Fitness Seller

Bosshogg's Powerlifting Log

Bezoekers in dit topic

Woon op 100 meter afstand van die harde show, ik voelde je aanwezigheid ook een beetje:o

Volgende keer gewoon gaan


#paused bench
120x5x6

#front squat
160x2x2
160x1
140x3x2

#deficit deadlift
245x3x4
255x3

Bench ging lekker
 
Sterrekuh bench heur beussheuuggg
 
Je manier van squatten lijkt er veel op die van mij. Eerst benen omhoog en dan een halve goodmorning :)
 
Flinke deficits ook

Gaan wel lekker de laatste tijd. Ook nog beltless want een riem zit niet lekker onderin

Sterrekuh bench heur beussheuuggg

Benchhogg

Je manier van squatten lijkt er veel op die van mij. Eerst benen omhoog en dan een halve goodmorning :)

Niet echt een positief iets. Na het EK ga ik eens flink aan mijn squat werken. Zelfs met front squats kom ik eerst naar voren en dan pas omhoog
 
Ik ben zelf ook aan het frontsquatten om rechter te staan maar het hoeft niet per definitie verkeerd te zijn om zo te squatten. Layne Norton wordt vaak bekritiseerd om zijn vorm terwijl hij wel het wereldrecord heeft.

De squats van de filmpjes uit je sig zien er trouwens beter uit vind ik
 
Dat 1 persoon wegkomt met zoiets wil niet zeggen dat het goed is... net als mensen die met een bolle rug pullen die zeggen: ja doet kk ook.
Als ik Vito was zou ik echt veel focussen op het sterker en mobieler maken van zijn bovenrug.

Je ziet het bij heel veel mensen, bovenrug is te stijf voor bepaalde oefeningen dus wordt de kracht ergens anders vandaan gehaald, probleem wordt dan steeds erger.

Had zelf hetzelfde probleem maar heb het er nu voor een groot deel uit.

Gaat je echt kilo's op je squat brengen denk ik Vito.
 
Dat 1 persoon wegkomt met zoiets wil niet zeggen dat het goed is... net als mensen die met een bolle rug pullen die zeggen: ja doet kk ook.
Als ik Vito was zou ik echt veel focussen op het sterker en mobieler maken van zijn bovenrug.

Je ziet het bij heel veel mensen, bovenrug is te stijf voor bepaalde oefeningen dus wordt de kracht ergens anders vandaan gehaald, probleem wordt dan steeds erger.

Had zelf hetzelfde probleem maar heb het er nu voor een groot deel uit.

Gaat je echt kilo's op je squat brengen denk ik Vito.
wat heeft een sterke of mobiele bovenrug precies te maken met het excessief veranderen van je hip angle tijdens het omhoog komen? (ervan uitgaand dat je je ruggengraat zo neutraal mogelijk wil houden)
 
Dat 1 persoon wegkomt met zoiets wil niet zeggen dat het goed is... net als mensen die met een bolle rug pullen die zeggen: ja doet kk ook.
Als ik Vito was zou ik echt veel focussen op het sterker en mobieler maken van zijn bovenrug.

Je ziet het bij heel veel mensen, bovenrug is te stijf voor bepaalde oefeningen dus wordt de kracht ergens anders vandaan gehaald, probleem wordt dan steeds erger.

Had zelf hetzelfde probleem maar heb het er nu voor een groot deel uit.

Gaat je echt kilo's op je squat brengen denk ik Vito.


Volgens mij komt de matige techniek ook door het naar voren komen van mijn knieën helemaal onderin de squat. Wanneer die terug veren komt mijn heup naar voren en daarmee mijn hele bovenlichaam.

Hoe zou ik mijn bovenrug mobieler kunnen krijgen? Stretchen?

Bovenrug sterker maken is altijd wel een goed iets om te doen. Eens zien of ik wat extra oefeningen in mijn schema voor het WK kan proppen.
 
wat heeft een sterke of mobiele bovenrug precies te maken met het excessief veranderen van je hip angle tijdens het omhoog komen? (ervan uitgaand dat je je ruggengraat zo neutraal mogelijk wil houden)

Die hip angle is vaak aangeleerd gedrag om te compenseren.
 
Volgens mij komt de matige techniek ook door het naar voren komen van mijn knieën helemaal onderin de squat. Wanneer die terug veren komt mijn heup naar voren en daarmee mijn hele bovenlichaam.

Hoe zou ik mijn bovenrug mobieler kunnen krijgen? Stretchen?

Bovenrug sterker maken is altijd wel een goed iets om te doen. Eens zien of ik wat extra oefeningen in mijn schema voor het WK kan proppen.

Heb op mijn laptop hoop staan voor mobiliteit voor je bovenrug, zal morgen even kijken.

Voor maar ontwikkeling/kracht doe ik iig: bent over side raise, face pulls, pull through en seal rows.
 
heeft bij jou ook te maken dat je knieen naar binnenkomen. Daardoor word je arm tussen de bar en je knie en heup groter waardoor je verder voorover komt.

