AndroidHealthClinic

Geen motivatie,kracht niks meer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iphone5s

Novice
Lid geworden
11 jun 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
84kg
ik heb helemaal niks meer, geen motivatie om te sporten. probeer netjes te eten maar blijf alleen naar het slechte zoeken. ik ben een tijdje echt sportief geweest en ik wordt helemaal moe van mezelf dat ik niet meer iets wil qua sport. terwijl ik tegelijkertijd het juist wel wil.


Hoop dat iemand me uit de brand helpen kan??????

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

sorry voor mijn extreem slechte interpunctie!
 
Een hoop mensen zullen nu met een lading geleuter van heb ik jou daar aankomen, wat het echter is in deze tak van de sportwereld is dat je er oprecht van moet genieten. Als je het niet leuk vindt dan kun je beter gewoon stoppen.

Klinkt hard, maar zo denk ik er persoonlijk over.
 
Een hoop mensen zullen nu met een lading geleuter van heb ik jou daar aankomen, wat het echter is in deze tak van de sportwereld is dat je er oprecht van moet genieten. Als je het niet leuk vindt dan kun je beter gewoon stoppen.

Klinkt hard, maar zo denk ik er persoonlijk over.

dit.

je moet vinden wat jij leuk vind.

misschien doe je liever bodybuilding
of misschien doe je liever strongman
of crosstfit
of misschien powerlifting
misschien is calesthenics meer voor jou.
of misschien wil je helemaal niets met gewichten doen en hou je het lekker rennen of fietsen.

je moet doen wat jij leuk vind anders hou je het toch niet vol.
 
Je zet hier je dipje neer om er even uit te worden getrokken dus je hebt maar een relatief klein duwtje nodig.
Iedereen zit wel eens in een trainingsdip en heeft er geen zin meer in.

Misschien met vrienden die ook trainen veel over trainen praten en eventueel een pre-afspraak maken om samen te gaan knallen.
Youtube afstruinen naar geschikte motivatie video's enz enz.

Je dip verder even uitzitten. Kan een week duren of een maand, misschien korter of langer. Maar je wilt nog wel dus de drive zit er nog wel in.
Komt goed.

Succes.
 
Youtube afstruinen naar geschikte motivatie video's enz enz.

Succes.

Werkt voor mij vaak als ik tegen m'n legday opzie haha. Er staat hier ergens op het forum een topic met motivatievideo's. Kan je een hoop goede uithalen!
 
Voel je je naast je dip qua motivatie voor het trainen wel goed? Of zit je nu in een algehele staat van 'neerslachtigheid'?
 
Verman je eens and get the job done.

Beste motivatie komt uitjezelf dus motiveer jezelf. Succes ermee.
 
Zit effe in hetzelfde schuitje, maar wat voor mij helpt/hielp is mezelf dat dipje te gunnen, maar er meteen een einddatum aan koppelen. Oftewel maandag ga ik weer beginnen. 2 weken rustig aan. Lekker wat wandelen, eten op onderhoud en iets minder netjes. Merk dat ik vanaf afgelopen woensdag al begin af te tellen naar maandag. En het jeukt nu al om weer te beginnen. Maar ik heb nu maandag met mezelf afgesproken, dus laat die honger naar het trainen maar weer even groeien. Dan kan ik ook weer een tijdje vooruit.
 
Wel erg summiere toelichting. Boekte je wel resultaat met 'het tijdje' dat je sportte? Wat moet daaronder verstaan worden en waarom sportte je?

De meeste mensen hebben wel een soort doel. Wanneer je merkt dat het doel haalbaar is doordat je bijvoorbeeld spiergroei ziet of vetverlies, kan dat heel motiverend zijn. Voor mij althans wel. Het meest demotiverend, vind ik, is om het een beetje half te doen. Bijvoorbeeld wel sporten, maar slecht gestructureerd en zonder voedingsschema o.i.d. Je blijft maar sporten en er gebeurt geen flikker.

