MuscleMeat

Sushi all you can eat tips (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het begon over de kwalitiet, de verse is goed zei hij.
Dan vraag ik mij dus af wat iemand onder goed verstaat. Kant en klaar of eten gemaakt in de ah en dat geldt helemaal voor sushi is gewoon middelmatig, en leuk voor mensen die geen eisen stellen aan sushi.
Mensen gaan naar 3 all you can eat sushi tentjes die gerund worden door chinezen en hebben ineens verstand van "echte sushi".
 
Mensen gaan naar 3 all you can eat sushi tentjes die gerund worden door chinezen en hebben ineens verstand van "echte sushi".
Voor echt goede sushi moet je gewoon naar Japan. De meeste sushi AYCE hier worden gerund door Indos en chinezen idd.
 
Voor echt goede sushi moet je gewoon naar Japan. De meeste sushi AYCE hier worden gerund door Indos en chinezen idd.
Volgens mijn verpakking van de hoogvliet heb ik de echte goede shushi???
 
Voor echt goede sushi moet je gewoon naar Japan. De meeste sushi AYCE hier worden gerund door Indos en chinezen idd.

Ik heb nog nooit een Indo in een ayce gezien hoor:p
 
Neen. Bij sushi gaat het om het hele plaatje. Versheid, temperatuur van de rijst, hoeveelheid rijstazijn etc, techniek en balans.

Voor de sushi liefhebbers, kijk de docu "Jiro Dreams of Sushi". Er zit meer achter dan mensen denken.

Tokyo komt steeds dichterbij :cool: Can't wait!
Docu heb ik gezien, is inderdaad heel interessant.

Het begon over de kwalitiet, de verse is goed zei hij.
Dan vraag ik mij dus af wat iemand onder goed verstaat. Kant en klaar of eten gemaakt in de ah en dat geldt helemaal voor sushi is gewoon middelmatig, en leuk voor mensen die geen eisen stellen aan sushi.
Je moet alles in het juiste perspectief bekijken, he? Oftewel je verwachtingen bijstellen afhankelijk van waar je de sushi eet. Ik heb sushi gegeten bij hele goede restaurants als die in het Okura, Akitsu en anderen. En dan is mijn verwachtingspatroon heel anders dan dat ik met wat maten all you can eat naar binnen aan het tikken ben. De ter plaatse gemaakte sushi van AH is gewoon prima te doen als lunch of snelle avondmaaltijd en dat heeft dus helemaal niks te maken met geen eisen stellen aan je eten.

Wil je trouwens echt 100% zekerheid hebben dat alles topvers is dan moet je zelf maken, helaas kunnen er maar weinig dat. Lucky me met een vrouw die er heel goed in is na jaren oefenen.
 
Mensen gaan naar 3 all you can eat sushi tentjes die gerund worden door chinezen en hebben ineens verstand van "echte sushi".
Nooit van mijn leven dat ik daar kom.
Ik ben kok, geen sushi kok maar weet heel goed dat ah en all you can eat niet te vergelijken is met sushi
 
Schooiera's houden hun hand op.

Na dit topic weer teruggelezen te hebben...zag ik nou serieus iemand posten dat sushi van AH goed is? Wat een kneus.

:( Sorry, wist niet dat hier ook mensen waren die een sushi-docu hebben gezien. Val ik even door de mand.
 
:( Sorry, wist niet dat hier ook mensen waren die een sushi-docu hebben gezien. Val ik even door de mand.
Ik weet wat goede sushi is, heb ik geen docu voor nodig ;-) Docu was alleen om aan te duiden dat niet elke idioot zomaar sushi kan maken, en dat het best wel een kunst is.

Schooiera
 
Docu heb ik gezien, is inderdaad heel interessant.


Je moet alles in het juiste perspectief bekijken, he? Oftewel je verwachtingen bijstellen afhankelijk van waar je de sushi eet. Ik heb sushi gegeten bij hele goede restaurants als die in het Okura, Akitsu en anderen. En dan is mijn verwachtingspatroon heel anders dan dat ik met wat maten all you can eat naar binnen aan het tikken ben. De ter plaatse gemaakte sushi van AH is gewoon prima te doen als lunch of snelle avondmaaltijd en dat heeft dus helemaal niks te maken met geen eisen stellen aan je eten.

Wil je trouwens echt 100% zekerheid hebben dat alles topvers is dan moet je zelf maken, helaas kunnen er maar weinig dat. Lucky me met een vrouw die er heel goed in is na jaren oefenen.

Dat is voor iedereen anders, ik ben zo dat ik niet ergens ga eten wat ik zelf kan maken.
Als ik een biefstuk ga eten en ik betaal 14 euro met slap diepvries groenten erbij en het is nog niks, dan hoef ik geen biefstuk. Bak het zelf beter.
Zelfde met sushi, waarom zou ik bende eten omdat de prijs ernaar is, dan eet ik geen sushi van een paar euro.
Laatst bij t Amsterdammertje gegeten, sterrenzaak. Was ook niet geweldig, ster zegt ook niet alles, heb gegeten in zaken Onder ster zoals fyra in Amsterdams wat vele malen beter was.
Hier zit een thai in de buurt die niet heel duur is en alles vers maakt, ik ben geen expert in thais koken dus dan vind ik het leuk om daar eens te eten.
 
Back
Naar boven