Fitness Seller

Ik ga ervoor!! 30 kg afvallen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Wiro

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
125
Waardering
26
Lengte
1m78
Massa
113kg
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Goedendag, ik ben een man van 43 en ben weer aan het trainen geslagen. Woog 3 wken terug 133,7 kg . En dit zijn geen spieren!! Heb veel getraind (krachttraining) en ben door 2 hernias steeds gestopt. Gevolg ....133 kg. Ben dus weer begonnen met 3x pw fullbody en schoner eten. Ben nu 129,2 kg. Gaat redelijk dus maar ik ben er nog lang niet. Kan niet alle oefeningen doen ivm de hernias ( ben er niet aan geholpen).
Doe geen cardio maar 70 min kracht per trainingssessie.
Mijn eten ziet er ongeveer zo uit als in de fotos. Moet ik meer eten of lekker zo doorgaan?
Miss nog andere tips?
Alles is welkom
 
Goed bezig!!!!

Als je ongeveer een kilo per week afvalt ga je al hard zat en kun je dat gewoon aanhouden imo. Goed bezig in ieder geval. Ga ook niet te hard lijnen, want dit is er niet op een paar weken tijd aangekomen dus dat moet je ook niet in 2 weekjes er af willen hebben.Gewoon gematigd en gestructureerd afvallen houd je aan het einde van het verhaal ook gewoon langer vol.
Oftewel lekker trainen, goed opletten met het eten. Niet te veel naar die weegschaal kijken. Houd vooral de spiegel in de gaten.

Oh ja en had ik al gezegd dat je goed bezig bent?
 
Bedankt! Ik ben ook wel tevreden hoor. Maar goede tips zijn altijd welkom!!
 
Ik vind die app niet heel helder, maar ik probeer het: moet je niet wat meer eten? Je app geeft aan dat je rond de 2400 kcal moet eten en jij zit er fors onder?

Anyway, paar punten:

- hoe heb je je onderhoudsniveau berekend? Als dat met de app is, kan ik er niks over zeggen, maar probeer eens bijvoorbeeld de harris benedict formule om s te kijken wat die zegt;
- je mag meer (onverzadigd) vet eten en veel meer eiwitten. Ik zou dat doen ten koste van je koolhydraten. Ik weet uit ervaring dat dat "vervelend" kan zijn (want betekent minder brood etc.), maar ik zou hier wel iets aan doen;
- vind je wat je eet lekker? Zo niet, eet dingen die je wel lekker vindt anders hou je het moeilijker vol op de langere termijn. Los hiervan: je mag best variëren. Zeker in het begin hoef je jezelf niet elke dag te vervelen met pasta met gehakt iedere dag. Rijst/zoete aardappelen met kip/vis e.d. mag ook. Er zijn mensen die op langere termijn elke dag exact hetzelfde eten (ik ook in mijn cuts), maar dat raad ik je af in het begin omdat je daarvoor eerst wat doorzettingsvermogen voor moet "opbouwen";
- ik mis de groente en het fruit redelijk. Imo van groot belang voor iedere sporter of voor iedereen die serieus bezig is met zn gezondheid. Zitten veel vezels in, vitamines/mineralen en andere micro's die positieve bijdrage leveren aan je gezondheid. Ik eet zelf rond de 500 gr. groente per dag (soms zelfs meer) en elke dag 2 stuks fruit, zoveel hoef je nou ook weer niet maar op zn minst 200 gr. groente en 2 stuks frui. Dat doe je soms, maar het is niet heel veel allemaal;
- tot slot: voor nu is het OK maar ik zou persoonlijk langzaam ook de dingen uit je schema halen zoals rookworst, speklapjes en smeerkaas. Vaak veel onnodig veel (verzadigd) vet, zout en andere rommel. Nogmaals, ik zou het nu aanhouden maar langzaam afbouwen. Kip, vis en andere magere vleessoorten zijn beter.

