MuscleMeat

Test zelf eenvoudig de kwaliteit van je VISOLIEcapsules (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En lijnzaad olie, is dat niks? Heb me er allemaal nooit zo in verdiept.. heb heel lang de marinol caps geslikt, van B&F dus op zoek naar een alternatief nu..

Zit op zich ook omega 3 in maar in een andere vorm (ALA). Heb weleens gelezen dat dat niet ideaal is en geen echte vervanger voor visolie. Ook zit er omega 6, waar niks mis mee is maar waarvan je al genoeg binnenkrijgt in een normaal dieet. Maar ik zal wel een bron zoeken daarover.

EDIT:iets gevonden hierover:

"Flaxseed oil comes from the seeds of the flax plant (Linum usitatissimum, L.). Flaxseed oil contains both omega-3 and omega-6 fatty acids, which are needed for health. Flaxseed oil contains the essential fatty acid alpha-linolenic acid (ALA), which the body converts into eicosapentaenoic acid (EPA), and docosahexaenoic acid (DHA), which is the omega-3 fatty acids found in fish oil. Some researchers think that flaxseed oil might have some of the same benefits as fish oil. But the body is not very efficient at converting ALA into EPA and DHA. The benefits of ALA, EPA, and DHA are not necessarily the same. Omega-3 fatty acids, usually from fish oil, have been shown to reduce inflammation and help prevent certain chronic diseases, such as heart disease and arthritis. Studies are mixed about whether flaxseed oil is useful for the same conditions."

Source: Flaxseed oil | University of Maryland Medical Center http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/flaxseed-oil#ixzz3hgwLQZUt
 
Laatst bewerkt:
Zou maar idd snel wat anders gaan slikken dan die B&F gehypte rotzooi ;)
 
Heb zelf ook weleens nagedacht over krillolie, maar ben redelijk snel afgehaakt. Belangrijkste reden is de erg lage hoeveelheid EPA/DHA per 1000 mg, vaak rond de 100 mg, om aan de 2-3 gram te komen moet je dus 20 doseringen hebben per dag. Tweede reden is dat oxidatie een groter risico is bij krill:

"Even though krill contains the antioxidant astaxanthin, which makes up about 0.2% of the oil by weight, rapid decomposition of the krill happens in only two to three hours. Fish oil has a significantly longer life of about 48-72 hours before decomposition and oxidation begin to occur. This allows much more time for processing."

Iets verderop in de tekst:

"To reduce this oxidation krill either need to be kept alive in water tanks once harvested or frozen until it is time to process the oil. Both of these situations drastically increase the manufacturing cost of krill oil."

http://breakingmuscle.com/nutrition/krill-oil-vs-fish-oil-whats-the-difference

Kortom, kwalitatief goede krill olie is erg duur (waarschijnlijk duurder dan een goede visolie). Dat i.c.m. met de lage dosering EPA/DHA is voor mij de reden om bij visolie te blijven.


Ja, hoewel dit misschien wat overdreven wordt. Er zijn altijd voorstanders en tegenstanders van beide bronnen, dit artikel, net onder het eerste Google resultaat, is dan weer positiever over krill: http://www.mercola.com/infographics/fish-oil-vs-krill-oil.htm.

Infographic:

krill-oil-vs-fish-oil.jpg

Vooral volgende citaten:

Krill oil contains high amounts of beneficial omega-3 fats EPA and DHA. But what sets it apart from fish oil is that its omega-3 fats are in a much more absorbable form that's ready to be used by your body.

Here's another reason to choose krill oil: it's rich in antioxidants, meaning it will not become rancid inside your body and will not lead to free radical formation. One of the most powerful antioxidants in krill oil is astaxanthin, a unique marine-source flavonoid that bonds with EPA and DHA, making them more bioavailable.

Also, because krill is at the bottom of the food chain, it does not accumulate mercury, unlike large fish species.

De reviews erover zijn ook positief. Ik ga in elk geval eens de wetenschappelijke literatuur goed bekijken om zeker te zijn... Ben indertijd begonnen met lijnzaadolie, toen overgestapt op visoliecaps en walnoten. Het ideale zal toch zijn om alles uit dagelijkse voeding te halen.


En lijnzaad olie, is dat niks? Heb me er allemaal nooit zo in verdiept.. heb heel lang de marinol caps geslikt, van B&F dus op zoek naar een alternatief nu..
Lijnzaadolie zou een effect hebben op de prostaat en voor mannen heeft het daardoor een minder goede reputatie gekregen. Ook is het olie, caps zijn natuurlijk handiger, echt lekker is lijnzaadolie of andere plantaardige olie ook al niet (IMHO).
 
Zit op zich ook omega 3 in maar in een andere vorm (ALA). Heb weleens gelezen dat dat niet ideaal is en geen echte vervanger voor visolie. Ook zit er omega 6, waar niks mis mee is maar waarvan je al genoeg binnenkrijgt in een normaal dieet. Maar ik zal wel een bron zoeken daarover.

