XXL Nutrition

Sticky Behandeling Gynaecomastie: Chirurgen & Prijzen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb nu wel te maken met littekenweefsel rond mijn tepels en het kan blijkbaar maandenlang duren tot dit vanzelf wegtrekt. Wel irritant maar nog niet iets om zorgen over te maken tot 1 jaar na de operatie. Als anderen ook ervaringen hebben met littekenweefsel na gynecomastia deel het hier aub.

had ook littekenweefsel maar daar zie je na een paar maanden niks meer van

Vroeger wel echt gyno gehad. Ik herinner me de dag nog goed dat ik die harde klonten onder mijn tepels voelde. Die harde klonten zijn inmiddels weg alleen aan de linkerkant voel ik nog een stuk zitten en rechts bijna niet.
Alleen heb ik nu wel veel last van puffy nippels, als mijn tepels stijf zijn dan ziet mijn borst er goed strak uit en wou ik dat ze er altijd zo uitzagen. Erg goed zichtbaar als ik bepaalde shirts aan heb. Alle lichte kleuren shirt kan ik wel vergeten want dan ziet het er echt belachelijk uit. Met een pomp ziet het er wel normaal uit want dan zijn ze vaak ook stijf. (klinkt erg ongemakkelijk om dit zo te zeggen)

Nu begin ik net me een beetje in te lezen over het weg laten halen van gyno want ik wil zoals iedereen wel es graag mijn shirt willen uitdoen zonder dat ik direct het water in moet om alles een beetje strakker te laten lijken.

Als ze niet stijf zijn lijkt het haast of ik niet eens lift dan lijkt alles zo uitgezakt en puffy.

Ik lees her en der ook wat over kuren tegen gyno iemand hier ervaring mee en wanneer dit zou kunnen werken of zal ik toch eens een afspraak maken met mijn huisarts? Wat als zij het niet nodig vind om hier iets aan te gaan doen want ik het er eerlijk gezegd geen last van qua pijn maar het tast wel mijn zelfvertrouwen aan op bepaalde momenten.

ik heb hetzelfde als jouw maar ik ga me over enkele maanden laten opereren als het geld binnen is. In een kuur heeft het alleen zin als je het ziet onstaan, dan kun je het tegengaan met nolvadex of een andere oestrogeenblokker. Kuren heeft geen zin want het zit er al en gaat dus ook niet weg.

[Link niet meer beschikbaar]
 
had ook littekenweefsel maar daar zie je na een paar maanden niks meer van



ik heb hetzelfde als jouw maar ik ga me over enkele maanden laten opereren als het geld binnen is. In een kuur heeft het alleen zin als je het ziet onstaan, dan kun je het tegengaan met nolvadex of een andere oestrogeenblokker. Kuren heeft geen zin want het zit er al en gaat dus ook niet weg.

[Link niet meer beschikbaar]

Hoeveel maanden was het bij jou?
 
het is een tijdje geleden maar zo'n 6 a 7 maanden ongeveer
 
Helaas geen geld voor en ook erg bang voor lelijke littekens
 
Hallo allemaal,

Om deze post wat leven in te blazen. Ik heb vandaag een gynaecomastie operatie gehad.

Dokter: Luc Bosmans
Datum: 21 april 2016
Tijd aanvang: 9.15
Tijd klaar: 12.30 (het was druk volgens de zuster)
Locatie operatie: Global CARE Clinic
Kosten: €1100,- (excl. reiskosten)
Bijgevoegde foto's: foto voor het tonen van de gyno, foto dag van operatie, foto medicatie. Foto herstel komt nog!

Intake daar was kort. Er was wel ruimte voor vragen.

Ik was samen met mijn vriendin om 7.00 vertrokken. Niks gegeten of gedronken.. Reistijd normaliter 1,5 uur, maar door de files duurde het langer en waren we net op tijd.

