MuscleMeat

Controle schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nixxrunner

Cool Novice
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
140
Waardering
29
Lengte
1m77
Massa
69kg
Vetpercentage
15%
Beste leden,
na het lezen van verschillende berichten op dit forum heb ik gekozen voor een FB schema. Ik heb dit zelf samengesteld en graag zou ik jullie mening willen weten.
Ik train nu 3 maanden met een schema van de sportschool maar wilde er nu zelf 1 maken.
Mijn doel is overal meer spieren, ik heb een tenger figuur dus ik verwacht geen wonderen.
Eten hou ik bij met Fatsecret en zorg dat ik voldoende eet mbt Koolhydraten, vet en eiwitten.
Alle apparatuur is beschikbaar.
Ik wil graag 3 dagen per week trainen, voorkeur ma-woe-vr.
Ik ben 37 jaar, 177 cm en weeg 64. vetpercentage volgens weegschaal: 14.3%

Schema ma-woe-vr:

Bench Press (3x10)
Legg Press (3x10)
Standing Military Press (3x10)
Crunches (3xmax)
Wide-Grip Standing Barbell Curl (3x10)
Reverse Grip Pushdown (3x10)
Dumbell Bench Press (3x10)
Back Extensions (3x10)
Wide Grip Lat pulldown (3x10)
Leg curl (3x10)
Power Partials (3x10)
Crunches (3xmax)
Incline Hammer Curls (3x10)
Standing Calf Raises (3x10)
Triceps Pushdown - Rope (3x10)
Plank (2x120S, 1 min rust)

Alvast bedankt voor de reacties!!
 
Doe je dit 3 keer per week?

Crunches staat er 2 keer in
 
Mooi begin om te gaan bouwen toch :)
imo wel heel veel oefeningen voor 1 training elke keer..

Post je voedingsschema eens, zitten ook vast nog wel tips bij die we je kunnen geven!
 
Doe je dit 3 keer per week?

Crunches staat er 2 keer in
Idd crunches 2x dit is met opzet. ik wil eigenlijk elke spiergroep dubbel doen, of is dat te veel?
 
Doe je dit 3 keer per week?

Crunches staat er 2 keer in
ja dit doe ik 3x per week, is dit te veel? Daarnaast doe ik nog 2 per week hardlopen, (1 x 10 km interval of snelheid) en 1 keer duurloop (tussen 15 en 30 km)
 
Mooi begin om te gaan bouwen toch :)
imo wel heel veel oefeningen voor 1 training elke keer..

Post je voedingsschema eens, zitten ook vast nog wel tips bij die we je kunnen geven!
Ik zal mijn voedingschema op papier zetten en hier posten. thanks alvast!
 
Idd crunches 2x dit is met opzet. ik wil eigenlijk elke spiergroep dubbel doen, of is dat te veel?
Crunches zijn niet erg rugvriendelijk dus omdat dan 2x te gaan doen.

Waarom doe je geen squat en deadlift?
 
Waarom niet een UB/LB op LPP schema? Heeft imo veel meer overzicht enzo. Just sayin :)
 
Stronglifts 5x5 gaan doen en boven je dagelijkse behoefte eten, ga je voorlopig zoet mee zijn.
Succes!
 
Stronglifts 5x5 gaan doen en boven je dagelijkse behoefte eten, ga je voorlopig zoet mee zijn.
Succes!
+1 Dit of bv Ice cream fitness 5x5 is een stuk beter.

Duurlopen gaat niet goed samen met spieropbouw.
 
Crunches zijn niet erg rugvriendelijk dus omdat dan 2x te gaan doen.

Waarom doe je geen squat en deadlift?

Ok, dan ga ik 1x crunches weghalen.
Als ik de squat en deadlift ga toevoegen, welke moet ik dan weglaten?
 
Ik heb ook gekeken naar stronglifts. maar het FB staat me meer aan. Maar als jullie zeggen dat dit beter is ga ik dat doen.
 
+1 Dit of bv Ice cream fitness 5x5 is een stuk beter.

Duurlopen gaat niet goed samen met spieropbouw.

net hier gezocht naar ice cream fitness, ziet er idd wel goed uit. Dit maakt de keuze niet makkelijker ;-)
tsja, duurloop is mijn andere verslaving, blijkbaar moet ik nu een keuze gaan maken.....
 
Je meot doen wat je zelf fijn vind, was alleen nieuwsgierig :P
 
Mocht ik toch kiezen voor mijn oorspronkelijke schema, moet ik dan nog opletten op de volgorde? Ik heb nu een beetje gekeken naar UB, OB, UB enz. Is dat verstandig of juist niet?
Of moet ik juist 2x dezelfde spiergroep achter elkaar doen?
 
Ik heb ook gekeken naar stronglifts. maar het FB staat me meer aan. Maar als jullie zeggen dat dit beter is ga ik dat doen.
Stronglifts is ook gewoon een fullbody schema. 16 oefeningen van 3 sets is gewoon overkill en totaal onnodig. Uitgaande van een minuut rust per set zou je al dik 3 kwartier aan het rusten zijn, reken dan nog het wisselen van oefening en het daadwerkelijke trainen erbij en je zit dik 2,5 uur in de sportschool. Verder totaal uit balans qua volume per spiergroep en een bizarre volgorde. Ga nou maar voor Stronglifts want daar ga je veel meer aan hebben.
 
Ik heb flink wat gelezen over Stronglifts en toch besloten om dit te gaan volgen. Ik heb de startgewichten getest en ik start maandag. Allen bedankt voor de reacties.
iemand nog tips op dingen waar ik op moet letten? zoals extra buik / biceps / triceps oefeningen of juist niet. voeding enz.

Allen bedankt voor de reacties!!
 
Jezus wat een oefeningen
 
Back
Naar boven