Fitness Seller

Caffeïne OD? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PoolAnabool

Novice
Lid geworden
4 mrt 2016
Berichten
13
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Ik heb dus besloten om zelf een keer pre workout te gaan maken en heb ondertussen nu alles binnen, maar het probleem kwam ik pas achter nadat ik alles bij elkaar had gegooit. Inplaats van 50g heb ik dus 500g (CAFFEINE) besteld, dus heb ik alles bij elkaar gegooit, maar heb ik natuurlijk veel te veel caffeine. natuurlijk wil ik niet nog een keer voor bijna 100 euro aan spul halen, heeft een van jullie een andere oplossing? Misschien een rare vraag. maar daar zijn forum's ook voor toch ik heb ondertussen al een kleinere scoop erbij gedaan,

Wat ik er in heb zitten:

Creatine: 1kg
Bcaa: 500g
Beta-Aline: 1kg
Caffeine: 500g

als iemand een goeie oplossing heeft? Dan hoor ik het graag.
 
:roflol:

Of 1/10 scoop nemen of de rest toevoegen.. Meer oplossingen zie ik niet.
 
:roflol:

Of 1/10 scoop nemen of de rest toevoegen.. Meer oplossingen zie ik niet.

ja dit leek mij ook zowat de enige oplossing, of alles er 10 keer bij kopen :p maarja dat kost ook een beetje
 
Haha ja dit is idd best een fucked up situation.
Of je neemt 1/10 scoop en de rest van je supps werkt niet/ nauwelijks.
Of je voegt meer van de rest toe.
Anders blijven verhoudingen off.
Ook al zou je meer van het relatief goedkope creatine toevoegen blijven de verhoudingen off.
Dus ik zou gewoon de rest in grotere hoeveelheden bestellen en toevoegen.

Hoeveel gram is 1 scoop btw?
Kun je hem ff omrekenen naar mg caf.
Denk dat 400 mg per serving nog niet zo'n probleem zal zijn.
Al heeft structureel gebruik van combinatie caffeine en creatine natuurlijk ook gewoon nadelige effecten op de werkzaamheid van creatine.
 
Haha ja dit is idd best een fucked up situation.
Of je neemt 1/10 scoop en de rest van je supps werkt niet/ nauwelijks.
Of je voegt meer van de rest toe.
Anders blijven verhoudingen off.
Ook al zou je meer van het relatief goedkope creatine toevoegen blijven de verhoudingen off.
Dus ik zou gewoon de rest in grotere hoeveelheden bestellen en toevoegen.

Hoeveel gram is 1 scoop btw?
Kun je hem ff omrekenen naar mg caf.
Denk dat 400 mg per serving nog niet zo'n probleem zal zijn.
Al heeft structureel gebruik van combinatie caffeine en creatine natuurlijk ook gewoon nadelige effecten op de werkzaamheid van creatine.

was volgens mij een flawed studie
 
was volgens mij een flawed studie

Bij creatine en cafeïne blijven onderzoeken elkaar tegenspreken..
De studie die ik gebruikt heb om m'n mening op te baseren is http://jap.physiology.org/content/80/2/452.abstract.
Bedoelde je dat deze flawed is?

Het aantal studies vind ik nog steeds tekort schieten om het echt te bevestigen.
Ik persoonlijk heb bewust de keuze gemaakt om caf te beperken tijdens crea omdat ik voor spieropbouw creatine als veel potentieler zie dan caf.
Al zou het crea 10% minder effect dan nog zou ik caf laten staan (op een paar uitzonderingen na),
maar in ieder geval niet dagelijks 100'en mg'en cafeïne nemen.
 
Bij creatine en cafeïne blijven onderzoeken elkaar tegenspreken..
De studie die ik gebruikt heb om m'n mening op te baseren is http://jap.physiology.org/content/80/2/452.abstract.
Bedoelde je dat deze flawed is?

