MuscleMeat

Mijn weg naar het NK Classic Powerlifting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dat is nog niks vergeleken met zijn vorige gym.
 

Ja, dat heb ik inderdaad gedaan.
Heb er nog geen moment spijt van gehad.
Leer ontzettend veel zowel voor mijzelf als voor coaching van anderen.

Is dit nou zo'n fish-eye camera? of buigt die bar echt al zo bizar bij 100 kilo?

Zit inderdaad fish-eye effect in ;)

dat is nog niks vergeleken met zijn vorige gym.

In het USC was het wel heel bizar ja.
Wel lekker met het deadliften.
 
Echt insane die bedragen en pure geldklopperij imo van mensen die nog niet eens zo bekend en lang actief zijn in t pl wereldje. Duurder dan cw smith, mike t, klokov of welke andere wereldtopper dan ook.

Maar ja, zelf weten natuurlijk
 
Hehe zitten ook van die typerende alo pt koppen op.
 
Echt insane die bedragen en pure geldklopperij imo van mensen die nog niet eens zo bekend en lang actief zijn in t pl wereldje. Duurder dan cw smith, mike t, klokov of welke andere wereldtopper dan ook.

Maar ja, zelf weten natuurlijk

Ow, maar wacht dit is ook geen cursus powerlifting hè.
Ik ben ook de enige powerlifter maar temidden alle cursisten.
Dit is gewoon praktijkopleiding voor zoals ze het zelf ook zeggen: personal trainers, fysiotherapeuten en de serieuze krachtsporter.
Voor echt puur powerlifting zou ik deze cursus ook niet aanraden en zou ik mij eerder aanmelden voor SBD workshop eind deze maand in Nijmegen.

Hehe zitten ook van die typerende alo pt koppen op.

Tja, dat is ook voornamelijk de doelgroep die aangesproken wordt hiermee.
 
wat leren ze je dan tijdens de cursus als het niet powerlifting is ? srs
 
Wat zijn hun credentials dan als ik vragen mag?
 
Wat zijn hun credentials dan als ik vragen mag?

Dogan ken je ws wel? Lift -93 bij de NPB, prima lb lifts, zwakke bench (210-120-260 op DRC). Claimt 260 te gaan squatten op NK.

Guy Droog is geloof ik een bodybuilder? Geen idee, eigenlijk.

Absurde prijzen inderdaad.
 
Ja dat was inderdaad bekend. Ik dacht dat ze naast deze prestaties iets gepresteerd zouden hebben wat ze daadwerkelijk het recht zou geven bijna 1000 euro voor een paar seminars te vragen.

Tot voor kort waren het vooral die self proclaimed bb experts die absurde prijzen vroegen voor hun diensten, dit lijkt nu ook te zijn overgewaaid naar de pl wereld (want kom, er wordt gesproken over s/b/dl + assistance, dus mij maak je niet wijs dat het om coaching gaat).

Schaamteloos dit.
 
Ow, maar wacht dit is ook geen cursus powerlifting hè.
Ik ben ook de enige powerlifter maar temidden alle cursisten.
Dit is gewoon praktijkopleiding voor zoals ze het zelf ook zeggen: personal trainers, fysiotherapeuten en de serieuze krachtsporter.
Voor echt puur powerlifting zou ik deze cursus ook niet aanraden en zou ik mij eerder aanmelden voor SBD workshop eind deze maand in Nijmegen.
Wat voor diploma ontvang je bij het succesvol afronden van deze praktijkopleiding?
 
Dogan ken je ws wel? Lift -93 bij de NPB, prima lb lifts, zwakke bench (210-120-260 op DRC). Claimt 260 te gaan squatten op NK.

Guy Droog is geloof ik een bodybuilder? Geen idee, eigenlijk.