Ben indertijd begonnen met lijnzaadolie, toen overgestapt op visoliecaps en walnoten. Het ideale zal toch zijn om alles uit dagelijkse voeding te halen. Lijnzaadolie zou een effect hebben op de prostaat en voor mannen heeft het daardoor een minder goede reputatie gekregen. Ook is het olie, caps zijn natuurlijk handiger, echt lekker is lijnzaadolie of andere plantaardige olie ook al niet (IMHO).

Thnx voor de toelichting heren :)

Zou maar idd snel wat anders gaan slikken dan die B&F gehypte rotzooi ;)

Was een vaste klant, totdat ik hier enkele maandjes terug een account heb aangemaakt. Klant zijn bij B&F en een actieve account hebben op DBB, dat gaat niet samen ;)
 
Ja, hoewel dit misschien wat overdreven wordt. Er zijn altijd voorstanders en tegenstanders van beide bronnen, dit artikel, net onder het eerste Google resultaat, is dan weer positiever over krill: http://www.mercola.com/infographics/fish-oil-vs-krill-oil.htm.

Infographic:

krill-oil-vs-fish-oil.jpg

Vooral volgende citaten:





De reviews erover zijn ook positief. Ik ga in elk geval eens de wetenschappelijke literatuur goed bekijken om zeker te zijn... Ben indertijd begonnen met lijnzaadolie, toen overgestapt op visoliecaps en walnoten. Het ideale zal toch zijn om alles uit dagelijkse voeding te halen.



Lijnzaadolie zou een effect hebben op de prostaat en voor mannen heeft het daardoor een minder goede reputatie gekregen. Ook is het olie, caps zijn natuurlijk handiger, echt lekker is lijnzaadolie of andere plantaardige olie ook al niet (IMHO).

Dat tegenstrijdige herken ik idd ook, ik weet het ook niet haha. Punt voor visolie is dat (bijna) alle onderzoeken die positief over omega 3 supplementatie zijn, zijn gebaseerd op onderzoek op visolie in het bijzonder (en niet krill). Volgens mij is krill nog relatief weinig onderzocht. Maar los daarvan blijf ik gelet op de lage doseringen EPA/DHA voorlopig sowieso nog wel bij visolie denk ik, misschien in de toekomst even aanzien of het anders wordt.
 
Dat tegenstrijdige herken ik idd ook, ik weet het ook niet haha. Punt voor visolie is dat (bijna) alle onderzoeken die positief over omega 3 supplementatie zijn, zijn gebaseerd op onderzoek op visolie in het bijzonder (en niet krill). Volgens mij is krill nog relatief weinig onderzocht.

Dit vind ik ook een zeer belangrijk punt.
Met vis(olie) als voeding(ssupplement) heeft de mens veel meer ervaring dan met krill(olie).
 
Waar het met deze wereld naartoe? Je kan tegenwoordig niet eens visolie kopen zonder koppijn te krijgen.
Je wordt overal genaaid, vroeger dacht je daar niet eens aan.
 
Dit vind ik ook een zeer belangrijk punt.
Met vis(olie) als voeding(ssupplement) heeft de mens veel meer ervaring dan met krill(olie).
Minder ervaring ja, maar belangrijk is dat er tot nu toe geen nadelen naar boven zijn gekomen, dus het ziet er tot nu toe uit als een waardig alternatief. Zie: http://examine.com/supplements/krill-oil/#citations

Krill oil is a mixture of fatty acids high in EPA and DHA (Fish Oil fatty acids) in the form of phospholipids, mostly as Phosphatidylcholine; it appears to be better absorbed than fish oil, may be more cardioprotective, and has some unique (unexplored) fat burning effects.

Verder weet ik, los van de bestaande studies, niet welk argument er zou kunnen zijn tegen het gebruik. Het staat inderdaad onderaan in de voedselketen, leeft ver van vervuild water, waardoor je verwacht dat de kans op aanwezigheid van giftige en schadelijke stoffen kleiner is.

Ik ga het in elk geval proberen, de visolie caps die ik nu nog heb zijn gewoon te oud geworden omdat ik lange tijd van de dokter geen extra supps mocht nemen. Bij opensnijden stinken ze echt.
 
Minder ervaring ja, maar belangrijk is dat er tot nu toe geen nadelen naar boven zijn gekomen, dus het ziet er tot nu toe uit als een waardig alternatief. Zie: http://examine.com/supplements/krill-oil/#citations



Verder weet ik, los van de bestaande studies, niet welk argument er zou kunnen zijn tegen het gebruik. Het staat inderdaad onderaan in de voedselketen, leeft ver van vervuild water, waardoor je verwacht dat de kans op aanwezigheid van giftige en schadelijke stoffen kleiner is.

Ik ga het in elk geval proberen, de visolie caps die ik nu nog heb zijn gewoon te oud geworden omdat ik lange tijd van de dokter geen extra supps mocht nemen. Bij opensnijden stinken ze echt.

Dit is een beetje "baat het niet dan schaadt het niet", zo werkt het imo niet, dat is de boel omdraaien. Een supp moet (zoveel mogelijk) aantoonbaar werken, anders neem ik het niet.

Ikzelf vind ik goede redenen (i) onvoldoende onderzocht en (ii) (erg) lage EPA/DHA waarden ik ga geen 10-20 pillen per dag nemen.
 
