AndroidHealthClinic

Tips nodig! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iDelanoNL

Novice
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
25
Waardering
10
Lengte
1m91
Massa
105kg
Hallo mensen,

Ik zit me nu af te vragen of ik moet gaan denken aan cutten. Dit omdat mijn bf rond de 20% zit en lees dat dit te hoog is. Zelf ben ik bang als ik dan ga cutten, dat het me tegen gaat vallen wat het resultaat is wat ik uit eindelijk heb opgebouwd. Dan ben ik dus band dat ik te vroeg ben begonnen met cutten. Wat zouden jullie doen/wat zijn jullie tips?

Op dit forum staan trouwens mijn foto's van mijn lichaam nu:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/resultaat-na-1-jaar-bulken-en-trainen.395907/#post-9458448

Groetjes,
 
Je moet doen waar jij je goed bij voelt.. Als jij je op dit vetpercentage prima voelt en graag nog wat meer spiermassa wilt aankomen moet je dat doen.
Vind je dat je je vetpercentage moet verlagen dan moet je je daar oprichten.

Het gaat er niet om wat anderen vinden, je moet plezier hebben in wat je doet.. dat is de enige manier om te bereiken wat je wilt.

Als je er voor kiest om te blijven bulken, zou ik dit wel rustig aan doen zodat je vetpercentage niet al te hoog wordt, dan wordt het straks alleen maar vervelender om te moeten cutten. Doe bijv. een cleanbulk oid. Genoeg tips e.d. over te vinden hier op het forum.

Succes.
 
Fitness gaat met vallen en opstaan. Kans is klein dat alles in een keer goed gaat. Ik vind dat je moet gaan cutten en kijken hoe je eindigt. Als het je tegen valt moet je gaan kijken wat je fout hebt gedaan, fouten oplossen en de volgende keer gaat het beter.

Als je denkt dat je cut niet goed zal gaan, hoe groot is de kans dat je bulk goed gaat? :) Straks komt je nog meer aan, gaat je vp% omhoog en doe je er langer over om te cutten.

Dat is wat ik vind ;)
 
eet gewoon op onderhoud en doe 30 min cardio dan zal je lichtjes aan vet verliezen zonder echt drastische maatregelen te nemen.
 
Als hij dat doet gaat hij nauwelijks vet verliezen en geen spieren krijgen, dat lijkt mij dus geen goed plan. Of goed cutten of goed bulken, van dat halve gedoe schiet je niks op
 
zou gaan cutten met 20%+ gaan trainen voelt ook zo demotiverend.
 
Als hij dat doet gaat hij nauwelijks vet verliezen en geen spieren krijgen, dat lijkt mij dus geen goed plan. Of goed cutten of goed bulken, van dat halve gedoe schiet je niks op
waarom niet? hij zorgt toch voor een te kort door cardio? hij zegt zelf dat hij bang is om direct spieren te verliezen, dus als hij het geleidelijk aan doet gaat hij geen probleem hebben
 
Zolang hij niet meer dan 0.5 kilo per week verliest gaat hij geen merkbaar spier verliezen, zeker niet met zo'n vet percentage. Dat wordt pas een issue als hij ondsr de 10 procent wilt komen. En met cardio alleen ga je geen 0.5 kilo per week verliezen. Dan moet je iedere dag een uur cardio gaan doen en dat is zeker als beginner gewoon niet bevorderlijk voor je herstel, laat staan dat het je veel meer tikd kost dan gewoon iets minder vreten. Cardio kan zeker een plaats hebben, maar met alleen cardio, op het volume en intensiteit die een beginner waarschijnlijk aan kan zonder herstel te belemmeren, zit hij over een maand of drie/vier pas rond een astetisch aantrekkelijk vet percentage, en met kracht is hij al die tijd nauwlijks opgeschoten. Niet echt een motiverend vooruitzicht lijkt mij. Als beginner moet je alles uit je beginnersgains halen ,niet half werk doen omdat je bang bent je niet bestaande massa te verliezen.
 
waarom zou je geen vet kunnen verliezen met cardio alleen? je creëert toch een tekort en dat heb je toch nodig om vet te verliezen. Als hij al boven zijn onderhoud eet en opeens direct 500 kcal onder zijn behoefte gaat eten dan gaat hij zeker te snel spieren verliezen en gaat zijn lichaam niet alle belangrijke voedingsmiddelen binnen krijgen dat hij nodig heeft. Door te trainen gaat hij zeker zijn beginnersgains behalen en met goede voeding nog veel meer!
 
