AndroidHealthClinic

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

Bezoekers in dit topic

Zie je filmpje nu pas. Nice. Er valt wel nog wat te winnen met een juiste setting. Heb je filmpje van Paul Knight niet gezien? Zet je erbij. Nice, kan je alleen niet in deze lijst opnemen.
:) ja ik heb het filmpje van Paul pas in het weekend pas gezien en maandag proberen toe te passen en daarvan ook filmpjes laten maken omdat ik vreesde dat het filmpje deze keer ook niet goed was.
Ik zal deze (zo gauw mijn zoon ze me heeft doorgestuurd want hij filmt altijd met zijn GSM) ook plaatsen en dan hoor ik graag wat ik kan verbeteren aan mijn set...heb begrepen dat je een soort van wal (muur) met je hand moet maken, maar wat ik niet begrijp (of beter gezegd niet zie) is de zogenaamde rechte en ronde kant van de veer van de gripper waarover gesproken wordt (sorry voor mijn onozelheid).

Momenteel doe ik overigens op maandag een "heavy day" : opwarmen met de HG 100 t/m 200 (setjes van 10 reps) en dan vervolgens met de IM 2.0 setjes van 3x3, donderdag en zaterdag een soort van volumedagen...niet zwaarder dan de HG150 gaan en setjes van 10 reps maken. Ik merk wel dat ik momenteel niet echt een overgangs gripper heb tussen de HG200 en COC2.0...tussen beide is een vrij groot verschil...maar goed...ik blijf bezig en hoop dit jaar nog de COC 2.5 te kunnen sluiten. De Coc3.0 is momenteel absoluut niet aan de orde en nog heeeeeeeeeeeeeel ver weg (helaas) :o
 
:) ja ik heb het filmpje van Paul pas in het weekend pas gezien en maandag proberen toe te passen en daarvan ook filmpjes laten maken omdat ik vreesde dat het filmpje deze keer ook niet goed was.
Ik zal deze (zo gauw mijn zoon ze me heeft doorgestuurd want hij filmt altijd met zijn GSM) ook plaatsen en dan hoor ik graag wat ik kan verbeteren aan mijn set...heb begrepen dat je een soort van wal (muur) met je hand moet maken, maar wat ik niet begrijp (of beter gezegd niet zie) is de zogenaamde rechte en ronde kant van de veer van de gripper waarover gesproken wordt (sorry voor mijn onozelheid).

Je legt de gripper ook best hoog in je hand. Onderkant gripper plaatsen zodat deze je pink split.

Haha dat gaat over de dogleg.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
O.K. Thx voor de uitvoerigere uitleg, ik moet wel heel goed kijken om het verschil te zien en maakt het echt verschil?
 
O.K. Thx voor de uitvoerigere uitleg, ik moet wel heel goed kijken om het verschil te zien en maakt het echt verschil?


Nee, maakt werkelijk niets uit. Maar, zoals bij elke lift is het belangrijk elke keer exact hetzelfde ritueel te doen in aanloop naar de lift. Als de dogleg -dus het iets rechtere deel van de veer- daar bij hoort, goed.
Uit gewoonte plaats ik vaak de dogleg ook in de handpalm, maar ook regelmatig in de vingers... geen verschil.
 
Nee, maakt werkelijk niets uit. Maar, zoals bij elke lift is het belangrijk elke keer exact hetzelfde ritueel te doen in aanloop naar de lift. Als de dogleg -dus het iets rechtere deel van de veer- daar bij hoort, goed.
Uit gewoonte plaats ik vaak de dogleg ook in de handpalm, maar ook regelmatig in de vingers... geen verschil.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het toch iets uit zou maken en niet alleen bijgeloof.
Het klopt wel dat het bij een RGC (gripper rating) geen enkel verschil in kracht waarneembaar was. Maar zo zijn er meer dingen die de kracht van een gripper bepalen. Een GHP van een exact gelijke rating als een CoC kan toch heel verschillend aanvoelen omdat de sweep van een GHP zwaarder is.
Bij de Silvis grippers lees ik ook zo'n verhaal dat ze zwaarder aanvoelen dan de rating aangeeft.
 
Bedankt voor jullie commentaren...voor alle zekerheid welke kant zou dan nu richting de duim en welke kant richting de vingers moeten zijn? Bij the CoC kan ik het verschil overigens wel zien, maar bij de HG zie ik geen duidelijk verschil (zal wel aan mij liggen).

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

Zie je filmpje nu pas. Nice. Er valt wel nog wat te winnen met een juiste setting. Heb je filmpje van Paul Knight niet gezien?

