XXL Nutrition

Trainingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HIIIPoWeR

Novice
Lid geworden
14 feb 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
67kg
Hey,

Ik ben 17 jaar en vrij nieuw id sportschool. Ik heb zelf het volgende schema gemaakt en vraag me af wat jullie daar van vinden, en of jullie tips/verbeteringen hebben. Qua voeding let ik erg goed op, ik eet veel gezonde maar wel eiwitrijke gerechten, en heb als doel iedere dag meer dan 2500 'goede' calorieen binnen te krijgen, om aan te komen.

Schema:

Maandag: Back, Biceps
Dinsdag: Abs/legs
Woensdag: Chest, shoulders, triceps
Donderdag:Abs, legs
Vrijdag: Back, Biceps
Zaterdag: rust
Zondag: Chest, shoulders, triceps

Oefeningen per spiergroep:

Alles doe ik 4 setjes met 8 a 10 reps

Back:

- Seated cable row
- lat pulldown
- Bent over barbell row
- single arm dumbbell row

Biceps:

- dumbbell curl
- barbell curl
- cable curl

Chest:

- dumbbell chest press
- dumbbell fly
- bench press

triceps:

- dips
- cable pushdown
- tricep extention

shoulders:

- frontal raises
- lateral raises
- dumbbell shrugs
- dumbbell shoulder press

Ik volg dit programma nu ongeveer 6 weken, daarvoor deed ik 2 maanden een iets ander schema wat hier een klein beetje op lijkt. Ik heb niet het gevoel dat ik echt in gewicht progressie maak, dit komt denk ik grotendeels door te weinig rust (druk met school, werk, uitgaan)
 
Weet niet wat voor oefeningen je voor legs doet, maar waarom eerst rug en dan benen om vervolgens benen en dan rug te doen?
Donderdag en vrijdag omwisselen zodat je rug en benen een dag meer rust hebben lijkt me dan beter.

Verder doe je in verhouding voor de kleine spiergroepen erg veel oefeningen.
 
Borst en schouders na elkaar trainen vind ik persoonlijk maar niks.

En op zondag komt daar nog eens triceps bij.
 
Borst en schouders na elkaar trainen vind ik persoonlijk maar niks.

En op zondag komt daar nog eens triceps bij.
Dat vindt jij.

Is namelijk helemaal niks mis mee en doe je bij erg veel schema's. Denk aan UB/LB of PPL
 
Dat vindt jij.

Is namelijk helemaal niks mis mee en doe je bij erg veel schema's. Denk aan UB/LB of PPL

daarom dat ik zei vind ik persoonlijk maar niks.Anderen doen wat ze willen en zelf goed vinden.
 
hiii hiiipower, waarom wil je zelf een schema maken, zijn de bekende bewezen programma's niet voldoende voor je? Meestal beginnen mensen met een bestaand programma en gaan als ze wat meer ervaring hebben pas zelf iets maken.

Kijkend naar je schema heb je je volgens mij al aardig goed ingelezen, vindt het geen slecht schema. Vanuitgaand dat je net begint zou ik wel de oefening gewoon in 3 setjes pakken met 4 tot 6 herhalingen, dat zou meer dan voldoende moeten zijn. Verder zijn er wel wat kleine dingetjes die beter kunnen, verhoudingen tussen spiergroepen etc. maar daarvoor moeten we ook weten wat je hoofddoel is, kracht of massa. bij kracht zou ik neigen naar wat meer barbell oefeningen, bij massa meer dumbell, maar ook andere prioriteiten, zoals bij bankdrukken zou ik schuindrukken als eerste pakken, etc. Allemaal erg afhankelijk van je persoonlijk voorkeuren.

zou dus echt starten met een bestaand bewezen schema.
 
Back
Naar boven