MuscleMeat

Pren's Powerlogje

Bezoekers in dit topic

Pren

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
27 jun 2014
Berichten
4.599
Waardering
5.787
Hallo allemaal!

Na een x aantal jaar op Bodynet te hebben vertoefd, verplaats ik mijn logje naar dit forum. Simpelweg omdat BN te dood is geworden en sommige mods liever niet op feitelijke onjuistheden worden gewezen.

Een korte samenvatting van mijn trainingsverleden: in den beginne heb ik lange tijd maar wat aan lopen kloten en geleidelijk aan werd ik steeds fanatieker tot ik op een gegeven moment ook degelijke trainings- en voedingsschema's ging hanteren. Ik heb een tijdje UB/LB gedaan, UD2 en toen begon kracht mij veel meer te interesseren dan bodybuilding, dus ben ik overgestapt op Stronglifts. Dat heb ik niet helemaal uitgemolken door wat kleine blessures en een hoognodige cut. Begin dit collegejaar ben ik daarom begonnen met Starting Strength. Naast krachttraining doe ik aan roeien.

Mijn stats rond 1 september waren:
Squat: 5x105
Deadlift:5x140
Bench: 5x72,7
Press: 5x47,5
Lengte: 1,79
BW: 80 kg, +/-15%

Training van vandaag:

Squat:
5x120
5x120
5x120

Bench:
5x82,5 PR!
5x82,5
5x82,5

Powerclean:
5x50
5x50

Chins:
7xbw
5xbw

Heb i.v.m. tijdgebrek de chins en de cleans gesuperset met helaas een flinke pomp in mijn onderarmen tot gevolg. Vandaar dat mijn chins wel iets tegenvielen vandaag. Tevens heb ik onlangs een hele kleine blessure gehad, omdat ik de stang opving met mijn handen bij de cleans. Daarom heb ik die onlangs gedeload en werk ik bij tijdgebrek met 3x5 i.p.v. 5x3.

Het plan is om nog even door te bulken tot ik stall op de bench. Daarna ga ik cutten om te voorkomen dat ik weer een echte vetzak wordt zoals afgelopen winter :) Ik weeg op het moment 88 kg en mijn vp is ergens tussen de 15-20% grof geschat.

Tot ziens!
 
Ik zou nu al beginnen met een lichte cut. Zoveel extra vet heb je niets aan.
Probleem is dat je in verhouding steeds minder spiermassa gaat opbouwen en zelfs minder kracht in verhouding.
 
Veel succes specto
 
Succes Pren.
En Marnop heeft wel een punt. ;)
 
Ik zou nu al beginnen met een lichte cut. Zoveel extra vet heb je niets aan.
Probleem is dat je in verhouding steeds minder spiermassa gaat opbouwen en zelfs minder kracht in verhouding.

Dat ben ik met je eens. Maar ik ben bijna door mijn benchgains heen. Ik ben waarschijnlijk voor Kerstmis al aan het cutten. Die paar trainingen kan ik best nog bulken :)

Veel succes specto

Succes Pren.
En Marnop heeft wel een punt. ;)

Thx heren!
 
Niet vergeten te genieten van kerst voedsel he ookal ga je ws cutten rond die tijd. ;)
 
Ik zie dat martin noppert zich over je ontfermt heeft. Maak goed gebruik van al die kennis en ervaring zou ik zeggen! Succes ik volg
 
Niet vergeten te genieten van kerst voedsel he ookal ga je ws cutten rond die tijd. ;)

Dat komt zeker goed. Heb me buiten ud2 om nog nooit laten weerhouden door de sport :)

Ik zie dat martin noppert zich over je ontfermt heeft. Maak goed gebruik van al die kennis en ervaring zou ik zeggen! Succes ik volg

Thx


Training van vandaag:

Squat:
5x122,5 PR!
4x122,5
3x122,5
De laatste reps waren steeds dusdanig vieze grinders dat ik gewoon wist dat ik de volgende reps niet ging halen. Ik probeer volgende keer wel alledrie de sets met 5 reps te doen.