waarom zou je geen vet kunnen verliezen met cardio alleen? je creëert toch een tekort en dat heb je toch nodig om vet te verliezen. Als hij al boven zijn onderhoud eet en opeens direct 500 kcal onder zijn behoefte gaat eten dan gaat hij zeker te snel spieren verliezen en gaat zijn lichaam niet alle belangrijke voedingsmiddelen binnen krijgen dat hij nodig heeft. Door te trainen gaat hij zeker zijn beginnersgains behalen en met goede voeding nog veel meer!
begrijpend lezen gast...
1) ik zeg niet dat hij geen vet kan verliezen, alleen dat het veel meer werk gaat zijn om eenzelfde tekort met cardio te creëren.
2) Als je cut ga je niet gainen. Het maakt niet uit hoe goed je voeding is. Je zit in een kcal tekort en dus ga je niet gainen. Oftewel hij kan beter wat sneller cutten zodat hij weer snel aan het bulken kan.
3) met 0.5 kilo per week lever je geen massa in als je gewoon goed traint, zeker met de stats van TS. Ook als je ineens 500 onder onderhoud gaat zitten. Als jij zo veel massa verliest met 500 kcal onder onderhoud train je niet zwaar genoeg.
4) Als je normaal cut krijg je alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt. Daar heeft cardio niks mee te maken. Als je niet sport eet je doorgaans veel minder en kom je ook aan je micro's.

Ik zou dit topic eens lezen, iig ga ik hier niet meer op in, het voelt net zo nuttig als tegen een muur aanpraten.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/page-44#post-9470701
 
oooowwwww heb ik een gevoelig snaartje geraakt?
hij wil het rustig aan doen en niet direct snel snel vermageren.
denk dat jij mijn post ook niet goed begrepen hebt GAST!
 
oooowwwww heb ik een gevoelig snaartje geraakt?
hij wil het rustig aan doen en niet direct snel snel vermageren.
denk dat jij mijn post ook niet goed begrepen hebt GAST!
Hij wil rustig aan doen omdat hij denkt spier te verliezen, ik probeer hem juist duidelijk te maken dat hij zich daar geen zorgen on hoeft te maken en dus lekker op normaal tempo moet cutten. Nu zou ik sowieso geen advies aannemen van iemand die na 4 jaar nog steeds op 20% staat maar dat mag TS zelf bepalen. Een gevoelige snaar raak je niet, ik denk dat dat aan jouw reactie te zien eerder bij jou het geval is, ik ben gewoon niet van plan om te discussiëren met iemand die zo duidelijk niet te overtuigen is. Vriend.

Topic starter ik zou de stickies over cutten goed lezen, en je niet te druk maken over spierverlies. Als je het echt zo eng vindt begin dan met 0.3 kilo per week afvallen, en je zult zien dat het echt mee valt. Hoe sneller het klaar is hoe sneller je weer kunt bulken.
Hoe je je kcal tekort creert maakt niet uit, zorg wel dat je genoeg groenten, eiwit en vet binnenkrijgt. Eiwitten misschien iets hoger dan in de bulk voor de zekerheid.

Succes, als je nog vragen hebt kun je mij taggen.
 
Als je cut kun je niet gainen????

Onzin!
 
Als je cut kun je niet gainen????

Onzin!
Kun je mij uitleggen hoe dan? Voor gainen heb je volgens mij een calorie overschot nodig namelijk(AAS buiten beschouwing gelaten natuurlijk), maar ik leer graag wat bij in dit geval.
 
Hij wil rustig aan doen omdat hij denkt spier te verliezen, ik probeer hem juist duidelijk te maken dat hij zich daar geen zorgen on hoeft te maken en dus lekker op normaal tempo moet cutten. Nu zou ik sowieso geen advies aannemen van iemand die na 4 jaar nog steeds op 20% staat maar dat mag TS zelf bepalen. Een gevoelige snaar raak je niet, ik denk dat dat aan jouw reactie te zien eerder bij jou het geval is, ik ben gewoon niet van plan om te discussiëren met iemand die zo duidelijk niet te overtuigen is. Vriend.

Topic starter ik zou de stickies over cutten goed lezen, en je niet te druk maken over spierverlies. Als je het echt zo eng vindt begin dan met 0.3 kilo per week afvallen, en je zult zien dat het echt mee valt. Hoe sneller het klaar is hoe sneller je weer kunt bulken.
Hoe je je kcal tekort creert maakt niet uit, zorg wel dat je genoeg groenten, eiwit en vet binnenkrijgt. Eiwitten misschien iets hoger dan in de bulk voor de zekerheid.

