MuscleMeat

eddieuutemst's quarantraining log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

eddieuutemst

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 feb 2012
Berichten
1.189
Waardering
834
Hallo welkom in mijn log! Ik ga hier mijn trainingen en voeding bijhouden voor wat extra motivatie.

Wie ben ik:

Ik ben Edwin, 21 jaar oud. Nadat een aantal vrienden mij mee de sportschool hadden in gesleurd, was ik verslaafd! Dat was eind oktober 2013 en ik woog toen 57 kg. Nu 21 maanden later weeg ik 76 kg en ben ik als enige van mijn vrienden nog aan het trainen :p

Mijn huidige 1rm's (worden telkens geüpdate bij een nieuw pr):
Deadlift: 200 kg / 212.5 kg met belt en straps
Squat: 140 kg
Bench press: 115 kg paused / 115 kg touch and go
Overhead press: 72.5 kg (75 kg met beetje cheat)

Training 28 juli 2015:
In het groen geef ik de setjes aan die gemakkelijk gingen en dus de volgende training in gewicht verhoogd worden.
dcdape.png


Bench ging lekker vandaag. De rest wat minder, ik kreeg tijdens de BORs last van mijn pols. Heb toen maar ff een wristwrap in elkaar gebeund van een of ander vaag klitteband apparaat. Daarna ook maar wat meer rust tussen mijn setjes genomen maar kon daardoor mijn training niet voor sluitingstijd afronden. Ik rate 5/10
 
Laatst bewerkt:
First in! Succes met loggen :)
 
In! Goeie bench gisteren :thumbs:
 
Welkom en thx voor de spot ;) Vandaag stond LB op het programma, maar de gym was dicht. En morgen ook. En zaterdag. En zondag. Extreem slecht geregeld dus... De volgende training is dus ook pas op vrijdag en dan doe ik UB en LB in één training. Ik rate 0/10 :mad:

Mijn gewicht vanmorgen was 73.8 kg na een weekend op de zwarte cross te hebben gewerkt. Hopelijk komt dit gewichtsverlies vooral door vocht. De huidplooimeter gaf wel 10.8% aan dus dat is dan wel weer mooi meegenomen.

Voeding van gisteren:

169 e
518 k
76 v
3411 kcal
+
2000 iu vitamine d3
2 visolie capsules
1 multivitamine
5g creatine
 
Laatst bewerkt:

Ja ze zijn met onderhoud bezig en in het weekend is die sowieso gesloten (volgende week gelukkig niet meer) ivm het zomerrooster.

Gewicht vanmorgen: 74.2 kg
BF: 11.4 %

Voeding van gisteren:

155 e
538 k
67 v
3361 kcal
+
2000 iu vitamine d3
4 visolie capsules
1 multivitamine
5g creatine
 
zomerrooster, andere gym zoeken man.... je laat je toch niet naaien.
 
Inderdaad hoe kun je in het weekend gesloten zijn ahah op een zaterdag komen over het algemeen de meeste mensen sporten .. btw goeie schema man .. probeer een spotter te fixen die kan ervoor zorgen dat je net wat meer uit je training kunt halen
 
Het is de gym op de uni dus dat ze nu in de vakantie in het weekend gesloten zijn kan ik nog wel een beetje begrijpen en daar kan ik ook wel omheen plannen, maar dat ze dan ook nog eens onderhoud gaan plegen buiten het weekend is wel erg schraal. Vandaag was ie ook nog eens om 6 uur al dicht dus het was weer eens een korte training. Volgende week is ie doordeweeks wel weer open tot 10 uur en in het weekend tot 6 dus dat is wel chill.

btw goeie schema man .. probeer een spotter te fixen die kan ervoor zorgen dat je net wat meer uit je training kunt halen

Thanks en meestal lukt het ook wel met een spotter regelen als er wat serieuze gasten rondlopen in de gym ;)


1614ee.png


Bench was een stuk zwaarder dan dinsdag door het eerste setje met 75 kg te doen ipv 72.5. Wel alles gehaald gelukkig maar de volgende keer even geen verhoging. BOR's gingen lekker. Bij de MP per ongeluk het tweede setje met 42.5 kg gedaan ipv de 40 die er vandaag voor stond maar dat ging goed! Het 3e setje was wel erg zwaar maar de 4e kan de volgende training wel verhoogd worden naar 47.5 :) Squat was ook easy dus 2 setjes verhogen de volgende keer. Daarna wilde ik eigenlijk nog deadlifts doen maar toen ging de gym dicht. Ik rate 6/10

Gewicht vanmorgen: 74.1 kg
BF: 11.4 %

Voeding heb ik gisteren niet getrackt omdat ik al mijn fucks al was verloren, iets met een gesloten gym enzo...