Dat waren mn eettips, succes en probeer niet te snel af te vallen. zoals hierboven is gezegd is 1 kg per week echt de max. Sneller afvallen is niet goed, al denk je dat voor je gevoel, het is echt niet zo.

Over je training. je geeft aan geen cardio te doen, alleen 3x p.w. krachttraining van 70 min. beweeg je daarnaast veel? Zo niet, dan zou ik wel cardio toevoegen. Het is altijd beter om meer te bewegen (en iets meer te eten) dan weinig bewegen (en weinig eten). Ook is het goed voor je lijf, komt het je herstel ten goede (bloeddoorstroming in je lijf wordt beter) en je gaat je letterlijk fitter voelen (niet na week 1, 2 of 3, maar lange termijn, de aanhouder wint gaat hier echt op). Probeer iets wat je leuk vindt, als je cardio echt niks vindt moet je het laten. Als je iets gaat doen, let er wel op dat je niet je rug/knieen (nog meer) belast. Denk aan fietsen, crosstrainer of lopen op rustige snelheid (5km per uur voor een uur, = toch weer een paar 4-500 Kcal). Success
 
Laatst bewerkt:
Top! Bedankt voor je reactie. Ik eet zal is met de formule aan de gang gaan.
Het onderhoudsnivo komt vn de app. Ik ben eigenlijk begonnen voor mijn dochter en dacht zo'n app is wel grappig. Echter nu krijgt pa de smaak weer te pakken en word bloedfanatiek hahahah. De dingen die ik eet vind ik heerlijk. Elke dg rijst of pasta gaat mij niet tegenstaan maar variatie kan natuurlijk geen kwaad. Ben uren aan het lezen over voeding dus zal is wat variatie aan brengen.
Ik kreeg van een bb de tip om weinig fruit te eten en cardio achwterwege te laten. Fruit zit suiker in en je kunt beter 3x per week full body volle bak dan in die 70 min ook nog cardio doen was zijn verhaal.
Wat betreft de rookworst en speklappen klopt het natuurlijk,maar zoals ik al zei ben ik wat meegaan doen met de dochter dus ik at gewoon wat de pot schaft en soms met de dochter mee. Overdag probeerde ik wel beter te eten. Dus brood ,fruit,haring enz. Ik heb nu ook eiwitshake besteld om eiwit wat op te krikken. Verder ga ik nu verfijnen in het eten met de recepten op dit forum. ( die zijn geen straf hahaha).
Ik drink geen frisdrank meer en alleen thee en water met slimpie en dat bevalt me best. Ik vind het super dat je reageerd en zal zeker met de tips aan de gang gaan. Bedankt!!
 
Handige formule! Foto toont wat eruit komt. Welke waarde moet ik nu aanhouden?

image.jpg
 
Vind persoonlijk je eiwitten ook erg weinig. Zou voor minimaal 1.5gram per 1kg gaan. Je weegt nu rond de 130kg, en zit maar tussen de 95 en 115 gram.

Zoals bekend is, zijn eiwitten erg belangrijk bij krachttraining, dus zou dan toch proberen om richting de 180 gram te gaan. Haal ze dan uit kipfilet, eieren en dergelijke :).

Succes!. Hopelijk krijg je plezier in sporten en dan komen de kilo's vanzelf!
 
Ondanks dat Myfitnesspal een geweldige app is (maak er zelf dagelijks gebruik van) reken je beter met een andere formule (harris bv zoals voorgesteld door Ilyasse) je onderhoud e.d. uit. Via Myfitnesspal kwam ik nooit echt op een degelijk resultaat uit.
http://scoobysworkshop.com/accurate-calorie-calculator/
http://www.fitsociety.nl/afvallen/bereken-jouw-caloriebehoefte/

Probeer er een paar en dan kom je er snel op uit wat het ongeveer gaat zijn.

Voor de rest kan ik enkel beamen wat ze hierboven zeggen, meer eiwitten en meer vet kan zeker geen kwaad!