Press:
5x55 PR!
Voelde alleen helaas weer een pijntje rond mijn elleboog dus ben maar niet doorgegaan. Had het wel gekund, want het ging me bizar makkelijk af.

Deadlift:
5x142,5 PR!
Ging bizar makkelijk. Heb zelfs voor de zekerheid nog twee keer gecheckt of er niet toevallig 10 kg minder op zat.

Erg blij met mijn pr's :)
 
Lekker bezig pren! Mooi alles in balans qua stats denk ik zo :)
 
Lekker bezig pren! Mooi alles in balans qua stats denk ik zo :)

Ah jij ook hier? Dankje!

Training van zojuist:

Squat:
5x122,5
5x122,5
4x122,5
Mijn elleboog begon hier weer te zeuren dus waarschijnlijk is mijn squat de oorzaak van mijn pijntje.

Benchpress overgeslagen i.v.m. elleboog

Powerclean:
3x55
3x55
3x55
3x55
3x55

Chins:
7xbw
6xbw

Nog vijf intervals op de ergometer: 25 secs beweging, 30 secs actieve rust. Ik probeer mijn split zo laag mogelijk te krijgen en dat kwam neer op 1:26 bij de eerste interval en daarna tussen de 1:30-1:35

Om mijn elleboog te laten rusten, ga ik de squats tijdelijk vervangen door de legpress en laat ik de presses even achterwege. De cleans, chins en deadlifts blijf ik gewoon doen.
 
Deadlift:
5x145 :)

Chins:
8xbw
6xbw

Legpress, flies en lateral raises.

Daarna nog twee intervals op de ergo, maar daar kon ik niet veel meer uithalen. Ben wel gedurende mijn hele eerste interval onder de 1:30 split gebleven dus dat vond ik wel nice.
 
Zo daar zijn we weer! Allereerst een zalig nieuwjaar aan iedereen!

In grote lijn zijn de feestdagen voor mij erg goed verlopen. Ik werd alleen erg ziek op tweede kerstdag. Heb mijn ontbijt uitgekotst en de rest van de dag niks binnen kunnen houden. De dag erna wel, maar toen moest ik natuurlijk nog voorzichtig zijn met hoeveelheden en soorten producten. Op de andere dagen gewoon gegeten waar ik zin in had en wanneer ik er zin in had. Daaruit mag ik concluderen dat ik maar weinig zin had in eten, want ik ben maar liefst 2,5 kg afgevallen. Dat viel vanochtend toch even tegen.

Gelijk maar even de schade gaan bekijken in de sportschool en dat viel ook niet mee:

Squat:
5x110
5x110
5x110

Bench:
5x75
5x75
5x75

Powerclean:
3x55
3x55
3x55
3x55
3x55

Ik verwacht mijn kracht echter weer redelijk snel terug te krijgen als ik mijn bulk nog even doortrek en dat is dus precies wat ik ga doen. Nog 1 a 2 weken bulken om weer op kracht te komen en dan eindelijk beginnen met cutten.
 
Balen van het ziek zijn en de training. Belangrijkste is dat je je nu gewoon focust op het weer terug opbouwen inderdaad, zou zo maar kunnen dat dat sneller gaat dan je denkt :)

Heerlijk trouwens, iedereen (bijna) aan de cut!
 
Balen van het ziek zijn en de training. Belangrijkste is dat je je nu gewoon focust op het weer terug opbouwen inderdaad, zou zo maar kunnen dat dat sneller gaat dan je denkt :)

Heerlijk trouwens, iedereen (bijna) aan de cut!

Inderdaad! De vetjes mogen er zeker weer af. Begin alweer een pensje te kweken :')

Van de week een training overgeslagen. Had maar liefst twee dagen spierpijn aan mijn benen en was ook niet echt uitgerust i.v.m. verscheidene feestjes deze week.

Vandaag wel weer aan de slag:

Squat:
5x115
5x115
5x115

Press:
5x50
5x50
5x50

Deadlift:
5x140

Wel nog gezeik met een curlbro dat ik 'te lang' over mijn squats deed. Er staat namelijk maar één squatrek en als ik moet squatten, duurt dat gewoon 20-30 minuten (incl. warming up). Lijkt me inderdaad frustrerend als je daarop moet wachten, maar dat is dan vooral heel vervelend voor hem.
 
