MuscleMeat

tips voor mijn schema gevraagd

Bezoekers in dit topic

bennyboy1979

Cool Novice
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
53
Waardering
4
Lengte
1m98
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Hey mensen. Ik volg sinds vier weken dit schema. Na een tijd zwaar getraind te hebben kreeg de griep mij te pakken. Ik heb toen bewust gekozen voor dik twee weken totale rust. Ik ben hiervan goed opgeknapt. In de tussentijd heb ik ook kritisch gekeken naar de manier van trainen en mijn voeding. Ik kwam er achter dat ik eigenlijk al geruime tijd een soort van plateau had bereikt en een andere prikkel moest hebben. Mede dankzij dit forum en internet, heb ik besloten dit schema te gaan doen. Voeding is bij mij in orde.

Ik wil jullie graag vragen eens kritisch naar dit schema te kijken. Je kunt zien dat ik bij de echt grote oefeningen deadlift, presses, squats wat lager in de reps zit. dat is bewust omdat ik deze oefeningen erg zwaar pak. De overige oefeningen zit ik in een iets hogere reprange ook dat is bewust. Hierbij let ik wat meer op spierspanning etc.

Ik voel me erg goed bij dit schema maar ben gewoon benieuwd naar eventuele verbteringen. Trainingsdagen zijn dag 1, 2, 3 rust 1, 2, 3 rust etc etc. Cardio pak ik op de mtb in weekend en loopband na training

Pull dag 1
Barbell deadlifts 4*6-8
Chin-up 4*6-8
BOR 4*8-10
Close grip pulldowns 4*8-10
Standing barbell curl 4*6-8
Hammer curl 4*6-8
Abs.

Push dag 2
Incline bench press 4*6-8
Dumbell bench press 4*6-8
Chest dip 3*8
Cable crossover 4*6-8
Dumbell schoulder press 4*6-8
Overhead dumbell ext 4*8-10
Side lateral raises 4*6-8
Front raises 4*8-10

Legs dag 3
Squats 4*6-8
Stiff legged deadlift 4*6-8
Leg press 4*6-8
Leg ext 4*8-10
Seated calf raise 4*10
Standing calf raise 4*10
Abs

Thanks
 
Ik vind persoonlijk Incline, Dips, DB Press én front raises veel te veel front delt werk in vergelijking met achterkant schouders waarvoor je geen directe oefening doet.
 
Je pushdag vind ik nogal zwaar. Front raises vind ik persoonlijk niet nodig met incline bench press, dumbell bench press en shoulder press. Ook voor je benendag zou ik nog iets van een leg curl en/of glute ham raise erin steken voor je hamstring
 
Ik vind persoonlijk Incline, Dips, DB Press én front raises veel te veel front delt werk in vergelijking met achterkant schouders waarvoor je geen directe oefening doet.
thanks nou valt me ook op dat ik de facepulls die ik wel doe er niet in heb vermeld. Dan misschien de fronts eruit
 
Je pushdag vind ik nogal zwaar. Front raises vind ik persoonlijk niet nodig met incline bench press, dumbell bench press en shoulder press. Ook voor je benendag zou ik nog iets van een leg curl en/of glute ham raise erin steken voor je hamstring

Thanks zal idd nog een leg curl bij in kunnen. De pushdag voelt voor mij niet echt zwaar trouwens
 
Thanks zal idd nog een leg curl bij in kunnen. De pushdag voelt voor mij niet echt zwaar trouwens
Is vooral de verhouding :) Maar als je facepulls oid toevoegt en de front raises er uit laat vind ik het beter in evenwicht :)
 
Back
Naar boven