Fitness Seller

Ervaringen met testim en Androgel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

terryboy

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2004
Berichten
583
Waardering
26
Sinds deze maand begonnen met trt. Eerste paar dagen testim 50 mg gebruikt maar dit spul had een zeer lange droogtijd. Sterker nog, het droogde helemaal niet maar bleef superplakkerig. Shirts bleven eraan plakken enz. Nu over op androgel. Wat zijn jullie ervaringen met gels? Hoe is de opname en wat zijn jullie serumlevels bij bv 50 mg en 100 mg gel?
 
Zit zelf op Tostran gel ideaal met pompje

20mg / gram zat op 40mg op 36,2 :D
 
Hoeveel uur na het smeren is dit geprikt?
Doe je de gel ook op je armen? Maw, is de priklocatie ook waar je de gel smeert?
Met actief 4 mg test per dag (28 per week) kom jij op serumlevels van dik 36??
 
Laatst bewerkt:
1,5 na aanbreng is het geprikt moest het wel verlagen :D dus niet
ik breng het op mn binnenkant benen aan.

jah de endo zei al tegen mij, thuis goed zekers aan de bak haha....
ik vond het ook zeker hoog ! had ik niet verwacht en de endo volgensmij ook niet.


(ref. hij moest zitten tussen de 5,5 en 30 dacht ik )
 
Sinds deze maand begonnen met trt. Eerste paar dagen testim 50 mg gebruikt maar dit spul had een zeer lange droogtijd. Sterker nog, het droogde helemaal niet maar bleef superplakkerig. Shirts bleven eraan plakken enz. Nu over op androgel. Wat zijn jullie ervaringen met gels? Hoe is de opname en wat zijn jullie serumlevels bij bv 50 mg en 100 mg gel?
van de androgel word ongeveer 10% door de huid opgenomen, en het beste aan te brengen binnenkant armen, binnenkant benen, omdat de huid dunner is dus bloedvaten dichter aan de oppervlakte
Androgel droogt naar mijn ervaring binnen 5 min.
 
van de androgel word ongeveer 10% door de huid opgenomen, en het beste aan te brengen binnenkant armen, binnenkant benen, omdat de huid dunner is dus bloedvaten dichter aan de oppervlakte
Androgel droogt naar mijn ervaring binnen 5 min.

Hoeveel gel gebruik je? En wat voor waardes haal je daarmee?
Androgel droogt idd veel sneller dan testim.
 
Laatst bewerkt:
Beter tostran idd, is veel geconcentreerder en scheelt je dus een hoop gesmeer.
 
Hoeveel gel gebruik je? En wat voor waardes haal je daarmee?
Androgel droogt idd veel sneller dan testim.
Ik smeer 2 zakjes van 50 Mg, nu ongeveer 2 jaar, dit doe ik omdat mijn test laag was, zo rond de 7,6 ( dit was een paar jaar na verweideren van linker zaadbal ( zaadbalkanker )
Waarden zijn wel gestegen maar niet veel zat in mei 2015 op 11,8
Sinds ik weer train, heb ik 15 jaar niet gedaan wegens op en neer gaande depressie klachten, toen op aanraden van arts algeheel bloedbeeld laten testen daar kwam toen naar voren dat het testosteron erg laag was, toen ben ik gaan smeren met androgel, er ging toen een wereld voor mij open klachten gingen geleidelijk weg.
Ben sinds ik weer train 10 kg aangekomen
Hoeveel gel gebruik je? En wat voor waardes haal je daarmee?
Androgel droogt idd veel sneller dan testim.
 
Beter tostran idd, is veel geconcentreerder en scheelt je dus een hoop gesmeer.
Droogt ook heel langzaam, pompflesje doet soms wel dan weer klein beetje dan weer niet, okee is beter geconcentreerd
 
Droogt ook heel langzaam, pompflesje doet soms wel dan weer klein beetje dan weer niet, okee is beter geconcentreerd

Die ervaring heb ik niet maargoed ik doe ook gerust even een pompje extra.
 
ik vind het drogen van het gel wel goed gaan eigenlijk, met testim was het een ramp.
 