Squat:
5x117,5
4x117,5
3x117,5
Heb moeten overstappen op een andere grip om die blessure te voorkomen dus vandaar minder reps.

Bench:
5x77,5
5x77,5
5x77,5

Powerclean:
3x57,5
3x57,5
3x57,5
3x57,5
3x57,5

Chins:
7xbw
6xbw
5xbw

Pomp in de onderarmen :/
 
Lekker dat je de bench en power cleans hebt kunnen verhogen! Een van de verschrikkelijkste dinngen als je het mij vraagt... Pomp in je onderarmen :p

Hoe gaat het cutten?
 
Lekker dat je de bench en power cleans hebt kunnen verhogen! Een van de verschrikkelijkste dinngen als je het mij vraagt... Pomp in je onderarmen :p

Hoe gaat het cutten?

Ik vind het ook verschrikkelijk :p Ik merk dat mijn rug nog makkelijk één en miss twee reps zou kunnen maken, maar door die onderarmen lukt het gwn niet :p

Anyway... Ik ben dus nog niet aan het bulken. Ik wil eerst mijn squat weer op 5x120 en mijn bench op 5x80+. Daarna ga ik pas cutten. Ga de volgende keer gewoon mijn press vervangen door de bench om op die manier sneller bij mijn doelen uit te komen. En dan eindelijk cutten no more Specto Pren ;)
 
Ik vind het ook verschrikkelijk :p Ik merk dat mijn rug nog makkelijk één en miss twee reps zou kunnen maken, maar door die onderarmen lukt het gwn niet :p

Anyway... Ik ben dus nog niet aan het bulken. Ik wil eerst mijn squat weer op 5x120 en mijn bench op 5x80+. Daarna ga ik pas cutten. Ga de volgende keer gewoon mijn press vervangen door de bench om op die manier sneller bij mijn doelen uit te komen. En dan eindelijk cutten no more Specto Pren ;)

Echt té naar inderdaad :p

Ah okee! Niks mis met wat doelen omswitchen, is goed om te weten waar je eigen prioriteiten liggen. Zijn wel mooie doelen, goodluck!

Mij leek een paar weken geleden een 5*BW squat leuk (destijds 67.5 kg), maar dan had ik echt nog een aantal weken door moeten sukkelen merkte ik. Nu eerst even wat strakker in pak komen te zitten :)
 
Grrrr...

Vandaag weer getraind, maar dat viel toch vies tegen. Tijdens mijn eerste squatset bleek mijn peesontstekking weer terug te zijn gekomen.

Squat:
5x117,5

Toen maar direct gestopt.

Ik voelde vorige keer wel al iets tijdens de chins dus ik vermoed dat die ook niet helpen. Ik ga komende week dus op onderhoud eten en helemaal niet trainen of roeien. Daarna ga ik met een wat aangepast schema aan de slag terwijl ik langzaam ga cutten. De krachtafname neem ik dan voor lief. Heb dan waarschijnlijk qua kracht voor niets gebulkt, maar so be it.

Alternatieve schema:

A
3x5 Front Squat
3x8-10 Flies (Of 3x5 dips, weet namelijk nog niet of ik die wel pijnloos kan doen)
5x3 Power Clean
3x5 Barbell Row

B
3x5 Front Squat
3x8-10 Lateral Raise
1x5 Deadlift

Ik wil eigenlijk nog ergens glute ham raises erin proppen, maar weet niet zo goed waar. Iemand suggesties?
 
Eindelijk weer getraind!

Front Squat:
5x80
5x80
5x80
Moest heel erg aan de techniek wennen dus dat viel wat tegen. Die stang drukt ook een beetje mijn keel dicht, waardoor ik steeds reflexmatig ga hoesten. Niet fijn!

Flies (machine)
9x73
9x73

Powerclean:
3x60
3x60
3x60

Barbell Row:
5x75
5x75
5x75

Leg Curl:
8x100
8x100

Begin vanaf morgen definitief met cutten dus daarom dat ik de flies, cleans en leg curl wat minder setjes doe.
 
Back
Naar boven