Eenmaal aangekomen mocht ik na circa 15 minuten gewacht te hebben mee met de baliemedewerker. Die bracht mij met de lift naar beneden. Broek uit, shirt uit, in de kluis gedaan en zelf moest ik een blauw schort aan doen en blauwe schoentjes. Ik werd op een operatiestoel gezet. Na circa 15 min wachten kreeg ik antibiotica tegen infecties. Dit gebeurde middels een naald in m'n linkerarm. Dat moest 15 min inwerken om te kijken hoe ik erop reageerde. Ik reageerde er normaal op en kreeg alle antibiotica toegediend. Vervolgens mocht ik naar de operatiekamer. Ik moest met m'n armen wijd liggen op de operatiestoel. Toen ging ik kennelijk onder narcose want het licht ging bij mij uit..

Eenmaal wakker geworden en versuft, kreeg ik een glaasje water. Vervolgens moest ik verplicht plassen. Daarna kleren gekregen en werd mijn vriendin gebeld om mij op te pikken (die was al die tijd in de wachtkamer aan het wachten, want er is niet veel te bekennen daar). Ik mijn kleren aangetrokken en in de auto gestapt naar huis. Ondertussen al m'n maaltijden opgegeten die ik had moeten eten volgens m'n schema.. Ik had alleen slaap, maar geen pijn.

Nu in de avond voel ik lichte pijn, maar is te verwaarlozen. Ik heb pijnstillers gehad en extra antibiotica. Die antibiotica moet 5 dagen geslikt worden. Ik zal nog een update plaatsen omtrent herstel.

Update: 21 april 2016 20:56
Nadat ik thuis kwam ben ik op bed gaan liggen. Nu in de avond heb ik meer pijn, dus pak ik twee paracetamol.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/gyno-operatie-log-gynaecomastie.396509/

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Hallo allemaal,

Om deze post wat leven in te blazen. Ik heb vandaag een gynaecomastie operatie gehad.

Dokter: Luc Bosmans
Datum: 21 april 2016
Tijd aanvang: 9.15
Tijd klaar: 12.30 (het was druk volgens de zuster)
Locatie operatie: Global CARE Clinic
Kosten: €1100,- (excl. reiskosten)
Bijgevoegde foto's: foto voor het tonen van de gyno, foto dag van operatie, foto medicatie. Foto herstel komt nog!

Intake daar was kort. Er was wel ruimte voor vragen.

Ik was samen met mijn vriendin om 7.00 vertrokken. Niks gegeten of gedronken.. Reistijd normaliter 1,5 uur, maar door de files duurde het langer en waren we net op tijd.

Eenmaal aangekomen mocht ik na circa 15 minuten gewacht te hebben mee met de baliemedewerker. Die bracht mij met de lift naar beneden. Broek uit, shirt uit, in de kluis gedaan en zelf moest ik een blauw schort aan doen en blauwe schoentjes. Ik werd op een operatiestoel gezet. Na circa 15 min wachten kreeg ik antibiotica tegen infecties. Dit gebeurde middels een naald in m'n linkerarm. Dat moest 15 min inwerken om te kijken hoe ik erop reageerde. Ik reageerde er normaal op en kreeg alle antibiotica toegediend. Vervolgens mocht ik naar de operatiekamer. Ik moest met m'n armen wijd liggen op de operatiestoel. Toen ging ik kennelijk onder narcose want het licht ging bij mij uit..

Eenmaal wakker geworden en versuft, kreeg ik een glaasje water. Vervolgens moest ik verplicht plassen. Daarna kleren gekregen en werd mijn vriendin gebeld om mij op te pikken (die was al die tijd in de wachtkamer aan het wachten, want er is niet veel te bekennen daar). Ik mijn kleren aangetrokken en in de auto gestapt naar huis. Ondertussen al m'n maaltijden opgegeten die ik had moeten eten volgens m'n schema.. Ik had alleen slaap, maar geen pijn.

Nu in de avond voel ik lichte pijn, maar is te verwaarlozen. Ik heb pijnstillers gehad en extra antibiotica. Die antibiotica moet 5 dagen geslikt worden. Ik zal nog een update plaatsen omtrent herstel.

