AndroidHealthClinic

Meneer Octo Summerproof (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MeneerOcto

Cool Novice
Lid geworden
9 mrt 2016
Berichten
103
Waardering
19
Lengte
1m77
Massa
76kg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Meneer Octo Summerproof

Na jaren aankloten, meer tijd op mijn klarinet doorgebracht dan in de gym en te vaak snacken bij de Krokante Krab moet het toch echt eens gebeuren: een strakke buik in de zomer!

Ik train al een tijdje, zo'n 2-3 jaar en ben zeker niet dik, maar het laatste beetje vet wil ik er dit jaar toch echt afhebben.
Ik denk dat ik qua rond 14-15% bodyfat zit, mijn huidplooimeter komt eraan dus het exacte antwoord komt hier <tehoogvetpercentage>. Het doel is om dit ongeveer naar zo'n 9-10% terug te brengen!


Ik heb altijd getraint middels een 3-day split, gewicht per dumbell:
Dag 1
Borst

Dumbell Press 4x8 28kg
Incline dumbell press 4x8 24kg
Pullover 4x8 30kg
Dumbell flyes 4x8 14kg


Biceps
Dumbell curl 4x16 (8 per arm) 14kg
EZ-curl 4x8 30kg
Cable curl 4x16 (8 per arm) 10.2kg


Dag 2
Rug
Deadlift 1x8 60kg 1x8 70kg 1x8 80kg 1x8 85kg
Pullup 4x8
Dumbell row 4x8 22kg of Bent-over Barbell Row 4x8 45kg
Hyperextension 4x8 15kg schijf


Triceps
Dips 4x8
Skullcrusher 4x8 24,5kg
Cable pushdown 4x8 23,8kg
Overhead 1 dumbell 1x8 22kg 3x8 24kg


Dag 3
Benen
Squat 1x8 50kg 1x8 60kg 1x8 65kg 1x8 70kg 1x8 75kg
Calf press 4x10 73kg (op leg press machine)
Leg Extension 4x8 54.7kg
Leg curl 4x10 59kg


Schouders
Dumbell press 4x8 16kg
Lateral raise: 4x8 8kg (gestopt ivm blessure rechterschouder)
Bent Deltoid raise 4x8 8kg
Front Deltoid Raise 4x8 9kg


Ik ben van plan dit schema over 2 weken om te gooien naar een pushpull schema, ik doe al te lang hetzelfde en merk dat het erg langzaam gaat, tijd voor wat anders dus. Over 2 weken heb ik veel tijd om een goed schema op te bouwen!

Mijn voeding:
ZqKBYQw.png


Ik eet dus wat onder onderhoud.
Octo traint verder 3-4x per week in de gym en zal in het weekend 1x per week hardlopen (+-5km).

Foto's:
Volgen dit weekend (nu op werk :D)

Waarom log ik dit? Ik hoop van jullie kant waardevolle input te krijgen en misschien dat beginners weer van mijn ervaringen kunnen leren.

Groetjes vanuit Bikinibroek



 
Hier de beloofde foto's. Vanaf maandag dus strict aan het voedingsschema, +- 3-4 keer per week naar de gym.
 
Laatst bewerkt:
Eiwitten zijn vrij hoog en je bodyweight stats zijn best kak no offerte. Wat je nu ook doet tis beide kut. Cutten = bijna negatief lichaamsgewicht overhouden, bulken = powerlifter worden
 
Maandje goet cutten ben je g2g om goed lang te bulken. Zoals jw zegt, eiwitten kan je wel een gram of 30 afhalen.
 
Eiwitten zijn vrij hoog en je bodyweight stats zijn best kak no offerte. Wat je nu ook doet tis beide kut. Cutten = bijna negatief lichaamsgewicht overhouden, bulken = powerlifter worden
Natuurlijk no offense taken ^^ hoe meer kritiek (waar ik iets aan heb) hoe beter! Klopt, ik zal wat eiwitten eraf halen! Wat bedoel je met bodyweight stats?

Ik wil inderdaad eerst even cutten en dan flink bulken! Het doel is gewoon dat ik een keer echt droog ben in de zomer want dat ben ik eigenlijk nooit geweest. Vanaf daar zien we wel verder!
 
Natuurlijk no offense taken ^^ hoe meer kritiek (waar ik iets aan heb) hoe beter! Klopt, ik zal wat eiwitten eraf halen! Wat bedoel je met bodyweight stats?

Ik wil inderdaad eerst even cutten en dan flink bulken! Het doel is gewoon dat ik een keer echt droog ben in de zomer want dat ben ik eigenlijk nooit geweest. Vanaf daar zien we wel verder!
Als ik zo vrij mag zijn zou ik daar niet aankomende zomer voor gaan maar een jaar wachten. Als je nu gaat cutten sta je maanden stil wat gainen betreft
 
Onthoud dat hoe vetter je bent, hoe meer vet je vast zult houden. Een dikke bulk erin gooien is dus geen goed idee, zoals Jw al aangeeft.