Succes, als je nog vragen hebt kun je mij taggen.

Op 4 jaar tijd kom ik ook van 65 kg met 20% dus denk dat ik wel wat gains gemaakt hebt.
Van een ecto zou ik ook geen advies nemen!
Je zegt dat ik geen gevoelige snaar geraakt hebt maar je begint mij dan wel persoonlijk aan te vallen door te beginnen over mijn vet%
Als je het op die manier uw punt wil maken ben je wel triestig bezig!
Bij u is het gewoon zwart of wit en niets anders.
Als hij wil vermageren moet hij 500 onder gaan, als hij spieren wilt winnen moet hij 500 meer eten.
Enigste wat iemand moet doen is een te kort creëren om te vermageren en een extra om bij te komen, of dat nu met cardio gedaan word of niet hij zal zijn tekort toch hebben.
Als hij nog geen resultaat boekt kan hij zijn dieet nog altijd aanpassen door te verminderen, maar hij kan het rustig aan doen door eerst met cardio te proberen en dan met te snijden in zijn calorieën.
 
Laatst bewerkt:
Kun je mij uitleggen hoe dan? Voor gainen heb je volgens mij een calorie overschot nodig namelijk(AAS buiten beschouwing gelaten natuurlijk), maar ik leer graag wat bij in dit geval.

Vrij simpele theorie die mij is geleerd je khoolydraten verlagen en je proteïne, vitamine en mineralen een flink stuk verhogen, de hoeveelheden moet je zelf even uitvissen op je lichaam daar kan ik niets over zeggen.. Staat ook zat veel op het web van, hoe het nou precies mogelijk is zijn de studies nog niet over uit die verhalen gaan een beetje heen en weer, maar het is wel degelijk mogelijk, de big boys kunnen het dus why not kunnen de de andere het niet ;)
 
Bij u is het gewoon zwart of wit en niets anders.
Als hij wil vermageren moet hij 500 onder gaan, als hij spieren wilt winnen moet hij 500 meer eten.
Enigste wat iemand moet doen is een te kort creëren om te vermageren en een extra om bij te komen, of dat nu met cardio gedaan word of niet hij zal zijn tekort toch hebben.
Als hij nog geen resultaat boekt kan hij zijn dieet nog altijd aanpassen door te verminderen, maar hij kan het rustig aan doen door eerst met cardio te proberen en dan met te snijden in zijn calorieën.

Ik zeg niet dat het zwart wit is, ik probeer juist een nuance aan te brengen in jouw verhaal, wat sterk overkomt als 'cardio is een must'. Ik zeg niet dat je onzin praat, maar dat er meer wegen naar Rome zijn. Laten we het maar op een verschil in ideologie houden.

Hij kan best langzamer afvallen, maar dat gaat hem wel langzamer bij zijn doel brengen, ik zou hem de efficiëntere manier aanraden. Zeker als zijn voorkeur is gebaseerd op een angst tot spierverlies die wel mee valt. Maar als hij het graag langzaam wilt doen komt hij er ook. Ik zeg niet dat het op mijn manier moet, maar dat het wel degelijk KAN, en hem een pak tijd gaat schelen.

Overigens heb ik in de afgelopen jaar 10 kilo gepakt en mijn vp verlaagd zonder krachtverlies (ja ik was nog meer ecto), squat ging zelfs ietsje omhoog, ik denk dat ik wel iets van effectief cutten afweet.

De ad hominem mag je houden, die van mij was ook niet erg volwassen, dat geef ik toe. Laten we de discussie inhoudelijk houden, dan heeft TS er ook wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Vrij simpele theorie die mij is geleerd je khoolydraten verlagen en je proteïne, vitamine en mineralen een flink stuk verhogen, de hoeveelheden moet je zelf even uitvissen op je lichaam daar kan ik niets over zeggen.. Staat ook zat veel op het web van, hoe het nou precies mogelijk is zijn de studies nog niet over uit die verhalen gaan een beetje heen en weer, maar het is wel degelijk mogelijk, de big boys kunnen het dus why not kunnen de de andere het niet ;)

Dan heb je het over natural pro's? Dat is idd wel erg interessant, ik ga er eens over lezen. Thanks voor de tip.
 
Zoveel verschillende meningen dat ik nu eerlijk gezegd niet zou weten wat het best voor mij is. Ook vind ik het erg ingewikelt wat er gezegd wordt als beginger. Maar alsnog bedankt voor de reacties hoor.
 
Back
Naar boven