Het aantal studies vind ik nog steeds tekort schieten om het echt te bevestigen.
Ik persoonlijk heb bewust de keuze gemaakt om caf te beperken tijdens crea omdat ik voor spieropbouw creatine als veel potentieler zie dan caf.
Al zou het crea 10% minder effect dan nog zou ik caf laten staan (op een paar uitzonderingen na),
maar in ieder geval niet dagelijks 100'en mg'en cafeïne nemen.

eerst was de bedoeling 1 scoop 20 gram, maar dan zou het betekenen dat je haast 2,5 gram caffeine per scoop zou nemen, nu heb ik het veranderd naar een scoop van 5 gram, dus dat betekent als 625mg nog steeds teveel naar mijn mening en het smaakt een beetje naar de oude jack. niet te zuipen dus :p maarja ranja of vruchten sap maakt t al iets beter
 
eerst was de bedoeling 1 scoop 20 gram, maar dan zou het betekenen dat je haast 2,5 gram caffeine per scoop zou nemen, nu heb ik het veranderd naar een scoop van 5 gram, dus dat betekent als 625mg nog steeds teveel naar mijn mening en het smaakt een beetje naar de oude jack. niet te zuipen dus :p maarja ranja of vruchten sap maakt t al iets beter

Flink vlammen dus! Ja als je resistentie hoger is zal die dosering prima zijn.
Ik zou hier echt op gaan stuiteren als een gek :roflol:
Las dat de gemiddelde Nederlandse man 600mg cafeïne per dag binnen krijgt dus je zit wel goed.
 
Flink vlammen dus! Ja als je resistentie hoger is zal die dosering prima zijn.
Ik zou hier echt op gaan stuiteren als een gek :roflol:
Las dat de gemiddelde Nederlandse man 600mg cafeïne per dag binnen krijgt dus je zit wel goed.

Moet je een potje? haha XD
 
Bij creatine en cafeïne blijven onderzoeken elkaar tegenspreken..
De studie die ik gebruikt heb om m'n mening op te baseren is http://jap.physiology.org/content/80/2/452.abstract.
Bedoelde je dat deze flawed is?

Het aantal studies vind ik nog steeds tekort schieten om het echt te bevestigen.
Ik persoonlijk heb bewust de keuze gemaakt om caf te beperken tijdens crea omdat ik voor spieropbouw creatine als veel potentieler zie dan caf.
Al zou het crea 10% minder effect dan nog zou ik caf laten staan (op een paar uitzonderingen na),
maar in ieder geval niet dagelijks 100'en mg'en cafeïne nemen.

eerst was de bedoeling 1 scoop 20 gram, maar dan zou het betekenen dat je haast 2,5 gram caffeine per scoop zou nemen, nu heb ik het veranderd naar een scoop van 5 gram, dus dat betekent als 625mg nog steeds teveel naar mijn mening en het smaakt een beetje naar de oude jack. niet te zuipen dus :p maarja ranja of vruchten sap maakt t al iets beter

volgens mij was DE studie waar deze claim vandaan kwam flawed in de zin van geen washout periode met crossover design
 
volgens mij was DE studie waar deze claim vandaan kwam flawed in de zin van geen washout periode met crossover design

Goede toevoeging.
Dit soort dingen zijn zo irritant.. Is al zo weinig onderzoek gedaan naar de combinatie caf + crea en het beetje onderzoek dat er dan is, heeft dan ook nog een gebrekkige proefopzet.
Gemiste kans.
Kunnen we hier met BBNL geen studie van maken?
 
