Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen?

Bezoekers in dit topic

Ik ben over een kleine 2 weken aan de beurt! LasekPRK/TransPRK behandeling. Ze hebben mij verteld dat ze met lasek wel richting de-8 konden gaan geloof ik. Zelf heb ik -4.5 en -3.75.

Ben benieuwd hoe het is zonder bril of lenzen :)
 
Ik ben over een kleine 2 weken aan de beurt! LasekPRK/TransPRK behandeling. Ze hebben mij verteld dat ze met lasek wel richting de-8 konden gaan geloof ik. Zelf heb ik -4.5 en -3.75.

Ben benieuwd hoe het is zonder bril of lenzen :)

Bij welke kliniek ga je, mijn vrouw gaat in januari bij Visus. Beste beoordeling en relatief goedkoop.
 
Ik ga 4 januari bij Bergmanclinics. Beoordeling is goed en me verzekering wil daar 500 euries vergoeden en krijg daardoor ook nog 10% korting. Kom uiteindelijk denk ik op een gemiddelde prijs uit? rond de 2600 denk ik..
 
Ik heb zelf intralasik laten doen (>-9 kan niet veel anders als implantaatlenzen niet kunnen)
Het bevalt mij super. Zonder bril went best snel moet ik zeggen. :)
 
Ik denk dat het inderdaad heel snel went, niets is fijner als goede ogen :)
 
TransPRK behandeling

Zo, afgelopen maandag 4 januari was ik dus aan de beurt. Voor degenen die het interessant vinden wat het precies inhoud lees vooral verder.

Maandag middag rond 2 uur was ik aan de beurt, eerst nog even alles dubbel checken met een aantal meetingen en zichtoefeningen. Na dit achter de rug was (kwartiertje) kreeg ik nog 2 aspirines en een valiumpje, ik kon weer plaatsnemen in de wachtruimte. Binnen het kwartier mocht ik mee naar de volgende wachtruimte, waar ik een tasje met druppels en pijnstillers kreeg voor na het laseren. Na weer 10 minuten was ik aan de beurt, mee naar het kamertje er naast om beschermende kleding over mijn eigen kleding te doen. Ontsmet en beschermd liepen we naar de kamer waar ik in een vreemde stoel moest gaan liggen en werden nog een paar ladingen druppels in mijn ogen gedaan waaronder verdoving. Op naar de laserkamer.

Ik moest gaan liggen met mijn hoofd in een soort rond kussen met gat, een beetje zoals bij een massagetafel alleen dan faceup. Het laser aparaat schoven ze over mijn hoofd, ondertussen kreeg ik nog een aantal druppels. Ze plakten mijn ogen open en deze er nog een ring of iets in zodat hij goed open bleef, ik kon niet alles goed zien aangezien ik -4,5 had. Er werd mij verzocht om naar het groene lampje te blijven kijken, eerst mijn rechteroog, voor 40 seconden. Het laseren begon en het voelde erg vreemd aan, niet erg pijnlijk maar de geur van verbrand begon wel erg sterk te worden. Zodra het klaar was waren ze geloof ik nog met druppels in de weer en uiteindelijk werd mijn oog gespoeld met koud spoelmiddel, ook werd er nog een verbandlens in gelegd, deze zou ik tot donderdag in moeten houden. Vervolgens gingen we naar het linker oog, er werd verteld dat het 2de oog vreemd genoeg meer pijn ging doen. Ik dacht dat zal toch wel meevallen, maar hij had gelijk het deed inderdaad wat meer pijn. Niks ernstigs, maar deze 35 seconden leken toch wel erg lang te duren. Hierna het spoelen etc. en alles wees er op dat het goed was gegaan. Ik had ook ineens een donkere zonnebril op toen ik opstond.

Ik kon weer terug naar de laatste wachtkamer, hier wachtte mijn moeder op me aangezien ik niet meer kon/mocht auto rijden. Op naar huis.

Door de valium denk ik was ik lekker rustig en ontspannen, hierdoor kon ik goed luisteren naar de tv of radio, met mijn ogen dicht. Geen behoefte om je ogen open te doen want dit was niet zo heel erg prettig. De eerste avond dus eigenlijk alleen de ogen dicht gehad, en dat ging erg goed. In het tasje zaten ook paracetamol met nog een stofje waar je rustig van wordt/goed kan slapen dus deze heb ik in de avond ook nog gehad en voor ik naar bed ging geloof ik.