Absurde prijzen inderdaad.

ik geef binnenkort een spareribs eet seminar voor 1000 euro kom je ook
 
waar kan ik mezelf inschrijven
via mijn facebook pagina P.S.E.C.A.T.U.L. (personal sparerib eating coaching and training united limburg)
 
wat leren ze je dan tijdens de cursus als het niet powerlifting is ? srs

Wat zijn hun credentials dan als ik vragen mag?

Dogan ken je ws wel? Lift -93 bij de NPB, prima lb lifts, zwakke bench (210-120-260 op DRC). Claimt 260 te gaan squatten op NK.

Guy Droog is geloof ik een bodybuilder? Geen idee, eigenlijk.

Absurde prijzen inderdaad.

Ja dat was inderdaad bekend. Ik dacht dat ze naast deze prestaties iets gepresteerd zouden hebben wat ze daadwerkelijk het recht zou geven bijna 1000 euro voor een paar seminars te vragen.

Tot voor kort waren het vooral die self proclaimed bb experts die absurde prijzen vroegen voor hun diensten, dit lijkt nu ook te zijn overgewaaid naar de pl wereld (want kom, er wordt gesproken over s/b/dl + assistance, dus mij maak je niet wijs dat het om coaching gaat).

Schaamteloos dit.

Wat voor diploma ontvang je bij het succesvol afronden van deze praktijkopleiding?


Ik zal dan maar even mijn eigen ervaringen hier delen.
Wat vervolgens iedereen ervan vind moet hij of zij voor zichzelf bepalen.
Kan uiteindelijk alleen mijn eigen mening geven en niet de mening van anderen.

  1. Ja, ik moet erkennen dat het uiteindelijk gaat om een hoop geld. Of je dit het uiteindelijk waard vind moet je geheel voor jezelf bepalen. Ikzelf had het idee er zelf een hoop aan te hebben, omdat ik het fijn vind een kritische blik te krijgen van anderen. Daarnaast sprak de opzet waarmee alles vanaf de grond af aan wordt opgebouwd qua progressie van de oefeningen mij ook erg aan. Ook vond ik het interessant dat ik daarnaast gelijk zou leren hoe ik andere kon helpen om ook de juiste bewegingspatronen te hanteren en dus ook kon leren fouten te herkennen en hiervoor de juiste oplossingen te bieden.
  2. Ik heb nu twee cursusdagen gehad en beide hanteerde hetzelfde patroon qua opzet van de dag. Je begint met een lichaamsbeweging variant van de oefening zoals een bodyweight squat. Je doet dit in tweetallen, waarbij je eerst om en om de oefening doet zonder iets te zeggen. Vervolgens ga je elkaar coachen om een uiteindelijk een optimaal bewegingspatroon te hanteren. Tussendoor doorloop je verschillende cues en werk je zo steeds toe naar een optimaler bewegingspatroon. Daarna ga je gewicht toevoegen in de vorm van een kettlebel variant (in het geval van de squat en deadlift). Hierbij doorloop je weer alle stappen en wissel je tussentijds steeds van partner. Zo leer je steeds andere mensen coachen en blijf jezelf ook hameren op het goed toepassen van de technieken. Degene die de cursus verzorgen lopen hierbij steeds tussen alle mensen door en geven tips waar nodig aan degene die de oefening uitvoert en aan de coach of hij/zij wel alle fouten herkent en kan benoemen. Als alles goed gaat wordt er pas overgegaan op de barbell variaties waar wederom alle technieken en cues doorlopen worden. Uiteindelijk staat ook hierbij een zo perfect mogelijk bewegingspatroon centraal om zo uiteindelijk maximale kracht te kunnen leveren in de desbetreffende oefening. Hetgeen mij het meest opvalt is hoe sterk er op alle individuele punten gelet wordt en bovenal ook op rompstijfheid en het correct toepassen van ademhalen en dus core spanning. Eigenlijk alle punten die je als een powerlifter weet en heb gehoord worden aangehaald en ik moet zeggen dat er erg bruikbare tips gegeven worden om je prestaties te optimaliseren.
  3. Zoals ik al zei kan ik alleen vanuit mijzelf praten en mijn eigen ervaring en moet ik zeggen dat ondanks de hoge prijzen ik hier een hoop meer heb geleerd dan ik heb geleerd in alle tijd dat ikzelf aan krachttraining en powerlifting doe. Ze hammeren echt enorm op het technisch perfect uitvoeren van de oefening, maar dan wel zoals ook in powerlifting de maatstaven zijn qua techniek en cues. Alleen is dit dan wel toegespitst op krachttraining en niet specifiek powerlifting, omdat het gaat om het coachen en begeleiden van jan en alleman en niet het begeleiden van (top)atleten.