Wellicht een idee dat jijzelf een soort van instructie filmpje maakt over b.v. de juiste setting? Jij weet er meer van af dan menigeen en het zou in NL zijn wat ook een voordeel is lijkt me voor dummies als mij.
 
Wellicht een idee dat jijzelf een soort van instructie filmpje maakt over b.v. de juiste setting? Jij weet er meer van af dan menigeen en het zou in NL zijn wat ook een voordeel is lijkt me voor dummies als mij.
Ik zie mezelf daar toch niet als geschikt voor. Ik kan het ook niet beter uitleggen dan dat Paul dat doet.

Heb eindelijk de GHP4 close op film.
https://youtu.be/ZA1htRfy3is
 
Thnx, deze close voelde ook vrij easy. Volgende stap is de #2.
Zal nog wel ff duren omdat de rolling thunder nu prioriteit heeft.
 
Mijn nieuwe lading grote jongens speelgoed is binnen vanuit de VS. :D
3 Tetting grippers (Beef Builders Super Master (SM), Grand Master (GM) en Elite (E)) en 1 GHP 7 gripper.
Van de GHP wist ik het al maar de knurl van de Tetting is ook lekker agressief, scherper dan de CoC grippers. Erg blij dat ik toch nog de beefbuilders heb kunnen scoren.

Ze zitten in de reeks tussen de #2.5 en #3.5. Zal snel eens de exacte kracht meten van de grippers en een rating geven.

2dc7148.jpg

2ed89ab.jpg

20h9b46.jpg
 
Thnx Hummer, het is echt baksteen knijpen. Vooral die elite, pfff.
 
Ik kan het helemaal niet, en moet oppassen dat ik niet te veel doe. ;)
 
Neem je ze morgen mee??
 
Jaloers!!!!!

Maar vergeet je niet te trainen, anders kun je ze alleen nog maar aan de muur hangen!
 
Laatst bewerkt:
Heb de GHP7, BBSM en BBGM gemeten en de BB's vallen zwaar uit.
De SM (130lb) is een zware #2.5. De GM (155lb) en GHP7 (152lb) zijn zware #3's.
Moet alleen de elite nog meten.

Ik kan het helemaal niet, en moet oppassen dat ik niet te veel doe. ;)
Ach Hummer, tijd genoeg om naar toe te werken. :p
Neem je ze morgen mee??
Ja, ze liggen er nog, had er een paar een rating gegeven vandaag.
Mocht jij de kracht van jouw gripper willen weten dan kan ik die morgen ook raten. Neem in dat geval 3 euro mee. ;)
Jaloers!!!!!

Maar vergeet je niet te trainen, anders kun je ze alleen nog maar aan de muur hangen!
Haha deze zijn voor op de lange termijn. En ik train genoeg grip alleen wat minder grippers. Eerst wat massa op mijn handen en onderarmen kweken.
 
Daar heeft het helemaal niks mee te maken. Silvis bijvoorbeeld komt ook uit Azie en dat zijn dan wel kwaliteitsgrippers.

Het is nu eenmaal zo dat uit duizende gripperratings naar voren is gekomen dat HG de grootste deviatie heeft van alle gripper merken. Dat jij dit waarschijnlijk niet hebt zegt weinig op het geheel. Naast de CoC grippers heb je nog meer merken die ook erg goed zijn en zelfs een merk nog betere cijfers laat zien, de GHP grippers.
Naast de deviatie van de HG grippers verliezen ze veel kracht na verloop van tijd, ook dat is bij metingen naar voren gekomen. Je kunt er dus best je handen mee trainen maar betrouwbaar zijn ze gewoon niet.

De HG's waren eerst inderdaad wat onbetrouwbaar qua kwaliteit en ratings. Ook de veren werden na verloop van tijd wat slapper. Ik weet wel dat ze de afgelopen jaren een inhaalslag hebben gemaakt (vooral het laatste jaar) qua kwaliteit. Kregen we eerst maandelijks HG garantiegevallen binnen, is dat nu nog 2-3 per jaar bij hetzelfde verkochte aantallen. Dat is een duidelijk indicatie van kwaliteitsverbetering.
Het zijn natuurlijk geen CoC's (0 garantie gevallen in 9 jaar tijd!!!), maar de HG's zijn zeker een goed budget alternatief geworden voor de recreatieve grip atleet.;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het uiterste gevraagd van mijn rating systeem. :D

2exvluq.png
2mwfjnm.png
 
Back
Naar boven