke sprong binnen enkele maanden kunt maken. Een 2,4 liter kan melk + een pak stroopwafels aan je dagelijkse voedingspatroon toevoegen. Uiteraard moet je dan niet in de spiegel kijken en gewoon negeren wat er rondom je taille gaande is.

Ik zou dan wel chocomelk aanraden ivm de snelle suikers voor die insulinia piek voor het extra buikvet.
 
Back
Naar boven