Vanaf het moment dat ik thuis was moest ik beginnen met druppelen, je moet elk uur een vochtiger/verzachter druppelen voor een week, 6x per dag antibiotica en nog 2x een ontstekingsremmer. Je bent dus een week erg veel aan het druppelen, maar het druppelen is niet vervelend. Ik werd die nacht nog wakker en voelde wel wat branderigheid, even naar beneden gegaan om te druppelen en nog een paracetamol genomen. Hierna kon ik na een half uurtje weer verder slapen. Dinsdags heb ik af en toe nog een halve paracetamol genomen en voor het slapen gaan, hierna heb ik geen pijnstillers meer gebruikt omdat ik geen pijn heb gehad. Ook hebben ze dinsdag nog even mijn ogen gecontroleerd en het zag er goed uit. De volgende controle was donderdag en dan zouden ook de verbandlenzen er uit gaan. Het verwijderen voelde erg vreemd aan, leek alsof mijn oog open geklapt werd (??), maar het was fijn dat ze er eindelijk uitgingen.

Heb de hele week een beetje op de bank gehangen en me dood verveeld aangezien ik de eerste dagen me ogen niet echt lang kon openhouden en had alle gordijnen dicht en lampen uit en de donkere zonnebril op. Vanaf woensdag of donderdag kon ik weer iets tv kijken en dat heb ik uiteindelijk nog het hele weekend gedaan aangezien ik de eerste 6 dagen geloof ik niet mocht rijden. Ben wel erg uitgerust nu moet ik zeggen, waardoor ik gister weer lekker kon beginnen aan een harde training! Mijn zicht is op dit moment nog niet 100%, maar dit duurt nog een kleine 2 weken.

Ben tot nu toe erg tevreden, ook al met het resultaat!! Ik kan als ik moet concentreer erg scherp zien, maar het wazige blijft dus nog eventjes. Al met al amper tot geen pijn gehad, had ik het maar eerder gedaan haha
 
En hoeveel was je ervoor kwijt, als ik vragen mag?
 
Op de factuur stond net geen €2500, maar ik heb mijn verzekering opgehoogd naar 3 sterren dus dat kost mij €300 extra dit jaar, maar dan vergoeden ze wel €500 van de behandeling. Ook kreeg ik nog 10% korting over de behandeling vanuit mijn zorgverzekering. Al met al zal ik dus rond de €2800,- komen. Dit is nog zonder medicatie (druppels/pijnstillers) en weet niet of deze van mijn eigen risico afgaan of dat dit vergoed wordt. Dus het kan nog 365 (geloof ik) oplopen.
 
ugh, die eigen risico blijft maar omhoog gaan, ik word er gek van....
inmiddels twijfel ik soms wel eens of ik beter bepaalde dingen kan afwachten op die 365 te besparen
 
Elk jaar lenzen is ook niet goedkoop en een hoop gedoe.
Maar dat laseren lijkt mij dood eng. Daar zie ik echt tegenop en het is best duur nog.
 
Het valt op zich best mee. Ik vond het in het begin ook dood eng... tot op de dag dat het ging gebeuren. Maar ik ben nog nooit zo blij geweest dan dat ik dit heb laten doen. Van bijna -10 naar zonder bril.. een uitvinding!
 
Ik keek er juist naar uit, de behandeling zelf viel best mee. Op dit moment kijk ik volgens mij 100%, lijkt zelfs nog scherper dan met bril of lenzen! :)
 
Ik zit hier ook al een tijd over na te denken. Mijn moeder heeft het 10 jaar geleden gedaan en is er nog steeds er tevreden over. Wel gaat haar zicht nu een klein beetje achteruit en komt ze misschien in aanmerking voor een leesbril.