Het klinkt alsof jij niet echt weet waarom je het doet. Omdat je vindt dat het iets is dat goed voor je is...? Als je gewoon wil sporten om te bewegen/gezondheid whatever, dan zou ik niet aan gewichten gaan hangen o.i.d. Vind een sport die je echt leuk vindt en ga daarvoor. Wil je afvallen/spiermassa aanzetten dan zou ik het echt direct goed doen en doelen stellen die verder gaan dan 'het willen sporten'.
 
Ik vind motivatie als ik een wat nieuws doe in de gym, bijv. nieuwe oefening waarvan je toch denkt oh raar dat ik deze niet eerder heb gedaan want hij is best wel effectief. Laatste tijd luister ik ook metal tijdens 't trainen ipv rap muziek een grote verbetering.
 
Een hoop mensen zullen nu met een lading geleuter van heb ik jou daar aankomen, wat het echter is in deze tak van de sportwereld is dat je er oprecht van moet genieten. Als je het niet leuk vindt dan kun je beter gewoon stoppen.

Klinkt hard, maar zo denk ik er persoonlijk over.

100% right. je moet het met passie doen, uitkijken naar die squats van morgen. als je jezelf ertoe moet zetten word het niks, houd je een blauwe maandag vol. forced moeten trainen en op je voeding te moeten letten, noem maar op, word je geen beter persoon van. als je echt serieuze plannen hebt in deze sport is het ook niet een of andere bijkomstigheid van een paar uur per week, nee dan ben je dag in dag uit bezig met dingen omtrent bb. het is een leefstijl waarvan je moet genieten, lukt je dat niet, moet je het niet doen.
 
ik heb helemaal niks meer, geen motivatie om te sporten. probeer netjes te eten maar blijf alleen naar het slechte zoeken. ik ben een tijdje echt sportief geweest en ik wordt helemaal moe van mezelf dat ik niet meer iets wil qua sport. terwijl ik tegelijkertijd het juist wel wil.


Hoop dat iemand me uit de brand helpen kan??????

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

sorry voor mijn extreem slechte interpunctie!

je moet niet wachten todat je ooit motivatie hebt, je moet gewoon gaan, motivatie is een bijzaak
 
Doorduwen !! Kijk wat filmpjes op youtube voor motivatie!!
 
Ik weet niet hoe je nu eet en traint, maar ik heb regelmatig een motivatiedip in de cut. Regelmatige diet breaks en het aanscherpen van mijn korte en lange termijn doelen helpt me om doelgericht en gemotiveerd te blijven.
 
ik heb helemaal niks meer, geen motivatie om te sporten. probeer netjes te eten maar blijf alleen naar het slechte zoeken. ik ben een tijdje echt sportief geweest en ik wordt helemaal moe van mezelf dat ik niet meer iets wil qua sport. terwijl ik tegelijkertijd het juist wel wil.


Hoop dat iemand me uit de brand helpen kan??????

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

sorry voor mijn extreem slechte interpunctie!

advies, vakantie? wiet? alcohol? seks? rust?
 
Ik weet niet hoe je nu eet en traint, maar ik heb regelmatig een motivatiedip in de cut. Regelmatige diet breaks en het aanscherpen van mijn korte en lange termijn doelen helpt me om doelgericht en gemotiveerd te blijven.

daarom moet je ook zorgen dat je cutfases kort en krachtig zijn. 6 tot 10 weken (zorgen dat je je vp niet te ver laat oplopen dus anders is dat te kort om op 8-12% te komen), en weer massa bouwen.

als je ergens hopeloos moe, gedemotiveerd en slap van word is het wel van te lang in een deficit zitten.
 
OP is nooit meer online gekomen sinds de aanmaak van deze thread :roflol:
 
Srs? Hahahha.

*volgende dag onder andere naam kuurlog gestart*
 
Back
Naar boven