Succes verder :wl:
 
Bedankt! Ga er mee aan de slag
 
Heel heel veel succes! Als je wil, gaat het je lukken. Laat je vooral niet te veel saboteren door je omgeving ;)
 
  • Like
Waarderingen: Wiro
Ondanks dat Myfitnesspal een geweldige app is (maak er zelf dagelijks gebruik van) reken je beter met een andere formule (harris bv zoals voorgesteld door Ilyasse) je onderhoud e.d. uit. Via Myfitnesspal kwam ik nooit echt op een degelijk resultaat uit.
http://scoobysworkshop.com/accurate-calorie-calculator/
http://www.fitsociety.nl/afvallen/bereken-jouw-caloriebehoefte/

Probeer er een paar en dan kom je er snel op uit wat het ongeveer gaat zijn.

Voor de rest kan ik enkel beamen wat ze hierboven zeggen, meer eiwitten en meer vet kan zeker geen kwaad!

Succes verder :wl:

Vraagje over de Harris berekening. Ik ben ook nieuw met alles en heb de Harris berekening gedaan. Maar als je deze berekening doet pak je dan je huidige gewicht of het gewicht waar je naartoe wilt? Als ik namelijk mijn huidige gewicht pak en ga daar 20% onder zitten mag ik nog best wat eten...terwijl fit worden echt mijn doel is. Of moet ik hiervoor een topic openen? Groetjes crossheart
 
Huidige gewicht
 
Succes kerel! Zal dit topic op de voet volgen om je prestaties te bekijken ^^ kan ik misschien nog wat van leren eventueel :p
 
  • Like
Waarderingen: Wiro
Ik zou je TDEE met Mufflin St. Jeor berekenen, is betere formule voor wanneer je wat dikker bent en vet % niet kent.
Jouw BMR is rond 2200Kcal
 
Ok . Zou is ff kijken. Bedankt voor je reactie. Moet echt vp laten meten. Doe nu mbv meetlint maar dat is zo on nauw keurig. Voel me heerlijk bij het sporten en heb er plezier in om een beetje te verdiepen in verschillende topics. Beetje bij beetje komt het met de voeding uiteindelijk ook wel goed. Val nog steeds af dus dat is meegenomen
 
Heb de formule toegepast en kom om 1 kg in de wk afvallen op 2200 call

Dan gaat het redelijk goed met mijn eten!!
 
Op zo weinig Kcal val ik zelfs nog af en ik ben ongeveer 50kg lichter dan jij.
 
Dan snap ik er niks meer van
 
Dan snap ik er niks meer van

Volgens mij heb je de caloriebehoefte niet uitgerekend op de verschillende sites die zijn gegeven. Gewoon je onderhoud uitrekenen en daar 500Kcal onder gaan zitten. Ik weeg zelf 96kg met lengte 202cm en zit al op onderhoud 3200Kcal, en op af te vallen eet ik tussen de 2700 en 2900 en dat gaat prima hier.

Jij bent een stuk zwaarder en maar 20cm kleiner, dus met 2200kcal per week zit je veel te weinig. Dan heb je je onderhoud niet goed uitgerekend. En als je te weinig eet dan gaat het op een gegeven moment juist trager dan dan je -500kcal onder onderhoud zit ;)
 
Volgens mij heb je de caloriebehoefte niet uitgerekend op de verschillende sites die zijn gegeven. Gewoon je onderhoud uitrekenen en daar 500Kcal onder gaan zitten. Ik weeg zelf 96kg met lengte 202cm en zit al op onderhoud 3200Kcal, en op af te vallen eet ik tussen de 2700 en 2900 en dat gaat prima hier.

Jij bent een stuk zwaarder en maar 20cm kleiner, dus met 2200kcal per week zit je veel te weinig. Dan heb je je onderhoud niet goed uitgerekend. En als je te weinig eet dan gaat het op een gegeven moment juist trager dan dan je -500kcal onder onderhoud zit ;)

Je hebt gezien dat TS een erg hoog bf% heeft en jij een redelijk laag bf% ? dwz, jij hebt veel meer spiermassa/VVM dan TS.
 
Back
Naar boven