Update: 21 april 2016 20:56
Nadat ik thuis kwam ben ik op bed gaan liggen. Nu in de avond heb ik meer pijn, dus pak ik twee paracetamol.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/gyno-operatie-log-gynaecomastie.396509/
Ziet er goed uit man. heb de zelfde chirurg gevonden en hier voeren ze deze operatie (gynaecomastie) uit voor 350€ (zonder liposuctie). http://www.plastische-chirurgie-steenberg.be/het-team
 
Ziet er goed uit man. heb de zelfde chirurg gevonden en hier voeren ze deze operatie (gynaecomastie) uit voor 350€ (zonder liposuctie). http://www.plastische-chirurgie-steenberg.be/het-team

350 is exclusief wat dingen en lokale verdoving. Ik word 6 mei geopereerd, ik ben 500 in totaal kwijt. En er wordt dan alleen klierweefsel weggehaald, wanneer je ook liposuctie nodig hebt zal het dus duurder zijn. Omdat hij narcose gekozen heeft en miss lipo nodig had was het duurder
 
De prijs van €350,- is voor mensen in België zij hij. Ik heb geen lipo gehad. Dus ik ga er vanuit dat het eraan ligt dat ik in Nederland woon, anders heeft ie extra aan mij verdient.

Haha ik kom ook uit Nederland en ben 500 kwijt, wel zonder narcose, plaatselijke verdoving dus
 
Haha ik kom ook uit Nederland en ben 500 kwijt, wel zonder narcose, plaatselijke verdoving dus

Oh okok. Misschien ligt het daaraan dan. Dat dat zo verschilt joh.
 
Voor mij is het nu zo'n 2 maanden geleden dat ik bij Patrick Dedoncker ben geweest voor een operatie, en kan nu wel zeggen dat ik het geslaagd vind. Dus voor 1700 euro kun je al goede chirurgen vinden.[/QUOT

Geachte ik jeb binnenkort een gyno operatie bij de Doncker ,zou je mij aanraden om door hem laten uitvoeren deze operatie? Aub laat mij iets snel weten het is echt belangrijk voor mj :) alvast bedankt
 
Was het altijd al zo dat je niet deel mag nemen aan ironman als je gyno hebt?
 
Heb al gyno vanaf m'n 11 / 12e (ben nu 16), recent naar de kinderarts geweest en met een telefoontje gehad dat het (wat ik al dacht) niet meer weggaat. Krijg een verwijsbrief voor de plastisch chirurg, weet echt nog niet wat ik ga doen. Het is zeker te zien, en het zit me ook wel dwars, maar tis niet dat ik met cup B rondloop oid.
 
ik weet niet of ik het nog zou laten doen. Vanaf mn 10e kreeg ik gyno en waren mn tepels naar binnen gekeerd. Die tepels zijn dan een aantal jaren nadien toch terug naar buiten gekomen. Heb bij de consultaties meerdere malen vermeld dat ik hier als kind last van had. Niemand is hier echt op ingegaan.

Nu ik vet en klierweefsel heb laten weghalen, heb ik terug 2 tepels die naar binnen staan. 1tje is lichtjes en kan ik mee leven maar de andere is echt een serieuze deuk. Ben al 1x terug geweest voor correctie maar zit geen verbetering in. Januari nogmaals correctie maar heb er weinig goede hoop op.
 
Even 'n update voor dit topic.

Ik ben bij Dr Dedoncker (AZ Lokeren) geweest om m'n gyno te laten verwijderen. Links was er enkel lipo nodig, rechts lipo + incisie onder tepel om klierweefsel weg te snijden. Nu zijn we 4 weken verder en ik ben alvast tevreden van het resultaat. Links is perfect, rechts zit ik nog met 'n "deuk" achter de tepel, maar dat zou zich nog moeten herstellen eens alle littekenweefsel genezen is. Het was ook best wel een flinke brok die eruit gehaald is (2 x 2cm). Ik denk trouwens ook dat nog niet alle hechtingen volledig zijn opgelost...

De dag zelf was gewoon aanmelden in 't ziekenhuis om 11u en om 13u30 lag ik al op de operatietafel. Tegen 15u30 was ik terug wakker en om 18u al ontslagen uit 't ziekenhuis. Pijnstillers heb ik nooit nodig gehad, wel de eerste 3 dagen met 'n redon moeten rondlopen om overtollig vocht/bloed af te drijven (behoorlijk vervelend ding, vooral om te slapen).