Dat was hem weer!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit .. probeer eens een keer een gewicht te pakken wat je Max 6 keer kunt en maak sets van 6.8.10.12

Bijv

Benchpress
80 kg 6x
75 kg 8x
70 kg 10x
65 kg 12 X

En als dit de volgende keer makkelijker gaat

Benchpress
85 kg 6x
80 kg 8x
75 kg 10x
70 kg 12 X

Enzovoort

Zo doe ik het nu en het werkt lekker zit nu op de 110 kg bp
 
Ziet er netjes uit .. probeer eens een keer een gewicht te pakken wat je Max 6 keer kunt en maak sets van 6.8.10.12

Thanks, dat is een goed idee, daar zit zeker wat in! Ik ga even kijken hoe ik dat in mijn schema kan verwerken, misschien UB1 LB1 van licht naar zwaar zoals nu en UB2 LB2 van zwaar naar licht.

LB training van vandaag:
zojbxs.png


Na het squatten en deadliften was ik er al wel klaar mee ivm de hitte in de gym. Ik heb toen nog even kuiten getraind en ben er toen maar mee gestopt. De squats en deadlifts gingen wel lekker en kunnen de volgende keer wel weer verhoogd worden :cool: Ik rate 7/10
 
Wat is deze? Het is nooit te warm voor een beentraining! Zelfs niet in de broeikas van de campus :(
 
Het was er niet uit te houden. Donderdag zal het ook wel weer een ramp worden met 30+ graden..

Training van vandaag:
2ihpbo6.png


Bench ging stukken beter dan de vorige keer, er zat bij elke set nog wel een rep in de tank. BOR's waren best zwaar op de derde set na. Military press was goed te doen en de laatste set ging net als afgelopen keer verrassend goed! De volgende keer dus 50 kg proberen voor 4 reps waar ik erg blij mee ben :) Progress is being made! Ik rate 9/10 :cool:

Edit:
Voeding:
195 e
549 k
64 v
3504 kcal
+
2000 iu vitamine d3
4 visolie capsules
1 multivitamine
5g creatine
 
Laatst bewerkt:
Voeding van gisteren:

137 e
567 k
43 v
3177 kcal
+
2000 iu vitamine d3
4 visolie capsules
1 multivitamine
5g creatine

Gewicht gisteren: 74.8 kg
BF: 11.4%


Dan door naar het heden:

Vandaag wordt het lekker warm buiten! En dus ook in de gym die lekker veel zonlicht binnen laat! Om niet weg te smelten vandaag dus een keer een vroege training:

2hnc3ld.png


Ik had vandaag 82.5x6 willen squatten maar het had er niet in gezeten, dus toch maar 80 gedaan. Die schuift door naar de volgende training. Deadlifts waren zwaar maar gingen goed. Ik had na de 2 werksetjes nog zin in wat singles dus heb nog 2 keer 1x150 getrokken. Ik rate 7/10

72.5x10 squat:
http://youtu.be/uvIYT31XwLE

Ik ben nog niet helemaal tevreden met mijn form. De diepte zou iets beter kunnen en ik vind dat mijn form op sommige reps afwijkt. Vergeleken met een aantal maanden geleden ben ik wel bij dat ik niet meer dubbel klap zoals hier (65x8):
http://www.youtube.com/watch?v=gyZhykqyD-0
 
Laatst bewerkt:
72.5x10 squat:
http://youtu.be/uvIYT31XwLE

Ik ben nog niet helemaal tevreden met mijn form. De diepte zou iets beter kunnen en ik vind dat mijn form op sommige reps afwijkt. Vergeleken met een aantal maanden geleden ben ik wel bij dat ik niet meer dubbel klap zoals hier (65x8):
http://www.youtube.com/watch?v=gyZhykqyD-0


Probeer het 'filmen van lifts een idee' topic eens in de powerlifting sectie voor waardevolle feedback. In deze hommelsectie kan het nogal tegenvallen.

Je probeert wel aardig naar achter te gaan zitten, maar compenseert dit weer door je bovenlichaam naar voren te kantelen. Ik zou proberen rechtop naar beneden te zakken en meer te gaan zitten. Misschien helpt het om je ellebogen rechter onder te stang te houden. Dit voorkomt vaak het naar voren vallen. Wat mij betreft mag je ook wel wat dieper, je zit net op parallel. Sowieso dat andere squat rack pakken, want ik ben langer en kan niet onder parallel komen door die hoge vangers. Probeer ook je heupen open te gooien en deze de beweging te laten leiden i.p.v. je knieën (die niet eens zo ver naar voren komen overigens). Misschien helpt het om je knieën meer naar buiten te laten komen, door je tenen iets naar buiten te laten wijzen en deze te volgen.