Die ervaring heb ik niet maargoed ik doe ook gerust even een pompje extra.
Deed ik ook, maar ging apotheek weer zeuren dat ik nog genoeg moest hebben liggen, is een zeikwijf, terwijl huisarts gewoon recept uitschrijft.
Zit nu in 4de week test e 250 / deca 200, na deze kuur ga ik verder met smeren van de gel
 
Ik smeer 2 zakjes van 50 Mg, nu ongeveer 2 jaar, dit doe ik omdat mijn test laag was, zo rond de 7,6 ( dit was een paar jaar na verweideren van linker zaadbal ( zaadbalkanker )
Waarden zijn wel gestegen maar niet veel zat in mei 2015 op 11,8
Sinds ik weer train, heb ik 15 jaar niet gedaan wegens op en neer gaande depressie klachten, toen op aanraden van arts algeheel bloedbeeld laten testen daar kwam toen naar voren dat het testosteron erg laag was, toen ben ik gaan smeren met androgel, er ging toen een wereld voor mij open klachten gingen geleidelijk weg.
Ben sinds ik weer train 10 kg aangekomen

Dus met 100 mg androgel zit op serumlevels van 11,8?
 
ik vind het drogen van het gel wel goed gaan eigenlijk, met testim was het een ramp.
Androgel droogt idd super. Testim vond ik echt waardeloos. Snap niet hoe ze dat kunnen verkopen/voorschrijven.
 
van de androgel word ongeveer 10% door de huid opgenomen, en het beste aan te brengen binnenkant armen, binnenkant benen, omdat de huid dunner is dus bloedvaten dichter aan de oppervlakte
Androgel droogt naar mijn ervaring binnen 5 min.

Hoe kom je erbij dat slechts +/- 10% van androgel word opgenomen door de huid? Ik gebruik sinds kort 75 mg p/dag als TRT dus dan zou mijn lichaam daar slechts 7,5 mg/dag van opnemen?
Hoeveel moet ik dan wel niet nemen om aan "gemiddelde" TRT-waarden te komen? Ik dacht dat de "gemiddelde" TRT-waarden die ook daadwerkelijk effect hebben zo rond de 125mg/week liggen? (Nebido 1000mg/8wkn, sustanon 250mg/2wkn)
Ik krijg nu al een gigantische droge huid van die rotzooi en vind 75mg al een behoorlijke kwak om op te smeren.. overigens wil die suffe endo van mij me sowieso niet meer dan 75mg/dag voorschrijven aangezien m'n test-level nu gestegen is van 12 naar 14nmol/l dus zij heeft haar werk gedaan denkt ze... zucht... ik wil test-waarden boven de 25nmol/l! mijn Oestradiol is zeer laag.
 
Met gels ga je idd nooit normale waarden krijgen. Met 1 zakje (5 mg dus) daalt je test mogelijk zelfs. (door supressie en onvoldoende aanvulling)
De gevestigde orde van endo's vinden idd een waarde van 14 al normaal. Ik ben persoonlijk van mening dat als je al aan de trt gaat je moet mikken op hoog normaal waarden. Dus idd een dalwaarde van op zijn minst 20 nmol.
 
Wat Terry boy zegt is waar, bij gebruik van test, welke vorm dan ook, word er een gedeelte omgezet door aromatase waardoor vrij test niet echt omhoog gaat, maar daar kunnen experts ( zoals Cools, vangalen en anderen meer van uitleggen
 
Hoe kom je erbij dat slechts +/- 10% van androgel word opgenomen door de huid? Ik gebruik sinds kort 75 mg p/dag als TRT dus dan zou mijn lichaam daar slechts 7,5 mg/dag van opnemen?
Hoeveel moet ik dan wel niet nemen om aan "gemiddelde" TRT-waarden te komen? Ik dacht dat de "gemiddelde" TRT-waarden die ook daadwerkelijk effect hebben zo rond de 125mg/week liggen? (Nebido 1000mg/8wkn, sustanon 250mg/2wkn)
Ik krijg nu al een gigantische droge huid van die rotzooi en vind 75mg al een behoorlijke kwak om op te smeren.. overigens wil die suffe endo van mij me sowieso niet meer dan 75mg/dag voorschrijven aangezien m'n test-level nu gestegen is van 12 naar 14nmol/l dus zij heeft haar werk gedaan denkt ze... zucht... ik wil test-waarden boven de 25nmol/l! mijn Oestradiol is zeer laag.
Heb je ook lichamelijke klachten waarom je boven de 25 wil zitten, en wat is je leeftijd als ik vragen mag
 
Ramires

Alle lichamenlijke en geestelijke klachten die veel te lage test-levels met zich meebrengen zoals zeer laag libido, depressief, passief, emotioneler dan een zwanger of ongesteld wijf etcetc..
Ben natuurlijk ook bijna ieder jaar wel 2mnd on geweest de afgelopen 15jr dus ik ken ook de andere zijde van het verhaal.. ben nou 43jr en sinds kort alles kwijt wat me lief was, vooral als gevolg van mijn zeer lage libido...
Als je dan toch je eigen test aanmaak plat legt dan streef je al snel naar waarden die hoog binnen de verantwoorde grenzen liggen nietdan? Het is niet de bedoeling dat ik me door de TRT nu ipv een 80-jarige als een 70-jarige ga voelen... dat is namenlijk wat ik momenteel ervaar bij 75mg/dag androgel... en bij een T van 14nmol/l
 
Back
Naar boven