Goede toevoeging.
Dit soort dingen zijn zo irritant.. Is al zo weinig onderzoek gedaan naar de combinatie caf + crea en het beetje onderzoek dat er dan is, heeft dan ook nog een gebrekkige proefopzet.
Gemiste kans.
Kunnen we hier met BBNL geen studie van maken?
true. maar studies worden doorgaans opgezet met de insteek een verschil te vinden; ik zie studies voorbij komen waar een bachelor student een betere opzet bij kan bedenken; willen ze bijvoorbeeld meten of savonds vlak voor het slapen gaan casseine positief werkt op MPS, heeft de casseinegroep een hogere totale daginname.. dat soort shit
 
true. maar studies worden doorgaans opgezet met de insteek een verschil te vinden; ik zie studies voorbij komen waar een bachelor student een betere opzet bij kan bedenken; willen ze bijvoorbeeld meten of savonds vlak voor het slapen gaan casseine positief werkt op MPS, heeft de casseinegroep een hogere totale daginname.. dat soort shit

En dan doe je nog moeite zo'n studie (in het Engels) te lezen.
Daar gaat weer een hoop waardevolle tijd..
 
Ik zou gewoon max. 10 gram nemen tijdens het cutten. Dan krijg je max. 1800mg cafeine binnen :roflol: :roflol:"
 
als je 200mg( normale preworkout dosis) met een 10g scoop(aan de dosis van de rest te zien gok ik 10gram scoop?) wilde per scoop heb je nu 1.66 gram per scoop.

dat is echt veel te fucking veel lol.
ik zou niet boven de 600MG gaan als ik jou was.

helaas heb je niet zoveel aan de rest van je ingrediënten op die lage doseringen.


mijn oplossing, koop weer bcaa creatine en beta, en voeg de mix die je nu hebt toe puur voor de cafeïne.

de mix die je nu hebt is:
16.6% cafeïne
16.6% bcaa
33.3% creatine
33.3% beta

beetje rekenen en je kan zelf bepalen hoeveel % cafeïne je over houdt als je weer gaat mixen
 
Laatst bewerkt:
als je 200mg( normale preworkout dosis) met een 10g scoop(aan de dosis van de rest te zien gok ik 10gram scoop?) wilde per scoop heb je nu 1.66 gram per scoop.

dat is echt veel te fucking veel lol.
ik zou niet boven de 600MG gaan als ik jou was.

helaas heb je niet zoveel aan de rest van je ingrediënten op die lage doseringen.


mijn oplossing, koop weer bcaa creatine en beta, en voeg de mix die je nu hebt toe puur voor de cafeïne.

de mix die je nu hebt is:
16.6% cafeïne
16.6% bcaa
33.3% creatine
33.3% beta

beetje rekenen en je kan zelf bepalen hoeveel % cafeïne je over houdt als je weer gaat mixen

Bedankt man, dit ga ik dan maar zeker overwegen,
 
true. maar studies worden doorgaans opgezet met de insteek een verschil te vinden; ik zie studies voorbij komen waar een bachelor student een betere opzet bij kan bedenken; willen ze bijvoorbeeld meten of savonds vlak voor het slapen gaan casseine positief werkt op MPS, heeft de casseinegroep een hogere totale daginname.. dat soort shit

En dan doe je nog moeite zo'n studie (in het Engels) te lezen.
Daar gaat weer een hoop waardevolle tijd..

Zullen we het gezellig houden jongenss? haha :D
 
Dat is inderdaad klote zeg :(

Een overdosis van caffeine zal je niet snel krijgen maar wanneer je meer dan 1 gram in 1 x binnen krijgt zal je toch flink gaan zweten en ik denk dat je ook niet meer in staat bent om lekker te trainen vanwege de hartslag. ( heb zelf ook wel eens een foutje gemaakt dus ik spreek uit ervaring haha )

Ik zou inderdaad toch weer even de portemonnee trekken en het alsnog gewoon goed doen. En je hebt meteen genoeg voor het hele jaar. Als je het na een paar maanden zat bent, of niet goed genoeg meer werkt kan je er altijd weer enkele nieuwe ingrediënten aan toevoegen. Hij is nu nog redelijk basic zeg maar, maar dat is mijn mening natuurlijk. Zelf maak ik ook me pre workout dus als je vragen hebt mag je altijd ff een pm sturen.

succes in elk geval!
 
Back
Naar boven