Just my 2 cents.. Zeker niet slecht, maar als je het gewicht efficiënter wil verplaatsen kun je heel wat verbeteren wat zeker zal bijdragen tot een zwaardere squat.

Oja, het is ook duidelijk te zien dat je onderin alle spanning op je core verliest. Bovenin diepe teug adem, je schrap zetten, pens uit, buikspieren aan en vasthouden.
 
Laatst bewerkt:
@Foreskin Hump

Bedankt voor je uitgebreide feedback man! Ik ga er mee aan de slag door wat extra oefen setjes met weinig gewicht toe te voegen :cool:

Voeding gisteren:

165 e
586 k
59 v
3540 kcal
+
2000 iu vitamine d3
4 visolie capsules
1 multivitamine
5g creatine

Gewicht vanmorgen: 74.7 kg
BF: 11.4 %

Training vandaag:
2ahtr4k.png


Ik vond het een beetje jammer van de spot op de 3e set bench, maar daarna heb ik wat langer rust genomen en toch de 82.5 kg nog netjes gepakt. De volgende keer gebruik ik weer dezelfde gewichten. De rest van de oefeningen gingen erg goed. Ik ben ook erg blij met de vooruitgang op de MP, die heeft lang stilgestaan maar nu in een maand tijd pak ik op elke set 5 kg meer. Mijn schouders ogen ook wat voller :) Het bijhouden van de gewichten en systematisch verhogen helpt me echt! Ik rate 9/10


Misschien ook wel leuk om te laten zien, mijn excel logboek van mijn dagelijkse gewicht (oranje) en VVM (groen):

j5e4wx.png
Ik ga nu proberen te cleanbulken met 0.5-1 kg per maand tot de 80-82 kg om dan in maart te gaan cutten.

Edit:
Voeding:
146 e
510 k
97 v
3574 kcal

Een keer wat hoger in vetten, dat moet kunnen want de afgelopen 2 dagen zat ik een beetje te laag haha.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaan de trainingen? Vanavond nog @ de broeikas?
 
Hoe gaan de trainingen? Vanavond nog @ de broeikas?

Jup, over een uurtje weer LB trainen. Ik zal deze post editten zodra de training erop zit.

Gewicht vandaag: 74.3 kg
BF: 10.8 %

Waarom gaat dit steeds verder omlaag? ??? Ik zal mijn kcal maar eens met 100 verhogen.

Voeding zaterdag:
165.71 e 550.75 k 56.51 v 3269.16 kcal

Voeding zondag:
155.07 e 466.00 k 73.62 v 3148.69 kcal

Voeding gisteren:
148.65 e 446.90 k 74.76 v 3067.72 kcal

En elke dag de standaard supplementen die ik altijd neem:
2000 iu vitamine d3
4 visolie capsules
1 multivitamine
5g creatine

EDIT: training

Deze training stond een beetje in het kader van mijn squat form bekijken en verbeteren. Ik ga weer rustig aan opbouwen vanaf 50 kg omdat het echt aandacht nodig heeft. Ik heb nog 2 setjes met 72.5 en 77.5 kg gedaan maar dat was gewoon niet te doen met mijn nieuwe form (beide maar 3 reps gehaald = kut). De rest ging wel goed. Deadlifts blijven ook de volgende training nog even gelijk. Met 8 LB trainingen per maand zou ik 10 kg vooruit moeten gaan per maand als ik elke training verhoog en dat is toch wel wat onrealistisch ;)

acxzyr.png
 
Laatst bewerkt:
Voeding van gisteren:
106 e
509 k
81 v
3160 kcal
+ de standaard supps

Slecht en te weinig ik weet het... Ik had 3600 kcal moeten eten en meer eiwitten. Ik snap niet waarom, maar het gaat er de afgelopen dagen gewoon niet in :(

Gewicht en BF:
74.1 kg
10.5 %

Het cutten gaat dus lekker al is dat helemaal niet de bedoeling :rolleyes: BULKEN IS MIJN MISSIE!

Training van vandaag:
2irruih.png


Ondanks de slechte voeding en m'n gewicht dat steeds verder zakt, was het toch een extreem lekkere training! Alles ging gewoon goed. Het was alleen jammer dat ik de training niet helemaal kon afmaken. Al met al is hij toch wel een 8/10 waard :)

Verder ga ik een kleine aanpassing doorvoeren in mijn schema, ik ga namelijk nog maar 3 setjes Lateral Pull-down doen in plaats van vier, met 10-8-6 herhalingen. Het voelt namelijk alsof mijn lats al redelijk getraind worden met de BOR's. Misschien haal ik ook nog een setje weg bij de BOR's maar dat zie ik later wel. 't voelt nu een beetje als overkill voor mijn rug om 8 setjes te doen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven