MuscleMeat

borst, borst, borst en nog eens borst...

Bezoekers in dit topic

thinkerbel

Novice
Lid geworden
12 mrt 2014
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
hallo iedereen!
Ik fitness nu ongeveer 3 jaar en ben zeer tevreden van de algemene vooruitgang. Mijn borstkas is veel breder geworden maar het volume blijft STERK ontbreken.
Na een zoveelste trainingsschema dat niet de gewenste vruchten afwierp ben ik nu van plan om me volgend trainingsschema aan te meten:
http://www.bodybuilding.com/fun/beginner-chest-training-guide.htm

Normaal deed ik altijd 6 oefeningen voor borst van telkens een 10-12tal reps, dit programma heeft echter maar 4 oefening van 6-10tal reps.
Wat denken jullie daarvan? Is het niet wat kort?
Ik zou 2x/week zo'n programma doen.
 
Is het in die 3 jaar nooit bij je opgekomen dat 6 oefeningen voor meervoudige sets misschien wat al te veel is voor een maar middelgrote spiergroep als de pectoralis?

En voordat je er wellicht over begint, nee, het is niet strikt noodzakelijk een spier iedere training volledig 'kapot' te trainen om progressie te boeken, vaak integendeel zelfs.

Mogelijk dat minder volume per sessie, maar een keer vaker per week beter werkt voor je.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of je stats kloppen maar met 1m95, 85kg en 17% kan je ook niet verwachten een goede borst te hebben.
 
Minder oefeningen (gewoon borst compounds doen dus) meer eten. Problem fixed.
 
bedankt voor alle reacties! Ik zal dan eens een maand of 2 minder oefeningen doen en dan de vooruitgang bekijken.
Mijn stats zijn al lang achterhaald. Momenteel weeg ik 86kg en zit ik op 10-11% vet.
 
decline bench press kun je bijna nergens doen alleen op de smith.
ik doe 4 oefeningen met 4 sets
 
mag ik vragen hoeveel oefeningen jij dan doet voor chest ? want ik doe zelf ook altijd 6 oefeningen voor chest en ik merk prima vooruitgang
Leg push pull Schema. 2 oefeningen chest + dips.
 
Ok, niet slecht bedoeld, maar na 3 jaar is dat nogal weinig (als je 20 kg aan elke kant + 20 kg barbell benchpress doet, en man en meerderjarig bent), weet je leeftijd niet en of je man/vrouw bent

Zoek jezelf een goeie spotter, doe een jaar max-ot, en probeer naar de 100 kg te streven (3x4-6), lukt je vast wel ! succes
 
Ok, niet slecht bedoeld, maar na 3 jaar is dat nogal weinig (als je 20 kg aan elke kant + 20 kg barbell benchpress doet, en man en meerderjarig bent), weet je leeftijd niet en of je man/vrouw bent

Zoek jezelf een goeie spotter, doe een jaar max-ot, en probeer naar de 100 kg te streven (3x4-6), lukt je vast wel ! succes
Ik weet wel dat, dat helemaal niet veel is! maar het gaat bij mij vooral om het esthetische en niet zo zeer om krachttraining. Desalniettemin ga ik dit jaar inzetten om het omhoog te schroeven.
Btw: het is wel degelijk 25-30kg aan elke kant + barbell.
 
Ik weet wel dat, dat helemaal niet veel is! maar het gaat bij mij vooral om het esthetische en niet zo zeer om krachttraining. Desalniettemin ga ik dit jaar inzetten om het omhoog te schroeven.
Btw: het is wel degelijk 25-30kg aan elke kant + barbell.
Nog steeds niet geweldig na 3 jaar trainen. Ookal train je meer bb dan kracht.
 
30 kg elke kant + 20 kg bb is 80 kg, wat dan wel ok is :)
 
Ik doe ook 5-6 oefeningen voor chest hoor ;( ik bench 80
 
Laat je toch niet gek maken door die idiote sites

Als novice kies je n programma wat bij je past, en niet dat van bv "Arnie"

Ga voor KRACHT dan komt ook de massa vanzelf.. :wl:



En meer "anders " eten....
 
Doe ook 6-8 oefeningen bench 110 kg na 3 jaar...
 
Back
Naar boven