Is MARINOL® visolie een goed product?
 
Is MARINOL® visolie een goed product?

Als je de fabrikant mag geloven wel. http://www.stepan.com/uploadedFiles...alty_Products/MARINOL®/MARINOLC38CAPSULES.pdf

Ze zeggen in dit overzicht dat de PV-waarde 1,0 is. Dat is laag en een goed teken als het gaat om oxidatie (hoe lager, hoe beter kort gezegd), maar je weet natuurlijk niet hoe correct dit is. Over de houdbaarheid staat er verder in:

"Marinol C-38 Capsules are anticipated to remain stable for at least 24 months from date of production, if stored in original packaging in a dry place at temperatures of 7-20°C (44-
68°F), away from strong odors and not in direct sunlight. Avoid overheating
."

minstens 2 jaar vanaf productie? Ik weet het niet hoor..
 
Dit is een beetje "baat het niet dan schaadt het niet", zo werkt het imo niet, dat is de boel omdraaien. Een supp moet (zoveel mogelijk) aantoonbaar werken, anders neem ik het niet.

Ikzelf vind ik goede redenen (i) onvoldoende onderzocht en (ii) (erg) lage EPA/DHA waarden ik ga geen 10-20 pillen per dag nemen.
Ik heb nooit ergens gelezen dat je meer dan 3x per dag hoeft te nemen hoor. De biologische beschikbaarheid is ook beter van krill, wat wil zeggen dat je met een lagere dosis hetzelfde effect bereikt (staat ook in één van bovenvermelde studies).

Wat betreft "baat het niet dan schaadt het niet" dit heb ik nooit gezegd of zo bedoeld. Dat het werkt is trouwens voldoende bewezen. Verder vind ik niet dat ik iets omdraai, kijk gewoon naar wat er tot nu toe over bekend is, en daarin weegt het positieve nieuws echt wel meer door.

Over visolie is er dus wél al negatieve berichtgeving geweest (vervuiling, oxidatie) dus in beide gevallen moet je niet te snel tot conclusies komen.

Ik zou me overigens niet teveel laten beïnvloeden door dat ene artikel dat je plaatste, Brad Sly, de auteur ervan is geen wetenschapper, zijn artikel heeft daarom evenveel waarde als een post van jou of mij.;)
 
M'n hele huis stonk dagenlang naar vis, overal gezocht wat het kon zijn. M'n kat rook er ook naar, snapte er niks van

Paar maanden later zie ik dat kutbeest met een capsule in z'n bek

cool story bro
 
Over visolie is er dus wél al negatieve berichtgeving geweest (vervuiling, oxidatie) dus in beide gevallen moet je niet te snel tot conclusies komen.

Vervuiling van visolie is enkel een probleem als je een goedkoop product koopt dat niet moleculair gezuiverd is.
Er zijn voldoende goede visolie capsules te koop tegen een redelijke prijs waarbij de vervuiling voldoende laag is.
Bovendien zou je er rederlijke wijs vanuit mogen gaan dat er gemiddeld niet meer verontreinigingen in visolie(capsules) zitten dan in (verse) vis.

Oxidatie is een ander verhaal omdat dit toeneemt met de tijd afhankelijk van de bewaarcondities etc.
In (verse) vis ga je weinig of geen geoxideerde vetzuren aantreffen, in tegenstelling tot visolie(capsules).
Omega-3 is intrinsiek gevoelig voor oxidatie. Dit is dus veel moeilijker te controleren.
Geoxideerde visolie is ongezond voor hart en bloedvaten...

Zijn er bewezen argumenten om aan te nemen dat krillolie minder gevoelig is voor oxidatie?
 
Laatst bewerkt:
Welk merk of waar halen jullie krill olie dan? Ben bijna door mn visolie capsules heen, dus moet toch weer nieuwe halen
 
Heb deze net bij Aldi gehaald, kijken of dat wat is, zijn 2,80 per pakje van 60.

Ingredienten: Visolie, gelatine, geleermiddel (glycerine), water, d-alfatocoferol.

21c9rvk.jpg


29q0dmw.jpg


---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------

Het ruikt beetje naar vis, maar geen vieze geur, zo een verse geur.
Potje opengemaakt, laat paar dagen op mijn bureau staan, kijken of het gaat stinken.
 
2,80 voor 60 caps is gewoon zo goedkoop dat dat imo niet goed kan zijn. *B&F*
 
Er staat een nummer op dat potje V0215 8498, weet niet of het te controleren valt.
Het is blijkbaar gemaakt in Belgie, hun kennende met al die controles op supps met nummers, is het misschien toch wat.
het kan niet slechter zijn dan B&F met hun neppe Marinol zooi.
 
Er staat een nummer op dat potje V0215 8498, weet niet of het te controleren valt.
Het is blijkbaar gemaakt in Belgie, hun kennende met al die controles op supps met nummers, is het misschien toch wat.
het kan niet slechter zijn dan B&F met hun neppe Marinol zooi.
WTF is dat Marinol eigenlijk?
 
Back
Naar boven