Fitness Seller

7.2% en amper abs? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aldun

Cool Novice
Lid geworden
16 jun 2015
Berichten
95
Waardering
7
Lengte
1m81
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ik zit momenteel 2 maanden in mijn cut, met een gemeten vetpercentage van 7.2% (laatste 3 metingen/6 weken op die hoeveelheid gebleven.). Dit was waren 3 elektrische metingen, en zijn bevestigd door een driepuntsmeting door mijn trainer.

Deze meting gaf ook aan dat ik 51.2kg vocht vasthoudt, wat voor mijn stats ver bovengemiddeld is.

Als ik foto's op het internet bekijk, of uberhaupt navraag bij anderen, ziet bijna iedereen zijn abs al vanaf de ~12%, en zou je onder de 10% toch al flink zichtbare abs moeten hebben. Echter, bij mij zie ik ze alleen als ik flink aanspan. Als ik rechtop sta (zonder uit te zakken), zie je hooguit wat lichte definitie. Verder heb ik ook best een bol buikje, wat er toch niet uit ziet als vet.


Nu vroeg ik mij af waar ik de oorzaak van missende abs moet zoeken.

- Een slechte bouw / slechte genen?
- Niet genoeg buikspieren? (Lijkt me sterk, heb een sterke core)
- Te veel vocht (kan dus kloppen met 51.2kg)
- De metingen kloppen voor geen meter (Lijkt me ook sterk, aangezien ik meerdere metingen heb gehad en ik verder wel erg droog ben).

Zou het verstanding zijn eenmaal vochtafdrijvers te gebruiken om te testen of het aan mijn hoeveelheid vocht ligt? Of wat zou anders een oorzaak kunnen zijn?


Rest van mijn stats:
51.2kg lichaamsvocht (ver bovengemiddeld voor de rest van mijn stats, blijkbaar)
5.4kg vet
40kg spiermassa
Totaalgewicht: 75.3kg

Thanks.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me sterk dat je met 7,2% geen ABS ziet. Die zie je vanaf 10-12% ongeveer. Weet je heel zeker dat je metingen goed zijn?
 
Lijkt me sterk dat je met 7,2% geen ABS ziet. Die zie je vanaf 10-12% ongeveer. Weet je heel zeker dat je metingen goed zijn?
Ik hoor vaker dat bij een elektrische meting (bio impedantie analyse) de resultaten niet heel nauwkeurig zijn, dus ik weet niet hoe ik het heel zeker kan weten. Echter doe ik om de twee weken een dergelijke meting, waarbij ik in mijn cut geleidelijk ben gezakt en nu al 3x het zelfde resultaat heb. Ook een driepuntsmeting gaf dit aan, dus ik ga er vanuit dat de metingen kloppen.
 
Ik hoor vaker dat bij een elektrische meting (bio impedantie analyse) de resultaten niet heel nauwkeurig zijn, dus ik weet niet hoe ik het heel zeker kan weten. Echter doe ik om de twee weken een dergelijke meting, waarbij ik in mijn cut geleidelijk ben gezakt en nu al 3x het zelfde resultaat heb. Ook een driepuntsmeting gaf dit aan, dus ik ga er vanuit dat de metingen kloppen.
Op hoe veel mm kom je dan uit?

Foto zegt meer dan die hele lap tekst bij je bewering van 7,2%
Wat Vonk zegt is voor nu het beste. :)
 
Op hoe veel mm kom je dan uit?


Wat Vonk zegt is voor nu het beste. :)

De mm weet ik niet meer uit mijn hoofd, diegene die de meting verrichte had er een flinke tabel bij waaruit je de percentages kon meten..

Foto's:
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

(Helaas geen betere spiegel in huis..)
 
lhmAcho.jpg


Idd een behoorlijke kutspiegel. Vind het moeilijk beoordelen zo, het licht werkt ook niet mee in deze foto.
 
Ik denk dat je vetpercentage niet heel hoog is, maar 7% is misschien niet helemaal correct gemeten.. Daarnaast (afleidend aan de foto) heb je ook maar weinig spiermassa.. Er is dus niet heel veel massa te tonen. Wellicht dat je om die reden niet zoveel definitie hebt (er is gewoon niet massa aanwezig om definitie zichtbaar te maken).

Ik denk dat we met z'n allen wel kunnen concluderen, met een vetpercentage van 7 of niet met wel of geen abs, dat je moet gaan bulken en spiermassa aan moet gaan zetten (bulken betekent niet dat je maar dik mag worden), dan kun je daarna weer wat je percentage verlagen.. en ik durf te wedden dat er dan vanzelf eens abs voorbij komen.

Tot slot, je buik staat bol.. Vocht oid? Als je epicly hard je buikspieren aanspant, is er dan ook nog heeeeeeeelemaal niets te zien?
 
Ik denk dat je vetpercentage niet heel hoog is, maar 7% is misschien niet helemaal correct gemeten.. Daarnaast (afleidend aan de foto) heb je ook maar weinig spiermassa.. Er is dus niet heel veel massa te tonen. Wellicht dat je om die reden niet zoveel definitie hebt (er is gewoon niet massa aanwezig om definitie zichtbaar te maken).