Al met al vind ik het dus een erg nuttige cursus voor mijzelf en ben ik blij dat ik mij ervoor heb ingeschreven.

ik geef binnenkort een spareribs eet seminar voor 1000 euro kom je ook

waar kan ik mezelf inschrijven

via mijn facebook pagina P.S.E.C.A.T.U.L. (personal sparerib eating coaching and training united limburg)

Zijn de spareribs inbegrepen in de prijs of moeten we daarvoor afzonderlijk bij betalen?
 
nee die moet je zelf meenemen
 
Zoals ik al zei kan ik alleen vanuit mijzelf praten en mijn
arrow-10x10.png
eigen ervaring en moet ik zeggen dat ondanks de hoge prijzen ik hier een hoop meer heb geleerd dan ik heb geleerd in alle tijd dat ikzelf aan krachttraining en powerlifting doe.

wat heb je dan bijvoorbeeld voor echt nieuwe dingen geleerd?
 
Nja het is je eigen keuze natuurlijk en dat is prima en dit log is ook niet de plek om er over te zeiken verder want jij bent niet degene die dit soort astronomische bedragen vraagt. Maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit soort bedragen gevraagd durven worden. Ik vind het eigenlijk zelfs een beetje zagen aan de poten van competitieve krachtsport, een kleine tak van sport die best groter mag worden, maar imo zeker niet door tegen de 1000 euro te vragen voor vier middagjes begeleid trainen. Laten we eerlijk zijn, het is bijna de helft van een volledig jaar collegegeld. En hier staat geen diploma tegenover voor zover ik weet.

En verder is het natuurlijk gewoon prima te vergelijken met elke andere seminar. Naar een clinic van klokov komen ook niet alleen maar competitieve oly lifters, maar het is daarmee nog wel gewoon een gewichthef clinic. Dat je mekaar dan een beetje corrigeert is voor de cursusleiders zelf alleen maar makkelijker natuurlijk, daar kun je dan het hele 'leren coachen'-label aan hangen maar dat argument vind ik een beetje onzin. Ik ben zelf docent, en laat de leerlingen ook wel eens het huiswerk van de buurman nakijken. Prima maar dat maakt nog niet van alle leerlingen docenten. Daar heb je papieren voor nodig. Je gaat toch ook niet in vier middagjes leren hoe je mensen coacht.
 
Uiteraard moet je het zelf weten.

Volgende cursus wil ik je wel geven want heb dit allemaal gratis geleerd in de gym waar ik werk, lol.
 
coachen is idd wel een vak apart. Ook iets dat je leert door gewoon vaak te doen.

Dogan ken je ws wel? Lift -93 bij de NPB, prima lb lifts, zwakke bench (210-120-260 op DRC). Claimt 260 te gaan squatten op NK.

Guy Droog is geloof ik een bodybuilder? Geen idee, eigenlijk.

Absurde prijzen inderdaad.

kan ik ook claimen...

volgens mij zag ik hem laatst op facebook nog strugelen met 220 oid. Niet dat ik hem natuurlijk het beste toewens, 260 zou wel erg bruut zijn op dat bw
 
Back
Naar boven