Ik zelf heb +4 en draag nu lenzen. Lenzen aan het begin heel veel problemen mee gehad, ogen bloeddoorlopen en tranen. Verder eigenlijk nooit problemen mee gehad. Net terug van een week vakantie en toch wat last irritatie aan de bovenkant van ogen. Vandag maar even uitgelaten gelukkig worden mijn ogen niet meer rood en gaan ze niet meer tranen net als vroeger. Alleen had ik vroeger als kind een lui linker oog. Dit is wel behandeld met afplakken etc. Je ziet het nu soms nog een klein beetje als ik moe ben.
Op de websites staat dat het met een lui oog niet echt aan te raden is. Iemand ervaring hiermee?
 
Heb over een tijdje een vooronderzoek bij visus in amsterdam.

Moet mijn (zachte) lenzen twee weken uit laten van te voren.

Mensen ervaringen met visus?
 
Heb over een tijdje een vooronderzoek bij visus in amsterdam.

Moet mijn (zachte) lenzen twee weken uit laten van te voren.

Mensen ervaringen met visus?

Ja mijn vrouw. Is erg goed bevallen! De prijs is ook erg goed.

Je wordt in Rotterdam geopereerd uiteindelijk. Ik ben mee geweest want ik moest terug naar huis rijden.

Ze doen het een beetje groepsgewijs. Je bent met een groepje en dan word je na elkaar behandeld. Zo houden ze het snel en efficient. Nazorg en controles zijn ook gewoon prima in orde.

Ze staan ook hoog aangeschreven (hoge review scores)
 
Ja mijn vrouw. Is erg goed bevallen! De prijs is ook erg goed.

Je wordt in Rotterdam geopereerd uiteindelijk. Ik ben mee geweest want ik moest terug naar huis rijden.

Ze doen het een beetje groepsgewijs. Je bent met een groepje en dan word je na elkaar behandeld. Zo houden ze het snel en efficient. Nazorg en controles zijn ook gewoon prima in orde.

Ze staan ook hoog aangeschreven (hoge review scores)


Klopt inderdaad van de hoge reviews!

Wat voor sterkte had je vrouw?
 
En hoeveel tijd zat er tussen het vooronderzoek en de de daadwerkelijke behandeling?
 
Klopt inderdaad van de hoge reviews!

Wat voor sterkte had je vrouw?

best hoog. rond de -7 aan beide ogen.

Ze heeft uiteindelijk de behandeling gehad waarbij ze en flapje maken. Het duurde toch wel een paar weken voordat haar zicht helemaal 100% was. Bij sommige mensen gaat het heel snel, maar bij haar duurder het toch wel 3-4 weken en ze moest nog elke dag paar keer druppelen met oogdruppels. Ze kon wel alles gewoon doen maar haar zicht was een beetje troebel, net of ze vieze contactlenzen in had. Dat vond ze wel een beetje tegenvallen, maar dat herstelproces schijnt bij iedereen anders te zijn. Dat zegt niks over VISUS zelf. Het eindresultaat is super!
 
En hoeveel tijd zat er tussen het vooronderzoek en de de daadwerkelijke behandeling?

1 maand geloof ik. Je moet ook sowieso 1-2 weken zonder bril of lenzen voordat je geopereerd wordt. Bij het vooronderzoek geven ze je meteen een paar mogelijkheden wanneer de operatie kan.
 
best hoog. rond de -7 aan beide ogen.

Ze heeft uiteindelijk de behandeling gehad waarbij ze en flapje maken. Het duurde toch wel een paar weken voordat haar zicht helemaal 100% was. Bij sommige mensen gaat het heel snel, maar bij haar duurder het toch wel 3-4 weken en ze moest nog elke dag paar keer druppelen met oogdruppels. Ze kon wel alles gewoon doen maar haar zicht was een beetje troebel, net of ze vieze contactlenzen in had. Dat vond ze wel een beetje tegenvallen, maar dat herstelproces schijnt bij iedereen anders te zijn. Dat zegt niks over VISUS zelf. Het eindresultaat is super!
1 maand geloof ik. Je moet ook sowieso 1-2 weken zonder bril of lenzen voordat je geopereerd wordt. Bij het vooronderzoek geven ze je meteen een paar mogelijkheden wanneer de operatie kan.

Oke ik +4,50 aan beide kanten en een cilinder.
Ben benieuwd of het kan
 
Back
Naar boven