Na het verwijderen van de tubing en die redon nog 4 weken rondgelopen met 'n drukverband om de huid terug aan te laten hechten. Nu heb ik het drukverband niet meer nodig en dat is op zich ook al 'n verademing. M'n borst is nog wat gevoelig en onderhuids zit nog wat hard weefsel, maar dat verdwijnt terug na 'n aantal maanden.

Kostprijs 1200 euro + 600 euro (verdoving) + 50 euro (steunverband) + 35 euro (consultatie dokter)

Na een aantal maanden moet ik nog es op consultatie.

Vriendelijke & behulpzame dokter. Ik heb voor het verwijderen van die redon zelfs een tweetal keer de datum laten verplaatsen en hij schikte zich daar altijd naar. Zelf heeft ie geen uitleg tot in de details, maar hij beantwoord wel al je vragen klaar en duidelijk. Zorg dus dat je voorbereid bent als je op consultatie gaat.
 
Ik sta op de wachtlijst voor een behandeling in februari. Als het goed is wordt alles volledig verzekerd.
 
Hallo allemaal,

Om deze post wat leven in te blazen. Ik heb vandaag een gynaecomastie operatie gehad.

Dokter: Luc Bosmans
Datum: 21 april 2016
Tijd aanvang: 9.15
Tijd klaar: 12.30 (het was druk volgens de zuster)
Locatie operatie: Global CARE Clinic
Kosten: €1100,- (excl. reiskosten)
Bijgevoegde foto's: foto voor het tonen van de gyno, foto dag van operatie, foto medicatie. Foto herstel komt nog!

Intake daar was kort. Er was wel ruimte voor vragen.

Ik was samen met mijn vriendin om 7.00 vertrokken. Niks gegeten of gedronken.. Reistijd normaliter 1,5 uur, maar door de files duurde het langer en waren we net op tijd.

Eenmaal aangekomen mocht ik na circa 15 minuten gewacht te hebben mee met de baliemedewerker. Die bracht mij met de lift naar beneden. Broek uit, shirt uit, in de kluis gedaan en zelf moest ik een blauw schort aan doen en blauwe schoentjes. Ik werd op een operatiestoel gezet. Na circa 15 min wachten kreeg ik antibiotica tegen infecties. Dit gebeurde middels een naald in m'n linkerarm. Dat moest 15 min inwerken om te kijken hoe ik erop reageerde. Ik reageerde er normaal op en kreeg alle antibiotica toegediend. Vervolgens mocht ik naar de operatiekamer. Ik moest met m'n armen wijd liggen op de operatiestoel. Toen ging ik kennelijk onder narcose want het licht ging bij mij uit..

Eenmaal wakker geworden en versuft, kreeg ik een glaasje water. Vervolgens moest ik verplicht plassen. Daarna kleren gekregen en werd mijn vriendin gebeld om mij op te pikken (die was al die tijd in de wachtkamer aan het wachten, want er is niet veel te bekennen daar). Ik mijn kleren aangetrokken en in de auto gestapt naar huis. Ondertussen al m'n maaltijden opgegeten die ik had moeten eten volgens m'n schema.. Ik had alleen slaap, maar geen pijn.

Nu in de avond voel ik lichte pijn, maar is te verwaarlozen. Ik heb pijnstillers gehad en extra antibiotica. Die antibiotica moet 5 dagen geslikt worden. Ik zal nog een update plaatsen omtrent herstel.

Update: 21 april 2016 20:56
Nadat ik thuis kwam ben ik op bed gaan liggen. Nu in de avond heb ik meer pijn, dus pak ik twee paracetamol.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/gyno-operatie-log-gynaecomastie.396509/

Bekijk bijlage 75217

Bekijk bijlage 75218

Bekijk bijlage 75219
Ziet er goed uit. In Nederland vragen ze gemiddeld 2200 euro ervoor.
Ik zie dat het bij dokter Bosman 650 euro kost.
Waarom is het in Belgie zo goedkoop?
Ga het dit jaar ook daar laten doen. 2200 euro voor het verwijderen van 2 klieren is wel enorm veel geld
 
Back
Naar boven