MuscleMeat

[HELP] Micronutrients (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pherousa

Novice
Lid geworden
15 jun 2013
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
54kg
Vetpercentage
7%
Hoi, Iemand die mij kan helpen? Ik heb mijn Macronutrients uitgerekend hoeveel khoolhydraten enzo die ik per dag moet eten. Maar hoe doe ik dit voor Micronutrients de vitamines enzo. Ik vind hier nergens over hoeveel van elke vitamine ik nodig heb per dag.
 
Is ook niet te vinden. Je zult zelf op onderzoek uit moeten wat wat doet en welke micronutrienten jij denkt dat ze een goede aanvulling op de rest zullen zijn.
 
Je maakt het veel te moeilijk voor jezelf.
Gebruik de App my fitnesspal, even al je stats invoeren en hij kauwt je alles voor.
__________________________________________________________________________

Als je multivitamines en visoliecapsules neemt ben je zeker al op de goede weg.
Eet daarnaast gevarieerd. +/- 2 gram eiwit, 1 gram vet (per kg lichaamsgewicht), de rest opvullen met koolhydraten.

Maar zoals ik al zei, My fitnesspal is een geweldige hulp
 
Jawel zijn wel degelijk advieslijnen van te vinden, de zogenaamde ADH waarde. Kanttekening echter is dat dit internationaal nogal verschilt maarrrr aangezien we in Nederland wonen zou ik gewoon de advieswaardes van het voedingscentrum volgen http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamines.aspx
 
Enige vitamine die je niet uit je voeding kan halen en wel ontzettend belangrijk is is vitamine D. Dus die zou ik altijd als supplement toevoegen.
 
Als je genoeg groente (~400 gram) en fruit (twee stuks) eet en een gevarieerd dieet hebt zullen micro's echt wel goed zitten. Vit D supplement kan nog wel wat bijdragen in de winter.
 
Enige vitamine die je niet uit je voeding kan halen en wel ontzettend belangrijk is is vitamine D. Dus die zou ik altijd als supplement toevoegen.

In het lichaam wordt vitamine D omgezet in de actieve vorm: 25-hydroxyvitamine D en 1,25-dihydroxyvitamine D. Deze laatste vorm heeft een hormonale werking.

Zorgt dat er dan ook voor dat je vrolijker word / kan worden als de zon schijnt? Gezien je huid vitamine D voor een groot deel uit de zon kan halen.
 
In het lichaam wordt vitamine D omgezet in de actieve vorm: 25-hydroxyvitamine D en 1,25-dihydroxyvitamine D. Deze laatste vorm heeft een hormonale werking.

Zorgt dat er dan ook voor dat je vrolijker word / kan worden als de zon schijnt? Gezien je huid vitamine D voor een groot deel uit de zon kan halen.

Volgensmij gaat dat gedeeltelijk inderdaad op maar doet zonlicht nog meer met ons dan ons lichaam vitamine D aan laten maken. Hoewel een goed vitamine D gehalte wel bijdraagt aan een optimaal testosterongehalte.

Heb even gezocht maar kan alleen vinden dat zonlicht zorgt voor meer testosteron waardoor het vrolijke gevoel. Of dit puur wordt veroorzaakt door de vitamine D wordt me zo snel niet duidelijk maar vitamine D heeft wel een belangrijke bijdrage daarin natuurlijk.
 
Volgensmij gaat dat gedeeltelijk inderdaad op maar doet zonlicht nog meer met ons dan ons lichaam vitamine D aan laten maken. Hoewel een goed vitamine D gehalte wel bijdraagt aan een optimaal testosterongehalte.

Heb even gezocht maar kan alleen vinden dat zonlicht zorgt voor meer testosteron waardoor het vrolijke gevoel. Of dit puur wordt veroorzaakt door de vitamine D wordt me zo snel niet duidelijk maar vitamine D heeft wel een belangrijke bijdrage daarin natuurlijk.

Dan zou je wel de logische aanname kunnen maken dat Vitamine D er dus indirect voor zorgt. Zo maar eens naar buiten dan #mooiweer !! :o
 
Dan zou je wel de logische aanname kunnen maken dat Vitamine D er dus indirect voor zorgt. Zo maar eens naar buiten dan #mooiweer !! :o

Of euhh...
 
Back
Naar boven