Normaal gesproken zou ik zeker niet adviseren om te beginnen met een cut gezien je huidige stats. Je zegt verder dat je al 2-3 jaar traint maar dat komt niet over uit foto's, noch uit stats (no offense). Ik adviseer eerder om een leanbulk in te zetten zodat je grotendeels spiermassa aankomt en je bf% daardoor alsnog daalt. Dan kun je als je 5-10kg bent aangekomen nog eens kijken naar een cut.

''Abs on skinny guys are like big tits on fat chicks: it doesn't count.''
 
Ik adviseer eerder om een leanbulk in te zetten zodat je grotendeels spiermassa aankomt en je bf% daardoor alsnog daalt.

Bulken en bf% dalen, nee kan niet.
 
Bulken en bf% dalen, nee kan niet.
bf% is niets meer dan de verhouding tussen vvm en vet.
Als je relatief meer vvm aankomt dan vet tijdens je bulk, daalt je bf%. Kan dus wel.
 
bf% is niets meer dan de verhouding tussen vvm en vet.
Als je relatief meer vvm aankomt dan vet tijdens je bulk, daalt je bf%. Kan dus wel.

Als beginner misschien ja, maar dat is hij niet meer.
 
Onthoud dat hoe vetter je bent, hoe meer vet je vast zult houden. Een dikke bulk erin gooien is dus geen goed idee, zoals Jw al aangeeft.

Normaal gesproken zou ik zeker niet adviseren om te beginnen met een cut gezien je huidige stats. Je zegt verder dat je al 2-3 jaar traint maar dat komt niet over uit foto's, noch uit stats (no offense). Ik adviseer eerder om een leanbulk in te zetten zodat je grotendeels spiermassa aankomt en je bf% daardoor alsnog daalt. Dan kun je als je 5-10kg bent aangekomen nog eens kijken naar een cut.

''Abs on skinny guys are like big tits on fat chicks: it doesn't count.''
Ik moet eerlijk zeggen dat deze foto's mij niet bepaald heel goed neerzetten, mensen zeggen vaak dat ik er best aardig voor sta, ik zal zsm even wat beter foto's (afstand tot spiegel, hoek etc) maken zodat er een wat reëeler beeld ontstaat, qua gewichten moet ik inderdaad zeggen dat ik het laatste jaar maar mager progressie heb geboekt, dumbell press van 60kg is zeker niet indrukwekkend. Toch ga ik denk ik eerst cutten omdat ik gewoon graag een keer laag in bf% wil zitten... Daarna schema omgooien en massa pakken hoop ik

Het spijtige is dat ik tot 2 maanden geleden 7 kg zwaarder was en nauwelijks vetter maar ik ben na oud en nieuw best ziek geweest en toen is er een hoop verdwenen..
 
Laatst bewerkt:
Vandaag rug en triceps gepakt.
Deadlift (8 reps) 70 80 80 85
wide grip Pullup 4x8
t-bar row (8 reps) 50 62,5 62,5 65
barbel shrugs (8 reps) 50 50 55 55

weighted dips 4x8 4kg
cable pressdown 4x8 26.1
skullcrusher 31,5
seated triceps press 4x8 24

Vandaag vetpercentage geprobeerd te meten met zo'n caliper van body en fit maar ik heb ongeveer iedere keer een ander vetpercentage, even kijken of iemand me dus daarbij kan helpen!
 
Vandaag:
Squat: 65 70 75 80kg (8reps)
Leg Extension 4x8 66kg
Leg Curl 4x8 59kg
Calf press 79kg 4x12

hanging knee raise 4x10 (pittig)
side bends 22kg 4x 24 (12 per kant)
plank 2x1min
 
Smart bar vervangen door 3 rijstenwafels (150kcal), eiwitten dus 16 omlaag, carbs up
 
Volg op een afstandje.......

Borst zou ik wat vaker aan pakken, om de 2 a 3 dagen.
Die loopt iig achter (in mijn ogen), dan ziet het er optisch iig al wat beter uit
 
qoxjQtP.png


Kleine aanpassingen aan schema, 2203 kcal, kijken hoe goed dit gaat!
 
Volg op een afstandje.......

Borst zou ik wat vaker aan pakken, om de 2 a 3 dagen.
Die loopt iig achter (in mijn ogen), dan ziet het er optisch iig al wat beter uit
Vandaag borst pakken! Kan inderdaad wel wat strakker, ik heb even de foto's vervangen, normaal formaat foto's geeft ook een wat beeld. Bedankt voor de tip!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Goede basis
 
Back
Naar boven