MuscleMeat

Sterker en droger worden zonder veel extra massa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

T.S zou ook rond de 15 herhalingen kunnen gaan zitten en niet tot falen (aangezien hij niet wilt groeien, wat ik dan weer niet begrijp)
 
voeding is essentieel het maakt niet uit wat hij doet zolang hij onder de 3000cal blijft groeit hij toch niet veel maar kan hij zijn fysiek toch wel verbeteren hetgeen hij wil en geen massa.
 
topicstarter wil geen extra massa en je laat hem bulken( wat een gek ben jij)
De beoordeling van mijn geestelijke toestand laat ik over aan de experts, maar bedankt voor de feedback ;)

gewoon zwaar op compounds (5reps) en niet teveel eten
Dit is de langzaamste manier om te komen waar de TS wil zijn. Daarnaast kom je met deze aanpak nooit boven de noobgain grens, met 1,85, aangenomen dat hij een gemiddelde bot dikte heeft en gemiddelde peeshechtingen, komt ie nooit over een benchpress van 110 a 120 kg... als hij dat uberhaupt al haalt.

topicstarter wil geen extra massa hij wil geen powerlifter zijn geen bodybuilder gewoon een beachboy en je adviseert hem om te bulken in combinatie met zware compounds, dit zal resulteren in harstikken veel massa.
Ts gaf aan NIET HEEL VEEL GROTER te willen worden. Dit wat speel ruimte om alsnog sneller progressie te maken.

Zoals velen met mij eens zijn is het voor een naturel effectiever om gewoon zwaar te gaan met veel compounds en veel eten als je wilt groeien.
Alhoewel dit wel iets genuanceerder ligt dan deze one liner, heb ik niet beweerd dat dit onjuist is. Alhoewel dit vooral voor bodybuilders minder waar wordt naar mate ze dichter bij hun potentie komen.

Dit wil topicstarter niet dus gewoon veel compounds en op onderhoud eten.
Op onderhoud eten vertraagd je progressie aanzienlijk. gewoon kort cyclisch bulken binnen de marges die de TS stelt gaat veel sneller, hij geeft de ruimte, dat mag je dan meenemen in de programmering. Hij wil namelijk nog wel wat aankomen, die ruimte kun je gebruiken voor versnelde progressie.

Daarnaast refereer jij aan een powerliftcoach, ik weet niet hoe jij hierbij komt ik sprak namelijk over een gewichthef coach( totaal verschillende discipline)
dus misschien even beter lezen volgende keer.
Je noemde de naam rippetoe in de tekst waarop ik reageerde, als je hem even googled zul je toch echt ontdekken dat hij een powerlifter is :P

kort samengevat: ik adviseer om compounds te doen en rep range ongeveer 5 te laten zijn maar daarbij op onderhoud te eten, want anders komt hij teveel aan (ben van mening dat perfecte rep range niet bestaat)
Dit is meestal prima advies, maar de ts heeft best veel herhalingen in beide periodisatie cycli (ik neem aan ook veel oefeningen, wat betekend dat op compounds in lage rep ranges omlaag kan gaan in massa. denk niet dat dat op dit moment gewenst is.


ik kom bv zeer veel massa aan van op kracht (5rep) dit is persoonsgebonden. maar van bulken en zwaar trainen kom je veel aan. Verplaats je even in de topicstarter en kijk vanaf zijn perspectief.

Dat is juist wat ik doe en maak gebruik van de mogelijkheden binnen de door hem gestelde kaders. Lijkt me duidelijk.

T.S zou ook rond de 15 herhalingen kunnen gaan zitten en niet tot falen (aangezien hij niet wilt groeien, wat ik dan weer niet begrijp)
tot failure trainen is een dingetje waar je een hele thread mee kunt vullen, deze sla ik even over. niet voor of tegen zolang hij maar rekening houdt met bijbehorende herstel en plateus.

voeding is essentieel het maakt niet uit wat hij doet zolang hij onder de 3000cal blijft groeit hij toch niet veel maar kan hij zijn fysiek toch wel verbeteren hetgeen hij wil en geen massa.
Eigenlijk is ts is niet volledig duidelijk over, zijn doelen staan nog niet goed genoeg vast terwijl ik wel zie dat hij verschillende repranges gebruikt, periodisatie, etc. dus blijkbaar kent hij wel de basis. dus even afwachten tot hij zelf wat meer duidelijkheid geeft. We kunnen hier alleen gissen.
 
Laatst bewerkt:
meneer wil afvallen(vet) en niet teveel aankomen(spier), laten we zeggen 3 kg droge spiermassa, ik ben van mening dat op onderhoud eten ergens rond 3000cal het meest effectiefst is en hij wil sterker worden dus zware compounds als basis (bij sommige mensen gaat dit moeilijk samen)

als ik online informatie opzoek over Rippetoe kom ik tot de conclusie dat het zowel een powerliftercoach is als een gewichthef coach.

daarnaast vind ik dat T.S mis moet veranderen van rep range aangezien hij zelf zegt 3x8 a 3x12 te doen (gewoon totaal wat anders) mis werkt dit zeer goed bij hem, ik ken genoeg mensen die daar het beste op groeide.

op onderhoud eten vertraagt inderdaad de progressie maar mijn conclusie was dat T.S niet veel progressie wilde.

daarnaast vind ik de gestelde doelen niet optimaal, ik zou als ik T.S was eerst afvallen(2400)cal voor 2-3 maand.en ergens aan het eind van het jaar clean bulken(3400)cal ong.
 
Back
Naar boven