Ik heb het trouwens ook bij frontsquats. Volgens mij heeft iedereen dat je voorover komt bij frontsquats gewoon quads die falen
 
Volgens mij komt de matige techniek ook door het naar voren komen van mijn knieën helemaal onderin de squat. Wanneer die terug veren komt mijn heup naar voren en daarmee mijn hele bovenlichaam.

Hoe zou ik mijn bovenrug mobieler kunnen krijgen? Stretchen?

Bovenrug sterker maken is altijd wel een goed iets om te doen. Eens zien of ik wat extra oefeningen in mijn schema voor het WK kan proppen.

Dat is volgens mij het probleem dus juist NIET. De rug van Bosshogg is sterk en juist daardoor denk ik dat hij onbewust zijn relatief zwakkere quads probeert te compenseren door meer rug / hams te gebruiken door er een soort goodmorning van te maken.
 
Ik ben zelf ook aan het frontsquatten om rechter te staan maar het hoeft niet per definitie verkeerd te zijn om zo te squatten. Layne Norton wordt vaak bekritiseerd om zijn vorm terwijl hij wel het wereldrecord heeft.

De squats van de filmpjes uit je sig zien er trouwens beter uit vind ik

Vito's lichaamsverhoudingen zijn in de verste verte niet te vergelijken met die van layne norton en zijn bewegingspatroon op de squat is ook totaal niet vergelijkbaar met dat van norton. Het is gewoon een techniek breakdown die imo te maken heeft met twee zaken, en ook in de volgende volgorde:
- niet genoeg focus op goeie techniek en de juiste cues. Veel meer hameren op elk gewicht serieus nemen, van lege halter tot werkgewicht, elke set, elke rep hetzelfde, met de juiste focus;
- achterlopende spiergroepen, met name de quads en in mindere mate ook de bovenrug.

Maar het eerste punt is imo veel meer van toepassing dan het tweede
 
Dat is volgens mij het probleem dus juist NIET. De rug van Bosshogg is sterk en juist daardoor denk ik dat hij onbewust zijn relatief zwakkere quads probeert te compenseren door meer rug / hams te gebruiken door er een soort goodmorning van te maken.

Zijn onderrug is sterk, bovenrug niet, in ieder geval niet in verhouding.
 
dat omhoog schieten van de heupen in combinatie met forward lean is gewoon de slechte gewoonte om lading van je knieen te verplaatsen naar de heupen

je moet gewoon gewicht durven verlagen totdat je dat bewust niet meer kunt doen en vanaf daar verder bouwen

Zijn onderrug is sterk, bovenrug niet, in ieder geval niet in verhouding.

als zn bovenrug de beperkende factor zou zijn, waarom wordt zn squat dan steeds heup dominanter (en daardoor dus ook zwaarder voor de rug) en minder quad dominant naarmate het gewicht toeneemt?
 
Vito's lichaamsverhoudingen zijn in de verste verte niet te vergelijken met die van layne norton en zijn bewegingspatroon op de squat is ook totaal niet vergelijkbaar met dat van norton. Het is gewoon een techniek breakdown die imo te maken heeft met twee zaken, en ook in de volgende volgorde:
- niet genoeg focus op goeie techniek en de juiste cues. Veel meer hameren op elk gewicht serieus nemen, van lege halter tot werkgewicht, elke set, elke rep hetzelfde, met de juiste focus;
- achterlopende spiergroepen, met name de quads en in mindere mate ook de bovenrug.

Maar het eerste punt is imo veel meer van toepassing dan het tweede

Ik zeg ook niet dat hij als Layne squat. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat niet bij iedereen een goodmorning achtige squat een slechte zaak is. Sommige mensen hebben niet de vorm zoals het volgens het boekje moet maar dat is niet altijd erg
 
Ik zeg ook niet dat hij als Layne squat. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat niet bij iedereen een goodmorning achtige squat een slechte zaak is. Sommige mensen hebben niet de vorm zoals het volgens het boekje moet maar dat is niet altijd erg

In dit geval wel want zijn squat is gewoon totaal niet efficiënt. Nortons squat is bedoeld op die bepaalde manier, die van Vito niet.
 
Ik zeg ook niet dat hij als Layne squat. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat niet bij iedereen een goodmorning achtige squat een slechte zaak is. Sommige mensen hebben niet de vorm zoals het volgens het boekje moet maar dat is niet altijd erg

eens

maar je moet er wel naar blijven streven.
 
In dit geval wel want zijn squat is gewoon totaal niet efficiënt. Nortons squat is bedoeld op die bepaalde manier, die van Vito niet.

inderdaad, de benaderingswijze is niet om op die manier te squatten

een beetje net zoals mensen die gewoon een hondslelijke deadlift hebben VS een deadlift van bijvoorbeeld konstantin konstantinovs
 
Back
Naar boven