Fitness Seller

"Natty kan je niks bereiken" topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Maar wanneer je dit een tijd gebruikt (stel: enkele kuurtjes), verdwijnen die ronde schouders dan volledig wanneer je off gaat? Of behoud je een deel ervan gewoon als je stopt?
Hangt er een beetje vanaf. Ik ga nu héél kort door de bocht hè dus cut me some slack ;)

Je hebt een natuurlijke max. Hoe dichter je daarbij in de buurt komt wordt het lastiger nog te gainen. Met AAS verleg je die max aanzienlijk dus je plafond gaat een stuk hoger liggen. Als je over je natty max zit dan zul je altijd een soort strijd met je lichaam moeten voeren om dit vast te houden omdat je lichaam altijd terug wilt naar zijn natuurlijke max en uiteindelijk naar hemeostase. Dat is zeg maar de situatie waarbij het zichzelf het effectiefst acht met betrekking tot functioneren/overleven. Dit is min of meer het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken als bodybuilder.

Dat gezegd hebbende je lichaam zal wel degelijk permanent verandert zijn en je potentieel zal verschoven zijn (bijv blijvende satellietcellen).

Ik sla voor het gemak nu even een bak variabelen over om het simpeler/duidelijker te maken.
 
Nette podium fysiek hoor. Ga je een keer mee doen of al gedaan ?

Thanks man! Misschien als er physique wedstrijden in nederland zijn..lijkt me wel lachen

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:20 ----------

Jeff Seid en de bekende modellen zijn geen natty, dus ik zou mezelf compleet niet vergelijken met hen. Niks te nadele van hun prestaties, maar ik vind het appels en peren.

Hmm.. Maar toch denk je dat ze heel misschien natty zijn.. Ik hoor ook om de havenklap : "gebruik je dan niks" of dat mensen roddelen. En dan bedenk ik me, moet je nagaan als ik dan zeg dat ik 95% van de tijd gewoon slecht 'processed' voedsel ee@en dan maar 3 en heel af entoe 4 keer per week train. Dan kan ik me wel indenken als Jeff Seid, 1. Betere genetics heeft, 2. Beter voedsel eet, 3. Meer traint en 4. 2 jaar langer traint, dat hij natty is..

---------- Toegevoegd om 22:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:32 ----------

Schouders en traps bezitten verhoudingsgewijs veel androgene receptoren. Dit maakt ze kort gezegd gevoeliger voor hulpmiddelen. Daarom zijn deze vaak ook markers voor AAS gebruik.

Haha.. Had al een vermoeden maar kon niet verklaren waarom!
 
Jeff Seid en de bekende modellen zijn geen natty, dus ik zou mezelf compleet niet vergelijken met hen. Niks te nadele van hun prestaties, maar ik vind het appels en peren.

Zou jij me aub met argumentatie kunnen uitleggen waarom hij geen natty kan zijn? Ben daar wel benieuwd naar
 
Zou jij me aub met argumentatie kunnen uitleggen waarom hij geen natty kan zijn? Ben daar wel benieuwd naar
Argumentatie ook haha, ja idd ik zit ook te wachten op een scientific breakdown van Jeff Seid zijn al dan niet nattyness.... Waar gaat dit over?
 
Wow, sick physique voor iemand die natty is! Respect.
Genetics zijn dan wel zeer goed :D

Het valt me op dat jij resulaten -die mijns inziens zeer realistisch naturel haalbaar zijn voor de meeste personen- steeds weer af doet als gevolg van zeer goede erfelijke aanleg, brede bouw, breed frame etc.

Ergo, dat dit voor jou daarom niet haalbaar zou zijn?

Ik heb het al eens genoemd, maar ik zeg het nog maar een keer, maar als er iemand is dit met (schijnbaar) matige aanleg, toch wel wat bereikt heeft dan ben ik het wel. Het kost alleen heel erg veel tijd en geduld.

In dat opzicht vind ik echt dat beperkingen qua fysieke ontwikkeling door training eigenlijk veel meer een beperking in het hoofd zijn, dan een beperking qua genetisch bepaalde aanleg.

Ook zie ik steeds weer dat mensen gewoon niet goed weten hoe ze progressief moeten trainen op langere termijn.
Na de trainingswittebroodsperiode van het eerste jaar -waar vooruitgang soms niet zozeer door maar ondanks het slechte schema plaats vindt- blijven mensen vaak maar aanklooien en moeilijk doen.

Dat manifesteert zich meestal in een voortdurend schema-hoppen en het uitproberen van de meest waanzinnig complexe systemen, omdat ze maar niet willen geloven dat het vaak veel simpeler en effectiever kan.

Vooral voor een naturel is consistent de 'basics' toepassen op heel lange termijn (jaren) eigenlijk dé belangrijkste factor t.a.v. progressie.
Dit in tegenstelling tot wat ik meestal zie gebeuren: Het steeds weer omgoeien van het roer door om de haverklap de nieuwste trend in trainingsland te gaan volgen.

Voordat iemand zich mekkerend gaat beklagen over het ondankbare bestaan van een naturelle trainee, dient hij zich eerst eens af te vragen of hij niet in al die valkuilen getrapt is...... :)



P.S. goede fysieken heren!
 
Natty zijn of niet is gewoon een keuze die je maakt. Daarvoor werk je niet harder of minder hard dan een ander. Ik vind dat je beide moet respecteren. Enigste waar ik niet tegen kan is dat mensen gaan kuren om daarna weer 3-6 maanden geen kloten te doen en terug alles te verliezen. Daarna komen ze weer terug naar de gym op hun zoveelste kuur, staan ze er vervolgens goed bij en lopen ze erna weer te klooien.

Je kan best wel wat bereiken natty, je moet je gewoon af vragen wat je wil bereiken en of het wel realistisch is.

Fototje voor bij de natty club :)

vnlcna.jpg
 
Acne ---> roids.
 
Je kan van jezelf ook acne hebben hoef je niet perse voor te juicen
 
Schouders en traps bezitten verhoudingsgewijs veel androgene receptoren. Dit maakt ze kort gezegd gevoeliger voor hulpmiddelen. Daarom zijn deze vaak ook markers voor AAS gebruik.

Vandaar dat ik het aanhaalde mbt m'n eigen fysiek. Was zelfs zo dat ik schouders niet meer apart trainde :p
 
Hoe smaller iemand zijn polsen zijn hoe kleiner het potentie is toch?
 
Argumentatie ook haha, ja idd ik zit ook te wachten op een scientific breakdown van Jeff Seid zijn al dan niet nattyness.... Waar gaat dit over?

Nee mijn vraag was hoe je aan bijvoorbeeld een Jeff Seid kan zien dat hij niet natty is. Daar ben ik benieuwd naar en vandaar mijn vraag.
 
Nee mijn vraag was hoe je aan bijvoorbeeld een Jeff Seid kan zien dat hij niet natty is. Daar ben ik benieuwd naar en vandaar mijn vraag.

Altijd super droog en toch 90+ kg.
Hij is IFBB pro, die gast verdiend er zijn geld mee.
Imo zijn er heeeel weinig of zelf geen IFBB pro's die natty zijn.

Kan je 100% zeker zijn? Nee.
Echter is de kans wel heel klein dat ie natty is, ik zal het ook niet geloven.
Zoveel sponsors en alles wat hij op het spel heeft staan, red je het niet als natty zijnde.
 
Back
Naar boven