Ik denk dat we met z'n allen wel kunnen concluderen, met een vetpercentage van 7 of niet met wel of geen abs, dat je moet gaan bulken en spiermassa aan moet gaan zetten (bulken betekent niet dat je maar dik mag worden), dan kun je daarna weer wat je percentage verlagen.. en ik durf te wedden dat er dan vanzelf eens abs voorbij komen.

Tot slot, je buik staat bol.. Vocht oid? Als je epicly hard je buikspieren aanspant, is er dan ook nog heeeeeeeelemaal niets te zien?

Ja, daar ben ik het mee eens, dat er nog flink aan die spiermassa moet worden gewerkt, haha.

Mijn buik staat inderdaad bol, dat is dus het hele probleem (vandaar ook mijn vraag of vochtafdrijvers om te testen of het aan vocht ligt). Als ik flink aanspan heb ik een hele flinke sixpack met duidelijke lijnen waar ik niet over mag klagen. Helaas verdwijnt dat zodra ik niet meer aanspan.
 
Ja, daar ben ik het mee eens, dat er nog flink aan die spiermassa moet worden gewerkt, haha.

Mijn buik staat inderdaad bol, dat is dus het hele probleem. Als ik flink aanspan heb ik een hele flinke sixpack met duidelijke lijnen waar ik niet over mag klagen. Helaas verdwijnt dat zodra ik niet meer aanspan.

Ohhh, dus ze zitten er wel ;)

Als jij je biceps niet aanspant, zijn die dan ook buff met duidelijke lijnen? Je benen, enz?
Wat ik er mee bedoel te zeggen, wanneer je spieren niet aanspant.. zijn ze toch allemaal lang zo duidelijk niet?

Anyways, lekker bulken en spiermassa aanzetten.

Ik geloof niet dat er ooit iemand is die 24/7 zonder aanspannen een duidelijk sixpack heeft. Al die fitnesslui e.d. op pics spannen aan, hebben zich er op voorbereid, niet gegeten, vocht afgedreven enz.
 
Ohhh, dus ze zitten er wel ;)

Als jij je biceps niet aanspant, zijn die dan ook buff met duidelijke lijnen? Je benen, enz?

Anyways, lekker bulken en spiermassa aanzetten.

Ik geloof niet dat er ooit iemand is die 24/7 zonder aanspannen een duidelijk sixpack heeft. Al die fitnesslui e.d. op pics spannen aan, hebben zich er op voorbereid, niet gegeten, vocht afdrijven enz.

Ze zitten er wel ja, ze verstoppen zich gewoon :) De rest van mijn spieren zijn in mijn ogen goed zichtbaar (al ben ik van mening dat het op bovenstaande foto's niet echt goed tot zijn recht komt), met name rug en benen.

Over jullie advies van bulken: daar zit ik al langer over te twijfelen. Ben een jaartje geleden begonnen met training, en gelijk gaan bulken (10 kilo aangekomen) t/m 2 maanden geleden. Ben begonnen met cutten (nu 4 kilo eraf) om me voor te bereiden op de zomer. Misschien toch te snel begonnen met cutten? Vind het zo zonde om in een zomerperiode te gaan bulken..
 
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.. Je hebt als het goed is nu weer een aantal goed bedoelde adviezen en kunt op basis daarvan je weg weer bewandelen.. Welke dat is bepaal jij natuurlijk :)
 
ik zou verder bulken


bolle buik kan ook komen door kanteling van je heup (anterior pelvic tilt).
 
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.. Je hebt als het goed is nu weer een aantal goed bedoelde adviezen en kunt op basis daarvan je weg weer bewandelen.. Welke dat is bepaal jij natuurlijk :)

Dat is dan ook wel weer waar, en jullie adviezen helpen zeker :).

ik zou verder bulken


bolle buik kan ook komen door kanteling van je heup (anterior pelvic tilt).

Dit is ook een van mijn gedachten geweest. Echter ben ik dit bij mijn fysio gaan navragen, die mij vertelde dat dit niet het geval was.
 
Bulken, zolang je het clean houd valt dat allemaal reuze mee.
 
Spiermassa aankomen en dan gaat het zeker goed komen, beetje op je voeding letten (weet niet of je dit doet) en goed blijven trainen.
Komen ze uiteindelijk zelf, denk persoonlijk wel dat je wat boven de 7% zit, maar het zal niet veel hoger liggen dan 10% als ik je foto's zo zie.

Succes.
 
Misschien ligt het aan je houding( holle rug ). Probeer dagelijks een momentje te pakken om echt recht te staan
 
Spiermassa aankomen en dan gaat het zeker goed komen, beetje op je voeding letten (weet niet of je dit doet) en goed blijven trainen.
Komen ze uiteindelijk zelf, denk persoonlijk wel dat je wat boven de 7% zit, maar het zal niet veel hoger liggen dan 10% als ik je foto's zo zie.

Succes.

Jep, zit op 2388 kcal (206eiwit/309kcal/34vet) momenteel.
Thanks voor je goede adviezen, ik denk dat ik inderdaad toch maar eens terug naar het bulken ga. Droog zijn is leuk, maar een beetje nutteloos als er dan niets meer is om te zien :p

Misschien ligt het aan je houding( holle rug ). Probeer dagelijks een momentje te pakken om echt recht te staan

Thanks, dat is ook wel een goede. Zal er eens op letten.
 
Back
Naar boven